Waar fatsoenlijk eten op Schiphol na security?

Pagina: 1
Acties:
  • 19.451 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:42

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Ik moet zondag voor mijn werk vliegen vanaf Schiphol. Ik kom rond etenstijd daar aan en heb ongeveer anderhalf uur om door security te gaan, te eten en naar de gate te lopen. Dit moet voldoende tijd zijn, maar als ik eerst op zoek moet naar een fatsoenlijk restaurant dan is de kans groot dat ik door tijdgebrek uiteindelijk weer bij de MacDonalds of BurgerKing eindig.

Daarom: weet iemand een restaurant op Schiphol na security waar je fatsoenlijk kan eten?

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze site niet gevonden? https://www.schiphol.nl/n...n-en-drinken-na-security/
Bron: [google=schiphol restaurants achter douane]

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 01-06-2018 00:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 19:44
als je via lounge 1 (hal 1?) gaat is wat mij betreft hetgrand-cafe-het-paleis een aardige plek om een steak o.i.d. weg te prikken. Dacht minuut of 20/25 wachten op bestelling, met een biertje prima te doen.

Wat het ook wordt, benieuwd naar je recensie.

Ik zorg meestal dat ik redelijk op tijd ben, wegens de security checks,eventuele wachtrijen bij inchecken, of laatst gewoon een verwijzing naar de andere hal, (ga maar lopen).
En dan eventuele overgebleven tijd opmaken in de boeken/tijdschriften en elektronica zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ga meestal naar de Bubbles. Redelijk goede seafood daar.
Wat ook goed is, is café Coco.

Je kan de website van Schiphol even bekijken zoals hierboven is gesuggereerd

[ Voor 48% gewijzigd door P.B. op 01-06-2018 04:39 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Fatsoenlijk restaurant op Schiphol? Forget it. Je bent daar overgeleverd aan junkfood en een enkel gaar eetcafe.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vroegâh had ik zonder aarzelen geantwoord restaurant Aviorama als je goed wilde eten op Schiphol ;)

Maar wat het hedendaagse equivalent is...betwijfel of er nog zoiets is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:32
Laatst heb ik zelf bij LEON gegeten op Schiphol. Was niet verkeerd, ze hebben onder andere rijst met kip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Er is boven een soort foodcourt dingetje, ik heb daar een tijdje terug best prima wraps gegeten. Geen idee meer hoe het heette, maar het was bij de Laplace. Die is overigens ook degelijk, net als de japanner ernaast. Het is alleen echt belachelijk aan de prijs.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:14
Hoe vlieg je? Want gate M was, iig paar jaar terug, niets. Ook een keer vroeg door de security gegaan toen :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 17:20
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar nog voor de security kan je bij de Italiaan Per Tutti ook goed eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 20:11
Voor de douane is het enige eetbare de pizza margherita van de pasta toko. Na de douane, de smoothies en verder niets voor de prijs die je betaald. Het verschilt overigens of je low cost, europees of intercontinentaal vliegt of je wel of niet bij een plek kunt komen. Dus dat is handige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
Je geeft aan dat je 1,5 uur hebt voor security, iets gaan eten en naar de gate lopen? Heb je dan nog tijd bij de gate? Naar mijn idee en ervaring een beetje krap als je ver moet lopen naar je gate, het druk is, en je ook nog moet wachten op je eten ;) . In ieder geval alvast smakelijk en een goede reis :)

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mstoel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:44:
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar nog voor de security kan je bij de Italiaan Per Tutti ook goed eten
Jaaa Per Tutti is best heilig. Oprecht goede pizza's en pasta's!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

