Toon posts:

AVG Forum topics verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• zonderbloem
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 17-01 14:46
Op een forum heb ik een gebruikersaccount. Nu is dat account verwijderd maar mijn topics zijn nog zichtbaar maar niet meer onder een herkenbare gebruikersnaam. Ik zou graag de topics verwijderd willen hebben maar volgens de forumeigenaar is anonimiseren van de data voldoende en heb ik geen recht tot verwijdering van mijn eigen topics, klopt dit wel?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt me wel; T.net doet hetzelfde met sommige mensen/accounts die "vergeten" willen worden.

Maar omdat je naar AVG verwijst, op welke grond denk je dat je "zwaarwegend" verwijderd moet worden ipv geanonimiseerd?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:39

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Klopt, de beheerder mag een afweging maken en als het te veel werk is om je helemaal te verwijderen dan is anonimiseren ook goed genoeg, tenzij jij op een of andere manier kan duidelijk maken dat dit niet voldoende is om je te beschermen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je in een specifieke post nog je naam staat oid, dan kan je ze er op wijzen en kunnen ze dat vast aanpassen. Als alle verbinding met jou als persoon weg is, dan zijn het geen persoonsgegevens meer. En dan vindt de AVG er niets meer van.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
zonderbloem schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:01:
Op een forum heb ik een gebruikersaccount. Nu is dat account verwijderd maar mijn topics zijn nog zichtbaar maar niet meer onder een herkenbare gebruikersnaam. Ik zou graag de topics verwijderd willen hebben maar volgens de forumeigenaar is anonimiseren van de data voldoende en heb ik geen recht tot verwijdering van mijn eigen topics, klopt dit wel?
Jou anonimiseren heeft geen zin meer. Dat komt omdat ik je nu heb gequote.
Je posts verwijderen heeft ook geen zin, want ik heb je gequote.

Je had bij registratie gewoon een pseudoniem moeten nemen.
Begrijp je het dilemma van forums enzo?

[Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 31-05-2018 15:45]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:39

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat is het probleem van de beheerder, die zal ook gequote posts moeten opruimen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DJMaze schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:44:
[...]

Jou anonimiseren heeft geen zin meer. Dat komt omdat ik je nu heb gequote.
Je posts verwijderen heeft ook geen zin, want ik heb je gequote.

Je had bij registratie gewoon een pseudoniem moeten nemen.
Begrijp je het dilemma van forums enzo?
Select * from posts where exists username | replace username with dummy

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:47:
[...]

Select * from posts where exists username | replace username with dummy
Wat MAX4500 zegt.

E: Oeps, Typo, had MAX3400 moeten zijn natuurlijk :+ <-- voorbeeldje van hoe dat niet werkt.

• Demonitzu
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Forums kunnen terugvallen op de vrijheid van meningsuiting om een compleet en begrijpelijk archief te kunnen behouden. Als je bijvoorbeeld de posts van jouw meest actieve poster moet verwijderen, dan hou je een gatenkaas met eenzijdige interacties over. Veel verouderde forumdiscussies staan vol met troep, maar er bestaan genoeg verouderde forumdiscussies die de moeite waard zijn om te lezen. Vaak bevatten forums informatie die nergens anders te vinden is of nergens anders bij elkaar verzameld is.

Quotes met een query proberen af te dekken is niet effectief genoeg. Het helpt niet tegen spelfouten, afgekorte usernames of geheel andere persoonsgegevens die in de betreffende quote kunnen staan. In de laatst genoemde situatie heb je natuurlijk het recht om jouw persoonsgegevens in een quote of andermans post te laten verwijderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met Toshin, hierboven.

Ik heb in het verleden een aantal keer met dit soort bijltjes moeten hakken. Het rotte aan het verwijderen van content op een forum is dat je je forum kapot maakt.
Dan krijg je discussies waar op diverse plaatsen een (mogelijk essentiele) post vervangen is door een generieke placeholder over een verwijderde user. Als daar dan (direct) op wordt gereageerd, krijg je iets dat lijkt op een telefoongesprek waar je de andere partij niet van hoort. Waarbij het rotte is dat die andere partij zich pas (veel) later aan het gesprek onttrekt.

Ik heb het ook wel gezien dat mensen zelf al hun posts zijn gaan editten voordat ze hun account verwijderden. Daar kun je als beheerder weinig tegen doen en het effect is hetzelfde.
Hoe dan ook, de beheerder staat (wat mij betreft) in zijn recht.
Daarbij komt, dat (als hij jouw account goed heeft verwijderd) er in wezen ook niets meer is dat jou persoon op dit moment kan koppelen aan dat verwijderde account... en dat jij dus sowieso niet heel veel hebt om te verzoeken om content dat door een verwijderde user geschreven is te verwijderen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk vindt ik dat je ook je eigen verantwoordelijkheid met nemen voor wat je hebt gezegd of gedaan in de echte wereld is dat ook zo. Dat je naam weg is moet voldoende zijn. Het geeft namelijk ook de mogelijkheid om lekker haat te zaaien en vervolgens te vertrekken, als dan ook nog je posts weg zijn begrijpt niemand het meer. Sta gewoon voor wat je doet, en als je een blunder maakt zeg je sorry. Niemand is perfect.
Kijk maar eens in de media als een bedrijf iets probeert te verhullen wordt het steeds groter, terwijl als je er voor uitkomt en sorry zegt waait het sneller over.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Ik las net een blogpost van de oprichter van de Invision Power Board forumsoftware, waarin o.a. hetzelfde vraagstuk in voorkomt met een leuke analogie :)
We have many large clients in the EU with really impressive and expensive legal teams and they are all unanimous in telling us that there is no requirement to delete content when deleting a user's personal information. The analogy often given is with email: once someone sends you an email you are not obligated to delete that. The same is true with content posted by a user: once they post that content it's no longer "owned" by them and is now out in public.

https://invisioncommunity...questions-answered-r1086/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07-01 12:19
Partyflock zeker :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jester-NL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:31:
Ik heb het ook wel gezien dat mensen zelf al hun posts zijn gaan editten voordat ze hun account verwijderden. Daar kun je als beheerder weinig tegen doen en het effect is hetzelfde.
Diverse forum software bieden de optie om berichten na een bepaalde periode niet meer te kunnen bewerken.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Heb je ook aan google en webarchive gevraagd om je te verwijderen?
Al je berichten staan immers ook daar :+

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee