Notificatie bij "orphan topic"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Het gebeurt nogal eens dat iemand een topic opent om hulp te vragen voor een probleem en daarna niet meer reageert. Ik vind dat best wel onbeleefd. Soms steek je tijd en moeite in een antwoord terwijl TS het niet eens leest. Ik noem dit maar een "orphan topic" omdat TS zijn eigen topic heeft verlaten.

Een voorbeeld is Boot Failed na nieuwe ssd maar het kan nog erger. Ik heb ook wel eens gezien dat mensen uitgebreid gaan discussieren over een mogelijke oplossing voor TS zijn probleem terwijl die al lang niet meer mee leest.

Zou het mogelijk en wenselijk zijn dat deze situatie automatisch gedetecteerd wordt en TS een notificatie ontvangt ter herinnering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 17:48

geerttttt

Manisch positief

Vaak is zo'n persoon al geholpen en neemt hij dan niet meer de moeite om te reageren met "dat werkt, bedankt!"...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik denk bij geautomatiseerd handelen alleen maar aan false positives. Mogelijk kunnen mods het handmatig uitvoeren, zo vaak zie je die topics ook niet.

Maar goed, het lijkt me redelijk nutteloos. Je krijgt immers bij elke reactie al een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Stoelpoot schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:59:
Maar goed, het lijkt me redelijk nutteloos. Je krijgt immers bij elke reactie al een notificatie.
Dat moet je dan expliciet instellen denk ik want ik kreeg nu geen notificatie van jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ploink schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:22:
[...]

Dat moet je dan expliciet instellen denk ik want ik kreeg nu geen notificatie van jullie reacties.
De notificatie voor elke nieuwe reactie in een topic geldt ook enkel voor vraag topics en niet voor discussie topics.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
@Zeehond Ah dus eigenlijk had de TS in dat voorbeeld er een vraag topic van moeten maken.
Dan is dit meer iets voor moderators om te signaleren en het topic type zonodig aan te passen, als dat technisch mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ploink schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:12:
@Zeehond Ah dus eigenlijk had de TS in dat voorbeeld er een vraag topic van moeten maken.
Dan is dit meer iets voor moderators om te signaleren en het topic type zonodig aan te passen, als dat technisch mogelijk is?
Desbetreffende topic had idd beter een vraag topic kunnen zijn. Moderators kunnen dit topics in het forum welke zij modereren aanpassen ja.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verder kan iedereen (mods en gebruikers) ook gewoon met een @ de TS een notificatie geven natuurlijk. Ik zie persoonlijk weinig nut om dit te automatiseren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1