Toon posts:

Wat zou er in dit soort spel moeten zitten....

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een simpele vraag waar ik veel antwoorden op hoop te krijgen. Dit is het geval: wij zijn gevraagd om een soort BMX Bike of In-line skating spel te maken (nog niet zeker welke van de twee het wordt). Daarvoor moet ik nu dus gaan rekenen wat er allemaal voor nodig is (resourceplanning), hoeveel tijd en geld het kost enz.

Het probleem: noch ikzelf, nog 1 van mijn collega's spelen dit soort spelletjes zelf.

De vraag: hier zitten vast wel gamers die dat soort spellen WEL spelen. Zover ik heb begrepen is het dus de bedoeling dat je of een figuur op een fiets, of een figuur op rolschaatsen bestuurt en je daar mee moet gaan "rijden" en stunts kan maken binnen een bepaalde tijd. Dus wat zou er dan volgens de gamers in moeten zitten...veel stunts? (welke stunts) of liever veel verschillende gameplay...time trial, battlemode noem maar op...ik sta open voor alle suggesties!!

R./

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44
Dat je het met veel mensen tegelijk kan spelen: LAN/internet

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op maandag 16 juli 2001 20:54 schreef MrRudi het volgende:
Een simpele vraag waar ik veel antwoorden op hoop te krijgen. Dit is het geval: wij zijn gevraagd om een soort BMX Bike of In-line skating spel te maken (nog niet zeker welke van de twee het wordt). Daarvoor moet ik nu dus gaan rekenen wat er allemaal voor nodig is (resourceplanning), hoeveel tijd en geld het kost enz.

Het probleem: noch ikzelf, nog 1 van mijn collega's spelen dit soort spelletjes zelf.

De vraag: hier zitten vast wel gamers die dat soort spellen WEL spelen. Zover ik heb begrepen is het dus de bedoeling dat je of een figuur op een fiets, of een figuur op rolschaatsen bestuurt en je daar mee moet gaan "rijden" en stunts kan maken binnen een bepaalde tijd. Dus wat zou er dan volgens de gamers in moeten zitten...veel stunts? (welke stunts) of liever veel verschillende gameplay...time trial, battlemode noem maar op...ik sta open voor alle suggesties!!

R./
verbeterde versei van extreme Games van de PSX dus :)

je moet kunnen slaan en meppen

gebruik maken van schansen, en kunnen springen, daarbij ook op andere springen waardoor ze dus onderuit gaan >:)

wapens kopen, zoals een ketting of een knuppel of een caddle prod >:)

stunts zijn cool, maar gewoon een race parcours met knokken heeft mijn voorkeur :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

een goeie level editor

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Een systeem van geld verdienen (tournaments enz) en hiermee beter spul kopen/upgraden van de fiets/skates bijvoorbeeld vind ik altijd leuk.

Verwijderd

dat je gemene ding kan doen
bijv: met je fiets een oma omver rijden is wel leuk en ja met meerdere en dan elkaar kan omduwen, leuk achtergrond muziek, dat je boeren kan laten en spugen :) haha
ja dat is leuk en ojah dat je een betere fiets moet kopen van geld dat je onder het fietsen van iemand afjat dan haha :) dus wel gewoon in een stad/drop die stunts moet doen

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:11
Zo iets als Pizza rond brengen met veeel opstakels en verkeer :)...
Met politie natuurlijk .

Lijkt me een leuke optie er bij

Of als ik dan toch met politie bezig ben gewoon in lan een achtervolging Politie en dief .
Wat bij vele van ons vroeger ook wel gedaan hebben op de fiets :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Op maandag 16 juli 2001 21:35 schreef ikkedebikkel het volgende:
dat je gemene ding kan doen
bijv: met je fiets een oma omver rijden is wel leuk en ja met meerdere en dan elkaar kan omduwen, leuk achtergrond muziek, dat je boeren kan laten en spugen :) haha

Zeker fan van Carmageddon?

ja dat is leuk en ojah dat je een betere fiets moet kopen van geld dat je onder het fietsen van iemand afjat dan haha :) dus wel gewoon in een stad/drop die stunts moet doen

En van GTA. :P :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

First thing.. GAAAAAAAAAAF :)

En nu een verhaal. Een BMX of Skate game zal als eerste een GOEDE besturing moeten hebben. Je zult al gauw uitkomen op een game waarbij je veel controls nodig hebt en die moeten 'logisch' en 'lekker' zijn.

Spellen als Tony Hawks Pro Skater 2 en Dave Mirra FreeStyle BMX hebben bijv een paar basistoetsen die je zelf naar hartelust kunt combineren. Dat heb je nodig.

Ik zou zelf een game hebben waar je VEEL stunts kunt doen, liefst nog meer dan Dave Mirra. Varianten op stunts is de makkelijkste manier om er 'veel' te krijgen. Dave Mirra heeft bijvoorbeeld een 'one-hander' en een 'backflip' .. als je die combineert krijg je een 'nieuwe' stunt namelijk (jawel) 'onehander backflip'. Op die manier dus :).

In-game heb ik het liefst veel variatie in omgevingen. Zowel THPS als Dave doen dat goed door outdoor omgevingen te geven afgewisselt met skateparken. Uiteraard hoe meer levels hoe beter en 2 ultimate skateparken als een geheime bonus (als je het spel uitspeelt oid) is ook gaaf :). Persoonlijk vindt ik de level-aanpak van THPS wel goed. Je moet opdrachten doen en als je genoeg punten/geld hebt kun je de volgende doen. Pluspunt van Dave is dat je 'easy' 'medium' en 'professional' opdrachten kan doen in een level maar dat je na bijv. de easy opdrachten afgewerkt te hebben al door KAN naar het volgende level.
Zorg iig voor een lange speelbaarheid van een level maar maak het niet te moeilijk. Er is niks frustrerender dan ergens niet voorbij komen omdat je niet genoeg skill hebt ;)

Uiteraard moet je beter materiaal ter beschikking krijgen naarmate je vordert ;).

