Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vraag TV expert hulp:C+ module Ziggo geen kanalen op SJ850V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste medetweakers!

Ik heb een nieuwe tv, LG 65SJ850V (model 2017). Ben zelf enigszins ook geen amateur maar hier kom ik echt niet uit! Welke TV expert helpt me uit de brand?

TV aangedaan voor het eerst -> geïnstalleerd zonder smartcard nog -> internet doet het, dus Youtube/Netflix/NPO alles werkt! Alleen tv uitzendingen kan ik niet zien. Ik zit bij Ziggo en kijk met een C+ module/Smartcard tv. Als ik bij kanaalinstellingen keurig 164000 intik (oud UPC gebied) en bij Netwerk ID: 5555 invoer vindt hij 0 zenders. Als ik het hokje ''alleen digitaal zoeken'' uitgevinkt laat, dan vindt hij wel zo'n 29 analoge zenders met veel ruis, maar geen digitale zenders helaas.

Als ik de smartcard er vervolgens indoe, dan staat er CI module gedetecteerd -> vervolgens krijg ik een Ziggo balk onderaan het scherm met ''bezig met authenticatie, even geduld alstublieft'' en dan ''module klaar voor gebruik'' ...... Vervolgens een bericht ''Welkom bij Digitale Televisie van Ziggo. Voer hier uw Netwerk-ID in ... maar dan is 5555 ook fout als ik dat vervolgens intik. (info smartcard kan ik trouwens ook zien via een menu van de tv, dus hij herkent alles wel)

Maar hij vindt sowieso al geen digitale kanalen zonder Smartcard en dat zou wel moeten (alleen zijn ze dan normaal vergrendeld)

Welke expert helpt me? Ziggo weet het namelijk helaas niet. MIJN DANK IS GROOT!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2018 14:46 ]

Alle reacties

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:44:
Als ik het hokje ''alleen digitaal zoeken'' uitgevinkt laat, dan vindt hij wel zo'n 29 analoge zenders met veel ruis, maar geen digitale zenders helaas.
Misschien is de coax kabel niet helemaal lekker of dat de gebruikte kabel niet genoeg afscherming biedt. Als analoog veel ruis heeft, dan is het niet ondenkbaar dat de TV dan weinig soep kan maken van de digitale signalen.

Via de website van Ziggo krijg je het volgende stapplan.

[ Voor 19% gewijzigd door Groentjuh op 31-05-2018 14:55 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

En als je gewoon 474000 gebruikt inplaats van 164000?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:14
Ik weet wel dat ik bij mijn moeder laatst de installatie heb gedaan en wat mij opviel wat dat ik tijdens het zenderzoeken door de tv (smartcard mag er dan niet in zitten) in het zenderzoekmenu niet het balkje "Ziggo" aan moest klikken maar "Kabel". Ik had door haast ook even snel op "Ziggo" geklikt: fout dus.

Staat ook in het stappenplan. Zonder smartcard moet hij dus al standaard de digitale zenders vinden.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Verwijderd

Topicstarter
@Groentjuh Ik heb een speciale hiteq coaxkabel gekocht, dus afscherming genoeg en hij deed het gister nog bij mijn andere tv. Verder het hele stappenplan al doorgenomen. Dat ruis is misschien nu niet raar meer toch, aangezien Ziggo laatst analoge had verwijderd ofzoiets?

@chucky666 ook gedaan, help helaas niet

@Shocked ook dat gedaan ook helpt dat niet jammer genoeg :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2018 15:07 ]

Verwijderd

Waar woon je? Uit ervaring weet ik bv dat Amsterdam een afwijkende setting heeft

ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

En even naar beneden scrollen voor de afwijkingen

De standaard instellingen zoals op de Ziggo site geven bij mij weer geen zenders. Moet echt die van Amsterdam gebruiken 43136 enz

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Dit lijkt echt een signaalprobleem te zijn. Je geeft aan dat je al een goede coaxkabel gebruikt, maar is de enige kabel tussen je hoofdaansluiting en tv? Of zit er misschien in je woonkamer een wandcontactdoos maar is dit niet de hoofdaansluiting? Mogelijk zit deze namelijk in de meterkast en loopt er van daaruit een coaxkabel naar je woonkamer waar de 2e aansluiting zit. Als dit het geval is, dan zou je de tv eens rechtstreeks met de hoofdaansluiting kunnen verbinden om te kijken of hij dan wel zenders vindt. Lukt dit ook niet of is dit bij jou niet het geval, stuur ons dan een privebericht met je postcode+huisnummer samen met een kopie of link van/naar je bericht, dan gaan we kijken wat de volgende stap wordt.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Verwijderd

Topicstarter
Coaxkabel bleek uiteindelijk defect, terwijl hij het de dag ervoor nog wel deed. Te toevallig maar het is gelukt!

Dank @Groentjuh en @VodafoneZiggo Top!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Top te lezen dat je het euvel heb gevonden en opgelost, @Verwijderd
Weer veel kijkplezier dan :)

Groet, Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1