Tweakblogs onbeschofte reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:43
Naar aanleiding van @TommyboyNL in Kain_niaK en de output van zijn kop: Privatekeys Nederland massaal gelekt !!! open ik dit topic.

Ik denk dat er veel strenger gemodereerd moet gaan worden omdat dit soort reacties écht compleet idioot zijn. Ik stel voor dat jullie een paar extra vrijwillige moderators aannemen (dat wil ik ook best doen) die Tweakblogs vrij houden van giftige reacties. Daarnaast denk ik dat het tijd wordt voor extra regels m.b.t. wat je mag posten.

Tweakblogs is nu écht een toxic platform geworden en ik ben niet de enige die deze mening heeft. Ik ben bang dat indien jullie nu niet ingrijpen het niet meer kan functioneren waarvoor het bedoeld is (grapjes, projecten, verhalen, enz). En dus niet voor mensen die hun frustraties blijkbaar kwijt moeten en daardoor op de man gaan spelen.

Ik vind het ronduit belachelijk indien er reacties komen zoals "tief op"

Ik weet dat er met regelmaat topics komen over Tweakblogs en vaak wordt dit dan genegeerd omdat het logischerwijs niet de prioriteit heeft, maar het op deze manier een soort van Dumpert te laten worden gaat mij toch écht een stap te ver (mooi moment voor mij om te stoppen er te komen).

Ik hoor graag wat de rest denkt over Tweakblogs, ben ik de enige die graag een échte oplossing hiervoor zou zien?

Stel ik mij aan? Laat het dan ook gewoon weten en ook waarom.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als auteur/eigenaar van een blog kan je reacties gewoon verwijderen. Dat doe ik ook standaard bij reacties van sommige mensen. Als het echt dusdanig erg is kan er altijd een topic worden geopend in schop een modje. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Volgens mij is het beleid mbt modden ook minder streng in tweakblogs. Wat op zich wat meer ruimte geeft en dat zou prettig zijn. Ik vermoed alleen dat er eens een mod met Tommyboy moet gaat praten. Zijn gedrag op het forum en in de reactie die jij aangeeft is vaker over de grens. Hij denkt vaker beter te zijn dan de rest.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 01-06-2018 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
@Frozen

Dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de auteur/eigenaar? Ik ben van mening dat Tweakers moet regelen dat het nog leuk om er te komen, wat is de lol aan deze reacties? Het enige wat je ermee doet is wegpesten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:00:
@Frozen

Dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de auteur/eigenaar? Ik ben van mening dat Tweakers moet regelen dat het nog leuk om er te komen, wat is de lol aan deze reacties? Het enige wat je ermee doet is wegpesten.
Het is netzoveel de verantwoordelijkheid van de eigenaar, als van de reaguurder of tweakers. Wil je het weghebben? Dan kan je het verwijderen. Is het heel erg naar? Dan open je een topic in SEM en meld je het. :)

Een reportfunctie gaat er niet komen ben ik bang, dus het beste is dan een topic aanmaken of posten in een bepaald topic in LA. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 01-06-2018 09:04 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:09
@jetspiking Je hebt de verkeerde user getagd. Het gaat om @TommyboyNL
@Frozen

Eens, maar het is in dit geval wel een makkelijke oplossing.

Ik vind deze reactie ook niet kunnen, maar betrap mezelf er wel op dat ik snap waar ie vandaan komt (met als verschil dat ik kies om er niet op te reageren). De bewuste blogger grijpt iedere kans aan om zijn evangelie te verkondigen en kopieert hier bijna 1:1 een grappig bedoelde Tweakblog van een andere gebruiker, daar begin ik me ook aan te storen.

[ Voor 26% gewijzigd door gastje01 op 01-06-2018 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
@gastje01

Oeps... Ik ga het direct aanpassen.

Het is meer een workaround, het resultaat blijft namelijk dat auteurs hierdoor weggepest worden en Tweakblogs steeds leger wordt. Dan doet @Kain_niaK het een keertje leuk en dan puur reacties omdat hij het is (vermoed ik).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Wel bedankt om het voor mij op te nemen, dat voelt altijd goed. Ik ben dit soort reacties gewoon hoor. Vroeger kreeg ik ze alleen als ik over mijn christelijke geloof iets schreef, dan had je mensen die poste: "je kunt Jezus in je kont stoppen" dat soort dingen.

Nu de laatste tijd krijg ik veel van deze negatieve reacties omdat ik over Bitcoin en Bitcoin Cash schrijf en mensen denken dat Bitcoin Cash oplichterij is en dan zien ze me dus vanuit dat perspectief.

Nu heb ik het natuurlijk ook niet makkelijk gemaakt voor mij zelf want ik heb een keer op een zaterdag en zondag 4 blogpost gemaakt die allemaal boven aan kwamen te staan omdat ik de enige was dat weekend die blogposts had gemaakt.

Dat vonden de mensen die de frontpage bezoeken niet zo leuk want daar komen de meeste populaire tweakblogs van het moment te staan.

Ik kon dat wel begrijpen, dat zou ik zelf OOK niet leuk gevonden hebben.

Zelf heb ik wel eens reacties verwijdert die zwaar offtopic waren. Ik heb dat een paar keer gedaan bij wat posts over het geloof. En onlangs een keer bij een blogpost over Bitcoin.

In het algemeen verwijder ik liever geen reacties, zelfs niet als ze negatief zijn. Zoals @Frozen al zei: ik heb verschillende moderatie opties.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I4oyHfq.png

Soms moet ik het anoniem reageren af zetten omdat er teveel bots voor bij komen. Maar tweakers.net doet goed werk met het verwijderen van bots.

En tja dat mensen nu vaak negatief doen omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ik een oplichter/schill/troll/ want dan ook ben, dat kan ik wel begrijpen. Ik zal me daar wat op moeten aanpassen. Tja.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Frozen

Tweakblogs zijn wel degelijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Tweakers modereert die niet actief. Enkel bij zeer grove schendingen (illegale zaken met name) wordt er opgetreden.

Als je als blog-lezer of als blog-eigenaar een user tegenkomt die voortdurend de boel loopt te verstieren, dan kan je dat melden in Schop een Modje, zodat we kunnen kijken of dat actie behoeft, maar in principe wordt er dus niet gemodereerd op de blogs.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

gastje01 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:04:
@jetspiking Je hebt de verkeerde user getagd. Het gaat om @TommyboyNL

[...]

Eens, maar het is in dit geval wel een makkelijke oplossing.

Ik vind deze reactie ook niet kunnen, maar betrap mezelf er wel op dat ik snap waar ie vandaan komt (met als verschil dat ik kies om er niet op te reageren). De bewuste blogger grijpt iedere kans aan om zijn evangelie te verkondigen en kopieert hier bijna 1:1 een grappig bedoelde Tweakblog van een andere gebruiker, daar begin ik me ook aan te storen.
Welk evanglie, het christelijke geloof of Bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@Orion84

Maar dat heeft dus als resultaat dat het één grote afvalstort wordt. Ik zie eigenlijk niet in waarom er niet één of twee moderators kunnen zijn (zoals eerder gezegd, als niemand anders het wilt doen doe ik het wel) die de site gewoon schoon houden en dit soort wegpest reacties kunnen deleten, bij voorkeur voordat de eigenaar het leest.