Veel verschillende gameplay is niet nodig maar multiplayer is altijd leuk (iig voor LAN ;)).

Graphics zijn niet het belangrijkste. Een game kan zonder goeie graphics nog steeds heel goed zijn :). Zorg er wel voor dat je niet in muren kan blijven hangen of door muren heen kan bijv (dat kan in Dave soms wel), dat is namelijk heel irritant en slordig. VEEL belangrijker is goeie muziek. Zeker een 'actieve' game als een skate/bmx game heeft echt adrenaline-rush veroorzakende muziek nodig. En dan niet 2 liedjes maar genoeg.

Laatste paar random opmerkingen. Een GOEDE level editor is een pre. En je moet absoluut je controls zelf in kunnen stellen.

Zo.. toen was mijn 1ste verhaaltje klaar :P Hoop dat je er wat aan hebt en succes alvast.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Speel Tony Hawk Pro Skater 1 en 2 eens dan krijg je een idee hoe het moet. Die games zijn echt geweldig. Een andere die je zou kunnen proberen is street sk8er, die is ook vrij aardig. Het belangrijkste in mijn ogen is een goede besturing en een stevige hoeveelheid tricks. Verder zou ik ervoor zorgen dat alles vlot speelt en het lijkt alsof alles lekker snel gaat (niet te snel uiteraard). Verder denk ik niet dat dit soort games zich lenen voor massale langames of iets dergelijks maar een leuke twee speler optie is nooit weg. Tag in Tony Hawk is errug leuk. Maar ik zou zeker eens kijken of je ergens tony hawk vandaan kunt halen en het even spelen, bij voorkeur op een console want dat speelt imho het beste. Daar krijg je echt een goed idee van wat zo'n game moet bevatten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de eerste suggesties, ik kom overal later nog even op terug. Ik had er misschien even bij moeten vertellen dat het een GBA spel is. Dus een leveleditor maken we wel, maar alleen voor onzelf :) LAN en internet kan dus ook niet, hoewel we zeker een multiplayer link optie inbouwen. :)

Voor degene die begon over pizza's rondbrengen enz. zie onze site onder PRODUKTEN | SPELLEN | Werk in Uitvoering -> ShoarmaTaxi. (en nu niet dichtgooien vanwege reclame he IceStorm ;) )

R./

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Op maandag 16 juli 2001 22:13 schreef MrRudi het volgende:
Bedankt voor de eerste suggesties, ik kom overal later nog even op terug. Ik had er misschien even bij moeten vertellen dat het een GBA spel is. Dus een leveleditor maken we wel, maar alleen voor onzelf :) LAN en internet kan dus ook niet, hoewel we zeker een multiplayer link optie inbouwen. :)

Voor degene die begon over pizza's rondbrengen enz. zie onze site onder PRODUKTEN | SPELLEN | Werk in Uitvoering -> ShoarmaTaxi. (en nu niet dichtgooien vanwege reclame he IceStorm ;) )

R./
Speel Tony hawk 2 op de GBA :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh GBA :'( Dan gaat ie dicht ;)

OK, mijn ideeen waren dus redelijk op PC game gericht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 22:49 schreef IceStorm het volgende:
Oh GBA :'( Dan gaat ie dicht ;)

OK, mijn ideeen waren dus redelijk op PC game gericht ;)
Hehehe IceStorm...een GBA spel verdien je wat sneller geld aan dan een PC spel, zeker omdat de produktiekosten wat (understatement) lager zijn.

Maar een paar van je ideeën zijn ook wel toepasbaar op GBA hoor :)

R./

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

maar ook een soort DM van

zo van dat je elkaar moeten slaan enzo en op elkaar springen, en dan heb je levens enzo, en als je levens op is ben je af. of dan respawn je weer.

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 19:32
Vet kunnen crashen en gewond raken.. of je nek breken en doodgaan >:)

dat zou wel lol zijn.. ook moet et een beetje RAG werk worden.. nog wat EXTREMER dan TH2 want dat valt tegen..

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59

WoutF

Hoofdredacteur
Hmm, ik weet niet hoe de progkwaliteiten van jullie bedrijf is maar als je het op grafisch vlak zo kan maken als tony hawk (is ie weer :P ) op de GBA zou het wel vet zijn. Ik zou persoonlijk voor een inline game gaan, en dit zou er in moeten zitten, kweenie wat dat 32 bit monster allemaal kan dus misschien is niet alles even goed uitvoerbaar.

-3d gfx, of semi 3d, zoals bij tony hawk (jaja) dus
-goeie muziek, bij inline en normaal skaten hoort gewoon een bepaalde muzieksoort
-interactive omgeving, dus overal op kunnen grinden, vuilnisbakken omver kunnen skaten, etc..
-money systeem, ik weet niet of er veel dingen te koop zijn qua accesoires, maar misschien dat je je skills kan opkrikken met geld
-veel, veel tricks. Misschien wat moeilijk met de gba knopjes, maar je hebt 4 knoppen dus als je nou knop+richting combos maakt kom je een heel end.

meer kom ik nu ff niet op

Verwijderd

je moet in ieder geval keihard kunnen gaan..
en hele een boel combo's kunnen maken enzo.. .

wordt het spel isometrisch of gewoon "platform" trouwens??

