Hoofdtelefoon aansluiting op nieuwe smart tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-02-2023
Hi all,

Ik ben momenteel aan het orienteren naar een nieuwe TV en zie tot mijn verbazing dat alles wat ik interessant vind geen hoofdtelefoonaansluiting meer heeft (audio jack). Ik zit te zoeken naar een tv onder de 500 euro en bij de LG's en Samsungs die ik tegenkom ontbreken allemaal een audio jack.

Aangezien mijn Logitech Z623 via deze aansluiting werkt en ik nog niet van plan was deze weg te doen vroeg ik mij of het mogelijk is via een omweg alsnog deze aan te kunnen sluiten. Kan iemand mij adviseren over wat wijsheid is in deze situatie?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via WouterB1 op 03-06-2018 13:54)

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ik zou niet bezuinigen op je TV omdat je een speaker setje wilt aansluiten met alleen analoge input.
De meeste moderne TV's hebben wel een toslink aansluiting, hier zijn verloopjes naar AUX voor beschikbaar.

https://www.conrad.nl/p/d...itale-cinch-cinch-1428918 bijvoorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ik zou niet bezuinigen op je TV omdat je een speaker setje wilt aansluiten met alleen analoge input.
De meeste moderne TV's hebben wel een toslink aansluiting, hier zijn verloopjes naar AUX voor beschikbaar.

https://www.conrad.nl/p/d...itale-cinch-cinch-1428918 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-02-2023
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:37
Kijk ook bij de specs van de fabrikant zelf, de specs die op tweakers staan kloppen lang niet altijd (bij televisies). Overigens kloppen specs op de website van de fabrikant ook niet altijd kwam ik achter. Meestal kloppen de fotos van de tv wel, probeer een foto te vinden van de achterkant zodat je kan zien of er een headphone aansluiting op zit.