Of stel dan in ieder geval een paar regeltjes op, zoals niet mensen uitschelden, niet onnodig op de man spelen (klinkt vaag, maar ik denk dat mensen dondersgoed weten wanneer ze dit doen), etc.

[ Voor 0% gewijzigd door jetspiking op 01-06-2018 09:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:20:
@Orion84

Maar dat heeft dus als resultaat dat het één grote afvalstort wordt.
Alleen als de blogeigenaar zelf nalaat om de boel schoon te houden. Elke blog heeft daarmee dus zijn eigen moderator: de eigenaar van de blog.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben het daar niet mee eens jetspiking. De blog sectie is gewoon een service die tweakers zijn gebruikers aanbied. De blog eigenaren hebben zelf de controle.

Ik kan prima elke reactie die ik wil verwijderen, verwijderen. Onmiddelijk. Zonder problemen.
Mijn blogs zijn mijn domein, zolang ik me aan de voorwaarden van de website hou.

Tweakers.net grijpt alleen in als er automatische sofware voor zoveel problemen zorgt dat bloggers het zelf niet meer aankunnen. Maar dat heb ik nog nooit gezien.

Daarbij vind ik de trolls die mij lastig vallen momenteel wel vrij schattig en behulpzaam want ze maken mijn punt dus elke keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/70ND8hwlfPTafeO9PBcYoCo3/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:09
Kain_niaK schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:17:
[...]
Welk evanglie, het christelijke geloof of Bitcoin?
Bitcoin ;)

Begrijp me niet verkeerd hoor, je bent vrij om te schrijven waarover je zelf wilt en ik bedoel het ook absoluut niet als (persoonlijke) aanval, maar het is naar mijn bescheiden mening soms gewoon veel/vaak. Als dit komt door enthousiasme kan ik me dat voorstellen, maar dat maakt dat ik het niet meer lees terwijl ik het an sich geen on-interessant onderwerp vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Hey maar je hebt gelijk hoor. Mijn blog frequentie is te hoog en mijn kwaliteit te laag. Ik ga er iets aan doen.

Je moet er wel rekening mee houden dat vroeger de mensen mijn blogs over Bitcoin heel tof vinden maar dat er nu een stelletje trolls actief zijn. Ik blog al sinds 2013 over Bitcoin op mijn tweakblogs maar toen waren die trolls niet actief. Of misschien zijn het gewoon een stelletje rebelse tieners, weet ik veel.

En wat mensen soms ook vergeten is dat ik soms link naar een eigen gemaakt website en dat als je grafische content of youtube videos voor bij ziet komen ik ze vaak zelf gemaakt hebt.

Als ik een praktijk video post over hoe crypto software te gebruiken, vind ik dat geen youtube spam. Ik denk zelfs dat dat vrij leerzaam kan zijn, mensen laten zien hoe alle verschillende software er nu in de praktijk uit ziet. Ik blog momenteel het meest over Bitcoin Cash maar ik heb ook monero, ethereum en bitcoin dingentje klaar staan. Alleen is er een klein groepje van een man of 5 actief dat geloofd dat ik een oplichter ben en die reageren dus op alles, zonder te kijken waar het over gaat. Maak ik een video over Bitcoin en niet Bitcoin Cash dan bekijken ze die allegaar helemaaal niet en beginnen weer met hun riedeltje over spam dit en scam dit en roger ver, etc etc

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 01-06-2018 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:12

liberque

Vrijzinnig!

Hey maar je hebt gelijk hoor. Mijn blog frequentie is te hoog en mijn kwaliteit te laag. Ik ga er iets aan doen.
Prft... voor mijn part post je iedere dag een foto van een drol dan nog moet je dat helemaal zelf weten. Dat is juist het mooie van de Tweakblogs - je mag neerzetten wat je wilt (binnen een bepaalde netiquette) en mensen reageren erop wat ze willen. Om dat nu allemaal te gaan moderaten gaat mij een brug te ver, want niemand heeft te bepalen wat ik als een blog neergooi of hoe ik reageer op een blog.

Ja, de auteur kan zelf modereren, maar dat voelt in de meeste gevallen toch niet echt zuiver aan. De enige optie is namelijk verwijderen en dat voelt weer als keiharde censuur. De meeste bloggers zullen dit dan ook niet zomaar doen - want een negatieve reactie verwijderen resulteert in sommige gevallen in nog meerdere negatieve reacties.

Wat is dan de oplossing? Gewoon negeren! We zijn allemaal volwassen en ja - Kain staat momenteel bij sommigen in de picture door zijn prestatie om meerdere blogs tegelijk op de frontpage te hebben. Dat is natuurlijk heel vervelend voor de mensen wiens blog niet alle aandacht kregen die ze verdienden, maar nog veel vervelender voor mensen die jaloers zijn... ik wil immers ook 4 spots op de frontpage... huil huil...

Bitcoin en BCH boeien me verder geen drol .. heb wel een halve bak popcorn leeg gegeten op de profiel pagina van Kain. Dus ja - zijn blogs vind ik 'blah' maar dat maakt hem geen oninterresant persoon en wie ben ik om te zeggen dat hij niet over bitcoins mag schrijven?

Nee hoor - leven en laten leven. Tweakblogs zijn voor en door iedereen. Kijk naar de laatste blog van mij bijvoorbeeld. Slaat helemaal nergens op en is zo'n oude grap dat het me haarkleur recht doet. Naast reacties over 'clickbait' en 'oude grappen' staan er ook reacties bij als "you made my day" ... en daar gaat het bij blogs precies om - interactie. Ik zet mijn verhaal neer en mensen reageren erop. Dat sommige mensen negatief zijn is jammer, maar dat ik iemand heb laten lachen is onbetaalbaar. Het hoort er gewoon allebei bij :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Orion84 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:16:
[...]

Tweakblogs zijn wel degelijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Tweakers modereert die niet actief. Enkel bij zeer grove schendingen (illegale zaken met name) wordt er opgetreden.

Als je als blog-lezer of als blog-eigenaar een user tegenkomt die voortdurend de boel loopt te verstieren, dan kan je dat melden in Schop een Modje, zodat we kunnen kijken of dat actie behoeft, maar in principe wordt er dus niet gemodereerd op de blogs.
Maar het is toch bizar dat jullie dit gedrag dan überhaupt toelaten op Tweakblogs en dus ook Tweakers? Dat je een reactie kan verwijderen boeit niks, want het zit hem in het gedrag van de user. Er wordt nu juist misbruik gemaakt van de "vrijheid" van Tweakblogs, want dit had ie echt niet op het forum durven zeggen en dát is schofterig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

liberque schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:08:
[...]