Greeetz Hioxz

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
maar hoe zit dat met dat bedrijf van jullie, die powerranger game en die waterski game, volgens IGN zijn die van Vicarious Visions, welke ook tony hawk 2 (is ie weer :P ) voor de GBA gemaakt heeft

ikke niet snap :?

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:57

Dizzy

Where am I?

neem es een kijkje op www.elastomania.com

zoiets zou eigenlijk geport moeten worden naar de GBA. Verslavingsfactor ligt daar echt superhooooog...

offtopic:
ik ben er nog steeds mee bezig (54 levels, zit in 52 :) )

moet je maar eens naar kijken, is echt heel gaaf, en grafisch supersimpel!

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

elastomania ruled inderdaad "big time"

is errrrrug verslavend...

leuk als je dat in de trein op zak hebt... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 01:01 schreef woutf het volgende:
Hmm, ik weet niet hoe de progkwaliteiten van jullie bedrijf is maar als je het op grafisch vlak zo kan maken als tony hawk (is ie weer :P ) op de GBA zou het wel vet zijn.
Moet kunnen, hoewel ik Tony Hawk 2 wel érg mooi vind. Onze grafici kunnen ook wel aardig wat. Eenzelfde engine schrijven is no problem.
Ik zou persoonlijk voor een inline game gaan, en dit zou er in moeten zitten, kweenie wat dat 32 bit monster allemaal kan dus misschien is niet alles even goed uitvoerbaar.

-3d gfx, of semi 3d, zoals bij tony hawk (jaja) dus
Het is mijn bedoeling eenzelfde soort isometrische omgeving te creeën als THPS2, alleen geen realtime figuurtje, dit omdat:
1) pre-rendered geeft meer detail (mooiere sprites)
2) de real-time Tony Hawk in THPS2 kost erg veel CPU tijd
3) je wordt erg beperkt in hoeveel andere objecten je op het scherm wilt.
-goeie muziek, bij inline en normaal skaten hoort gewoon een bepaalde muzieksoort
Ik denk dat ik weet wat voor muziek je bedoelt, en dat zal ik zeker in gedachten houden...goeie suggestie :)
-interactive omgeving, dus overal op kunnen grinden, vuilnisbakken omver kunnen skaten, etc..
Nog zo'n goeie suggestie, lekker de omgeving reorganiseren is ALTIJD leuk >:)
-money systeem, ik weet niet of er veel dingen te koop zijn qua accesoires, maar misschien dat je je skills kan opkrikken met geld
Je skills "kopen" kan ik me even geen logische gedachtengang bij voorstellen...maar accesories kunnen kopen schijnt iedereen leuk te vinden, dus die houden we erin.
-veel, veel tricks. Misschien wat moeilijk met de gba knopjes, maar je hebt 4 knoppen dus als je nou knop+richting combos maakt kom je een heel end.
De besturing is inderdaad het moeilijkst om met véél tricks simpel te houden. Maar dan moeten we voor 1 keer maar creatief zijn ;) Ik zal eens gaan rekenen hoeveel we er in zeg 5MB kunnen proppen qua animaties.
maar hoe zit dat met dat bedrijf van jullie, die powerranger game en die waterski game, volgens IGN zijn die van Vicarious Visions, welke ook tony hawk 2 (is ie weer ) voor de GBA gemaakt heeft
ikke niet snap
Een logische vraag die ik wel vaker hoor. Dat zit zo: Neem het "waterski spel" dat je noemt "Seadoo Hydrocross" (het zijn Jetski's hoor). Dat spel wordt uitgegeven door Vatical Entertainment Inc. Vatical wil dus een jetski hebben op de GBC en gaat een ontwikkelaar zoeken, dan komen ze bij Vicarious Visions terecht, die nemen de opdracht aan en komen dan tot de ontdekking dat hun teams al bezig zijn. Dan zoekt VV dus een goed development team om de opdracht te outsourcen, en komen ze bij ons.

Het feit dat onze naam (nauwelijks) ooit wordt genoemd stoort me dan wel, maar in deze gevallen is het vaak: geld is geld. Ik heb IGN ook al meerdere malen aangeschreven maar die dophoofden antwoorden niet hard. Magoe, ism met Vicarious Visions hebben we een stuk op 8 spellen gemaakt denk ik, waaronder Seadoo, Pro Darts, Rescue Heroes, kelly's Clubhouse en nu dan Powerrangers op de GBA. Het spel waar ik hier om vraag is trouwens NIET voor VV.

R./

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op maandag 16 juli 2001 22:13 schreef MrRudi het volgende:
...

Wordt dat wel een PC-Spel... lijkt me cool!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:48

Canis Lupus

Vosbot

Op dinsdag 17 juli 2001 08:24 schreef gbooster het volgende:

[..]

Wordt dat wel een PC-Spel... lijkt me cool!
Volgens mij wordt dat een PC-spel [staat er bij |:( ]
Maar is dat niet heel toevallig de GTA engine???? :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op dinsdag 17 juli 2001 02:50 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Moet kunnen, hoewel ik Tony Hawk 2 wel érg mooi vind. Onze grafici kunnen ook wel aardig wat. Eenzelfde engine schrijven is no problem.mooi!
[..]

Het is mijn bedoeling eenzelfde soort isometrische omgeving te creeën als THPS2, alleen geen realtime figuurtje, dit omdat:
1) pre-rendered geeft meer detail (mooiere sprites)
2) de real-time Tony Hawk in THPS2 kost erg veel CPU tijd
3) je wordt erg beperkt in hoeveel andere objecten je op het scherm wilt.maar toch, animatie is wel weer veel mooier en makkelijker te doen met een figuur opgebouwd uit polygonen en kost minder ruimte omdat je niet overal een sprite voor nodig hebt
[..]

