Toon posts:

Outlook 2016 vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Voor mijn werk gebruiken wij een gezamenlijke mailbox waar belangrijke mail binnenkomt. Nou vroeg ik mij af of ik op 1 of andere manier een kopie van de mails die hier binnenkomen ook op mijn persoonlijke mailbox binnen kan laten komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook 2016

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Natuurlijk kan dat. Moet je gewoon instellen op de mail server.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01
sidenote: Niet elk bedrijf vind dit prettig, omdat attachments (lees: gevoelige/vertrouwelijke gegevens) op deze manier automatisch ' buiten de organisatie worden geplaatst.
Daar kun je behoorlijk gesodemieter mee krijgen als dit op jou van toepassing is. let daar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk bedoelde ik als in persoonlijk mail account van het bedrijf niet mijn prive mail adres. Ik kan mijn mail namelijk bekijken op de Iphone die ik heb gekregen van het bedrijf maar kan daar geen extra mailbox toevoegen is mij vertelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:17:
Persoonlijk bedoelde ik als in persoonlijk mail account van het bedrijf niet mijn prive mail adres. Ik kan mijn mail namelijk bekijken op de Iphone die ik heb gekregen van het bedrijf maar kan daar geen extra mailbox toevoegen is mij vertelt
Welke mailapp gebruik je? Met Outlook kan je namelijk gewoon meerdere Office365 accounts toevoegen en dus mail ontvangen/verzenden op meerdere accounts.

En als je er moeite mee hebt: trek de IT-support afdeling aan z'n staart en vraag hen jou te helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 01-06-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De app heet Mail (was al voor geïnstalleerd toen ik de telefoon kreeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Verwijderd wat voor telefoon?
Elke telefoon heeft namelijk wel standaard een app genaamd "Mail", maar dat zegt niks over de werking er van.

Ja, er zijn workarounds met de Outlook app. Gewoon je telefoon inleveren bij IT.
YouTube: The IT Crowd - Hello IT Machine - embeddable

[ Voor 41% gewijzigd door DJMaze op 01-06-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IPhone 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Download Outlook eens uit de appstore en doe het daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan inderdaad geen shared mailbox koppelen op een mobile. Wat je wel kan doen is hem via IMAP openen, maar dat staat vaak uit vanwege security etc. Als IMAP aan staat dan kun je met je eigen account inloggen op de shared mailbox (username = user@domain.com\sharedmailbox@domain.com. Werkt prima.
Iemand hierboven zei dat je meerdere accounts kan openen, klopt, maar dan moet je dus het ww weten van de shared mailbox. Die zijn meestal disabled.

Een kopie doe je dus door een forward in te stellen. Kan de IT beheerder doen of jij zelf via OWA als je O365 hebt.

Verder denk ik dat het functioneel vrij zinloos is, maar ok. Je wilt de mail op je telefoon en dus gaat er wat geknutseld worden (forward) om een policy ding (geen shared mailboxen op telefoons) op te lossen.

Het downloaden van een app uit de store gaat het niet fixen.

Uiteindelijk is het werk en als "je werk" vindt dat jij geen sharedmailbox op je telefoon gaat hebben, dan hoef jij dus ook die mail niet te lezen ;) :D Problem solved :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
https://blogs.technet.mic...ox-in-active-sync-device/

Maar goed, ik vind shared mailboxes sowieso een heel slecht idee.
Regel dan gewoon een ticket/helpdesk systeem, mail is daar namelijk helemaal niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:17:
Dat moet je gewoon met ict-beheer opnemen. Als je op eigen houtje met mailboxen gaat rommelen worden ze niet blij, en jij ook niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1