Freak187

geen

Ga je naar Schengen of Non-Schengen gebied?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:08
beefstick schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:44:
Voor de douane is het enige eetbare de pizza margherita van de pasta toko. Na de douane, de smoothies en verder niets voor de prijs die je betaald. Het verschilt overigens of je low cost, europees of intercontinentaal vliegt of je wel of niet bij een plek kunt komen. Dus dat is handige info.
Freak187 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:04:
Maakt niet uit. Laatst ook vanuit shengen naar non-shengen gegaan. Wel even paspoort controle bij de marechaussee. Daarna moet je wel weer opnieuw door de security checks om het shengen gebied te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Morpheusk op 01-06-2018 09:11 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:57
Als je via Lounge 1 gaat kan ik inderdaad het Grand cafe het Paleis aanraden. Goede keuken, leuke sfeer. Het Mediterranean Sandwich Bar die daar aan zit is redelijk, maar raad ikje niet aan. Daar boven, met de trap voor de Sandwich Bar ga je naar Leon, Burger King of La Place. En La Place is La Place, dus niet anders (behalve de prijzen). En Leon promoot zich als een gezoende fastfood keten. Dus ze hebben cuuries of burgers die snel af te halen zijn.

Café Chocolate en Bubbles zijn wel een klasse hoger, en dus ook hogere prijs. Bubbles is vis. Op de B of C pier heb je kleinere tentjes, waar je simpele gerechten kan halen of iets snel te drinken, dus blijf dan maar in dat gebied.

Of ga je Via Lounge 2 / 3 vliegen?
Of zelfs Lounge 4?

Ik heb daar in de horeca gewerkt dus ik ken de restaurantjes wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ga nooit uitgebreid zitten eten vlak voor een vlucht. Pak gewoon ff ergens een lekker broodje. Er is zat te vinden (ook al weet je het niet vooraf)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26
Room42 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:42:
Valt me op dat er eigenlijk maar twee soorten zaken zitten: fastfood (alle variaties van hamburgertent tot koffiebar) en foodbars. Een enkel grand cafe. Maar geen klassieke restaurantformule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Valt me op dat er eigenlijk maar twee soorten zaken zitten: fastfood (alle variaties van hamburgertent tot koffiebar) en foodbars. Een enkel grand cafe. Maar geen klassieke restaurantformule.
Ik ken dan ook niemand die vooraf aan de vlucht uitgebreid zou eten, en dat niet gewoon buiten de luchthaven zou doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Ik denk dat er daar de markt ook niet voor is. Hoeveel mensen hebben daar nou uren de tijd om eens lekker te tafelen? Het merendeel zal toch redelijk snel door moeten (of willen).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Je komt op de luchthaven om te vliegen ;) er zitten wel veel gezellige café waar je met je net opgehaalde passagier een drankje kan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26
Ik heb op luchthavens altijd wel een uurtje te doden. Een laatste kans om goed te eten alvorens aan boord te gaan is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
jip_86 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:38:
Hoe vlieg je? Want gate M was, iig paar jaar terug, niets. Ook een keer vroeg door de security gegaan toen :')
Vlieg met Easyjet, dus verwacht inderdaad gate M ;( . Mijn ervaring met de verweg-gates van low cost carriers is dat er niets fatsoenlijks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:42:
Dank je wel, maar ik weet hoe ik Google moet gebruiken (en was dus ook al op de link van Schiphol gekomen). Ik ben echter op zoek naar een fatsoenlijke plek om te eten en alhoewel de Schipholsite aangeeft dat het allemaal fantastisch is, verwacht ik dat de ervaring van mensen hier anders is. En juist dat is waar ik in geïnteresseerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
mstoel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:44:
Ik heb meerdere restaurants voor security gezien die goede reviews krijgen, maar dat risico durf ik niet aan. Als het bij security tegen zit mis ik mijn vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Managelorian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Dank je wel, maar ik weet hoe ik Google moet gebruiken (en was dus ook al op de link van Schiphol gekomen).
Oh! Wat goed! (y) :P
Ik ben echter op zoek naar een fatsoenlijke plek om te eten en alhoewel de Schipholsite aangeeft dat het allemaal fantastisch is, verwacht ik dat de ervaring van mensen hier anders is. En juist dat is waar ik in geïnteresseerd ben.
Maar daarom staat er dus zo'n handig formuliertje om in te vullen. Dan had je dat al even kunnen vermelden, hè ;)