Ik denk dat ik weet wat voor muziek je bedoelt, en dat zal ik zeker in gedachten houden...goeie suggestie :)ok :)
[..]

Nog zo'n goeie suggestie, lekker de omgeving reorganiseren is ALTIJD leuk >:) hehe
[..]

Je skills "kopen" kan ik me even geen logische gedachtengang bij voorstellen...maar accesories kunnen kopen schijnt iedereen leuk te vinden, dus die houden we erin. misschien kun je ook gewoon punten verdienen en dat je met die punten gewoon je skills kan opkrikken zoals speed, balance, jumpheight, dat soort dingen, dat je met allemaal begint op 40% en ze dus allemaal naar 100% kan halen
[..]

De besturing is inderdaad het moeilijkst om met véél tricks simpel te houden. Maar dan moeten we voor 1 keer maar creatief zijn ;) Ik zal eens gaan rekenen hoeveel we er in zeg 5MB kunnen proppen qua animaties.5mb?? beetje kleine cartidge lijkt me, technisch gezien kun je een 64m catridge nemen (k, beetje overkill), maar waarom maar 5mb? de prijs?
[..]

Een logische vraag die ik wel vaker hoor. Dat zit zo: Neem het "waterski spel" dat je noemt "Seadoo Hydrocross" (het zijn Jetski's hoor). Dat spel wordt uitgegeven door Vatical Entertainment Inc. Vatical wil dus een jetski hebben op de GBC en gaat een ontwikkelaar zoeken, dan komen ze bij Vicarious Visions terecht, die nemen de opdracht aan en komen dan tot de ontdekking dat hun teams al bezig zijn. Dan zoekt VV dus een goed development team om de opdracht te outsourcen, en komen ze bij ons.

Het feit dat onze naam (nauwelijks) ooit wordt genoemd stoort me dan wel, maar in deze gevallen is het vaak: geld is geld. Ik heb IGN ook al meerdere malen aangeschreven maar die dophoofden antwoorden niet hard. Magoe, ism met Vicarious Visions hebben we een stuk op 8 spellen gemaakt denk ik, waaronder Seadoo, Pro Darts, Rescue Heroes, kelly's Clubhouse en nu dan Powerrangers op de GBA. Het spel waar ik hier om vraag is trouwens NIET voor VV.aaaah, ok, 'k snap hem :)

R./

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 11:28 schreef woutf het volgende:
maar toch, animatie is wel weer veel mooier en makkelijker te doen met een figuur opgebouwd uit polygonen en kost minder ruimte omdat je niet overal een sprite voor nodig hebt
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, het eerste hangt ervan af hoe goed je kan renderen. Een polygoonmannetjes komt vaak vloeiender over, maar is dat nodig, zie je het verschil op zo'n klein scherm. Ik denk het niet. :)
misschien kun je ook gewoon punten verdienen en dat je met die punten gewoon je skills kan opkrikken zoals speed, balance, jumpheight, dat soort dingen, dat je met allemaal begint op 40% en ze dus allemaal naar 100% kan halen
Beterz! Een beetje ala Seadoo...daar hadden we ook dat je na elke wedstrijd 1, 2 of 3 punten kon spenderen aan "skillz".
5mb?? beetje kleine cartidge lijkt me, technisch gezien kun je een 64m catridge nemen (k, beetje overkill), maar waarom maar 5mb? de prijs?
die 64m van jou is MegaBIT neem ik aan? De GBA kan geen 64 MegaBYTE aan zover ik weet, en als het wel zo is krijg je spellen van 280 piek per stuk...de 5MB die ik noem is 5 megaBYTE voor de duidelijkheid, daarbij ga ik dus uit van een 8 Meg cartridge, als ik 5 MB reserveer puur en alleen voor de stunt animaties, hou ik 3 MB over voor de rest van het spel (ruim voldoende). Vandaar.

En nog even een opmerking van lupusv:
Geplaatst door lupusv - dinsdag 17 juli 2001 09:16
Volgens mij wordt dat een PC-spel [staat er bij ]
Maar is dat niet heel toevallig de GTA engine????
Nee dat is niet de GTA engine, hij is iets simpeler uitgevoerd en door een stagiare ontwikkeld (die een vette voldoende heeft gekregen). Hij is ook niet semi-3D zoals GTA wel is...het is een puur natuur topdown 2D engine.

R./

ps meeeeeeeeeer suggesties! of reacties op Woutf's suggesties!

pss aan woutf...icoontje van Alizée heerst wel (zie het nu pas) hehe :)

Verwijderd

En toch moet er een level editor in (met copier via link) ..en multiplayer (mijn redenen om niet tony hawk 2 voor de GBA te kopen (hopelijk maken ze niet dezelfde fout in 3)!

PS je kan natuurlijk ook een veel simpeler mannetje maken (lees: minder polies). 300 voor een ventje van 200 pixels (10x20 ongeveer) vind ik wel erg overdreven, maak gewoon vierkante benen e.d. als het er maar goed uitziet!