Prft... voor mijn part post je iedere dag een foto van een drol dan nog moet je dat helemaal zelf weten. Dat is juist het mooie van de Tweakblogs - je mag neerzetten wat je wilt (binnen een bepaalde netiquette) en mensen reageren erop wat ze willen. Om dat nu allemaal te gaan moderaten gaat mij een brug te ver, want niemand heeft te bepalen wat ik als een blog neergooi of hoe ik reageer op een blog.

Ja, de auteur kan zelf modereren, maar dat voelt in de meeste gevallen toch niet echt zuiver aan. De enige optie is namelijk verwijderen en dat voelt weer als keiharde censuur. De meeste bloggers zullen dit dan ook niet zomaar doen - want een negatieve reactie verwijderen resulteert in sommige gevallen in nog meerdere negatieve reacties.

Wat is dan de oplossing? Gewoon negeren! We zijn allemaal volwassen en ja - Kain staat momenteel bij sommigen in de picture door zijn prestatie om meerdere blogs tegelijk op de frontpage te hebben. Dat is natuurlijk heel vervelend voor de mensen wiens blog niet alle aandacht kregen die ze verdienden, maar nog veel vervelender voor mensen die jaloers zijn... ik wil immers ook 4 spots op de frontpage... huil huil...

Bitcoin en BCH boeien me verder geen drol .. heb wel een halve bak popcorn leeg gegeten op de profiel pagina van Kain. Dus ja - zijn blogs vind ik 'blah' maar dat maakt hem geen oninterresant persoon en wie ben ik om te zeggen dat hij niet over bitcoins mag schrijven?

Nee hoor - leven en laten leven. Tweakblogs zijn voor en door iedereen. Kijk naar de laatste blog van mij bijvoorbeeld. Slaat helemaal nergens op en is zo'n oude grap dat het me haarkleur recht doet. Naast reacties over 'clickbait' en 'oude grappen' staan er ook reacties bij als "you made my day" ... en daar gaat het bij blogs precies om - interactie. Ik zet mijn verhaal neer en mensen reageren erop. Dat sommige mensen negatief zijn is jammer, maar dat ik iemand heb laten lachen is onbetaalbaar. Het hoort er gewoon allebei bij :)
Ja die profiel pagina gebruik ik om zelf op de hoogte te blijven van mijn eigen verleden. Ik heb er zo een beetje mijn hele levensverhaal op uitgeschreven. Heeft wel weer eens een update nodig denk ik.

Leuk om te horen dat mensen mij nog steeds een interessant persoon vinden. Of is het meer het drama rond het persoontje dat leuk is. Over popcorn gesproken, hier in Canada hebben ze alleen zoute popcorn en geen zoete. Yak. :r

Maar goed, te veel aandacht voor mijn persoontje is ook weer niet gezond. Dat aandachtshoer spelen dat overkomt je voor dat je het beseft. In ieder geval doet dit topic heel erg deug als steuntje in de rug. :(:)

Want negatieve reacties zijn niet altijd leuk. Maar dat is dan weer het mooie van de community hier, er zitten zoveel schitterende mensen open. De troll armies zijn er niks tegen. /3

Nou en nu ga ik maffen. Het is hier bijna drie uur in de nacht. Adios en bedankt! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 01-06-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:03
Danny.G schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Maar het is toch bizar dat jullie dit gedrag dan überhaupt toelaten op Tweakblogs en dus ook Tweakers? Dat je een reactie kan verwijderen boeit niks, want het zit hem in het gedrag van de user. Er wordt nu juist misbruik gemaakt van de "vrijheid" van Tweakblogs, want dit had ie echt niet op het forum durven zeggen en dát is schofterig.
Buiten het feit dat je zeker gelijk hebt m.b.t. de schofterigheid, moet ik wel zeggen "Welcome to the internet".
Want dit probleem gaat natuurlijk veel verder dan alleen Tweakblogs, het is een fenomeen wat je op allerlei fora/blogs/social media ziet.
Kijk eens op YT in de comments, of een platform als NU-Jij... :F

De één kiest ervoor om die reacties te laten staan, de ander verwijderd ze per direct.
Tweakblogs is altijd al een soort van losstaand iets geweest wat eigenlijk een beetje naast Tweakers draait en users de mogelijkheid geeft om te bloggen, en het is ook altijd veel vrijer geweest.
Daarom vind ik de manier van modereren daar ook niet heel slecht (de blogger is in de basis verantwoordelijk).

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:12

liberque

Vrijzinnig!

Er wordt nu juist misbruik gemaakt van de "vrijheid" van Tweakblogs, want dit had ie echt niet op het forum durven zeggen en dát is schofterig.
Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind en als je een blog schrijf dan zet je jezelf 'out there' op een voetstukje en kijkt iedereen naar je. Sommigen vinden het boeiend wat je schrijft en anderen niet. Sommigen gaan met modder gooien en anderen gooien met bloemblaadjes.

Vergelijk de Tweakblogs community met het smurfendorp. Ergens hier ver vandaan waar paddestoelen huisjes staan schrijft Brilsmurf een stukje op het Smurfweb over gereedschap. Dan stromen de reacties binnen. Luilaksmurf reageert dat hij het maar vermoeiend vind, Moppersmurf haat gereedschap, Lolsmurf vind het niet grappig, maar potige smurf vind het helemaal super. Tja, en uiteindelijk komt Gargamel en die reageert dat hij alle smurfen haat.

Welnu in alle reacties op tweakblogs heb je een Lolsmurf, een Luilaksmurf, een Potige Smurf en natuurlijk de Moppersmurf en de Gargamel. Dat komt heel simpel net zoals bij de Smurfen omdat iedereen zijn eigen persoonlijkheid heeft en niet iedereen een blog op de juiste waarde weet te schatten omdat het niet bij zijn of haar persoonlijkheid past. Als laatste heb je daar dan ook de Gargamels tussen lopen die schelden en tieren en wat doen de smurfen met Gargamel? Ze zorgen ervoor dat hij ze niet te pakken krijgt.... dus waarom zou een blogger zichzelf wel moeten laten vangen door een Gargamel? En zeg nu eens eerlijk: hadden de Smurfen vroeger echt zo leuk geweest zonder een Gargamel in het verhaal? :)
Leuk om te horen dat mensen mij nog steeds een interessant persoon vinden. Of is het meer het drama rond het persoontje dat leuk is.
Eerlijk? Het is juist door alle consternatie omtrent je blogs op de frontpage dat je in mijn 'vizier' bent beland. Een hele hoop negatief gedoe en wat forumposts over jouw handelen zorgden ervoor dat ik op je profielpagina terecht kwam en daar ben gaan lezen. Dus... dat is je bewijs: negatieve aandacht is ook aandacht en daaruit kunnen zelfs positieve dingen ontstaan. :P

[ Voor 13% gewijzigd door liberque op 01-06-2018 10:41 . Reden: reactie op kain ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:49
@Frozen

Hoezo niet? De persoon die de blogs plaatst kan dat toch prima zelf doen?

