Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912593

Topicstarter
Mijn vraag
...Sony KD55A1 laat 2 donkere vlakken zien in het beeld bij donker beeld, het langste vlak is wel ongeveer een meter lang en dat voor zo'n dure televisie.
Zijn er meerdere mensen die dit hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Nieuwste software er op en de fabrieksinstellingen er weer op, maakt geen enkel verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 912593 op 31-05-2018 15:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het vlak zichtbaar als de tv aan of uit staat?

Eventueel alleen bij bepaalde beeldmodussen?

Heb je na de factory defaults al gebeld met verkoper en/of Sony?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny17
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-02-2023
Als je nog garantie hebt, dan zou ik zeker even contact op nemen met de verkoper/Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als de televisie aanstaat, dan zie je als het beeld donkerder is één donker vlak van 20 x 100 cm en een vlak van 25 bi 25 daaronder, was van begin af aan, maar wij dachten dat het kwam , door lampen die op beeld schenen, dit dachten wij tot op een avond al het licht uitstond en wij het nog steeds zagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij hebben met leverancier en met Sony gesproken en alles gedaan wat zij vroegen en fot's van het probleem gemaakt, leverancier zegt dat dit duidelijk niet goed is, maar Sony zegt, dat het binnen de specificaties valt, waarbij zij de foto met de taalinstellingen als normaal beoordeelden, waar je ook niets opziet.

@Anoniem: 912593
Gebruik de wijzig-knop als je iets toe te voegen hebt aan een vorige post. Meerdere keren achter elkaar posten is het topic onnodig omhoog kicken.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 08-07-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan laat je je leverancier het dus oplossen? Zij zijn het meest "negatief" over de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij hebben tv iets meer als 2 maanden en nog 2 jaar en 10 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 912593 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:40:
Wij hebben tv iets meer als 2 maanden en nog 2 jaar en 10 maanden garantie.
Dan is er bijna helemaal niks aan de hand. Leverancier moet dit oplossen. Ze hebben de foto's en een uitspraak gedaan. Laat ze maar opdraven.

Iets met consumentenrecht enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, heb ik ook tegen hun gezegd, ik heb garantie bij jullie en heb in principe niets met Sony te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteindelijk na weer een hoop gedoe zal het wel goed komen, maar ik begrijp de reactie van Sony niet, het is echt heel duidelijk te zien en af en toe bij donkere films behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 912593 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:42:
Ja, heb ik ook tegen hun gezegd, ik heb garantie bij jullie en heb in principe niets met Sony te maken.
Domme vraag maar waarom dit topic dan? Wil de leverancier niet komen? Gelooft Sony ze niet?

Simpel; produkt is < 6 maanden oud en "dus" non-conform in jouw ogen. En dat is automatisch een ding voor de leverancier om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klantensupport van Sony zei ook duidelijk, dat dit niet goed was, maar de afdeling die het één en ander moet beoordelen, oordeelde dat dit binnen de specificaties valt, nogel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wilde graag weten of er nog andere mensen zijn die dit probleem met de Sony Oled tv heeft!
Leverancier zegt dit probleem nog niet eerder gehad te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 15:41
En wat is nu je afspraak met jouw leverancier? En wat heb je eventueel op Google gevonden? Tevens post je de foto’s ook niet. Onzin topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De leverancier wilde geen verantwoordelijkheid nemen en schoof alles weg naar Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Montaner, waar zet ik de foto's er op, ben nieuw op dit forum.
Levernacier gaat de klacht nogmaals aan Sony doorgeven en Sony zegt het naar een hogere afdeling door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 09:37
Heeft of had het niet te maken met (in)direct zonlicht op je tv? Ik zie namelijk in het LG topic diverse meldingen voorbij komen dat dat schadelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Oekol

waka waka hey hey

Heb je uberhaupt foto's voor ons? Kunnen we eens kijken wat er aan de hand is. (al is dit een oud topic die @Mapl een kick geeft)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Is het niet gewoon OLED banding als je het alleen bij donker beeld ziet ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 21:38
Gok dat ik hetzelfde issue heb. Vandaar dat ik even hierop reageer ipv een nieuw topic aan te maken.

