Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Verwijderd
Trouwens, ze willen vast wel de bon veranderen, maar dan moet je niet komen zeuren over ruilen enzo.
Where is it?
The cyclographing developer
Verwijderd
Verwijderd
nietwaar
Ik zou juist die 19" monitor WEL bij het 'werkgedeelte' zetten- is ergonomisch erg verantwoord etc- niemand die daar bezwaar tegen maakt. Verder wel met wicked eens- zorg ervoor dat het op een sys lijkt, kun je daarna de franjes zelf toevoegen.Op maandag 16 juli 2001 21:21 schreef double_j_wicked het volgende:
gewoon een "werksysteem" aanschaffen voor die 2900 piek, mooi belastingkorting, verdere troep, branders, pretknuppels, iiyama visionmaster 19" geforce, koop je gewoon los erbij, kan de winkel niet zeuren, je baas niet, jij niet en de belastingdienst niet... iedereen tevree d8 ik zo
nietwaar
Ik moet overigens wel zeggen dat er enorm verschil is tussen wat mogelijk is bij dit soort projecten. Bij mij op het werk konden we alleen uit een stuk of 10 kant en klare PC's uit eigen catalogus kiezen (PB
ASUS A7M266
512MB DDR
1.2GHz TB
30GB IBM 7200
GF2MX
WinTV PVR
SBlive
Philips 17T
en nog een paar dingen. Ik jaloers!!
Budget was wel 4000,- (hij ging bijbetalen)
Oslik blyat! Oslik!
1. Minimaal een 733 MHz processor
2. Er moet een Officepakket bijzitten (geen works)
3. Het moet een compleet systeem zijn incl. monitor
Vind het vooral behoorlijk
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Tip: StarOffice- volwaardig officepakket, maar 600 piek goedkoper
Als ze zeiken dat het per se MS Office moet zijn kun je degene die dat doet rechtstreeks naar de rechter verwijzen wegens oneigenlijke concurrentievervalsing.
Oslik blyat! Oslik!
mijn vader had een budget van 5000,- en dan mogen we waar dan ook de pc kopen of laptop, zelfs bij meerdere bedrijven. eerst moesten we alleen een offerte hebben en die goedgekeurd krijgen. daarna was het bestellen. en me vader moet daarvoor een x aantal uur voor werken. hoelang geen ID. het mooie is dat we nu binnen 1 pc prive project 2 pc's hebben gekocht binnen 3 jaarOp dinsdag 17 juli 2001 00:41 schreef dion_b het volgende:
[..]
Ik moet overigens wel zeggen dat er enorm verschil is tussen wat mogelijk is bij dit soort projecten. Bij mij op het werk konden we alleen uit een stuk of 10 kant en klare PC's uit eigen catalogus kiezen (PBof NEC), terwijl een vriend van me laatst bij 3 verschillende bedrijven het volgende samenkwakte:
[stond pc inhoud]
en nog een paar dingen. Ik jaloers!!
Budget was wel 4000,- (hij ging bijbetalen)
maar idd bij me moeder was het ppp zow waardeloos dat ze geen pc kocht. tis bij iedereen weer anderz. ene keer het budget de andere keer het bedrijf waar je het mag/moet kopen.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Verwijderd
Bij paradigit is dat bijv. 5%
en de service is gewoon erg goed.
Nadeel is natuurlijk...als je toevallig bij een bout bedrijf zit....:(
Tekstregel toevoegen is geen probleem, maar in feite is het een werkend systeem. Dus het is gewoon een compleet systeem. Waar zou anders de grens liggen?Op maandag 16 juli 2001 20:41 schreef BeaM-R het volgende:
Maar nu wil er graag een bon bij hebben waar een compleet systeem opstaat voor dezelfde prijs. Zouden ze dat doen?
Voor mij bij:
Mobo+CPU+Geheugen+Kast(+voeding)+Grafische kaart+[een apparaat waarmee je software in kunt laten, dus minimaal een flopjedrive zeg maar]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
Gewoon bij een paar winkels gaan vragen. Zijn er zat die wel ff een bonnetje schrijven en dubbele boekhouding bijhouden.Op maandag 16 juli 2001 20:41 schreef BeaM-R het volgende:
Maar nu wil er graag een bon bij hebben waar een compleet systeem opstaat voor dezelfde prijs. Zouden ze dat doen?
Vaak moet er ook een OS bij, let daar op.
Verwijderd
Idd, kut, bij ons moest er dus W98 bijzitten. Achteraf had ik wel een dubbele bon willen hebben en die 300 piek aan mijn monitor besteed. Bij ons mocht je trouwens wel meer besteden, maar werd slechts tot 5000 piek vergoed.Op dinsdag 17 juli 2001 12:18 schreef BeaM-R het volgende:
Er zijn namelijk 3 voorwaarde:
Vind het vooral behoorlijkvan dat Officepakket dat kost al een ong. 600 piek
Ik heb voor 3000 piek onderdelen gekocht, en heb dus nog 2000 piek 'speelruimte' over.
Kan ik over een jaar of anderhalf nog een keer upgraden, voordat de periode van 3 jaar voorbij is, en er zich weer een PC Prive aandient
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Dat heb ik dus gedaan in dec 2000 en pas een digitale camera gekocht via het pc prive project van mijn vadertje. en gelijk een pc voor thuis monitor had ik al dus die digitale camera betaalde ik maar mooi de helft voor
Tevens bij ons kan je zelf een stereoset kopen als je wilt op een PC prive project als er maar PC op de bon staat.
