pc prive comp. maarre...gaat dit lukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Op mijn werk hebben we dus een pc-prive project. Kan voor maximaal 2900,- een pc samenstellen. Maar voor dat geld heb je natuurlijk niks, of iets wat je niet wilt. Je moet namelijk een compleet systeem kopen. Dus nu wil ik een aantal losse componenten bestellen om mijn huidige comp te upgraden en wel het volgende:
MSI K7T266pro 349,-
AMD Athlon TB 1,2GHz 266MHz 429,-
256MB DDRAM 266MHZ pc2100 169,-
Leadtek GeForce2 GTS 64MB DDR-TV out 459,-
IBM 40,0GB/7200rpm HD 389,-
Iiyama MF901U 19" 1079,-
Totaal: 2874,- :)

Maar nu wil er graag een bon bij hebben waar een compleet systeem opstaat voor dezelfde prijs. Zouden ze dat doen?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Het is een beetje vaag, wat versta je onder een compleet systeem? Je kan er een supergoedkope kast bij kopen en een floppydrive en je hebt op zich een compleet systeem: het draait in elk geval. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je werk er echt zo'n probleem van zal maken.

Trouwens, ze willen vast wel de bon veranderen, maar dan moet je niet komen zeuren over ruilen enzo.

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

misschien kun je zelf geld bijleggen en zo toch een compleet systeem kopen.

Where is it?

• Potatoman
  • Laatst online: 21:56

Potatoman

koniwa

Pricewatch: Tbird 1200 kost 329 gulden, en dan heb je nog net genoeg geld over voor een goedkope kast, muis en toetsenbord (die je eventueel later weer omruilt voor je eigen :) )

The cyclographing developer

Verwijderd

Vragen aan de zaak of ze een tekstregel compleet systeem willen zetten, normaal gesproken is dat geen probleem

Verwijderd

gewoon een "werksysteem" aanschaffen voor die 2900 piek, mooi belastingkorting, verdere troep, branders, pretknuppels, iiyama visionmaster 19" geforce, koop je gewoon los erbij, kan de winkel niet zeuren, je baas niet, jij niet en de belastingdienst niet... iedereen tevree d8 ik zo
nietwaar :?

• dion_b
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 16 juli 2001 21:21 schreef double_j_wicked het volgende:
gewoon een "werksysteem" aanschaffen voor die 2900 piek, mooi belastingkorting, verdere troep, branders, pretknuppels, iiyama visionmaster 19" geforce, koop je gewoon los erbij, kan de winkel niet zeuren, je baas niet, jij niet en de belastingdienst niet... iedereen tevree d8 ik zo
nietwaar :?
Ik zou juist die 19" monitor WEL bij het 'werkgedeelte' zetten- is ergonomisch erg verantwoord etc- niemand die daar bezwaar tegen maakt. Verder wel met wicked eens- zorg ervoor dat het op een sys lijkt, kun je daarna de franjes zelf toevoegen.

Ik moet overigens wel zeggen dat er enorm verschil is tussen wat mogelijk is bij dit soort projecten. Bij mij op het werk konden we alleen uit een stuk of 10 kant en klare PC's uit eigen catalogus kiezen (PB :r of NEC), terwijl een vriend van me laatst bij 3 verschillende bedrijven het volgende samenkwakte:

ASUS A7M266
512MB DDR
1.2GHz TB
30GB IBM 7200
GF2MX
WinTV PVR
SBlive
Philips 17T
en nog een paar dingen. Ik jaloers!! :+
Budget was wel 4000,- (hij ging bijbetalen)

Oslik blyat! Oslik!

• BeaM-R
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Er zijn namelijk 3 voorwaarde:
1. Minimaal een 733 MHz processor
2. Er moet een Officepakket bijzitten (geen works)
3. Het moet een compleet systeem zijn incl. monitor
Vind het vooral behoorlijk :r van dat Officepakket dat kost al een ong. 600 piek

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• dion_b
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat van de officepakket is dus niet algemeen- bij jouw bedrijf misschien wel, maar bij ons dus niet (geen van al die troep waar we uit konden kiezen had office).

Tip: StarOffice- volwaardig officepakket, maar 600 piek goedkoper :+
Als ze zeiken dat het per se MS Office moet zijn kun je degene die dat doet rechtstreeks naar de rechter verwijzen wegens oneigenlijke concurrentievervalsing.

Oslik blyat! Oslik!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 17 juli 2001 00:41 schreef dion_b het volgende:

[..]