edit:
@Managelorian Je kunt gewoon je vorige bericht bewerken, hè ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 01-06-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Sparkiee schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:51:
Je geeft aan dat je 1,5 uur hebt voor security, iets gaan eten en naar de gate lopen? Heb je dan nog tijd bij de gate? Naar mijn idee en ervaring een beetje krap als je ver moet lopen naar je gate, het druk is, en je ook nog moet wachten op je eten ;) . In ieder geval alvast smakelijk en een goede reis :)
Dank!

2 uur marge nemen wordt waarschijnlijk lastig vanwege andere plannen. Ik hoop erop dat het op zondag aan het einde van de middag/begin van de avond rustig is op Schiphol. Schiphol site geeft aan dat er geen drukte verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Freak187 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:04:
Zwitserland, dus Schengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

Rannasha

Does not compute.

Managelorian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Vlieg met Easyjet, dus verwacht inderdaad gate M ;( . Mijn ervaring met de verweg-gates van low cost carriers is dat er niets fatsoenlijks is.
Managelorian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:19:
[...]

Zwitserland, dus Schengen.
M-gate dus. Daar zit vrijwel niets. Er is een winkel met wat sandwiches e.d. en een plek waar ze, voor zover ik me kan herinneren, ook wat warm spul serveren, maar het stelt weinig voor.

Ik zou gewoon buiten Schiphol wat gaan eten en dan wat later op Schiphol aankomen. Extra tijd die je bij de M-gate moet doorbrengen is sowieso niet geweldig. Zolang je 30 minuten voor gepland vertrek in de luchthaven bent, ben je prima op tijd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Fitzer schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:51:
Als je via Lounge 1 gaat kan ik inderdaad het Grand cafe het Paleis aanraden. Goede keuken, leuke sfeer. Het Mediterranean Sandwich Bar die daar aan zit is redelijk, maar raad ikje niet aan. Daar boven, met de trap voor de Sandwich Bar ga je naar Leon, Burger King of La Place. En La Place is La Place, dus niet anders (behalve de prijzen). En Leon promoot zich als een gezoende fastfood keten. Dus ze hebben cuuries of burgers die snel af te halen zijn.

Café Chocolate en Bubbles zijn wel een klasse hoger, en dus ook hogere prijs. Bubbles is vis. Op de B of C pier heb je kleinere tentjes, waar je simpele gerechten kan halen of iets snel te drinken, dus blijf dan maar in dat gebied.

Of ga je Via Lounge 2 / 3 vliegen?
Of zelfs Lounge 4?

Ik heb daar in de horeca gewerkt dus ik ken de restaurantjes wel.
Waarschijnlijk gate M, dus Lounge 4 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 20:25
The_Vice schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 01:18:
als je via lounge 1 (hal 1?) gaat is wat mij betreft hetgrand-cafe-het-paleis een aardige plek om een steak o.i.d. weg te prikken. Dacht minuut of 20/25 wachten op bestelling, met een biertje prima te doen.
Deze is heel goed inderdaad. Haal daar vaak een uitsmijter. Duurt wel lang voordat ze het serveren, dus als je haast heb zou ik hem overslaan. Misschien kun je bellen vanuit de security dat je er aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Ben bang dat ik dan te veel met geknepen billen zit te wachten. Ik hou 'm wel in gedachten voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Rannasha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Ik zou gewoon buiten Schiphol wat gaan eten en dan wat later op Schiphol aankomen. Extra tijd die je bij de M-gate moet doorbrengen is sowieso niet geweldig. Zolang je 30 minuten voor gepland vertrek in de luchthaven bent, ben je prima op tijd.
30 minuten om vanaf binnenkomst in luchthaven door security te gaan en naar de M-gate te lopen? Is dat niet wat riskant? Of doe jij het altijd op deze manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Managelorian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:35:
[...]

