Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-04 19:27
Mijn vraag
Ik wil een 8600k kopen voor upgrade.
Welke moederborden rond de 100 euro komen in aanmerking of hebben jullie ervaring mee?
In de toekomst wil ik wel overclocken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Battle field
Werk gerelateerde software.
600 watt zalman voeding
8800gt nvidea
3x hdd sata
1x ssd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik sta open voor al het advies.
Heb goede ervaringen met asrock.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Met een 8600k heb je ook die 8800gt niet meer nodig dus ik zou de MSI nemen die heeft wat meer videouitgangen, ik weet niet hoe oud je voeding is maar die zou ik ook vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door ETHART op 01-06-2018 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:11
Als je een i7 8700 neemt en een B360 bordje ben je net zoveel kwijt maar heb je een snellere processor.

PS: Het ziet er naar uit dat je 'alles' moet vervangen (hooguit de SSD en HDD meenemen).
Ik zou een topic in DAA openen en nog beter in kaart brengen wat je wilt gaan doen zodat alle componenten op elkaar zijn afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Dank. Ik heb ze bekeken. Mooie borden. Echter ik heb ergens gelezen dat MSI te weinig stroom doorlaat bij overclock. Weet je daar wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
ETHART schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:46:
Met een 8600k heb je ook die 8800gt niet meer nodig dus ik zou de MSI nemen die heeft wat meer videouitgangen, ik weet niet hoe oud je voeding is maar die zou ik ook vervangen.
Met een 8600k is de GPU beter dan de oude 8800gt bedoel je?
Welke MSI zou u nemen?
De voeding is een zalman van een paar jaar oud. 600 watt. Hij is schoongemaakt en nagekeken en hij werkt super. Is dat niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
mitsumark schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:14:
Als je een i7 8700 neemt en een B360 bordje ben je net zoveel kwijt maar heb je een snellere processor.

PS: Het ziet er naar uit dat je 'alles' moet vervangen (hooguit de SSD en HDD meenemen).
Ik zou een topic in DAA openen en nog beter in kaart brengen wat je wilt gaan doen zodat alle componenten op elkaar zijn afgestemd.
Welk bord stel je voor?
En wat is DAA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
baukie schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:25:
[...]

Met een 8600k is de GPU beter dan de oude 8800gt bedoel je?
Welke MSI zou u nemen?
De voeding is een zalman van een paar jaar oud. 600 watt. Hij is schoongemaakt en nagekeken en hij werkt super. Is dat niet voldoende?
De iGPU die in de processor zit is een stuk sneller dan de 8800gt en een stuk moderner qua features

Tussen de twee voorgestelde moederborden is de msi handiger tenzij je alleen een enkele hdmi nodig hebt.

Het zijn allebei geen super overclockers denk ik, de instap z370 borden gebruiken soms alleen dit chipset omdat er nog geen andere was.

Een voeding wordt ouder en langzaam minder en is toch wel een heel belangrijk onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:11
baukie schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Welk bord stel je voor?
En wat is DAA?
DAA = desktop aankoop advies.
Ik ga er even vanuit dat je niet gaat gamen met een 8800gt, daarnaast is de UHD630 van de 8600k ook niet al te best.
Ik ben dus van mening dat je meer geld uit moet trekken voor een complete desktop (incl videokaart), wellicht komen we dan tot de conclusie dat je geen 8600k of 8700 moet nemen, maar iets anders dat beter past binnen het desktop budget.
Ik kan dus nu ook geen moederbord aanbeveling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
mitsumark schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:15:
[...]

DAA = desktop aankoop advies.
Ik ga er even vanuit dat je niet gaat gamen met een 8800gt, daarnaast is de UHD630 van de 8600k ook niet al te best.
Ik ben dus van mening dat je meer geld uit moet trekken voor een complete desktop (incl videokaart), wellicht komen we dan tot de conclusie dat je geen 8600k of 8700 moet nemen, maar iets anders dat beter past binnen het desktop budget.
Ik kan dus nu ook geen moederbord aanbeveling doen.
Super dank je wel. De bedoeling is om er mee te gamen en te werken. Typen downloaden video bellen. Ik zal een lijstje maken en op daa zetten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
ETHART schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:02:
[...]

