Laptop naar onkyo receiver geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
Hey iedereen

Ik heb gisteren men oude setup uit de kast gehaald en men ONKYO RT390 terug aangesloten.

PS4, Digibox et al werken en geven perfect 5.1 geluid door, echter wanneer ik men laptop of PC probeer aan te sluiten op de receiver dan wordt deze niet herkend. Ik kan men scherm niet "extenden" of switchen. Volgens Ubuntu is er zelfs helemaal geen aansluiting op de HDMI kabel.

Nu heb ik al wat liggen googlen maar vind niet echt super veel hieromtrent, ik heb al ergens gelezen een active HDMI kabel te gebruiken maar ik weet niet zeker of dit een oplossing gaat zijn.

Meer info:
De kabels werken, als ik laptop naar pc doe werkt het, als ik iets anders aansluit op de ingang van de home cinema waar nu de laptop steekt, werkt het ook.

Ik heb het nu tijdelijk opgelost door HDMI van laptop naar TV, en dan de aux uitgang van men laptop te gebruiken en zo met de receiver te verbinden. Echter geeft dit maar 2.0 en ik ben niet zeker als ik een optische kabel van de TV naar de receiver doe of het dan wél 5.1 gaat zijn.

Hebben jullie dit probleem al eens ondervonden? Eventuele oplossingen? Kan een actieve HDMI kabel de oplossing zijn?

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat is een actieve HDMI kabel??

HDMI kabels horen enkel een signaal door te geven. Gebruik de kabel die nu in je digibox of ps4 zit om je laptop of pc aan te sluiten. Probeer ook verschillende ingangen op je receiver. Dan kan je in elk geval uitsluiten dat het aan de kabel, of de gebruikte ingang ligt. Daar heb je al het een en ander geprobeerd, lees ik. Kijk wat je nog meer kunt uitsluiten.

5.1 kan prima over optisch, maar dan geen HD Audio. Dus Dolby TrueHD en DTS HD-MA gaan niet werken. Gewoon Dolby Digital 5.1 werkt prima.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:

Nadat ik alle kabels nog eens geprobeerd had, en ook onderling verwisseld had viel mijn eurocent plots.

Ik heb deze receiver vroeger namelijk op mijn grote computer aangesloten en daar werkte het scherm ook niet meer als het scherm eenmaal uitgevallen was, enkel als ik hem opstartte terwijl de receiver en het scherm aan stonden kreeg ik beeld.

Dus, laptop uit, TV en receiver aan, laptop aansluiten en opstarten... et voilà! Er was beeld. Het fijne hierachter begrijp ik ook niet helemaal (iets met enkel bij opstart checken voor verbinding, of niet hele tijd een "hey ik ben er!" signaal doorgeven).

Anyway, de oplossing was dus om de laptop als laatste aan te zetten en zeker en vast éérst aan te sluiten _/-\o_

Edit: bedankt voor de tip, ik heb nu in de instelling van mijn TV gevonden dat ik het geluid kan switcen van PCM naar DTS, alles in orde dus :) mijn oude Onkyo ondersteunt zowieso nog geen DTS-HD geloof ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door CobyBE op 04-06-2018 09:41 ]

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500