Daarnaast vraag je er ook wel een beetje om met zulke blogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@Nopheros

Je vraagt om reacties zoals deze met zulke blogs? Dus jij praat onbeschofte reacties zoals "tief op" (verkeerd gespeld maar dat terzijde) goed. Ik vind het ronduit belachelijk, net als dat de verantwoordelijkheid hier iets mee te doen naar de eindgebruiker gaat. Tweakers.net is gekoppeld aan Tweakblogs, dat zou het juist makkelijk maken om een gebruiker z'n gedrag op Tweakblogs te bestraffen op Tweakers.

Wat is het volgende? Reacties zoals "k... op", "val dood", "sterf", "ik hoop dat je dit en dat krijgt".

Sorry hoor, maar ergens zullen jullie toch écht een grens moeten trekken. Als jullie geen zin hebben om Tweakblogs te modereren haal de dienst dan ook gewoon weg. Op deze manier heb ik er totaal geen zin in en is het een zinloos platform wat geen enkel bestaansrecht meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 12:07
An zich begrijp ik de reactie van betreffend heerschap wel, zij het dat ik het niet eens ben met de woordkeuze.

Ook ik irriteerde me behoorlijk aan de (onbedoelde) blog flood over hetzelfde onderwerp en van dezelfde auteur, maar goed, dat is dus nog geen reden jezelf te verlagen tot schuttingtaal.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:49
jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:45:
@Nopheros

Je vraagt om reacties zoals deze met zulke blogs? Dus jij praat onbeschofte reacties zoals "tief op" (verkeerd gespeld maar dat terzijde) goed. Ik vind het ronduit belachelijk, net als dat de verantwoordelijkheid hier iets mee te doen naar de eindgebruiker gaat. Tweakers.net is gekoppeld aan Tweakblogs, dat zou het juist makkelijk maken om een gebruiker z'n gedrag op Tweakblogs te bestraffen op Tweakers.

Wat is het volgende? Reacties zoals "k... op", "val dood", "sterf", "ik hoop dat je dit en dat krijgt".

Sorry hoor, maar ergens zullen jullie toch écht een grens moeten trekken. Als jullie geen zin hebben om Tweakblogs te modereren haal de dienst dan ook gewoon weg. Op deze manier heb ik er totaal geen zin in en is het een zinloos platform wat geen enkel bestaansrecht meer heeft.
Ik zeg nergens dat dit soort reacties niet weggehaald moeten worden :z

Lijkt me alleen dat als je een blog maakt je dan ook af en toe de reacties leest en dan ook best zelf wat kunt opruimen. Hoeft niet speciaal iemand voor aangesteld te worden lijkt me.

En ja met dit soort blogs vraag je er inderdaad wel een beetje om, mijn persoonlijke mening. Hoef je natuurlijk niet mee eens te zijn ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als T.net nu enkel een optie toevoegt bepaalde blogs gewoon niet zichtbaar te maken, is dat probleem ook meteen opgelost.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@SinergyX

Ondanks dat dit inderdaad geen overbodige luxe is betwijfel ik of dit zal werken. Mensen die dit soort haat reacties posten hebben (denk ik tenminste) gewoon niets beters te doen, ze zullen alsnog een persoon opzoeken en giftige reacties achterlaten.

@Nopheros

En die mening respecteer ik absoluut.

Maar wat ik bedoel is dit:

De auteur zal alsnog alle haat reacties over zich heen krijgen, of hij ze nou verwijderd of niet. Daarnaast vind ik het vreemd om de beslissing om reacties weg te halen bij de auteur neer te leggen. Indien een auteur dan besluit haatreacties niet weg te halen zijn deze voor iedereen leesbaar. Tweakers vergeet dat dit ook hun imago kan schaden, zoals eerder gezegd kunnen nog veel ergere reacties leesbaar zijn op je website, waarvan je (hopelijk) liever niet hebt dat iedereen deze kan lezen. Op deze manier kunnen mensen beledigd worden.

Daarnaast wordt er wel ingegrepen als een auteur een blog post wat niet kan (paar weken geleden nog bij een walgelijk blog die ik liever vergeet, geloof mij nou maar, dan ga je de blogjes van @Kain_niaK vanzelf waarderen :D

Maar even zonder te grappen, waarom zou er dan wel ingegrepen worden bij de auteur en niet bij de reacties. Sommige reacties gaan gewoon te ver en die zouden hoe dan ook weg gemodereerd moeten worden, ik vind dat de verwijdering van sommige reacties niet mogen afhangen van of de auteur deze verwijderd (denk aan emotionele schade door ziektes waarmee gescholden wordt, of weet ik veel, er is echt wel meer op te noemen).

Maar blijkbaar vinden jullie het eigenlijk wel best (en dat is jullie goed recht natuurlijk!). Dus als (bijna) iedereen de huidige gang van zaken acceptabel vindt kan hier natuurlijk een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:24:
Daarnaast wordt er wel ingegrepen als een auteur een blog post wat niet kan (paar weken geleden nog bij een walgelijk blog die ik liever vergeet, geloof mij nou maar, dan ga je de blogjes van @Kain_niaK vanzelf waarderen :D
Als je daarmee refereert naar het geval Verleemen, dan was dat dus precies zo'n voorbeeld van illegale zaken waar we inderdaad wel tegen optreden. Totaal ander kaliber dan een onvriendelijke reactie en bovendien ook iets wat we niet aan de blog eigenaar kunnen overlaten omdat die in dat geval juist de boosdoener was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 10:06
Blok die gast gewoon x weken van de tweakblog, als ik ook maar iets verkeerd doe word ik per bericht geïnformeerd. Waarom zou dit bij de blog anders zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05

Nogne

>.<

Als jij er zo geen zin in hebt, haal dan de Tweakblog uit je tracker en bekijk de blogs niet. De auteur van een blog is vrij om reacties te modereren, en vind je dat de auteur het niet goed doet. Maak dan een topic aan.

Maar dat jij de vrijheid van andere mensen wil inperken omdat jij je er niet goed bij voelt, vind ik niet echt passen bij Tweakers. Hier op Tweakers verwacht ik dat je kritisch naar elkaar kan zijn, en er is nu al een duidelijke grens. En dat is de auteur van de Tweakblog.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

SinergyX schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:13:
Als T.net nu enkel een optie toevoegt bepaalde blogs gewoon niet zichtbaar te maken, is dat probleem ook meteen opgelost.
Dit is ook wel een puntje, ik heb in de Trackerbalk van Tweakers o.a. Tweakblogs staan, maar een aantal blogs van een aantal gebruikers interesseren mij absoluut niet. De combinatie van clickbait titels en het constante gezwam, naar mijn mening ook @Kain_niaK , over vage christelijke hiphop of gezeik over btc/bch/whateverCoin zonder echt gegronde en duidelijke insteek. Naast deze blogger zijn er een aantal meer waarvan ik gewoon zou willen dat ik ze zou kunnen filteren.

