Openvpn Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Topicstarter
Hallo tweakers ik heb een vraag, ik zoek een router die openvpn ondersteund zodat ik daar een certifcatje in kan doen (vpn.ovpn) en dan ik dan via mijn servers ip kan internette,

is dat mogelijk met deze router? pricewatch: Asus RT-AC3200

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Probeer het eens met google?! Letterlijk het merk type van de router + openvpn geeft het antwoord op de 1e hit...

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:36
Gaat standaard niet vliegen.
De enige routers die standaard OpenVPN doen zijn die van microtik en dat is nog een heel beperkte implementatie.

Het beste kun je een router kiezen waarop je de firmware kunt vervangen door DD-WRT.
Er zijn er een aantal die je kant en klaar kunt kopen met DD-wrt erop maar zelf flashen is wel zo goedkoop.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:57
Ben(V) schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:41:
De enige routers die standaard OpenVPN doen zijn die van microtik en dat is nog een heel beperkte implementatie.
Nou, er doen er wel meer in meer of mindere mate OpenVPN, maar dan vooral als server.

En al zou 'ie het doen, dan zit het in dat bizarre prijssegement zoals het ding dat TS als voorbeeld noemt.

€239 voor een router die 10 apparaten moet NAT'en, plus OpenVPN. Onzettend beroerde value-for-money.
Het beste kun je een router kiezen waarop je de firmware kunt vervangen door DD-WRT.
Er zijn er een aantal die je kant en klaar kunt kopen met DD-wrt erop maar zelf flashen is wel zo goedkoop.
Dat. Of OpenWRT. Met een paar tientjes (< €100) moet je er wel zijn.

En dan nog moet je er rekening mee houden dat je niet meer dan enkele tientallen megabits haalt met een ARM of MIPS-doosje. Als het veel sneller moet, dan zit je vast aan x86 of IPsec icm. de juiste router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik weet zo even niet meer of die Asus routers standaard een OpenVPN server bieden, maar met de Merlin firmware in elk geval wel. Ook bijvoorbeeld de wat goedkopere AC-RT87U. Daarmee haal ik hier met een iPhone 7 op 4G als client 30Mbps (op een ziggo verbinding met 40Mbps upload bandbreedte). Of dat aan de iPhone ligt of de router durf ik even niet te zeggen. In elk geval niet aan het 4G netwerk, want zonder VPN ingeschakeld haal ik ruimschoots meer dan 30Mbps.

Maar nu ik de topicstart nog eens lees is het me even niet duidelijk wat nu precies het doel van @Anoniem: 767041 is? Wil je je router een VPN tunnel naar een externe VPN server laten opzetten, zodat al je verkeer vanuit thuis, via die externe VPN server loopt? Of wil je juist thuis een VPN server opzetten, zodat je buitenshuis, toch via thuis kan verbinden?

Die uitgebreidere ASUS routers ondersteunen (in elk geval met Merlin) overigens beide opties.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 31-05-2018 19:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 17:07
Misschien een appliance van pfsense of opnsense ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:46:
Ik weet zo even niet meer of die Asus routers standaard een OpenVPN server bieden, maar met de Merlin firmware in elk geval wel. Ook bijvoorbeeld de wat goedkopere AC-RT87U. Daarmee haal ik hier met een iPhone 7 op 4G als client 30Mbps (op een ziggo verbinding met 40Mbps upload bandbreedte). Of dat aan de iPhone ligt of de router durf ik even niet te zeggen. In elk geval niet aan het 4G netwerk, want zonder VPN ingeschakeld haal ik ruimschoots meer dan 30Mbps.

Maar nu ik de topicstart nog eens lees is het me even niet duidelijk wat nu precies het doel van @Anoniem: 767041 is? Wil je je router een VPN tunnel naar een externe VPN server laten opzetten, zodat al je verkeer vanuit thuis, via die externe VPN server loopt? Of wil je juist thuis een VPN server opzetten, zodat je buitenshuis, toch via thuis kan verbinden?

Die uitgebreidere ASUS routers ondersteunen (in elk geval met Merlin) overigens beide opties.
ik wil mijn router verbinden met mijn OVH server, met openvpn, om zo veilig te kunnen internette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Right, dus een OpenVPN client in je router dus. Zoals gezegd: dat kunnen die Asus routers, al durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of dat alleen kan met alternatieve firmware zoals die van Merlin, of ook met de standaard Asus firmware. Maar dat moet je prima na kunnen lezen in de specs op de site van Asus of in de handleiding.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:37:
Right, dus een OpenVPN client in je router dus. Zoals gezegd: dat kunnen die Asus routers, al durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of dat alleen kan met alternatieve firmware zoals die van Merlin, of ook met de standaard Asus firmware. Maar dat moet je prima na kunnen lezen in de specs op de site van Asus of in de handleiding.
https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications
zou deze het kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja die kan een OpenVpn client zijn.

Ik snap het nut van een router als OpenVpn server, maar niet het nut van een OpenVpn client.
Normaal gebruik je gewoon op je device (je pc, telefoon of tablet) een OpenVpn client en niet op je router.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berenod
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06-2024
Router als vpn client kan heel makkelijk zijn, al je toestellen die erachter hangen (meerdere PC's/laptops, smartphones, tabletten, ...) zitten dan meteen mee op die VPN.

De goedkoopste manier is een linksys e1200-ew (24.99 bij bol.com), en dan flashen naar dd-wrt.
Gaat heel makkelijk, uitleg en de nodig downloads staan hier:
https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_E1200v2

Wel goed lezen, het moet in twee stappen, eerst de mini dd-wrt erin, eens dat die erin steekt kan je gewoon de upgrade doen naar de mega versie.