Ik moet overigens wel zeggen dat er enorm verschil is tussen wat mogelijk is bij dit soort projecten. Bij mij op het werk konden we alleen uit een stuk of 10 kant en klare PC's uit eigen catalogus kiezen (PB :r of NEC), terwijl een vriend van me laatst bij 3 verschillende bedrijven het volgende samenkwakte:

[stond pc inhoud]
en nog een paar dingen. Ik jaloers!! :+
Budget was wel 4000,- (hij ging bijbetalen)
mijn vader had een budget van 5000,- en dan mogen we waar dan ook de pc kopen of laptop, zelfs bij meerdere bedrijven. eerst moesten we alleen een offerte hebben en die goedgekeurd krijgen. daarna was het bestellen. en me vader moet daarvoor een x aantal uur voor werken. hoelang geen ID. het mooie is dat we nu binnen 1 pc prive project 2 pc's hebben gekocht binnen 3 jaar :) .

maar idd bij me moeder was het ppp zow waardeloos dat ze geen pc kocht. tis bij iedereen weer anderz. ene keer het budget de andere keer het bedrijf waar je het mag/moet kopen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

mij pa heeft dat ook. Maare hij kan geld krijgen voor velofdagen dus voor 10 vakantiedagen krijgt hij 4200piek om aan een pc te besteden:) now ik vind het bestgoed:) elke jaar je pc update:)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
m'n pa had eerst een project waarbij je uit 3 compaq's kon kiezen, maar later ging zijn werk ook een pc prive project doen en toen mocht ie 5000 piek besteden aan computerzooi. daarvan hebben we een duron 750, 20 gb hd, 256 mb ram, kutvideokaart, en 17" monitor (een goeie) (compleet systeem: 2600) en nog een printer (800) en wacom a4+ rekentablet (1500) gekocht

Verwijderd

Je mag slechts 1x per 3 jaar meedoen aan een PC prive project. Anders gaat de belastingdienst moeilijk doen.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Voordeel van het kopen bij 1 bedrijf is dat je altijd korting krijg.

Bij paradigit is dat bijv. 5%
en de service is gewoon erg goed.

Nadeel is natuurlijk...als je toevallig bij een bout bedrijf zit....:(

• Lordy79
  • Laatst online: 23:55

Lordy79

Fundamentalist

Op maandag 16 juli 2001 20:41 schreef BeaM-R het volgende:

Maar nu wil er graag een bon bij hebben waar een compleet systeem opstaat voor dezelfde prijs. Zouden ze dat doen?
Tekstregel toevoegen is geen probleem, maar in feite is het een werkend systeem. Dus het is gewoon een compleet systeem. Waar zou anders de grens liggen?

Voor mij bij:
Mobo+CPU+Geheugen+Kast(+voeding)+Grafische kaart+[een apparaat waarmee je software in kunt laten, dus minimaal een flopjedrive zeg maar]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Richard_
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
bij ons op de zaak ook een pc-prive project gehad ik ben gewoon naar een zaak gegaan en voorgestelt dat ik alleen een brander,printer en een digitalecamera wilde bestellen maar op de bon een compleet systeem moest staan was geen enkel probleem dus ik zou zeggen probeer het ook succes

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 20:41 schreef BeaM-R het volgende:

Gewoon bij een paar winkels gaan vragen. Zijn er zat die wel ff een bonnetje schrijven en dubbele boekhouding bijhouden.

Vaak moet er ook een OS bij, let daar op.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:18 schreef BeaM-R het volgende:
Vind het vooral behoorlijk :r van dat Officepakket dat kost al een ong. 600 piek
Idd, kut, bij ons moest er dus W98 bijzitten. Achteraf had ik wel een dubbele bon willen hebben en die 300 piek aan mijn monitor besteed. Bij ons mocht je trouwens wel meer besteden, maar werd slechts tot 5000 piek vergoed.

• DynaMikeY
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

2900? Wat een gek bedrag. Meestal is het 5000 piek, dat is nl. het bedrag waar je fiscaal voordeel over krijgt. (wat boeit het bedrijf het nu of dat 2000, 3000 of 5000 is?)

Ik heb voor 3000 piek onderdelen gekocht, en heb dus nog 2000 piek 'speelruimte' over.

Kan ik over een jaar of anderhalf nog een keer upgraden, voordat de periode van 3 jaar voorbij is, en er zich weer een PC Prive aandient :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ga naar www.mycom.nl daar kan je namelijk je complete pc samenstellen uit losse onderdelen. Je moet dan dus wel alles daar bestellen maar dan staat ook echt wel alles op de bon :)

MechWarrior || Monsters Game

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Volgens mij mag je 1 keer per 3 jaar een PC kopen via een PC prive project van 5000,-
Dat heb ik dus gedaan in dec 2000 en pas een digitale camera gekocht via het pc prive project van mijn vadertje. en gelijk een pc voor thuis monitor had ik al dus die digitale camera betaalde ik maar mooi de helft voor :)

Tevens bij ons kan je zelf een stereoset kopen als je wilt op een PC prive project als er maar PC op de bon staat. :)

Jammer dat ik daar nu net uit dienst ben getreden :(

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Zoals iemand al zei: Dit kunnen ze nooit hard maken. Staroffice moeten ze goedkeuren. Doen ze dat niet dan zit er een raar luchtje aan de zaak.