De iGPU die in de processor zit is een stuk sneller dan de 8800gt en een stuk moderner qua features

Tussen de twee voorgestelde moederborden is de msi handiger tenzij je alleen een enkele hdmi nodig hebt.

Het zijn allebei geen super overclockers denk ik, de instap z370 borden gebruiken soms alleen dit chipset omdat er nog geen andere was.

Een voeding wordt ouder en langzaam minder en is toch wel een heel belangrijk onderdeel.
Ah. Dan zal ik hem nog een keer laten doormeten. Ik heb maar 1 scherm een 27" iiyama gmaster. Die moet gevuld worden.
Waarom de keuze voor meer beeld aansluitingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Net wat je budget is en wat je verwacht van games. een I3-8350K kan al voldoende zijn. lijkt me beter dat je meer info geeft mbt je wensen en update. Videokaart heb je het ook niet over

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Ik zoek een processor een moederbord geheugen en een videokaart.
Maar voor nu alleen processor 8600k waar een moederbord bij moet. En dat budget is rond de 100 a 110 euro.
Ik wil straks de nieuwe battlefield soepel kunnen spelen. Dat is wens 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Dam zou ik de gigabyte nemen. (Als je later ern andere videokaart gaat kopen)
Maar je hebt ook ddr4 geheugen nodig he?

Heb je dat nu wel?
Anders krijg je het ook niet werkend... dan had ik liever alles in 1x gekocht.
Straks werkt iets niet..dan heb je tenminste nog garantie

[ Voor 40% gewijzigd door Aggressor op 01-06-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Aggressor schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:42:
Dam zou ik de gigabyte nemen. (Als je later ern andere videokaart gaat kopen)
Maar je hebt ook ddr4 geheugen nodig he?

Heb je dat nu wel?
Anders krijg je het ook niet werkend... dan had ik liever alles in 1x gekocht.
Straks werkt iets niet..dan heb je tenminste nog garantie
Ja daar heb je gelijk in! Ik heb 190 euro begroot voor geheugen. Dus dat komt goed.

Videokaart komt later. Nu eerst CPU mobo geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETHART
Ja die conclusie zegt toch wel alles, gewoon goede stabiele borden maar echt serieus 24/7 overclocken zou ik niet doen.

De gigabyte lijkt dan nog de beste.

Eerst moederbord, CPU en geheugen en later een GPU is een goed plan, in de tussentijd kun je de IGPU gebruiken die kan best nog wat oude spellen op low spelen in ieder geval beter als die 8800GT :)

[ Voor 21% gewijzigd door ETHART op 01-06-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Bedankt allemaal!! Hebben jullie dan ook nog een gouden tip voor 8gb aan geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
[/quote]
Exact die ja!!

[ Voor 45% gewijzigd door baukie op 01-06-2018 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
baukie schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:36:
[...]

[...]

[...]

Exact die ja!!
Oké
Oké
Oké

In dat geval vervangen, de voeding is al defect of is dat binnenkort. Je hoeft het trouwens niet zelf te merken dat die defect is, maar het kan over (lange) termijn wel funest zijn voor de andere onderdelen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
-The_Mask- schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Oké
Oké
Oké

In dat geval vervangen, de voeding is al defect of is dat binnenkort. Je hoeft het trouwens niet zelf te merken dat die defect is, maar het kan over (lange) termijn wel funest zijn voor de andere onderdelen.
Ok... maar ik heb hem net laten reinigen en laten doormeten. Alles was ok.

Welke stel je dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
baukie schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:42:
[...]

Welke stel je dan voor?
deze

pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Lekker.

Wat ik in dit topic eigenlijk mis is waarom je nou precies de 8600K wil. Waarom die? Waarom geen 8400 of een AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
br00ky schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:45:
[...]

Lekker.

