Toon posts:

1060 krijg tè lage fps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een nieuwe Pc gekocht met een :

Asus dual 1060 6gb
Intel i5-8600
8gb ram

Het probleem is dat ik op fortnite wel redelijk 80/100 fps makkelijk krijg maar intensievere games als overwatch en CS:GO Krijg echt maar maximaal 30 fps en dit is op normale settings, terwijl ik online zie dat mensen met lagere specs makkelijk 140 op high/ultra halen,
Hoe kan dit?

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-06-2018 23:30)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:56:
Ja als ik het goed herinner staat Vsync idd aan, ik heb een 75 hertz scherm. Maar ik dacht dat mijn Proccesor misschien een integrated GPU had en dat hij daarop is ingesteld
Zolang de kabel van je beeldscherm op je videokaart zit zullen spellen nooit je onboard graphics gebruiken. Andersom geldt hetzeflde, dus kabel in bord betekent dat je de videokaart niet kan gebruiken voor games.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
En, wat zit er op 100% usage? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Overwatch heeft een fps lock in zijn instellingen staan, mogelijk houdt die deze op max 30 fps. Verder is het slim om je drivers up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Kan ook vsync zijn.

Als je een 60Hz scherm hebt, en de game kan (even) om wat voor reden ook niet aan 60FPS komen, wil de FPS wel eens halveren naar 30 FPS.

Maar inderdaad ook even controleren of er niet gewoon een framecap van 30 fps is, had ik zelf ook wel eens last van met bepaalde schermen dat de game ineens vast bleef op 30 fps omdat settings ineens op 30Hz stonden...(Toshiba scherm was dat...maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Laatst online: 28-09 03:33
Nemesizz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:27:
Kan ook vsync zijn.

Als je een 60Hz scherm hebt, en de game kan (even) om wat voor reden ook niet aan 60FPS komen, wil de FPS wel eens halveren naar 30 FPS.

Maar inderdaad ook even controleren of er niet gewoon een framecap van 30 fps is, had ik zelf ook wel eens last van met bepaalde schermen dat de game ineens vast bleef op 30 fps omdat settings ineens op 30Hz stonden...(Toshiba scherm was dat...maar dat terzijde).
In Overwatch en CSGO dip je echt nooit onder de 60fps met deze kaart. En vooral niet zoals beschreven maximaal maar 30fps.

Wel kan het idd zoals je zegt dat het scherm maar op 30 hertz staat en dan V-Sync aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik het goed herinner staat Vsync idd aan, ik heb een 75 hertz scherm. Maar ik dacht dat mijn Proccesor misschien een integrated GPU had en dat hij daarop is ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zou ook kunnen. Dat kan je in het NVidia Control Panel terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Laatst online: 28-09 03:33
Zet V-sync dan eens uit in de opties van het spel, en in de control panel van Nvidia.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang de kabel van je beeldscherm op je videokaart zit zullen spellen nooit je onboard graphics gebruiken. Andersom geldt hetzeflde, dus kabel in bord betekent dat je de videokaart niet kan gebruiken voor games.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1