Oranje motorlampje brand P0171 code

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325921

Topicstarter
Hoi hoi ,

Van de week heb ik een Toyota Yaris uit 2000 gekocht van een particulier .. Heel blij mee maar dezelfde dag na het tanken ging het oranje motormanagement lampje branden . De eigenaar gebeld en kreeg te horen dat je er prima mee kan door rijden , kortom garantie tot aan de deur .
Nu ben ik toch maar de Toyota dealer gereden en de code P0171 System too lean bank 1 kwam daar uit . Het gekke is dat de auto prima rijdt . Nu is mijn vraag weet iemand meer van deze cijfers die ik bij de uitlezing kreeg en waar het probleem hoogstwaarschijnlijk zit .. En hoeveel het mij gaat kosten en of ik hier mee door kan rijden ...
Een hoop vragen dus maar ik weet vrij weinig van autoreparatie ..
Dit zijn de cijfers :
Calc Load 36,86 %
Engine SPD 3156 RPM
Coolant Temp : 86 C
Intake air : 31 C
IDL SIG : Off
Vehicle SPD :75 kmh
SHORT FT #1 : 4,65 %
LONG FT #1 : 29,65
FUEL SYS #1 CL
FUEL SYS #2 UNUSED
FC IDL off
starter sig : off
A/c sig : off
stoplight sw : off
ps oilpress sw off
PS Signal ON
FC Tau off
Engine run time 74 sec
Ik hoop dat iemand mij kan helpen op basis van deze cijfers of het de MAF sensor is of een vacuumlek of o2 sensor en wat het ongeveer kan gaan kosten , ik hiermee kan doorrijden etc .. Alvast ontzettend bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:50
staan een hoop filmpjes op youtube voor die errorcode..
voel je je vaardig genoeg om zelf te gaan sleutelen?

[ Voor 73% gewijzigd door breew op 31-05-2018 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:37
wat zei de dealer die de auto uitgelezen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
(RSH) schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:01:
wat zei de dealer die de auto uitgelezen heeft?
Hij heeft het gereset maar het lampje was dezelfde dag al weer terug . Ik zal dus terug moeten . Ik ben een beetje bang voor de kosten en vroeg mij af of er mensen zijn met ervaringen met deze code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
breew schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:57:
staan een hoop filmpjes op youtube voor die errorcode..
voel je je vaardig genoeg om zelf te gaan sleutelen?
Als ik filmpjes zo zie wel .. Maar als er een scheurtje ergens zit zal dat lastig zijn om te vinden vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik neem aan dat de dealer naast het resetten van de fout je ook wel vertelde wat de fout betekent en wat er al dan niet vervangen of gerepareerd dient te worden?
Anders is het wel een flutgarage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Lucht massa meter is de boosdoener.

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:16
Ik zou er eigenlijk mee doorrijden zolang je niets merkt. Voor hetzelfde geld geef je €600 uit om een klein probleem te fiksen, waar je eigenlijk best mee kunt doorrijden. Bij een nieuwe auto zou ik dat wel doen, maar deze is 18 jaar oud.

Zo ongeveer elke mercedestaxi brandt ook het motormanagement lampje van.

[ Voor 11% gewijzigd door fonsoy op 31-05-2018 21:33 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
Kan valse lucht zijn, of de luchtmassameter.

Valse lucht is niet heel makkelijk te detecteren, maar zou je kunnen proberen met remmenreiniger. Als je die gedoseerd op de verdachte plekken (vooral het glasklephuis) spuit, en de motor gaat hoger stationair lopen weet je dat er ergens een lek zit.
Let op, is een brandbaar goedje ;).

De luchtmassameter is ook schoon te maken, vaak gaat dat niet heel lang mee, maar weet je iig wat de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

'Too lean' klinkt inderdaad als de luchtmassameter. Is vrij goedkoop en zelf te doen. Trek de stekker eens uit die sensor en kijk wat er gebeurt, dat geeft je wel een indicatie of dat het is. Zit als het goed is net na het uitlaatspruitstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
461943 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:37:
'Too lean' klinkt inderdaad als de luchtmassameter. Is vrij goedkoop en zelf te doen. Trek de stekker eens uit die sensor en kijk wat er gebeurt, dat geeft je wel een indicatie of dat het is. Zit als het goed is net na het uitlaatspruitstuk.
Voor het inlaatspruitstuk. Jij doelt op de locatie van de lambdasonde denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

L0we schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:40:
[...]

Voor het inlaatspruitstuk. Jij doelt op de locatie van de lambdasonde denk ik?
Oeps, helemaal gelijk :) Haalde ze even door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22
L0we schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:34:
Kan valse lucht zijn, of de luchtmassameter.

Valse lucht is niet heel makkelijk te detecteren, maar zou je kunnen proberen met remmenreiniger. Als je die gedoseerd op de verdachte plekken (vooral het glasklephuis) spuit, en de motor gaat hoger stationair lopen weet je dat er ergens een lek zit.
Let op, is een brandbaar goedje ;).

De luchtmassameter is ook schoon te maken, vaak gaat dat niet heel lang mee, maar weet je iig wat de boosdoener is.
Grotendeels mee eens. Ik heb ook een japanner en had dezelfde foutcode. Luchtmassameter in de ultrasoon reiniger (alleen de meetkop, het puntje) deed bij mij de truc. Inmiddels al twee jaar geleden. Een nieuwe LMM is toch nog redelijk aan de prijs met 150-225 euro.

Ik zou het overigens wel proberen te fixen. Er vanuit gaande dat het de LMM is. Het motor management denkt nu dat je mengsel te arm is en zal meer brandstof inspuiten om dat te corrigeren. Dit gaat tot een bepaalde bovengrens waarna het MM de melding geeft P0171 mengsel te arm. Ondertussen verbruik je misschien wel 2x zo veel benzine per kilometer, hangt de motor slecht aan het gas en kom je vanwege een slecht mengsel niet meer door de APK.

@Palmolive Voor de TS wel handig aan te geven welk gedrag verwacht mag worden bij een defecte of slecht werkende LMM als hij daar de stekker uit trekt. Dit zou ik verwachten.
LMM defect: geen verandering in stationair toerental
LMM slecht/vervuild: stationair toerental minder stabiel, gaat mogelijk op en neer.

Deze video is wel van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door jeronimo op 31-05-2018 23:26 . Reden: toevoeging filmpje ]

Pagina: 1