Desalniettemin kies ik er ook voor om dit soort blogs gewoon te negeren nadat ik de fout maak om die te openen. Gaan trollen in de comments is niet voor mij weggelegd, maar ik kan mij de frustratie op termijn ook wel weer begrijpen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik wil degenen die niet op een normale wijze kunnen reageren niet verdedigen, maar laten we eerlijk zijn, sommige blogs en dan met name de blog-poster in kwestie lokken dit gedrag ook uit.
Je zou zeggen; prima, dan verwijder je die reacties en ga je weer verder on-topic.
Het tegendeel wordt er gedaan en er beginnen hele troll/haat/off-topic discussies, waarom zou je dat willen als blogposter?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
omdat mensen als Kain_niaK alle aandacht zoals bijvoorbeeld dit topic heerlijk vinden. Ophef over zijn blog betekend direct weer aandacht voor z'n bitcoin flauwekul en daar is het hem uiteindelijk om te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
Kaasplank schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:50:
omdat mensen als Kain_niaK alle aandacht zoals bijvoorbeeld dit topic heerlijk vinden. Ophef over zijn blog betekend direct weer aandacht voor z'n bitcoin flauwekul en daar is het hem uiteindelijk om te doen.
Lastig natuurlijk als je je eraan stoort, maar dat maakt het gedrag van sommigen in de reacties nog steeds totaal niet oké. En ik hoop dat je dat zelf ook inziet.

Het tast ook het imago zelf van Tweakers aan, Tweakblog blijft immers deel van Tweakers zelf, hoe graag ze dat misschien wel niet meer willen. Ik zie het echt enorm afglijden de afgelopen weken. Het was een plek voor interessante dingen, veel interesse en waardering. In plaats daarvan is het nu erg veel moddergooien geworden. Reacties verwijderen als crew zijnde gaat uiteraard veel te ver, maar ze kunnen volgens mij prima een kleine heads-up geven aan mensen die zich wel iets normaler mogen gedrag. "Tyf eens snel op" is toch totaal niet iets van het niveau van Tweakers, al ben je het niet eens met iets, of al ben je geen fan van een blogpost/auteur.

Er was eerder al een discussie over dat referrals wel of niet in blogposts mochten, auteurs werden daar op aangesproken en kregen het verzoek om het niet te doen.

"Tyf eens snel op" is blijkbaar geen probleem om te zeggen. Waar ligt de grens? Mag gevoelige ziektes als scheldwoorden gebruiken in een persoonlijke aanval dan ook? Door dit soort dingen toe te laten als Tweakers zijnde, ga je het in de toekomst wel mooi verpesten voor jezelf ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:30

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ik kan zelf eigenlijk maar 1 oplossing verzinnen waarmee Tweakblogs beter wordt..

En iedereen kan daar zonder problemen aan mee werken..

Klinkt deze stelling bekend:

Concurrentie doet innoveren!

Wat ik bedoel:
Ga bloggen!! Zorg dat jij een kwalitatief betere blog neer zet, en zie al snel dat je concurrenten moeten innoveren om hun blog aantrekkelijker/kwalitatiever en actueler te maken!

Onderwerpen die niet populair zijn verschijnen niet meer op de FrontPage, en blogs die wel goed zijn wel!

Een betere wereld begint bij jezelf, en niet door een vingertje te wijzen naar een ander ;)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jetspiking
@Danny.G

Echt exact wat ik al zei, blij dat tenminste iemand het met mij eens is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom? Heel veel mensen vinden het blijkbaar wel leuk. De eigenaar van het blog kan de reacties zelf modereren net zoals bij elke andere blogdienst. Je ziet de medewerkers van Wordpress toch ook niet alle blogs op Wordpress.com modereren?
mugenmarco schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:57:
Blok die gast gewoon x weken van de tweakblog, als ik ook maar iets verkeerd doe word ik per bericht geïnformeerd. Waarom zou dit bij de blog anders zijn?
Omdat op de blogs andere regels gelden en het een eigen dienst is. De blogs draaien nota bene zelfs niet op hetzelfde hoofddomein als Tweakers zelf.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we de blogs niet gewoon sluiten? Eerst de dikke narcist, daarna scheermeneer/ aarde-draak, nu spam over BTC en 'reviews,' ofwel betaalde reclame. Er staat gewoon bar weinig interessants meer op.

Edit: was ik gratis-energie-meneer nog vergeten, zonde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2018 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Danny.G schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:13:
[...]

"Tyf eens snel op" is blijkbaar geen probleem om te zeggen. Waar ligt de grens? Mag gevoelige ziektes als scheldwoorden gebruiken in een persoonlijke aanval dan ook? Door dit soort dingen toe te laten als Tweakers zijnde, ga je het in de toekomst wel mooi verpesten voor jezelf ben ik bang.
'toekomst', jij bent denk ik nog niet zo lang op T.net is het niet?

Toekomst (kijk T.net maar 10 jaar geleden) is net zoals het vandaag is, het verschil is enkel de mensen die zulke topics maken. Kijk voor de grap eens naar mening verwensing in een fanboy, voetbal of politiek topic, wat is dat precies anders?

Maar als hij nu 'Rot eens snel op' in plaats van 'Tief eens heel snel op' had geschreven, was het dan een probleem? Of 'ga eens heel snel weg van bloggen'? Of is je kern enkel en alleen het woordje 'tief'?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
NMe schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Waarom? Heel veel mensen vinden het blijkbaar wel leuk. De eigenaar van het blog kan de reacties zelf modereren net zoals bij elke andere blogdienst. Je ziet de medewerkers van Wordpress toch ook niet alle blogs op Wordpress.com modereren?
[...].
Waarom modereren jullie dan wel als het aankomt op bijvoorbeeld de referrals in blogposts?
SinergyX schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:43:
[...]

'toekomst', jij bent denk ik nog niet zo lang op T.net is het niet?

Toekomst (kijk T.net maar 10 jaar geleden) is net zoals het vandaag is, het verschil is enkel de mensen die zulke topics maken. Kijk voor de grap eens naar mening verwensing in een fanboy, voetbal of politiek topic, wat is dat precies anders?

Maar als hij nu 'Rot eens snel op' in plaats van 'Tief eens heel snel op' had geschreven, was het dan een probleem? Of 'ga eens heel snel weg van bloggen'? Of is je kern enkel en alleen het woordje 'tief'?
5 jaar lid vind ik niet heel kort. Dat staat er verder op geheel los van. Lijkt mij dat in die topics er ook gewoon ingegrepen wordt door mods als zoiets gebeurt, maar ik ben ook niet aanwezig op alle plekken van het forum, dus dat ga ik verder ook niet beweren.

En wat nou als hij "Kanker eens heel snel op" had geschreven? Was je dan nog steeds zo stellig van je zaak? Ik kan het nog veel breder trekken natuurlijk, maar dat kan je zelf ook. Dat zei ik dus, waar ligt de grens? Tot hoever mag je dan gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jetspiking
@SinergyX

Dus het had volgens jou ook geen probleem geweest als er "k op" had gestaan?