Pre-rendered animaties vreten te veel MB's (Tony Hawk had dan zo'n 7000 sprites nodig voor animatie...aldus makers)!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 15:22 schreef CommDante het volgende:
En toch moet er een level editor in (met copier via link) ..en multiplayer (mijn redenen om niet tony hawk 2 voor de GBA te kopen (hopelijk maken ze niet dezelfde fout in 3)!
Je zult geen GBA developer vinden die een editor via een Flashrom gaat ondersteunen, omdat geen enkele developer blij is dat die dingen op de markt zijn.
PS je kan natuurlijk ook een veel simpeler mannetje maken (lees: minder polies). 300 voor een ventje van 200 pixels (10x20 ongeveer) vind ik wel erg overdreven, maak gewoon vierkante benen e.d. als het er maar goed uitziet!
Daar zijn ze bij VV mee bezig voor THPS3 ja. Ik vind het niet mooi.
Pre-rendered animaties vreten te veel MB's (Tony Hawk had dan zo'n 7000 sprites nodig voor animatie...aldus makers)!
THPS2 op de GBA heeft een Polygon real time figuurtje, dus nauwelijks sprites. Ik denk dat ze daar 7000 frames bedoelen, dat geloof ik wel, maar dat staat in de ROM alleen als tabellen met rekendata, niet als sprites. Daarbij heeft VV nooit nagedacht over hun streaming technieken maar gewoon de "standaard" oplossing gebruikt zoals Nintendo het heeft gedocumenteerd. Daardoor zijn de sprites in alle VV spellen niet gecruncht, aangezien de streaming engine geen crunching ondersteund. Hier valt veel te winnen, ik noemde 5MB, daar kunnen we ongeveer 9000 spriteframes in kwijt...dus das toch heel aardig.

R./

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 18:09 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Je zult geen GBA developer vinden die een editor via een Flashrom gaat ondersteunen, omdat geen enkele developer blij is dat die dingen op de markt zijn.
[..]

R./
Euhm, daar is even een miscommunicatie. Ik bedoelde een kopieer-functie om je gemaakte baan/map/level te kopieren (in de zin van ruilen) naar een maat van je met hetzelfde spel (via linkkabel tussen 2 GBA's). En de editor bedoelde ik dus ingame...niet via de PC oid (heb je weinig aan onder weg :P ).

Verwijderd

Topicstarter
Heh. Dat begreep ik inderdaad verkeerd...das op zich wel een tof idee moet ik zeggen. Maar denk je niet dat een editor waar je met een D-Pad op de GBA zelf een level moet knutselen erg lastig is? Het is zeker het onderzoeken waard hoor, geen enkel spel heeft dat volgens mij, en het kan zeker.

R./

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Er bestaan zeker wel 64mb catridges voor de GBA, 512mbit dus, of het was 256mbit (32mb), kan ook nog, maar groter dan 8mb zeker!

En ik ben nog steeds voor polygonen, want je wilt toch ook nog toffe muziek erop kwijt? Al die sprite animaties nemen veel ruimte in en dan heb je dus minder ruimte voor muziek :)

En ik blijf erbij dat ik denk dat de animaties van de character mooier zullen worden als hij uit polygonen opgebouwd is dan als ze uit sprites bestaan.

Ga jij maar es een skatend mannetje wat op een rail springt, stukje grind, overspringt op andere rail, in de lucht grab doet, doorgrind en eraf springt animeren met sprites :P

Verwijderd

256Mbit is max dat de GBA aankan...dus groter zal gewoon niet werken met de GBA!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 20:23 schreef MrRudi het volgende:
Heh. Dat begreep ik inderdaad verkeerd...das op zich wel een tof idee moet ik zeggen. Maar denk je niet dat een editor waar je met een D-Pad op de GBA zelf een level moet knutselen erg lastig is? Het is zeker het onderzoeken waard hoor, geen enkel spel heeft dat volgens mij, en het kan zeker.

R./
Tony Hawk2 (PC iig) heeft ook een editor, gewoon met een grid werken. Misschien is het wel lastig...maar dat houdt je tenminste bezig.

Zou wel leuk zijn als je ook onder bv een halfpipe door kon, dus niet dat er altijd een blok (opvulling) onder moet staan!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 21:42 schreef woutf het volgende:
Er bestaan zeker wel 64mb catridges voor de GBA, 512mbit dus, of het was 256mbit (32mb), kan ook nog, maar groter dan 8mb zeker!
256Mbit is correct :) Ik wist het ook niet zeker hoor, belachelijk dat ik het niet weet eigenlijk. Gangbare grootte is in elk geval 8MB, Nintendo's fees kennende zal het daarboven wel erg duur worden voor een publisher.
En ik ben nog steeds voor polygonen, want je wilt toch ook nog toffe muziek erop kwijt? Al die sprite animaties nemen veel ruimte in en dan heb je dus minder ruimte voor muziek :)
ALLE muziek van Powerrangers is bij elkaar 330 kB...dus daar zal het hem niet in zitten.
En ik blijf erbij dat ik denk dat de animaties van de character mooier zullen worden als hij uit polygonen opgebouwd is dan als ze uit sprites bestaan.
Ik maak me eerder zorgen hoeveel tijd het kost om een sprite te streamen, te decrunchen en dan af te beelden...als dat niet veel tijdwinst oplevert in vergelijking met een polygonenmannetje dat kies ik ook duidelijk voor de polygonen variant, meer vrijheid qua animatie.
Ga jij maar es een skatend mannetje wat op een rail springt, stukje grind, overspringt op andere rail, in de lucht grab doet, doorgrind en eraf springt animeren met sprites :P
Man, ik ben net aan het leren wat het allemaal betekent ;) Maarruh, dat kan met pre-renderen even goed als real-time, je gebruikt in principe dezelfde animatie, het kost alleen veel meer ruimte als je het pre-rendert. De afweging is dus: ruimteverbruik vergelijken met cpu usage, en dan kijken wat het beste is.

