Gezocht: beste laptop voor videobewerking en 3d animatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuums
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01-2022

Nuums

Tweakers <3 Nuums
Topicstarter
Hoi!

Ik heb de luxe positie dat ik van mijn baas een nieuwe laptop mag uitzoeken, omdat mijn huidige laptop mijn nieuwe werkzaamheden niet meer echt bij kan houden. Ik heb nu een Macbook Pro 2015, 2,2 GHz Intel Core i7 met Intel Iris Pro 1536 MB als grafische kaart.

Het grootste deel van mijn werkzaamheden bestaan uit 3d tekenen in AutoCAD, renderen en simpele ontwerpklusjes is Illustrator en Photoshop. Privé gebruik ik de laptop voor fotobewerking. De laatste weken werk ik veel met Adobe After Effects en doe ik een poging tot het maken van animations van de tekeningen. Mijn huidige laptop wordt daar helaas ontzettend traag van en loopt steeds vast.

Dus ik mag een nieuwe uitzoeken! Het budget is redelijk ruim, ik weet nog niet precies wat het is daar moet ik zelf een voorstel voor doen, maar denk rond de 2000 - 3000 euro.

Eisen:
- Voldoende opslagcapaciteit
- Geschikt voor videobewerking
- Geschikt voor 3d tekenen / renderen en animatie
- Pré: geschikt voor VR games
- 15 inch is voldoende
- Gewicht maakt niet zoveel uit, zal hem veelal achter het bureau gebruiken

Ik ben niet aan apple gebonden, ga er op dit moment vanuit dat binnen het budget een windows laptop geschikter is.

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Heb je zelf al iets gevonden wat je wel of niet interessant vindt? Hoe sta je tegenover een typisch 'game-uiterlijk'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuums
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01-2022

Nuums

Tweakers <3 Nuums
Topicstarter
Ik heb momenteel deze op het lijstje staan:
- Asus ROG Strix SCAR Edition GL503VS-EI038T
- HP Omen X 17-ap010nd
- Microsoft Surface Book 2 - 15" - i7 - 16GB - 512GB

Van mij hoeft het typische 'game-uiterlijk' niet echt, maar als het uiteindelijk de beste laptop voor mijn werk blijkt te zijn is het geen dealbreaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:44
Misschien een optie om te kijken naar de MSI gs65 stealth, krachtige laptop maar ook minder “gamerig”. De gigabyte Aero 15x kan ook een optie zijn maar die is nog niet leverbaar in Nederland (niet op voorraad)