Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416474

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb de nieuwe laptop (Asus VivoBook S14 S410UA-EB108T) een week in mijn bezit en ik ben ten einde raad. De WiFi valt onregelmatig weg en de enige oplossing die ik heb gevonden is de verbinding verbreken en weer opnieuw verbinden.

Andere apparaten hebben geen last van de verbindingsproblemen. Deze laptop heeft op alle netwerken dezelfde problemen. De afstand maakt niet uit, ik zit nu op drie meter afstand van het modem die in het zicht staat. De verbinding valt even vaak weg: of er nou een paar muren tussen zitten of niet. Wanneer de verbinding wegvalt, geeft de laptop wel aan dat er verbinding en internettoegang is. De browser (verschillende geprobeerd) geeft dan aan: 'wachten op antwoord van...'

Ik zit op WiFi kanaal 6, op een bandbreedte van 2,4 ghz. Het probleem is er wanneer de laptop aan de accur ligt én aan netstroom.

Het onderstaande heb ik allemaal al geprobeerd (veelal op internet opgezocht), echter zonder resultaat:
  • driver updates van ASUS website (realtek/qualcomm atheros),
  • WLAN report gemaakt: die staat vol met verbinding issues,
  • laptop terug naar fabrieksinstellingen,
  • WAN miniports uitgeschakeld (na contact met ASUS),
  • schone installatie windows 10 (hulpproramma van windows na contact met klantenservice),
  • WAN miniports uitgeschakeld en verwijderd mbv register-edit,
  • opnieuw terug naar fabrieksinstellingen.
  • energiebesparing driver uitgeschakeld
Het mag allemaal niet baten. Het is een erg fijne laptop, en daarom stuur hem liever niet retour. Is er misschien een oplossing voor dit probleem??

Alvast bedankt,

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 416474 op 31-05-2018 16:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goed, en welke WiFi kaart zit er nu in? Op welke frequentie valt de WiFi uit? Werkt het bij de buren of op werk/school wel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal inderdaad iets concreter moeten zijn. Mijn andere apparaten werken prima op alle netwerken, en de laptop werkt op geen van de netwerken goed.

Het gaat om de netwerkkaart: Realtek 8822BE wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welke driver gebruik je nu ? Draai je op netstroom of accu? Op de 2.4 of 5GHz band ?

[ Voor 50% gewijzigd door Herby op 31-05-2018 16:00 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dit moment de standaard (bijgewerkte) driver van realtek. Netstroom of accu maakt geen verschil. 2.4 ghz, en mijn modem zit op kanaal 6.

Laatste WLAN report sinds het terugzetten naar fabrieksinstellingen (vanmiddag)

Successes
0

Failures
7

Warnings
13
---------

De verbinding met het netwerk is door de gebruiker verbroken.
12

Het specifieke netwerk is niet beschikbaar.
4

Mislukt om onbekende reden.
2

De verbinding met het netwerk is verbroken omdat de gebruiker een nieuwe verbinding wil maken.
1

De verbinding met het stuurprogramma is verbroken tijdens het koppelen.
1

Verder geeft het WLAN report aan dat er een functionaliteitswijziging heeft plaatsgevonden gevolgd door: De verbinding met een draadloos netwerk is door de WLAN AutoConfig-service verbroken.

De laatste 15 minuten is de verbinding al vijf maal verbroken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 416474 op 31-05-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:41
Bij Asus spullen alleen de drivers van Asus zelf gebruiken en niet die van realtek.

Asus heeft de nare gewoonte de drivers en de hardware te tweaken waardoor er problemen ontstaan als je standaard drivers gebruikt.

Is het locatie afhankelijk?
Als je dicht bij je router gaat staan is het dan over?

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 31-05-2018 16:21 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 21:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zoals max3400 al aangeeft. Wat heb je al geprobeerd en heb je andere onderdelen van het netwerk al uitgesloten als oorzaak. De informatie die je nu post geeft enkel aan dat er een probleem is maar helpt niet bij de oplossing.

Belangrijkste vragen voor probleemoplossing:

-werken andere apparaten wel probleemloos op het netwerk?
-doet de laptop het op andere netwerken wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het een en ander staat nu verwerkt in de openingspost. Ik heb het idee dat het ergens tussen de laptop en het modem fout gaat. Ik ben alles behalve een expert, maar ik heb toch al best veel geprobeerd. Het is uit te sluiten dat het met het modem of de verbinding opzich te maken heeft, aangezien dit het eerst apparaat is wat problemen geeft.

Om de een of andere reden wordt de verbinding (die snel en stabiel is wanneer die er is) verbroken. De vraag is waar dat aan zou kunnen liggen. Netwerkkaart? Driver? Wat dan ook? Ik weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:13
Je lijkt (extra) software te gebruiken om je verbindingen te beheren/monitoren.
Doe dat niet; schakel die software uit, en gebruik alleen windows om je verbindingen te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

zetje01 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:52:
Je lijkt (extra) software te gebruiken om je verbindingen te beheren/monitoren.
Doe dat niet; schakel die software uit, en gebruik alleen windows om je verbindingen te beheren.
Ja, da's die Asus software die TS van @Ben(V) moet gebruiken ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee ik had het over de drivers.
Beheer software valt meestal onder bloatware en voegt zelden iets toe en geeft vaak problemen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@Brahiewahiewa @Ben(V)
Nou ja, we zijn het er over eens dat je die beter niet kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kan je op de betreffende momenten wel je router pingen? Zo ja, kan je 8.8.8.8 pingen? Zo ja, werkt "nslookup google.nl 8.8.8.8"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben(V) schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:27:
Nee ik had het over de drivers.
Beheer software valt meestal onder bloatware en voegt zelden iets toe en geeft vaak problemen.
Je hebt gelijk. Punt is dat de drivers en de bloatware samen in één pakket komen
Ik weet niet of de TS de vaardigheid beheerst om ze van elkaar te scheiden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Brahiewahiewa schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:14:
[...]

Je hebt gelijk. Punt is dat de drivers en de bloatware samen in één pakket komen
Ik weet niet of de TS de vaardigheid beheerst om ze van elkaar te scheiden
Meestal kan je bij die 'hulpprogramma's' gewoon in de instellingen (van dat 'hulpprogramma') aangeven dat je Windows het beheer van je draadloze netwerken wilt laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kijk ook eens of je het wifi channel niet op auto hebt staan.
Als het een beetje druk in de omgeving is spring hij regelmatig naar een ander kanaal en raak je op z'n moment de verbing kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 12:01
Hier eenzelfde laptop Asus VivoBook S14 S430UA- met wifi problemen.

Heb je reeds een oplossing kunnen vinden?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

NL_Scratch schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:23:
Hier eenzelfde laptop Asus VivoBook S14 S430UA- met wifi problemen.

Heb je reeds een oplossing kunnen vinden?
Goedemorgen @NL_Scratch ,

Aangezien de TS al een tijdje afwezig is heeft het kicken van dit oude topic niet zoveel zin, naast het feit dat dit onwenselijk is hier op GoT.

Het staat je natuurlijk vrij om zelf een topic te openen waarin je het probleem met jouw Vivobook duidelijk uitlegt zodat wij je kunnen helpen :)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.