Ik was net alle tricks aan het inventariseren voor Inline skating en ik kom uit op ongeveer 60 redelijke verschillende tricks...zou dat een leuk aantal zijn?

R./

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op dinsdag 17 juli 2001 22:07 schreef MrRudi het volgende:

[..]

256Mbit is correct :) Ik wist het ook niet zeker hoor, belachelijk dat ik het niet weet eigenlijk. Gangbare grootte is in elk geval 8MB, Nintendo's fees kennende zal het daarboven wel erg duur worden voor een publisher.d'as inderdaad waar :(
[..]

ALLE muziek van Powerrangers is bij elkaar 330 kB...dus daar zal het hem niet in zitten.hmm, goed gedaan, maar kdenk dat je hiervoor wel meer muziek nodig hebt hoor, met zang erbij enzo
[..]

Ik maak me eerder zorgen hoeveel tijd het kost om een sprite te streamen, te decrunchen en dan af te beelden...als dat niet veel tijdwinst oplevert in vergelijking met een polygonenmannetje dat kies ik ook duidelijk voor de polygonen variant, meer vrijheid qua animatie.
[..]

Man, ik ben net aan het leren wat het allemaal betekent ;) Maarruh, dat kan met pre-renderen even goed als real-time, je gebruikt in principe dezelfde animatie, het kost alleen veel meer ruimte als je het pre-rendert. De afweging is dus: ruimteverbruik vergelijken met cpu usage, en dan kijken wat het beste is. denk toch echt dat als je polygonen gebruik en je animatie code goed in elkaar zit dat de overgang van verschillende tricks een stuk vloeinder is

Ik was net alle tricks aan het inventariseren voor Inline skating en ik kom uit op ongeveer 60 redelijke verschillende tricks...zou dat een leuk aantal zijn?zeer goed, maar hoe wil je die gaan doen op een GBA? Ik kom op maximaal 16 tricks uit, 4 richtingen en 4 toetsen, of heeft de D-pad ook schuine richtingen? dan is het dus 8*4=32

R./

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Als je zelf dit soort games niet speelt zou ik dat ten eerste dus wel doen, bekijk wat PSX games van dit genre en neem daar de elementen uit die je goed vind en verbeter de punten die je niet bevallen (of laat ze gewoon weg)

Ik persoonlijk vind die games dus ook niet zoveel aan (Tony Hawk en die datzelfde BMX achtige spel) maar wat ik wel tof vind zijn race games, dus ik zou er (maar ik spreek dus voor mezelf nu) een race spel van maken ala RadikalBikersX. Dat is een spel waarbij je pizza moet bezorgen op scooter bekend uit speelhal (is ook overgezet naar Playstation) daarbij loopt het circuit door een stad, dus je moet mensen/ander verkeer ontwijken, plus er zijn allerlei short-cuts

Dat idee van updragen vindt ik altijd maar gerommel in de marge (zit je drie uur te spelen voor nieuwe banden of betere vering: YAWN!! :Z ) maar goed zoals ik zei dat is mijn persoonlijke mening, ik hou meer van die arcade-achtige spellen zoals 1nsane, MidtownMadness, Crazy Taxi en niet van simulator-achtige games. Ik heb zoiets van: het is toch een videogame dus het hoeft niet allemaal zo nauwkeurig en levensecht.. dus als je er dan toch een TonyHawk achtig iets van maakt zou ik er over-the-top stunt in doen enzo 8-)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 01:20 schreef woutf het volgende:
hmm, goed gedaan, maar kdenk dat je hiervoor wel meer muziek nodig hebt hoor, met zang erbij enzo
Powerrangers heeft zang, zij het in beperkte vorm...het intronummer is van de serie, gezongen dus maar zonder coupletten. Een volledig gezongen nummer kan wel op de GBA maar zou veel te veel kosten. Ik denk wel dat een inline skating game wat intensere muziek moet hebben. Maar toch, meer dan 300/400 kB zou ik niet nodig hebben voor muziek.
zeer goed, maar hoe wil je die gaan doen op een GBA? Ik kom op maximaal 16 tricks uit, 4 richtingen en 4 toetsen, of heeft de D-pad ook schuine richtingen? dan is het dus 8*4=32
Dat kun je op meerdere manieren aanpakken, je zou bijvoorbeeld afhankelijk van de omgeving waar je een trick wilt uithalen een Topside of Alleyoop variant automatisch kunnen laten doen...dat moet nog uitgedacht worden maar onmogelijk is het niet.

Iemand zo een idee hoeveel moves er in THPS2 zitten?

R./

• BdR

BdR

TV is gooder then books

ps.. er moet ook een multi-player competetive(!!) element in, want tegen andere spelers spelen is altijd erg tof!

pps: over inline skates, check out JET SET RADIO!!

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

DeX... over wat een spel goed maakt...

Ja daar ben ik weer.. Spellen van tegenwoordig zijn allemaal natuurlijk 3d. Maar nog steeds is niet alles 3d. jammer? inderdaad erg jammer. bijoorbeeld het menu van een spel is bijna altijd 2d. zo zie je bij Soldier of furtune gelukkig een 3d menu. Dat trekt mensen aan.

Daarnaast: Lan/Internet play. er zijn zelfs hedendaags spellen die alleen Online gespeeld kunnen worden. Dus dit is altijd een mooie extra.

Animaties: Animaties moeten soepel!!! Bij sommige motion capture spellen zit ik toch nog van: Prince of Persia had soepelere animaties.

Verslavingsfaktor: Stelling: "Mensen die verslaafd zijn aan een spel zullen uw product aanraden aan collega's vrienden en familie." Dit is een feit...

