Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Feedback op keuze

Pagina: 1
Acties:

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 16:03
Mede-tweakers

Aangezien mijn huidige systeem nu toch wel rond de 8 jaar is, wil ik een nieuw systeem gaan bouwen. Nou heb ik de laatste dagen research gedaan en naar mijn mening een goed systeem naar mijn eisen samen gesteld.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe wil ik het systeem baseren op vormgeving. Ik werk veel met Adobe programma's en zou dus hier ook de optimalisatie voor willen hebben. Verder geniet ik ook nog wel is van een game. Variërend van Minecraft tot GTA V

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit het liefst rond de €1500 euro.

Zijn er al producten die je in je bezit hebt?
De videokaart, een NVIDIA GTX970. Op zich vind ik het nog niet zo nodig deze te vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe de componenten die je nodig hebt om een pc te bouwen. Ik wil geen SLI draaien. Wel wil ik graag voor het nieuwe M.2 SSD geheugen gaan (Optane) van Intel

Ik ben van plan de kast zwart met rode tinten te bouwen. Daarom kies is het liefst voor MSI. Ook omdat mijn videokaart een MSI is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet heel specifiek. De enige eis die ik wel heb is het algehele plaatje zo minimalistisch mogelijk te houden. Zo weinig mogelijk snoeren, maar als je er niet omheen kan nette snoeren. Het liefst ga ik ook niet voor waterkoeling.

Ga je overklokken?
Staat op een gegeven moment wel in de planning en ik vindt het fijn om die optie te kunnen hebben.

Wat verwacht je van ons?
In principe zou ik graag feedback dan wel niet verbeteringen willen krijgen op de lijst die ik heb samengesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1MSI Z370 Gaming M5€ 182,90€ 182,90
1NZXT H500i Zwart/Rood€ 106,-€ 106,-
1Corsair Individually Sleeved AX 860/760 ATX (24-pin) Cable Rood€ 32,-€ 32,-
1Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2) Rood€ 68,99€ 68,99
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 70,67€ 70,67
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C16€ 206,50€ 206,50
1Corsair RM550x Zwart€ 87,50€ 87,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 170,95€ 170,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.271,51

Alvast bedankt!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Overclocken omdat het ooit eens kan, ik durf nu al wedden dat je het dan toch nooit doet. Laat het gewoon achterwege en je bespaart veel op CPU, Mobo en CPU koeling...
100€ extra voor wat kabels? Leuk maar hoeveel keer ga je nu eigenlijk in je case kijken...

Je gaat geen enkel voordeel ondervinden van een M.2 SSD, enkel dat je portemonee lichter wordt...

Op zich is het een leuke build, past alles samen, maar je kan ook makkelijk 300! euro minder uitgeven voor dezelfde Adobe/Game ervaring en dan heb je al een budgetje over om later nog eens een upgrade te doen.

Ik geef het maar mee als andere insteek hé ;)

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Voor gamen heeft een NVME SSD geen zin, maar voor vormgeving misschien wel. Zoek wat benchmarks op.
Een M.2 connector scheelt sws 2 kabels. Er zijn ook M.2 SATA SSDs.

• Septimamus
Inrage schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:10:
Overclocken omdat het ooit eens kan, ik durf nu al wedden dat je het dan toch nooit doet. Laat het gewoon achterwege en je bespaart veel op CPU, Mobo en CPU koeling...
100€ extra voor wat kabels? Leuk maar hoeveel keer ga je nu eigenlijk in je case kijken...

Je gaat geen enkel voordeel ondervinden van een M.2 SSD, enkel dat je portemonee lichter wordt...

Op zich is het een leuke build, past alles samen, maar je kan ook makkelijk 300! euro minder uitgeven voor dezelfde Adobe/Game ervaring en dan heb je al een budgetje over om later nog eens een upgrade te doen.

Ik geef het maar mee als andere insteek hé ;)
Bedankt voor je feedback. Insteken zijn altijd welkom als we over grote bedragen praten:)

Denk je niet dat de M.2 beter is met bestandsoverdrachten? Ik dacht dat de hebben begrepen.

Qua overclocken. Ik heb hier weinig ervaring in. Ik zou het wel willen proberen, maar misschien heb je gelijk. €200+ euro om het even te proberen is wat overdreven.

• Septimamus
SpeedQber schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:34:
Voor gamen heeft een NVME SSD geen zin, maar voor vormgeving misschien wel. Zoek wat benchmarks op.
Een M.2 connector scheelt sws 2 kabels. Er zijn ook M.2 SATA SSDs.
Oh, dat had ik nog niet begrepen over de M.2 ssd's. thanks! Ik had in eerste instantie gekozen voor de M2 voor het vormgeven inderdaad. Het zal waarschijnlijk nihil zijn, maar ik vind elke snelheidswinst mooi meegenomen.

• Septimamus
Ik heb wat ik moet weten. Kan wat mij betreft gesloten worden.

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 05:01
De sleeved kabels zijn wel een goed idee, de originele corsair kabels zijn waardeloos, ze worden hard en stug in een vrij korte tijd,

De sleeved versie blijft lekker soepel, de 24 pin kabel zal ik weglaten, daar deze origineel wel een soepele kabel is en je deze vrijwel niet ziet, dus weggegooid geld.

iRacing Profiel

• Septimamus
rappejap schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:53:
De sleeved kabels zijn wel een goed idee, de originele corsair kabels zijn waardeloos, ze worden hard en stug in een vrij korte tijd,

De sleeved versie blijft lekker soepel, de 24 pin kabel zal ik weglaten, daar deze origineel wel een soepele kabel is en je deze vrijwel niet ziet, dus weggegooid geld.
Thanks voor je feedback. Buiten het feit dat de custom kabels voor het mooie rode accent zorgen, zijn ze inderdaad ook kwalitatief beter. Ik heb juist wel voor die 24pins gekozen ook. Het zijn de kleine details, maarja. Een vormgever he O-)
Pagina: 1