Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van twee iPhones en twee iwatches. Een voor mijzelf en een voor mijn vrouw.
We hebben een appleaccount. De iwatches zijn ieder aan de eigen iPhone gekoppeld. Alles blijft keurig gescheiden, email, internet. Sommige functies zijn gemeenschappelijk zoals onze agenda's
Echter de activiteiten app registreert de activiteiten van beide watches samen terwijl we verschillende dingen doen. Hoe kan ik beide scheiden ? Iemand ervaring mee ?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Het is de bedoeling dat er maar één persoon gebruik maakt van een Apple ID. Door een Apple ID te delen met je vrouw loop je tegen zulke problemen aan. Je kunt beter elk een eigen Apple ID gebruiken en Family Sharing instellen, zodat je content met elkaar kunt delen. Een Apple ID en iCloud is er gewoon niet op gemaakt om door meerdere personen gebruikt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:48:
Echter de activiteiten app registreert de activiteiten van beide watches samen terwijl we verschillende dingen doen. Hoe kan ik beide scheiden ? Iemand ervaring mee ?
Twee Apple accounts nemen en die als familie samenvoegen, Apple accounts zijn niet bedoelt om te delen.

Edit: Wat hierboven staat dus 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 01-06-2018 14:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik als verkoper zie inderdaad vaak klanten met 1 AppleID voor 2 personen. Maak een aparte AppleID aan zodat alles lekker gescheiden is. Zo kan je je eigen aankopen regelen en heb je ook niet het gezeik met de Apple Watch. Wat nog leuker is als je twee AppleID's hebt dat je elkaar kan uitnodigen om elkaars activiteit in te zien. Zo motiveer je elkaar gedurende dag als je bijvoorbeeld een workout voltooid. Met de nieuwe WatchOS 5 die eraan komt heb je zelfs Weekly-Challenges. Kortom! Gewoon een tweede account aanmaken en lekker met elkaar gaan sporten.

Succes! :)