Customize: Bij bijvoorbeeld NBA live 2001 kan ik mijn eigen gezicht in het spel zetten, mijn naam en andere gegevens toevoegen. Dit vooral vond ik een fantastisch vorm van je eigen touch geven aan het spel. Bijvoorbeeld ej eigen stickers op je fiets/helm kunnen plakken.

Commentaar: Ik mis nog steeds in sprot spellen dat de announcer MIJN naam oproept.. het is altijd van "number 41, scores!!" in plaats van "DeX, scores!!". dit zou ik wel willen zien in een spel.

Daarnaast uiteraard nog een track/map editor met een makkelijk gebruiksaanwijzing.

Ik zou ook graag eens willen zien dat je je eigen muziek in een spel kan proppen. desnoods zet je er een eigen vorm van winamp in.

Een goed speelbare demo is altijd mooi. Men kijkt haast nooit naar de verpakking van een spel. ze kijken naar de demo's/revieuws.

Text gescreven voor MrRudi op 18 juli 2001. alle typo's zijn niet mijn schuld!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op woensdag 18 juli 2001 12:01 schreef DeX het volgende:

Ja daar ben ik weer.. Spellen van tegenwoordig zijn allemaal natuurlijk 3d. Maar nog steeds is niet alles 3d. jammer? inderdaad erg jammer. bijoorbeeld het menu van een spel is bijna altijd 2d. zo zie je bij Soldier of furtune gelukkig een 3d menu. Dat trekt mensen aan.

Daarnaast: Lan/Internet play. er zijn zelfs hedendaags spellen die alleen Online gespeeld kunnen worden. Dus dit is altijd een mooie extra.

Animaties: Animaties moeten soepel!!! Bij sommige motion capture spellen zit ik toch nog van: Prince of Persia had soepelere animaties.

Verslavingsfaktor: Stelling: "Mensen die verslaafd zijn aan een spel zullen uw product aanraden aan collega's vrienden en familie." Dit is een feit...

Customize: Bij bijvoorbeeld NBA live 2001 kan ik mijn eigen gezicht in het spel zetten, mijn naam en andere gegevens toevoegen. Dit vooral vond ik een fantastisch vorm van je eigen touch geven aan het spel. Bijvoorbeeld ej eigen stickers op je fiets/helm kunnen plakken.

Commentaar: Ik mis nog steeds in sprot spellen dat de announcer MIJN naam oproept.. het is altijd van "number 41, scores!!" in plaats van "DeX, scores!!". dit zou ik wel willen zien in een spel.

Daarnaast uiteraard nog een track/map editor met een makkelijk gebruiksaanwijzing.

Ik zou ook graag eens willen zien dat je je eigen muziek in een spel kan proppen. desnoods zet je er een eigen vorm van winamp in.

Een goed speelbare demo is altijd mooi. Men kijkt haast nooit naar de verpakking van een spel. ze kijken naar de demo's/revieuws.

Text gescreven voor MrRudi op 18 juli 2001. alle typo's zijn niet mijn schuld!
uhm, allemaal leuk en aardig maar we hebben het hier over een GBA game

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 12:01 schreef DeX het volgende:

Bijna alle spellen zijn 3D ja...en dat is jammer. Behalve de nieuwe genres die erdoor zijn ontstaan (FPS met name) voegt 3D bijna niks toe aan de gameplay. Integendeel de gameplay is zwaar ondergesneeuwd geraakt...hoe het eruit ziet in 3D is veeeeel belangrijker geworden.

/me is geen fan van de "alles moet 3D" gedachte.
Aangezien we inderdaad over een GBA spel aan het praten waren is het in feite off-topic maar vooruit. Customizen bij PC spellen is inderdaad altijd erg tof en wordt nog niet ver genoeg doorgevoerd, of is erg moeilijk. Dit zou veel beter kunnen. Je eigen naam om laten roepen LIJKT moeilijk, aangezien je een hele speech engine erin zou moeten bouwen met fonetische interpretatie. Echter als je het zo kan maken als de meeste voice-controlled software, dus: zeg het 1 keer voor en de computer zegt het na, dan moet het wel kunnen.
Dat vind ik aardig beledigend voor de muzikant die de spelmuziek heeft gemaakt anders. Zet dan de muziek uit en een CD op ofzo :)

R./

• BdR

BdR

TV is gooder then books

oh wacht.. het moet een BMX spel voor de GBA worden? dan zou ik een soort Rock'n'Roll Racing (bekend uit het SNES tijdperk) doen met een BMX theme, met natuurlijk wat extra's bijv. speed-boost in vorm van AA-drink :P of speed jumps in vorm van stunts doen. Dus dat je een stunt doet en dat je dan opeens sneller gaat net als in Uniraces (ja ik ben een SNES fan! *D )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 12:55 schreef BdR het volgende:
oh wacht.. het moet een BMX spel voor de GBA worden? dan zou ik een soort Rock'n'Roll Racing (bekend uit het SNES tijdperk) doen met een BMX theme, met natuurlijk wat extra's bijv. speed-boost in vorm van AA-drink :P of speed jumps in vorm van stunts doen. Dus dat je een stunt doet en dat je dan opeens sneller gaat net als in Uniraces (ja ik ben een SNES fan! *D )
En dat terwijl er op de SNES toch niets in 3D was ;) >:)

Maar je noemt wel meteen een van mijn all-time favorite SNES spellen op :) (Rock&Roll Racing, wat trouwens gemaakt is door het bedrijf dat wij heden ten dage kennen als BLizzard Entertainment). Het BMX spel voor GBA zou inderdaad een combinatie moeten zijn van racen en stunts, het inline skating spel alleen maar stunts zoals THPS2.