30 minuten om vanaf binnenkomst in luchthaven door security te gaan en naar de M-gate te lopen? Is dat niet wat riskant? Of doe jij het altijd op deze manier?
Niet altijd, maar genoeg gedaan. Afgelopen maand gepland om ~45 min voor vertrek aan te komen, werd weggebracht door een vriend die toch in die richting reed. Maar hij miste de afslag waardoor ik uiteindelijk met zo'n 35 minuten te gaan uit de auto stapte.

Ik heb behoorlijk veel gevlogen op AMS-GVA met EasyJet (en dus de M-gate) en mijn ervaring is dat de tijd die je nodig hebt van ingang tot gate redelijk constant is. Echt lange rijen bij de security heb ik er nog niet gezien.

Tegenwoordig word ik meestal door mijn ouders naar het vliegveld gebracht als ik weer naar huis ga (ik woon in omgeving Genève) en die zijn minder enthousiast over het idee van zo weinig marge, dus doen we het altijd wat ruimer, maar 30 min als minimum tijd aanhouden (dwz: niet richten op 30 minuten, maar mikken op wat meer en als het door vertraging slechts 30 minuten is, dan is het ook prima) is wat mij betreft nog wel te doen. Zonder ruimbagage overigens, geen idee hoe lang de bagage-dropoff duurt bij EJ op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
[...]

Dit kan inderdaad, maar ga er niet van uit. Als het druk is dan staat er een rij, en als ze maar 2 van de 4 poorten open hebben gaat het ook niet snel om door de douane te komen.

In Lounge 4 heb je het Light Lounge Cafe, waar je de betere service kan krijgen. En de Urban Food Market, om snel iets uit de koelkast te trekken. Je hebt ook een glijbaan!

Verder is hier niets te beleven, als het te druk is heb je ook geen zitplek. Voorheen had je ook nog een kleine kiosk op de M-pier, maar deze is recentelijk weggehaald, dus je kan daar alleen nog een wc vinden. Het is na de douane ongeveer 15 minuten (rustig) lopen naar de gates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Ja, inderdaad, er is een glijbaan. Nou staat het me weer voor ogen hoe het daar is; echt 3x niks.

Nou zegt Easyjet dat de gate 30 minuten voor vertrek sluit. Normaal gesproken ben ik altijd ruim op tijd, dus heb daar nooit last van gehad. Maar hoe wordt dat nou vormgegeven? Ik kan me toch niet voorstellen dat als je 25 minuten voor vertrek bij de gate komt (en het vliegtuig dus nog lang niet vertrekt) ze je niet laten boarden? EJ ervaringsdeskundigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Managelorian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:25:
Ja, inderdaad, er is een glijbaan. Nou staat het me weer voor ogen hoe het daar is; echt 3x niks.

Nou zegt Easyjet dat de gate 30 minuten voor vertrek sluit. Normaal gesproken ben ik altijd ruim op tijd, dus heb daar nooit last van gehad. Maar hoe wordt dat nou vormgegeven? Ik kan me toch niet voorstellen dat als je 25 minuten voor vertrek bij de gate komt (en het vliegtuig dus nog lang niet vertrekt) ze je niet laten boarden? EJ ervaringsdeskundigen?
Klopt niets van. EJ op Schiphol heeft wachtruimtes op de begane grond. Zodra de "gate" opent, kun je naar beneden, wordt je boarding pass / ID gecontroleerd en wordt je naar 1 van de 2 kanten van de wachtruimte gestuurd (speedy boarding rechts, de rest links). Daar moet je staan wachten tot het vliegtuig leeg en schoon is, waarna de deur naar het vliegtuig opengaat.