Wat ik in dit topic eigenlijk mis is waarom je nou precies de 8600K wil. Waarom die? Waarom geen 8400 of een AMD?
De 8400 was de eerste optie. Maar ik kreeg van meerdere BF spelers het advies om een 8600k te kopen zodat ik even vooruit kan. Dat ik niet over een jaar weer moet upgraden. Ik ben een paar jaar uit het computer/games circuit geweest vanwege luiers,flesjes, en veel te drukke baan. Dus ik probeer zoveel mogelijk advies in te winnen want ik krijg weer plezier in het gamen. (paar keer geprobeerd bij vrienden en het is nog steeds een passie). Deze vrienden zijn wel na jaren gamen diehard Intel fans.

Mijn huidige systeem is al wat ouder.
Intel dual 6750E
Asus p5k pro
iets van 8gb geheugen
en voor mij toen der tijd een Nvidea 8800 GT (dit was toen een rip uit mijn lijf)

Ik hoop zo iets info te hebben verschaft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12
Ik zou voor een 8700 gaan icm relatief goedkoop B360 mobo. De 8700 draait standaard sneller dan de 8600K en heeft hyperthreading. Dus tenzij je echt stevig wil overclocken is de 8700 de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
baukie schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:42:
[...]

Maar dat was vast niet door gemeten met de juiste apparatuur op de juiste manier of wel? Daarnaast, mocht die nu nog goed zijn, dan is die dat binnenkort niet meer. De kwaliteit is nu eenmaal niet zo hoog en daarnaast is het ook een verouderd platform welke niet bedoeld is voor een moderne PC.
Welke stel je dan voor?
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is één van de meest interessante voedingen op dit moment. Ook meer dan genoeg voor jouw gebruik zo te zien.
Dat is een betere voeding dan wat hij nu heeft, maar ook die heeft enkele problemen waardoor het niet een echt logische keuze is op dit moment, zijn gewoon betere keuzes.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
-The_Mask- schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:53:
[...]

Maar dat was vast niet door gemeten met de juiste apparatuur op de juiste manier of wel? Daarnaast, mocht die nu nog goed zijn, dan is die dat binnenkort niet meer. De kwaliteit is nu eenmaal niet zo hoog en daarnaast is het ook een verouderd platform welke niet bedoeld is voor een moderne PC.

[...]

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is één van de meest interessante voedingen op dit moment. Ook meer dan genoeg voor jouw gebruik zo te zien.

[...]

Dat is een betere voeding dan wat hij nu heeft, maar ook die heeft enkele problemen waardoor het niet een echt logische keuze is op dit moment, zijn gewoon betere keuzes.
Dank voor je reactie. Ik zal vast een stomme vraag stellen maar is 450 watt wel genoeg als er ook nog een 300 euro videokaart in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
Wat heeft de prijs van een videokaart met verbruik te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Uszka schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:17:
Wat heeft de prijs van een videokaart met verbruik te maken?
Niks maar ik wil geen woorden als "dikke" of "vette" gebruiken. Ik probeer enkel het segment aan te geven omdat ik er niet super veel verstand van heb. En de afgelopen dagen van alle hulp veel heb geleerd waar ik heel dankbaar voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
baukie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:12:
[...]

Dank voor je reactie. Ik zal vast een stomme vraag stellen maar is 450 watt wel genoeg als er ook nog een 300 euro videokaart in komt?
Er zijn weinig game PC's die niet voldoende hebben aan een goede 450W voeding, zoals deze. Een i7 8700K of Ryzen 7 2700X en GTX 1080 zit namelijk nog maar op zo'n 300W totaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
450w is zelfs genoeg voor een €600 kostende GTX 1080 en dan kan je de cpu nog licht overklokken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
-The_Mask- schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:21:
[...]

Er zijn weinig game PC's die niet voldoende hebben aan een goede 450W voeding, zoals deze. Een i7 8700K of Ryzen 7 2700X en GTX 1080 zit namelijk nog maar op zo'n 300W totaal.
Super! Dank, dan schaf ik zo'n een aan op jou advies. Dan kan ik weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Uszka schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:22:
450w is zelfs genoeg voor een €600 kostende GTX 1080 en dan kan je de cpu nog licht overklokken ook.
Bedankt!!
Pagina: 1