Sorry hoor, maar volgens mij zijn wij wel beter dan dat hierzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Danny.G schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Waarom modereren jullie dan wel als het aankomt op bijvoorbeeld de referrals in blogposts?
Geen idee, volgens mij omdat het op een gegeven moment echt de spuigaten uitliep en dat is bij dit soort wangedrag gelukkig niet bepaald het geval. Wat mij betreft (persoonlijke mening) zouden we overigens ook die referrals niet strikt moeten modereren, maar dat is een andere discussie.
jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:48:
Dus het had volgens jou ook geen probleem geweest als er "k op" had gestaan?
Is het een probleem? Ja. Is het een probleem dat Tweakers op moet lossen? Nee. ;) De eigenaar van het blog heeft alle tools die hij of zij nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Danny.G schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:48:

En wat nou als hij "Kanker eens heel snel op" had geschreven? Was je dan nog steeds zo stellig van je zaak? Ik kan het nog veel breder trekken natuurlijk, maar dat kan je zelf ook. Dat zei ik dus, waar ligt de grens? Tot hoever mag je dan gaan?
Ik heb geen grens, ik heb een simpel uitgangspunt, blog -> moderatie -> klaar.

Of dit nu gaat over BTC, een simpele foto per dag, electronica, of whatever, als de blogger dit niet wenselijk vind kan hij het gewoon weghalen, klaar en simpel, zoals hij zelf duidelijk aangeeft:
Ik kan prima elke reactie die ik wil verwijderen, verwijderen. Onmiddelijk. Zonder problemen.
Mijn blogs zijn mijn domein, zolang ik me aan de voorwaarden van de website hou.
In die zin wat wel of niet kan, ben ik eerder verbaasd over het punt dat een semi-affiliate-YouTube blog niet mag, maar in de PW blijkbaar wel iemand die soortgelijke voor z'n beroep doet (en eigen website).

Ik val niet meer over die woorden, ik lees er voorbij, net als zulke blogs. Als ik me aan elk zo'n soort opmerking en verwensing zou storen, kon ik een fulltime job beginnen om zulke topics te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jetspiking
@NMe

Daar ben ik het dus niet mee eens, de auteur kan ervoor kiezen om berichten die veel te ver gaan niet te verwijderen. Mensen kunnen hierdoor beledigd raken of boos worden, wat kan resulteren in negatieve berichten over Tweakers.

Dus nogmaals, wat ga je doen indien er gescholden wordt met ziektes zoals kanker? Gewoon laten staan dus, juist wat een oplossing, petje af...

Ik vraag mij af of wat de mogelijke gevolgen hiervan zijn, op deze manier zou Tweakers geassocieerd kunnen gaan worden met een haatdragende community waar niemand iets meer mee te maken wilt hebben, dat wil natuurlijk iedereen voorkomen.

Een paar regeltjes met richtlijnen opstellen voor het reageren lossen dit direct op.

En dat Tweakblogs niet gelinkt is aan Tweakers is naar mijn mening onwaar. Zolang op Tweakers.net tweakblogs genoemd wordt en functies hiervan in de website staan zijn deze twee naar mijn mening verbonden met elkaar.

"Ik val niet meer over die woorden, ik lees er voorbij, net als zulke blogs. Als ik me aan elk zo'n soort opmerking en verwensing zou storen, kon ik een fulltime job beginnen om zulke topics te maken."

Misschien stoor jij je er niet aan, maar anderen kunnen zich wel hier aan storen.

En nogmaals moet de auteur wel ieder bericht lezen en ik kan mij voorstellen dat die haat berichten niet motiverend werken en resulteren in het wegpesten van Tweakers. Op die manier gaat Tweakblogs naar Dumpert toe, fijn voor iedereen die dat leuk vindt, maar ik zeg er nee dank u tegen.

Daarnaast zie ik niet welk nadeel het heeft om dit soort haatberichten gewoon vanuit Tweakers te verwijderen, een paar extra regels wordt de wereld niet slechter van, een paar te weinig wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
NMe schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:55:
[...]
Is het een probleem? Ja. Is het een probleem dat Tweakers op moet lossen? Nee. ;) De eigenaar van het blog heeft alle tools die hij of zij nodig heeft.
Zolang er op de homepage en standaard in de tracker directe linkjes naar die blogs staan lijkt mij dat zeker een probleem wat Tweakers (mede) moet oplossen. Dat Tweakblogs op een apart domein draait doet daar niet zoveel van af.

In ieder geval eens met TS. Tweakblogs is geprofileerd als onderdeel van Tweakers met naam, linkjes naar- en integratie in de hoofdsite, dus waarom daar een andere standaard voor moderatie zou moeten gelden ontgaat mij.

Een andere optie zou het verwijderen van de directe links naar blogs zijn en alleen een link naar Tweakblogs in het algemeen plaatsen, dat zou het (misschien?) al verbeteren. Een behoorlijk deel van de blogs lijkt toch alleen bedoeld om aandacht of controverse te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:08:
Daar ben ik het dus niet mee eens, de auteur kan ervoor kiezen om berichten die veel te ver gaan niet te verwijderen. Mensen kunnen hierdoor beledigd raken of boos worden, wat kan resulteren in negatieve berichten over Tweakers.

[...]

Daarnaast zie ik niet welk nadeel het heeft om dit soort haatberichten gewoon vanuit Tweakers te verwijderen, een paar extra regels wordt de wereld niet slechter van, een paar te weinig wel...
Je begrijpt de ironie hier gezien het feit dat Tweakers juist altijd verweten wordt te strenge moderatie te hebben? Tweakblogs zijn volledig in het beheer van de eigenaar van dat blog en Tweakers zit daar alleen voor wetsovertredingen en écht verwerpelijk gedrag tussen.

Nogmaals: Tweakblogs is een eigen platform op dezelfde manier dat Blogger niet hetzelfde is als Google.
Evianon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Zolang er op de homepage en standaard in de tracker directe linkjes naar die blogs staan lijkt mij dat zeker een probleem wat Tweakers (mede) moet oplossen. Dat Tweakblogs op een apart domein draait doet daar niet zoveel van af.
Er hebben vroeger ook linkjes naar nieuwsartikelen op Fok! op Tweakers gestaan en de IRC-server wordt nog steeds gedeeld tussen met Fok! Ik kan me niet herinneren dat iemand ooit verwarring heeft gehad over wie wie is.

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 01-06-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@NMe Ik zie op geen enkele manier in hoe Tweakers een te strenge moderatie zou hebben, daarnaast heb ik nog nooit een klacht gehoord over te streng modereren.