Eisen ze ook een OS, dan is dat Natuurlijk Linux. (Daar kan je dan weer mooi die staroffice op draaien.)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 03:27 schreef GambitRS het volgende:
Ga naar www.mycom.nl daar kan je namelijk je complete pc samenstellen uit losse onderdelen. Je moet dan dus wel alles daar bestellen maar dan staat ook echt wel alles op de bon :)
Dat wil hij niet volgens mij. Hij wil enkele dingen houden en wat upgraden. Scheelt weer paar honderd piek. Ook MS office is onnodig om daar 600 piek voor uit te geven als je het nooit gebruikt.

Hij wil die eisen omzeilen met een nepbon oid. Om zo wel voor 2900 aan computeronderdelen te kopen.
Op zaterdag 28 juli 2001 04:26 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Zoals iemand al zei: Dit kunnen ze nooit hard maken. Staroffice moeten ze goedkeuren. Doen ze dat niet dan zit er een raar luchtje aan de zaak.

Eisen ze ook een OS, dan is dat Natuurlijk Linux. (Daar kan je dan weer mooi die staroffice op draaien.)
Zal wel instaan dat het MS office moet zijn. Wel raar dat ze geen OS verplichten maar wel office.
Zo onredelijk zijn de eisen niet. Je moet over 3 jaar ook nog met dat ding iets kunnen van het bedrijf. Bij ons zaten er veel meer eisen aan: proc, geheugen, CDrom, HD, compleet systeem win-OS.

Vind het alleen wel raar dat je geen OS hoeft en wel office. En 2900 voor al die zooi is weinig.

• Excrusiator
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zaterdag 28 juli 2001 02:47 schreef DynaMikeY het volgende:
2900? Wat een gek bedrag. Meestal is het 5000 piek, dat is nl. het bedrag waar je fiscaal voordeel over krijgt. (wat boeit het bedrijf het nu of dat 2000, 3000 of 5000 is?)

Ik heb voor 3000 piek onderdelen gekocht, en heb dus nog 2000 piek 'speelruimte' over.

Kan ik over een jaar of anderhalf nog een keer upgraden, voordat de periode van 3 jaar voorbij is, en er zich weer een PC Prive aandient :)
Het bedrag waarvoor je een pc mag kopen maakt wel degelijk iets uit voor het bedrijf en jij zelf.
Dit is de reden:
Het bedrag dat jij besteedt aan de pc via pc-prive project wordt bijvoorbeeld van je brutoloon afgetrokken over die 3 jaar. Als je niet genoeg bruto loon over 3 jaar hebt om de een of andere reden kun je niet 5.000,- gelden spenderen met jouw pc-prive project. Dit omdat je dan het openstaande bedrag na die 3 jaar handje contantje kunt betalen aan je baas die het weer aan de belasting dienst geeft.
Ook heeft het wel eens te maken op welke manier het pc-prive project is opgezet.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 02:47 schreef DynaMikeY het volgende:

Nee hoor, die 2000 piek speelruimte ben je kwijt. Zelfs al koop je voor je pc prive project alleen een muis van 25 piek dan moet je eerst weer 3 jaar wachten voordat je weer iets als 'pc prive' kunt kopen. Wel iets om rekening mee te houden dus.

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
volgens mij stelt de belastingdienst ook eisen aan het systeem. Maarja als op de factuur : SYSTEEM staat zijn ze wel tevree denk ik. Ik heb niet meegedaan aan PC privé. Heb m'n eigen systemen al (en m'n vrije dagen :) over)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Uiteindelijk moet het mogelijk zijn dat je als werknemer thuis achter de PC kruipt en dingen voor je werk gaat doen. Daarom kan je dus fiscaal aantrekkelijk maken en daarom doen bedrijven het ook.

De belastingdienst komt echt niet je PC openschroeven om te kijken wat je daar allemaal in hebt hangen en controle bij een PCwinkel is ook niet erg waarschijnlijk.

Kleinere PCwinkels zijn eerder geneigd een bonnetje te veranderen is SYSTEEM als je dat vraagt, probeer dat eens bij een Dixons (baggerwinkel, helaas zijn er mensen die via PCPrive daar moeten bestellen).

Ze stellen er te weinig eisen aan en dat is vaak het lompe van een PCproject van bedrijven. Of jij nu 2 CDbranders en een vette geluidskaart in een schraal systeempje hangt en dat een systeem noemt of dat je een echt systeem koopt zoals zij bedoeld hebben: niemand die er naar omkijkt.

Kan je maybe balen van die voorgeselecteerde systemen die je bij bepaalde bedrijven maar mag kopen van je baas; zo weet ie tenminste wel dat je er ook echt een PC zoals het bedoeld is voor koopt.

Moraal van dit verhaal:
Een Nederlanders vind altijd wel een manier om de boel op te lichten :(

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Bij ons staat er dat je voor max 5000 mag uitzoeken aan computercomponenten. De andere voorwaarde is dat het 1 faktuur moet zijn.

Daar kan ik prima mee uit de voeten *D.

Volgend jaar in januari laat ik mooi 13 ATV dagen, wat vakantie dagen en wat overuren omzetten in een mooie Dell laptop >:)
Pagina: 1