Het begon ineens afgelopen week. 2 diagonale donkere balken links onder in beeld zonder reden. Na een beeld verversing vanuit instellingen (met de melding dat deze maar 1x per jaar uitgevoerd diende te worden om het beeld niet al teveel te stressen) waren ze verdwenen. Nu 2 dagen later duikt een nieuwe op, dit keer aan de rechter kant van het scherm...

Het is geen burn in, dat is gewoon niet mogelijk. Weet iemand wat dit wel is?

Foto van de verkleuring:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cQjlCxs.jpg

De tv is 2-3 maanden oud nou gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:51
@Sharik valt er misschien zon op je televisie, toevallig op de plek waar het beeld afwijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharik
Bedankt voor de uiterst snelle reactie!

Staat in de woonkamer vlak bij het raam inderdaad, maar eerder nooit last van gehad. Is ineens op komen zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Sharik op 08-10-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:51
Ik heb bij diverse lg tv's situaties gelezen van tv's bij de verwarming of met de zon op het scherm.

Zelf ook een 55a1 ongeveer 70 cm van de verwarming en met een raam opzij. Er valt echter niet direct zonlicht op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharik
Zou wellicht kunnen zo met direct zonlicht... Maar sinds wanneer zijn tv's hier zo gevoelig voor? Kan toch niet dat in een dag in oktober zo'n vlak in je tv in een keer ontstaat?

Zal dit vanzelf weer weg gaan of is dit iets wat alleen maar met nog een beeld verversings actie weg te krijgen is? Zou het erg vevelend vinden dat dit nu de levensduur van deze prachtige tv gaat aantasten.

Reden tot informeren bij de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 10:17
Lijkt idd op een vlek door zon. Net als ik had bij mijn lg c7
productreview: LG OLED55C7V Zwart review door gertraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharik
Update:
De zwarte balk is uit zichzelf verdwenen bij normaal tv gebruik (kijken, standby, kijken etc). Geen direct zonlicht op de tv gehad vandaag en de vlek is niet terug gekomen.

Conclusie:
OLED, prachtige tv. Sony A1, mooiste tv sinds jaren. Je moet alleen geen direct zonlicht op de tv laten schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 12:23
Ik dacht altijd dat dit grotendeels spookverhalen waren; maar aangezien mijn TV tegen de late namiddag in de zon komt te staan maakt het me wel wat huiverig voor een OLED aan te schaffen. Heeft de polarisatiefilter hier nog enig invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:08
@Sharik Had precies hetzelfde alleen dan aan de linker kant met mijn lg e7 55 inch afgelopen zondag.Maar na een 1 uur pixel refresh was het weg.Ben benieuwd of het terug komt.Heb de tv bijna jaar wn 1e keer dat het me overkwam.

[ Voor 6% gewijzigd door Amaze86 op 11-10-2018 01:43 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharik
@Amaze86 Zoals ik aanhaalde in m'n eerste comment op pagina 1. Dit was ook de eerste keer dat het mij overkwam en ik heb de tv sinds mei. Hoogst waarschijnlijk door de lage stand van de zon dat ik precies een band (door de opzet van het raam kozijn) op het scherm kreeg. Tv's staan over het algemeen niet direct bij het raam dus de kans dat je een middag zon op je scherm krijgt is laag. Behalve dan in de lente/nazomer.

We hebben nu de duettes aan de bovenkant gewoon dicht overdag, zo komt er geen (direct) zonlicht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 697906

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Sony zegt het probleem niet te kennen. Dit in tegenstelling wat ik hier lees. Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Vreemd.
Mijn Panasonic stond in de zomer op het eind van de dag ook deels in de zon, maar daar heb ik dit niet gezien (gelukkig). Heeft denk ik wel wat te maken met de anti-reflectielaag die op zit.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharik
@Anoniem: 697906 Hoe ik de verkleuring weg heb gekregen is:

Optie 1: Als het niet te erg is gewoon tv blijven kijken, na enkele uren tv kijken zal de tv zijn eigen beeld refreshen als je de tv op stand by zet.
Optie 2: Mocht de verkleuring na 2 dagen nog altijd aanwezig zijn, ga dan via instellingen je beeld verversen (duurt een klein uurtje) waarna de verkleuring weg zou moeten zijn.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 14:52
Ik zag deze TV vandaag voor 1700€ staan bij de MM in rotterdam aan de lijnbaan!
Pagina: 1