Duurdere oplossing is zoals hierboven beschreven een betere Asus router zoals je zelf aangeeft met de Asus-wrt firmware (dewelke ook uit tomato voortkomt, net zoals dd-wrt).
Let wel op, het openvpn gedeelte zit niet op al hun routers, enkel de duurdere, ik he een RT-AC68u waar het alvast in zit (ik gebruik hem als server, maar de client zit er ook in).

Meer geld maar dan heb je natuurlijk wel een qualitatief zeer goede router op alle gebied, de linksys doet zijn job, maar met tragere wifi en dergelijke, kan nuttig zijn om voor weinig geld wat te experimenteren!

[ Voor 3% gewijzigd door berenod op 01-06-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ben(V) schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:10:
Ik snap het nut van een router als OpenVpn server, maar niet het nut van een OpenVpn client.
Normaal gebruik je gewoon op je device (je pc, telefoon of tablet) een OpenVpn client en niet op je router.
Door te tunnelen vanaf je router gaat alles over VPN, zonder moeite op elk apparaat en ook voor apparaten die geen VPN cliënt kunnen draaien (smart tv, mediaspeler a la AppleTV etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja en alles moet dan ook door die tunnel en meestal is dat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
berenod schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:34:
Router als vpn client kan heel makkelijk zijn, al je toestellen die erachter hangen (meerdere PC's/laptops, smartphones, tabletten, ...) zitten dan meteen mee op die VPN.

De goedkoopste manier is een linksys e1200-ew (24.99 bij bol.com), en dan flashen naar dd-wrt.
Gaat heel makkelijk, uitleg en de nodig downloads staan hier:
https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_E1200v2

Wel goed lezen, het moet in twee stappen, eerst de mini dd-wrt erin, eens dat die erin steekt kan je gewoon de upgrade doen naar de mega versie.

Duurdere oplossing is zoals hierboven beschreven een betere Asus router zoals je zelf aangeeft met de Asus-wrt firmware (dewelke ook uit tomato voortkomt, net zoals dd-wrt).
Let wel op, het openvpn gedeelte zit niet op al hun routers, enkel de duurdere, ik he een RT-AC68u waar het alvast in zit (ik gebruik hem als server, maar de client zit er ook in).

Meer geld maar dan heb je natuurlijk wel een qualitatief zeer goede router op alle gebied, de linksys doet zijn job, maar met tragere wifi en dergelijke, kan nuttig zijn om voor weinig geld wat te experimenteren!
ik heb liever dat het preinstalled is, ik wil er best geld voor neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben(V) schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:10:
Ja die kan een OpenVpn client zijn.

ik heb liever alles veilig encrypted via de vpn :P ik download namelijk via veel dingen, pc, stream boxje, laptop etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:59:
[...]

ik heb liever alles veilig encrypted via de vpn :P ik download namelijk via veel dingen, pc, stream boxje, laptop etc
Een OVH private server is niet anoniem surfen...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DutchKel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Een OVH private server is niet anoniem surfen...
dedicated server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 21:16
Dat is hetzelfde, het is zelfs minder anoniem surfen dan via je eigen provider.

De Franse wetgeving is ook een stuk strenger en OVH zal waarschijnlijk redelijk snel jou gegevens geven als je er illegale dingen mee doet.

Beter is om een anonieme VPN te nemen. Het principe is hetzelfde alleen daar verbinden 100en tot 1000en mensen met dezelfde server. Als ze daar geen logging van bijhouden dan weten ze nooit wie een bepaalde actie heeft uitgevoerd.

Bij jou server is het makkelijk, ze gaan gewoon achter de eigenaar van de server aan en dat ben jij. Jou internet provider zal waarschijnlijk meer moeite doen om je gegevens niet aan een andere partij te geven.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DutchKel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:45:
[...]

Dat is hetzelfde, het is zelfs minder anoniem surfen dan via je eigen provider.

De Franse wetgeving is ook een stuk strenger en OVH zal waarschijnlijk redelijk snel jou gegevens geven als je er illegale dingen mee doet.

Beter is om een anonieme VPN te nemen. Het principe is hetzelfde alleen daar verbinden 100en tot 1000en mensen met dezelfde server. Als ze daar geen logging van bijhouden dan weten ze nooit wie een bepaalde actie heeft uitgevoerd.

Bij jou server is het makkelijk, ze gaan gewoon achter de eigenaar van de server aan en dat ben jij. Jou internet provider zal waarschijnlijk meer moeite doen om je gegevens niet aan een andere partij te geven.
maar daar ging het niet om, ik zocht een vpn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 20:45
Let wel even op dat de meeste routers niet harder gaan dan 20mbit (of duurdere richtring 50-60mbit) icm een openvpn client. Wil je harder, moet je ander soort hardware neerzetten (x86 NUC bijvoorbeeld).

De router die je in de TS aanhaalt doet bv maar 14mbit download/5mbit upload icm de openvpn client
https://www.privateintern...eed-asus-rt-ac3200-merlin

Beter kun je overstappen op IPSEC en dan een Edgerouter-X aanschaffen (50 euro). Dat is de meest goedkope oplossing die ik ken om zo snel mogelijk verkeer over een vpn te krijgen

[ Voor 51% gewijzigd door laurens0619 op 02-06-2018 08:39 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Koop een Synology Nas daar kun je met een paar simpele klikken zowel een VPN client als een download applicaties op installeren.
Die dingen komen in allerlei afmetingen en CPU's dus je kunt er een kopen die overeenkomt met je eigen wensen en performance behoeften.
Al je verkeer vanaf die Nas van en naar het internet is dan encrypted en de rest van je verkeer kan gewoon het internet op.

Pagina: 1