Jammer dat ik daar nu net uit dienst ben getreden
Zoals iemand al zei: Dit kunnen ze nooit hard maken. Staroffice moeten ze goedkeuren. Doen ze dat niet dan zit er een raar luchtje aan de zaak.Op dinsdag 17 juli 2001 12:18 schreef BeaM-R het volgende:
Eisen ze ook een OS, dan is dat Natuurlijk Linux. (Daar kan je dan weer mooi die staroffice op draaien.)
Verwijderd
Dat wil hij niet volgens mij. Hij wil enkele dingen houden en wat upgraden. Scheelt weer paar honderd piek. Ook MS office is onnodig om daar 600 piek voor uit te geven als je het nooit gebruikt.Op zaterdag 28 juli 2001 03:27 schreef GambitRS het volgende:
Ga naar www.mycom.nl daar kan je namelijk je complete pc samenstellen uit losse onderdelen. Je moet dan dus wel alles daar bestellen maar dan staat ook echt wel alles op de bon
Hij wil die eisen omzeilen met een nepbon oid. Om zo wel voor 2900 aan computeronderdelen te kopen.
Zal wel instaan dat het MS office moet zijn. Wel raar dat ze geen OS verplichten maar wel office.Op zaterdag 28 juli 2001 04:26 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Zoals iemand al zei: Dit kunnen ze nooit hard maken. Staroffice moeten ze goedkeuren. Doen ze dat niet dan zit er een raar luchtje aan de zaak.
Eisen ze ook een OS, dan is dat Natuurlijk Linux. (Daar kan je dan weer mooi die staroffice op draaien.)
Zo onredelijk zijn de eisen niet. Je moet over 3 jaar ook nog met dat ding iets kunnen van het bedrijf. Bij ons zaten er veel meer eisen aan: proc, geheugen, CDrom, HD, compleet systeem win-OS.Op dinsdag 17 juli 2001 12:18 schreef BeaM-R het volgende:
Vind het vooral behoorlijkvan dat Officepakket dat kost al een ong. 600 piek
Vind het alleen wel raar dat je geen OS hoeft en wel office. En 2900 voor al die zooi is weinig.
Het bedrag waarvoor je een pc mag kopen maakt wel degelijk iets uit voor het bedrijf en jij zelf.Op zaterdag 28 juli 2001 02:47 schreef DynaMikeY het volgende:
2900? Wat een gek bedrag. Meestal is het 5000 piek, dat is nl. het bedrag waar je fiscaal voordeel over krijgt. (wat boeit het bedrijf het nu of dat 2000, 3000 of 5000 is?)
Ik heb voor 3000 piek onderdelen gekocht, en heb dus nog 2000 piek 'speelruimte' over.
Kan ik over een jaar of anderhalf nog een keer upgraden, voordat de periode van 3 jaar voorbij is, en er zich weer een PC Prive aandient
Dit is de reden:
Het bedrag dat jij besteedt aan de pc via pc-prive project wordt bijvoorbeeld van je brutoloon afgetrokken over die 3 jaar. Als je niet genoeg bruto loon over 3 jaar hebt om de een of andere reden kun je niet 5.000,- gelden spenderen met jouw pc-prive project. Dit omdat je dan het openstaande bedrag na die 3 jaar handje contantje kunt betalen aan je baas die het weer aan de belasting dienst geeft.
Ook heeft het wel eens te maken op welke manier het pc-prive project is opgezet.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Verwijderd
Nee hoor, die 2000 piek speelruimte ben je kwijt. Zelfs al koop je voor je pc prive project alleen een muis van 25 piek dan moet je eerst weer 3 jaar wachten voordat je weer iets als 'pc prive' kunt kopen. Wel iets om rekening mee te houden dus.Op zaterdag 28 juli 2001 02:47 schreef DynaMikeY het volgende:
2900? Wat een gek bedrag. Meestal is het 5000 piek, dat is nl. het bedrag waar je fiscaal voordeel over krijgt. (wat boeit het bedrijf het nu of dat 2000, 3000 of 5000 is?)
De belastingdienst komt echt niet je PC openschroeven om te kijken wat je daar allemaal in hebt hangen en controle bij een PCwinkel is ook niet erg waarschijnlijk.
Kleinere PCwinkels zijn eerder geneigd een bonnetje te veranderen is SYSTEEM als je dat vraagt, probeer dat eens bij een Dixons (baggerwinkel, helaas zijn er mensen die via PCPrive daar moeten bestellen).
Ze stellen er te weinig eisen aan en dat is vaak het lompe van een PCproject van bedrijven. Of jij nu 2 CDbranders en een vette geluidskaart in een schraal systeempje hangt en dat een systeem noemt of dat je een echt systeem koopt zoals zij bedoeld hebben: niemand die er naar omkijkt.
Kan je maybe balen van die voorgeselecteerde systemen die je bij bepaalde bedrijven maar mag kopen van je baas; zo weet ie tenminste wel dat je er ook echt een PC zoals het bedoeld is voor koopt.
Moraal van dit verhaal:
Een Nederlanders vind altijd wel een manier om de boel op te lichten
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
Daar kan ik prima mee uit de voeten
Volgend jaar in januari laat ik mooi 13 ATV dagen, wat vakantie dagen en wat overuren omzetten in een mooie Dell laptop