Het personeel bij de gate blijft zitten tot iedereen in het vliegtuig zit, dus als je wat later komt, kun je er nog steeds langs. En dat gebeurt ook vaak genoeg. Gezien het geen pretje is om met z'n allen bij elkaar in zo'n wachtruimte te staan (er is geen zitplek behalve een paar stoeltjes voor mindervaliden), kun je beter wat later komen (en bovenaan de trap wachten waar een aantal stoelen staan). Meestal gaat de deur naar het vliegtuig pas open 20-30 minuten voor vetrek en voordat iedereen er door is ben je ook al weer even verder. Als je pas aan komt hobbelen nadat iedereen al het vliegtuig in is gegaan, dan wordt het je niet in dank afgenomen, maar de "gate sluit 30 minuten voor vetrek" regel heeft weinig relatie met de realiteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 01-06-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
Rannasha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:36:
[...]

Het personeel bij de gate blijft zitten tot iedereen in het vliegtuig zit, dus als je wat later komt, kun je er nog steeds langs. En dat gebeurt ook vaak genoeg.
Lees dat niet dat je tot het einde kan wachten. Volgens mij is een uiterlijk toch wel een kwartier voor vertrek, ik heb genoeg mensen weer terug gestuurd zien worden terwijl het vliegtuig nog bij de gate stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Waardevolle info! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

TheBorg

Resistance is futile.

Rannasha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:36:
Als je pas aan komt hobbelen nadat iedereen al het vliegtuig in is gegaan, dan wordt het je niet in dank afgenomen, maar de "gate sluit 30 minuten voor vetrek" regel heeft weinig relatie met de realiteit.
Ik kan dit bevestigen. Was dan ook zo'n idioot die altijd 45 minuten voor vertrek pas arriveerde. :X
Tot een keer de wachtrij bij de security vol vakantiegangers stond en de wachttijd opliep tot meer dan een half uur. Dan haal jet het gewoon niet. Enige wat je dan nog kan doen is een medewerker aanspreken en vragen of je voor aan mag sluiten. Dat mag dan wel maar is ook een beetje associaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 17:39
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.schiphol.nl/en/airport-maps/

Daar kan je dan de kaart het e.e.a. selecteren, wat een goed overzicht geeft van wat er beschikbaar is en hoe ver het van je gate is. Na de beveiliging zie ik dat je wel een aantal opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
Maar voor de douane kan je gewoon langs de La Place gaan, wat boven het treinstation zit. Of anders Leon, wat tegenover de Albert Heijn en Burger King zit.

Voor de rest heb je richting de EJ balie alleen maar tentjes waar je wat broodjes / paninis kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:20
Een nadeel van relatief laat boarden is wel dat eventuele overhead bagage ruimen al vol kunnen zitten, en je dus je tas / koffertje oid een eindje van je zitplek af in een bagage bak moet gooien, als er uberhaupt nog ruimte is in zo'n bak.

Als je alleen met een kleine rugtas reist is dit natuurlijk geen issue, die plaats je gewoon onder de stoel voor je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Ik reis zo licht mogelijk wat in veel gevallen betekent dat ik alleen 1 schoudertas heb (deze kan onder de stoel). Ben het wel met je eens dat laat boarden in een vol vliegtuig erg vervelend kan zijn, vooral als je dan je spullen alleen nog in dat ene overhead kastje aan de andere kant van het vliegtuig kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

Bij de M pier is het vrij simpel, buiten erg wisselvallige belegde broodjes en voorverpakte salades is er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[...]

Mijn collega was laatst 2 uur van te voren aanwezig maar heeft toch zijn vlucht gemist door de drukte bij de security.
Tegenwoordig raden ze volgens mij aan om 2 a 3 uur van te voren aanwezig te zijn.
Meteen na de security zitten wel wat zaken waar je proper kan eten maar zodra je verder gaat dan kom je inderdaad alleen zaken tegen met wat brood en chips. Misschien een soepje.
Je kan het beste meteen na security kijken wat je wilt of waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Bij Gate H/M heb je die nog die broodjes-toko (ff de naam ervan kwijt). Geen wereldkwaliteit ofzo, maar wel aardig te doen verder.