"When the Green flag drops...Let the Carnage begin!...Hawk, JAMS to the first."

R./

• BdR

BdR

TV is gooder then books

hehehe.. kan je er dat soort gesproken commentaar ala Rock'n'rollracing in doen? is een erg leuke gimick!

Verwijderd

je zei zelf dat jullie alleen inhouse een editor gebruiken, maar het zou pas stoer zijn als je die ook gewoon in de final stoppen. Daarnaast een goeie variatie tussen half pipe, stunt course and street course belangrijk. En heel veel moves natuurlijk :)

maarja dit klinkt ondertussen al bekend in de oren.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Maar MrRudi, ben je al wat wijzer geworden over welke features je erin wilt verwerken? Als je op sommige vlakken nog suggesties wil moet je het zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok een kleine inventarisatie voor Inline skating:

Spelvormen:
- Career mode -> deze speel je in 1 van de 3 verschillende difficulty settings om verder in het spel te komen. Je moet dus hier verder komen om nieuwe velden te unlocken. Verschillende difficulty levels betekent dat je 1) minder tricks kunt doen en 2) veel dingen automatisch gebeuren op makkelijkere niveaus. Iemand die in kiddy mode alles heeft gespeeld weet maar 40% van de tricks bijvoorbeeld, voordeel hiervan is dat je 1) makkelijk het spel kunt leren en 2) dat je in feite het spel drie keer kan spelen

- Freestyle mode -> Hier kies je een veld waarin je wilt spelen (moet eerst geunlocked zijn in career mode) en kun je alle tricks gaan oefenen. Dit is puur voor de score en de oefening. Binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk tricks uithalen. Hier zit tevens een tutorial mode bij waarmee je een schermpje op kan roepen waarin uitgelegd wordt hoe je bepaalde tricks moet doen.

- Survival Mode -> je kan net zolang doorgaan totdat je zo vaak omgedonderd bent dat het medisch niet verantwoord is om door te gaan. De score is de tijd dat je het uithoudt.

Andere spelopties waar we over nadenken zijn: upgraden van materiaal en/of skills dmv geld, en evt zelfs kopen van tricks. In Freestyle mode kun je dus een "handleiding" oproepen voor de meeste tricks (zoals in Tekken bijvoorbeeld), maar de meest ingewikkelde tricks daar kun je de "handleiding" van kopen.

Tevens willen we een grote interactiviteit met de omgeving, das absoluut een must. We kijken ook nog wat we kunnen doen met multiplayer mode dmv linkcable, een ingebouwde leveleditor (hangt van SDRam af) en nog wat losse ideeën.

Dat is het volgens mij wel...

R./

Verwijderd

Euhm, ik las ergens dat sommige spellen niet konden saven op zo'n FLASH-card omdat ze op de eeprom zelf schreven...misschien een ideetje om dat ook te doen als de save-ruimte te klein is. Ofgewoon een soort logaritme ervoor maken, maar dat zal je wel beter weten dan mij....'et is tenslotte je baan *D

Verwijderd

ik heb wel een idee voor het design,
het uiterlijk van het spel,

1- je moet als je langs b.v huizen af winkels rijdt niet het gevoel hebben dat alle Huizen op elkaar lijken
2- je moet ook bij b.v mensen, winkels gebouwen naar binnen kunnen rijden

ik denk dat deze puntjes ook meer een diepgang aaan het spel geven
:)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op woensdag 18 juli 2001 15:02 schreef MrRudi wat hij tot nu toe bedacht had
en polygonen of sprites? :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op woensdag 18 juli 2001 15:10 schreef CommDante het volgende:
Euhm, ik las ergens dat sommige spellen niet konden saven op zo'n FLASH-card omdat ze op de eeprom zelf schreven...misschien een ideetje om dat ook te doen als de save-ruimte te klein is. Ofgewoon een soort logaritme ervoor maken, maar dat zal je wel beter weten dan mij....'et is tenslotte je baan *D
Punt is dat als je dat moet gaan beschrijven tijdens het opstarten je toch een probleem krijgt :D
Lijkt me dan meer nuttig als swap :)

Verder moet je in een spel (zeker zoeits) kunnen saven, zie je je zelf al voor je, campaign telkens in 1 keer uitspelen omdat je anders opnieuw moet beginnen :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 17:45 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Punt is dat als je dat moet gaan beschrijven tijdens het opstarten je toch een probleem krijgt :D
Lijkt me dan meer nuttig als swap :)

Verder moet je in een spel (zeker zoeits) kunnen saven, zie je je zelf al voor je, campaign telkens in 1 keer uitspelen omdat je anders opnieuw moet beginnen :? :)
Ik zit er aan te denken om het saven te doen met passwords en de saveram te gebruiken voor een eventuele editor...als dat haalbaar is. Zou wel cool zijn :)

R./

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat er ook spellen zijn die saven op de EEPROM zelf ipv de "save-ram"!

Zo kan je dus grotere/meer saves kwijt!

PS pwd save zou ik alleen doen als laatste optie aangezien niets zo vervelend is als al je saves op een papiertje te schrijven en vervolgens kwijt te raken oid!

Verwijderd

als een been dubbelklapt ofzo moet het bot eruit steken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 23:26 schreef WuKen het volgende:
als een been dubbelklapt ofzo moet het bot eruit steken :)
Dit soort suggesties heb ik meer gezien in dit draadje, maar mag toch niet van Nintendo. Het is dat ze de GBA hebben bedoeld voor wat ouder publiek anders had VV ook het bloed uit THPS2 moeten halen.

R./
Pagina: 1