Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-05 23:53
Bestaat er (freeware) software waarmee men de prestaties van de eigen onboard/dedicated Netwerkkaart kan testen?

Zoals AS SSD dat doet voor SSD drives maar dan dus benchmark software om Netwerkkaart (chip/performance) te testen op:

- betrouwbaarheid
- CPU offloading
- snelheid in throughput
- ping ms
- extreem zware belasting

De ingebakken driver extension self-test-diagnostics van Intel zelf stelt weinig voor. Die kijkt alleen of het netwerkkaart "het goed doet" en voert een check uit. Ik wil diagrammen zien hoe bij zware belasting na verloop van tijd de kaart dichtslipt en wanneer enz.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00
Snelheid kun je met iperf meten. De rest lijkt mij wat moeilijker. Je kunt wel een cpu stresstest starten en dan kijken wat voor snelheid je dan haalt met iperf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
Dank! gelijk gedownload. Als ik het programma opstart in Windows 10 sluit het meteen weer af. Is het een programma met user interface of een programma voor gevorderde netwerkbeheerders... Niet-zijnde-ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SambalSamurai schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:00:
Dank! gelijk gedownload. Als ik het programma opstart in Windows 10 sluit het meteen weer af. Is het een programma met user interface of een programma voor gevorderde netwerkbeheerders... Niet-zijnde-ik :D
Euh... Maar wat wil je dan?

Benchmarken? Van wat? Want een benchmark draaien staat/valt met een aantal OSI-layers waar je 100% beheer op kan uitvoeren en weet welke "setting" waarvoor dient.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
Aaah I see... het vergt inderdaad een tweede computer/server om dan de tests bij uit te voeren en bij gebrek aan een server/test pc vervalt de uitwerking van mijn wens.

Ik dacht misschien zijn er methodes waarmee dat met slechts één computer en router dat kon maar kennelijk niet.

[ Voor 23% gewijzigd door SambalSamurai op 31-05-2018 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:25

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

9/10 keer wordt verkeer bestemt voor de router / switch / whatever afgehandeld door de on-board cpu. Dat verkeer is anders dan verkeer dat op het data-plane blijft (verkeer van pc naar pc.) Dit wordt vaak afgehandeld (met wat duurdere apparatuur) door onboard asic's. Daarom is het zo belangrijk om niet direct NAAR netwerk apparatuur te testen maar verkeer er DOOR heen te pushen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
3com had vroeger een loopback functie in zijn netwerkkaarten waardoor je zoiets kon doen.

Tegenwoordig volkomen zinloos geworden, omdat elk netwerkkaartje met gemak de 1Gb aankan.

En meten van cpu off-loading is helemaal zinloos.
Je wilt al die ouderwetse offload settings die nog in allerlei drivers zitten helemaal niet gebruiken.
Elke CPU kan dat vele malen sneller dan die netwerkkaartjes zonder ook maar enige vorm van extra belasting te tonen, dus als je die offloading aanzet wordt de boel alleen maar trager.

Net als bij dat volkomen achterhaalde xon/xoff.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1