Oortjes met individuele volumeregelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb weinig verstand van oortjes en koptelefoons dus ik probeer het even hier.

Mijn moeder heeft een stapel oude CD's en casettebandjes die ze wil beluisteren. Ze heeft radio/cd-/casettespeler gekocht met een AUX aansluiting.

Omdat haar gehoor aan het ene oor minder goed is dan aan de andere kant is het volume van de muziek ook niet gelijkmatig.

Zijn er oortjes waarbij het mogelijk is om individueel, per oortje, het volume aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Balans regeling zit er niet op?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Niet op dat apparaat nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aux aansluiting is ten eerste niet hetzelfde als een headphones out, echter vanwege het lage vermogen van de headset zal dat wss niet zo'n probleem zijn, maar je zal je volume wellicht helemaal niet kunnen regelen.

Een headset met volumeregelaar ga je niet vinden tenzij hij versterkt is, aangezien je bij oortjes het volume regelt via de speler. Daarnaast zal je idd meer met de balans regeling aan de slag willen, omdat ik eigenlijk nog nooit een headset oid heb gezien met twee losse volumeregelaars.

Verdiep je dus even in de verschillende aansluitingen. Aux is geen aansluiting waar je normaal rechtstreeks een onversterkte headset (= "oortjes") op aan kunt/wilt sluiten want het geluidssignaal is niet versterkt en vaak niet beinvloedbaar door de volume regeling van het apparaat. Aux is dan ook meer bedoeld voor het aansluiten van een ander apparaat voor in of output (zie handleiding van je apparaat :+ )

Nog even wat huiswerk doen dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2018 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ze bestaan dus wel, weer wat geleerd, enige wat je met deze constructie kan doen is het geluid zachter maken aan de goede kant.

Echter blijft mijn verhaal dat het aansluiten van zo'n ding op een echte aux aansluiting wss niet gaat werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2018 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op iPhone of iPad kun je dit instellen. Dat werkt op iedere headphone.

Zie screenshot.
https://www.dropbox.com/s...%2017%2049%2022.jpeg?dl=0

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 31-05-2018 17:52 ]

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

een aux is eigenlijk ook altijd een input dus niet geschikt voor een headphone. daar is de headphone uitgang voor die eigenlijk op de meeste players wel zit evenals balans.

voor een paar tientjes (of kringloop) heb je een compleet apparaat en kan je willekeurig welke oortjes gebruiken

edit. de genoemde linkjes van @Brad Pitt zijn ook prima opties!

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 31-05-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 16:31
De onderste links (Sennheiser) zijn goed, de bovenste is meuk. Afgezien van slecht geluid ook snel problemen met krakende volumeregelaars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:38
Die avlink set lijkt verdomd veel op een Philips set die ik als jochie in de jaren 80 gebruikte om met muziek mee te drummen. Destijds zag je dat vaker, tegenwoordig (gelukkig) zelden. Die potmeters zorgen al snel voor storing waardoor je er meer last dan profijt van hebt.
Pagina: 1