"Nogmaals: Tweakblogs is een eigen platform op dezelfde manier dat Blogger niet hetzelfde is als Google."
En zoals ik al zei: Dat is onlogisch omdat jullie er wel naar doorverwijzen via deze website en functies hiervoor hebben ingeschakeld. Daarnaast doet het er niet toe dat het een aparte dienst is / zou zijn, feit blijft dat het geassocieerd wordt met Tweakers.net en dat Tweakers.net de nadelen van dit gedoe kan gaan dragen. En een voorbeeld nemen aan andere websites is geen reden om het voor Tweakers ook op die manier te doen. Het brengt enkel nadelen met zich mee en 0,0 voordelen (althans, ik zie geen voordelen, kun jij ze noemen?).

Lees voor de nadelen van niet modereren even bovenstaande post van mij. Zonder moderatie worden mensen weggepest en verlaten mensen Tweakblogs en misschien ook Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:56:
@NMe Ik zie op geen enkele manier in hoe Tweakers een te strenge moderatie zou hebben, daarnaast heb ik nog nooit een klacht gehoord over te streng modereren.
Grapje zeker? :P *klik*
Lees voor de nadelen van niet modereren even bovenstaande post van mij. Zonder moderatie worden mensen weggepest en verlaten mensen Tweakblogs en misschien ook Tweakers.
Datzelfde kan gezegd worden van mensen die juist te vaak of overbodig gemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@NMe

Hoezo zou je op Tweakblogs te vaak gemodereerd worden? Ik denk dat het zeer duidelijk is wanneer iets "te" is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

@jetspiking waarom blijf je niet gewoon weg van tweakblogs als het je niet bevalt? Ik vind ze ook kut en ik kom er dus gewoon niet. Net zo makkelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@JvS Bij voorkeur kom ik er natuurlijk wel zonder dat ik mij dood irriteer, daarom dacht ik middels dit topic iets van een aanleiding te kunnen zijn om te gaan werken aan een oplossing. Maar helaas zit dat er niet in.

In dat geval zal ik uitsluitend projectlogs lezen, en topics ontwijken waarbij de mening een belangrijke rol speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:34:
@JvS Bij voorkeur kom ik er natuurlijk wel zonder dat ik mij dood irriteer, daarom dacht ik middels dit topic iets van een aanleiding te kunnen zijn om te gaan werken aan een oplossing. Maar helaas zit dat er niet in.
Ik denk dat het belangrijk is dat niet iedereen dit als een probleem ervaart en dat mensen de vrijheid van de tweakblogs als een groter goed zien dan het "kwaad" van de comments.

Mijn mening is ook: Zit niet zo te zeuren, negeer dat soort comments gewoon. Ik vind ook dat er veel teveel snel wordt ingegrepen overal. Teveel regels is zeker ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@JvS

Dat gaat absoluut op, maar berichten waarbij er bijvoorbeeld met kanker, tyfus, of andere ziektes wordt gescholden vind ik simpelweg te ver gaan. Tweakers / Tweakblogs zou beter moeten zijn dan dat soort gedrag. Dat soort reacties zouden imo per direct verwijderd moeten worden omdat hierdoor de community vermoedelijk zal leeglopen. Zoals eerder gezegd zou ik niet willen dat Tweakblogs een soort Dumpert wordt waar het niveau zo laag is dat er per direct wordt gezegd wat in je op komt tot het beledigen van gebruikers toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laat ik JvS z'n vraag herformuleren: als het de schrijver aan een blog al niet dermate irriteert dat iemand hem vertelt "op te tiefen" (sic.) dat hij het maar verwijdert, waarom zou jij je er dan aan ergeren?

Laten we daarnaast ook niet doen alsof dit continu onder elk bericht gebeurt. Ik bedoel...ik zie in dit hele topic welgeteld één voorbeeld. Tenzij je een hele stapel met andere voorbeelden hebt betekent dit ofwel dat de eigenaars van blogs over het algemeen prima hun eigen comments weten te managen óf (en dat is net zo waarschijnlijk) veruit de meeste gebruikers posten gewoon nette comments onder een blogpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jetspiking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:41:
@JvS

Dat gaat absoluut op, maar berichten waarbij er bijvoorbeeld met kanker, tyfus, of andere ziektes wordt gescholden vind ik simpelweg te ver gaan.
Dat mag je zeker vinden. Ik vind dat dat jouw goed recht is.
Tweakers / Tweakblogs zou beter moeten zijn dan dat soort gedrag. Dat soort reacties zouden imo per direct verwijderd moeten worden
Dat vind jij, maar jouw norm is niet dé norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@NMe Het gaat er niet om hoeveel het gebeurd, het gaat erom dat het gebeurd en kan gebeuren, ik denk dat er daarom regels opgesteld moeten worden (preventief).

@JvS Dat begrijp ik, maar ik ben wel van mening dat Tweakers goed moet nadenken hierover. Uit jouw reactie begrijp ik dat jij het niet erg vind en je er niet aan stoort, maar dat neemt niet weg dat het buitengewoon onbeschoft en beledigend kan zijn, ik ben van mening dat Tweakers zich niet moet willen verlagen tot dat niveau. De reden waarom ik op Tweakers veel lees is omdat er een enorm gave community op zit (die dus niet anderen kapot schelden etc), zodra die community weg is ben ik ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
@jetspiking waarom ga je dan naar de blogs als je je er aan stoort? Tis al paar keer aangehaald: daar is geen moderatie, behalve door de blogger zelf. Niet mee eens? Lekker wegblijven.

Ook dat hoort bij een community. Rest vh forum en de fp wordt wél gemodereerd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
@NiGeLaToR

Wat verwacht je precies dat ik daar op antwoord?

De enige reden dat ik dit topic heb geopend was om Tweakers over te halen dat ergens een grens getrokken moet worden, ik heb daarvoor genoeg argumenten voor genoemd...

Daarnaast heb ik al gezegd dat er veel nadelen kunnen zijn (denk aan Tweakers reputatie, auteurs die weg zullen gaan, beledigde gebruikers, weglopende community, etc)

Maar het blijft natuurlijk de keuze van Tweakers, wat mij betreft kan hier een slotje op.

Overigens zal ik nu nog niet weggaan van het lezen van Tweakblogs, dat doe ik pas wanneer mee dan 50% toxic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
@jetspiking ik snap je punt en frustratie, maar als ik het goed begrijp gaat de blog schrijver er over en niet tweakers in dit geval. Tweakers over halen om reacties op persoonlijke blogs te gaan modereren is daarmee best wel in strijd met het principe er achter. Zelfs regeltjes gaan bedenken is dan lastig omdat je de blogeigenaar dan gaat verplichten dit te handhaven.

Maargoed, je hebt er wel last van en het kan een reden zijn om er niet meer te komen en dat is aan de andere kant ook zonde. Ik kom er al nauwelijks.. maar dat komt meer omdat ik de blogs doorgaans niet zo intessant vind :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Hoe is tweakblogs wezelijk anders dan een blog op wordpress.com of blogger.com of een vergelijkbare dienst?

