Managelorian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:25:
Ja, inderdaad, er is een glijbaan. Nou staat het me weer voor ogen hoe het daar is; echt 3x niks.
Nou zegt Easyjet dat de gate 30 minuten voor vertrek sluit. Normaal gesproken ben ik altijd ruim op tijd, dus heb daar nooit last van gehad. Maar hoe wordt dat nou vormgegeven? Ik kan me toch niet voorstellen dat als je 25 minuten voor vertrek bij de gate komt (en het vliegtuig dus nog lang niet vertrekt) ze je niet laten boarden? EJ ervaringsdeskundigen?
Klopt niets van. EJ op Schiphol heeft wachtruimtes op de begane grond. Zodra de "gate" opent, kun je naar beneden, wordt je boarding pass / ID gecontroleerd en wordt je naar 1 van de 2 kanten van de wachtruimte gestuurd (speedy boarding rechts, de rest links). Daar moet je staan wachten tot het vliegtuig leeg en schoon is, waarna de deur naar het vliegtuig opengaat.
Het personeel bij de gate blijft zitten tot iedereen in het vliegtuig zit, dus als je wat later komt, kun je er nog steeds langs. En dat gebeurt ook vaak genoeg. Gezien het geen pretje is om met z'n allen bij elkaar in zo'n wachtruimte te staan (er is geen zitplek behalve een paar stoeltjes voor mindervaliden), kun je beter wat later komen (en bovenaan de trap wachten waar een aantal stoelen staan). Meestal gaat de deur naar het vliegtuig pas open 20-30 minuten voor vetrek en voordat iedereen er door is ben je ook al weer even verder. Als je pas aan komt hobbelen nadat iedereen al het vliegtuig in is gegaan, dan wordt het je niet in dank afgenomen, maar de "gate sluit 30 minuten voor vetrek" regel heeft weinig relatie met de realiteit.
[
Voor 12% gewijzigd door
Rannasha op 01-06-2018 12:39
]