En tsja, je betaalt niet voor niets weinig voor je ticket. Je moet niet een Ferrari willen voor de prijs van een Trabant ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:09
Managelorian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:51:
Ik reis zo licht mogelijk wat in veel gevallen betekent dat ik alleen 1 schoudertas heb (deze kan onder de stoel). Ben het wel met je eens dat laat boarden in een vol vliegtuig erg vervelend kan zijn, vooral als je dan je spullen alleen nog in dat ene overhead kastje aan de andere kant van het vliegtuig kwijt kunt.
Sowieso dan meteen helemaal naar rechts lopen bij de security, daar is de wachtrij voor alleen kleine rugzakken (geen rolkoffers). Ben afgelopen half jaar meerdere keren gevlogen op die manier (binnen EU), duurde altijd ongeveer 15-20 minuten van trein tot vliegtuig.
En voor eten vind ik Leon ook wel een aanrader, maar dat is dus wel voor de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Het enige, enigszins flauwe antwoord is nergens. Je betaalt met gemak € 15 a € 20 om opgewarmde prak te eten, geserveerd door ongemotiveerd personeel (iedereen met een echt horeca-hart werkt waarschijnlijk niet op Schiphol!).

Maar goed, er is natuurlijk wel het een en ander te eten op Schiphol. Van McDonald's en Burger King tot aan toko's die zich voordoen als restaurant. Verwacht geen wonderen en verwacht vooral veel te moeten betalen (heb me laten vertellen (wijsmaken) dat de Burger King een derde van de omzet als huur betaalt. Dat mag de klant dus betalen, vandaar dat de Schiphol-prijs van die zaken hoger ligt dan de "gewone" Burger Kings en McD.

Een alternatief is om je toegang tot een lounges te verschaffen. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap; in relatieve rust wachten en eten en drinken zit bij de prijs in. Check even de app FLIO, die geven exact aan waar de lounges zich bevinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 20:11
Dreamvoid schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:40:
[...]

Bij de M pier is het vrij simpel, buiten erg wisselvallige belegde broodjes en voorverpakte salades is er niks.
Daarom noem ik gate H/M ook Heel/Matig

Mijn advies, omdat je na de security niets meer kunt kopen dat op eten lijkt (je vliegt voor je werk zeg je dus dan mag je ook wel wat anders eten dan een half belegd broodje). Zoek je heil buiten de security.

Zoals meerderen hier al aangeven, de pizza bij per tutti (tegenover de burger king) is goed te happen, mijn favoriet is echter toch de margherita omdat de rest soms nog wel eens te vet is of te veel sla bevat. Neemt niet weg dat alle pizza's bij per tutti beter zijn dan bij de turk op de hoek. Je kunt ook gaan voor lasagne of iets dergelijks, ook eetbaar maar naar mijn mening niet zo speciaal voor wat je betaald. Dan is de prijs kwaliteit verhouding voor de pizza beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ga altijd onderweg even bij de bakker langs voor een paar goede belegde broodjes, stokbroodje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:30
Fitzer schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:40:
[...]

Lees dat niet dat je tot het einde kan wachten. Volgens mij is een uiterlijk toch wel een kwartier voor vertrek, ik heb genoeg mensen weer terug gestuurd zien worden terwijl het vliegtuig nog bij de gate stond.
Mij overkwam het laatst ook dat de deur achter mij werd dichtgetrokken... Nadat ik op de heenreis 2 uur in de gate had zitten wachten (vertraagd) dacht ik op de terugweg mooi in een restaurantje (met oplaadpunt) te wachten. 30 min voor vertrek rustig aan naar de gate gaan wandelen. Loop je langs zo'n bord met vertrektijden "final boarding call". Toch maar wat harder lopen... Was ik de laatste :X

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:48
Grandcafé Paleis is inderdaad aanrader! Lekkere saté en goede burger.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hij is mooi geweest. Op zich niet echt een topic waard in VV, maar toch even laten staan. Inmiddels is er wel genoeg info gegeven/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.