MacBook 2008 keyboard dubbel of niet triggerende toetsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Deze laptop wordt nog vrij veel gebruikt en ik wilde hem eigenlijk net gaan upgraden naar de laatste versie van macOS en de batterij nog een keer verversen maar nou is het volgende gebeurd:
  • P-toets, [, ] en ENTER reageren niet meer
  • - en = typen zowel hun eigen teken als een ENTER
  • CAPSLOCK truc werkt niet
Waar het nou precies aan ligt kan ik niet vinden. Deze wordt niet meer gerepareerd door Apple. Zou ik eventueel zelf iets kunnen proberen met keys lospulken en schoonmaken? Maar het lijkt meer een logica probleem gezien de extra ENTER die ik krijg. Losgeschoten kabel? Ik moet heel eerlijk zeggen dat de huidige gebruikers er niet zo zuinig op waren als ik :-(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou inderdaad eerst eens controleren op een losse kabel.

Daarna zou je een PRAM reset en een SMC reset uit kunnen voeren. Deze hebben beide geen invloed op de werking van je software dus daar hoef je weinig zorgen om te maken.

Mocht dat niet werken dan kun je altijd nog kijken of je toetsen los kunt maken en of een schoonmaakbeurt zin heeft. Misschien is het zelfs een vochtprobleem? (het regent de laatste dagen nog wel eens...)

Mocht je besluiten het toetsenbord te vervangen: je kunt overwegen alleen het toetsenbord te vervangen en niet de hele topcase. Wees alvast gewaarschuwd dat het een pleuriswerk is om die 50 piepkleine schroefjes er netjes uit te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik weet niet of het nog wel de moeite is om het toetsenbord te gaan vervangen als er ook al een nieuwe batterij in moet. Maar goed het is nu een beetje een vervelend moment om een nieuwe MacBook te kopen aangezien ik hoop heb dat zowel qua performance als qua keyboard betrouwbaarheid we dit jaar een grote stap vooruit gaan maken.

Kijk die 2008 die heeft het gewoon met één batteryswap 10 jaar gedaan.

iOS developer