Je hebt je eigen url, je mag je eigen content er op plaatsen (binnen de grenzen van de dienst dan) en je bent zelf verantwoordelijk voor de reageersels. Waarom moet T.net dit voor een blogger oplossen? Je krijgt bij een eigen blog, of een blog via een andere dienst toch ook geen moderatie er bij?

De wereld is nou eenmaal niet perfect. Er lopen idioten rond met internet toegang. En ja die laten soms onwenselijke reacties achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 00:52

SomerenV

It's something!

Dus TS @jetspiking stoort zich aan bepaalde reacties en de auteur van het gelinkte blog @Kain_niaK kan het verwijderen maar doet het niet want /care. Oplossing is heel simpel: blog lezen maar de reacties niet. Of sommige botte reacties gewoon negeren. Ik heb ook geen hoge pet op van dat soort 'tyf op' reacties maar als iemand blijkbaar zó simpel is dat dat het enige is dat ie kan reageren, so be it. Als de auteur van het blog vervolgens besluit die reactie te laten staan, so be it.

Tweakblogs is een soort 'alles kan, niks moet' gedeelte van Tweakers. Geen moderatie, iedereen eigen baas, staat redelijk los van Tweakers.net. Mij boeien de blogs van Kain niet dus ik lees ze niet. Prima als hij wil schrijven over een of andere cryptocurrency maar mij boeit dat echt niet. Dan kan ik pleiten voor het verwijderen van zijn blogs uit de tracker, of ik kan het gewoon negeren. En ik doe dat tweede. Mijn eigen blogs gaan soms nog wel een paar gradaties verder qua oproepen van bepaalde reacties. Ik snap best dat sommigen dat niet willen lezen, maar negeer het dan gewoon. Reacties verwijderen doe ik eigenlijk ook nooit. Als iemand een bepaald blog van me kut vindt dan is het zijn recht om dat te zeggen. Dat verwijderen vind ik cencuur en daar ben ik op tegen.

Zoals mods hier in dit topic al zeggen modereren ze in het geval het écht te ver gaat (illegale zaken) maar doen ze er verder niks mee. En dat is helemaal prima denk ik. Tweakers en GoT zijn onderworpen aan bepaalde regels. Tweakblogs niet, of in ieder geval véél minder.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het zijn maar woorden he. :) Niet te druk om maken. Vind het meestal zo onzinnig om je over zoiets kleins en simpels druk te gaan maken en je verontwaardigd te voelen; maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets. :) De een voelt zich daar anders bij dan de ander, als het je niet aanstaat: gewoon niet lezen. :P
Ik vind "tief op" in ieder geval behoorlijk meevallen, zo erg is het nou ook weer niet. Maar opnieuw, dat is dus een persoonlijke ervaring. ;)

Ik ben juist blij dat er niet super streng gemodereerd wordt en dat de auteur er zelf over gaat. Wil je een blog dat helemaal vrij is van dat soort dingen dan kan je dat doen, vind je het als auteur echter minder erg of zelfs bijdragen (soms kunnen krachttermen dat.) dan laat je het lekker staan; pech voor de lezer als die er niet tegen kan. Ik vind schelden bijvoorbeeld niet zo erg en kan er wel tegen. (En beledigd voelen is een keuze...) Vaak is het juist interessant om met de mensen met de grootste smoel in gesprek te gaan, soms krijg je enkel meer shit en weet je dat het een troll is - op andere momenten komt er uiteindelijk toch nuttige info uit en leer je wat iemand nou eigenlijk dwars zit (en zij zelf ook.). Al is het in dit specifieke geval denk ik eerder enorme frustratie met de grote hoeveelheid spam van dat blog, dus dan valt er weinig te praten. :+

Ik erger me overigens ook rot aan die constante flow aan spam met clickbait titels (bij dit blog had ik het intussen geleerd ;)). :P Maar als er iets goeds uit dit topic is gekomen is het wat mij betreft de suggestie om bepaalde blogs weg te kunnen filteren :) Ieder z'n ding natuurlijk, maar als er elke dag op je frontpage 2 a 3 clickbait spam blogs verschijnen, soms nog van dezelfde auteur ook, dan is dat hoogst irritant.
Nogmaals, de auteur mag schrijven wat hij wil en over wat hij wil - maar als het jou gewoon niets interesseert dan zou het prettig zijn als je die user gewoon weg kan filteren zodat je sneller de kans hebt om blogs voorgeschoteld te krijgen die je wél interesseren. :) Soms heb ik het idee dat echte pareltjes ondergesneeuwd worden door de spam. Dus ook niets ten nadele van de auteur, hij moet het zelf weten; maar het boeit mij gewoon niets en de clickbait is simpelweg bloedirritant.

Blijkbaar is het al mogelijk om heel tweakblogs uit het overzicht te slopen (bedankt voor de tip!), maar dat is eigenlijk ook zonde want er worden wel degelijk interessante blogs gepost.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 02-06-2018 01:34 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
@WhatsappHack Inderdaad, je moet een dikke huid hebben en bijna overal.
Het is en word ook meer en meer "Toxic" gedrag waar je ook een site bezoekt en er is altijd er wel ééntje bij dat gewoon rottige woorden uit de mond komt. Sommige zijn ook 'opjagers' en wel genoemde 'Trols' omdat ze weten hoe ze je uit de tent kunnen lokken.

Maar TS, gewoon lekker doen wat je leuk vindt. Wennen doe je (of ik) nooit eraan of je gaat groeien en dat is niet verkeerd. Het is irritant, maar complimenten wegen ook.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

XRayXI schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 02:46:
Wennen doe je (of ik) nooit eraan
Gelukkig hoeft dat ook niet. Dit hele topic is gebaseerd op één enkele post die 1) grof was en 2) niet is verwijderd door de blog-eigenaar. Normaal gebeurt puntje 1 al niet en zelfs als dat wel zo was wordt het doorgaans via puntje 2 afgehandeld. Het is niet alsof dit op Tweakers en zelfs op de Tweakblogs een structureel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 00:52

SomerenV

It's something!

NMe schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Gelukkig hoeft dat ook niet. Dit hele topic is gebaseerd op één enkele post die 1) grof was en 2) niet is verwijderd door de blog-eigenaar. Normaal gebeurt puntje 1 al niet en zelfs als dat wel zo was wordt het doorgaans via puntje 2 afgehandeld. Het is niet alsof dit op Tweakers en zelfs op de Tweakblogs een structureel probleem is.
Ik merk het zelf ook niet en ik zie het op diverse andere blogs ook nauwelijks voorbij komen. Natuurlijk heb je wel eens mensen die het niet eens zijn met wat je zegt en dat dan ook laten merken, maar 9 van de 10 keer gaat dat relatief netjes en onderbouwd. Zelf op mijn toch soms redelijk controversiële onderwerpen waarvan ik weet dat ze het bloed onder de nagels van lezer uit kunnen halen. Wat dat betreft is het niveau op Tweakblogs qua reacties over het algemeen gewoon dik in orde :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1