Toon posts:

TB 1200 MHz op een Asus A7A266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurjongen wou vanochtend een nieuwe pc halen met o.a. dus een AMD thunderbird 1200 mhz op een asus moederbord type A7A266...
De mycom verkoper raadde het hem sterk af, en zei dat hij beter een pentium kon gaan kopen ipv zowiezo een AMD te nemen
maar hij begon het verhaal met te vertellen dat de moederbord + proc combi niet goed was... klopt dat?
Volgens ons lult die gast nogal... en als dat echt zo is, koopt hij morgen toch gewoon die combi :)

Thanks alvast

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:04

Wimo.

Shake and Bake!

Hij lult.. luister NOOIT naar pc boeren als je het zelf beter weet

Verwijderd

Topicstarter
dat was dus het probleem, we begonnen te twijfelen... want om nou te zeggen dat wij super experts zijn... nee :)

Verwijderd

Ik begin te vermoeden dat Mycom vriendjes is met Intel, dit is namelijk niet de 1e keer dat dit gebeurt.

Verwijderd

Ik zou btw. geen A7A266 kopen, de A7M266 is een stuk sneller doordat ie de AMD 760 Chipset heeft, die een stuk sneller is als de ALi Magik chipset

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op maandag 16 juli 2001 21:05 schreef oppertweaker het volgende:
Ik begin te vermoeden dat Mycom vriendjes is met Intel, dit is namelijk niet de 1e keer dat dit gebeurt.
ja hoor een supper groot NV concern als Intel gaat samen werken met een mini bedrijfje als mycom.

en ik zie een funprice icon dit is toch geen manier om mycom een beetje zwart te maken of wel soms ga dus niet zulke onzin rondt spuiten want niemand wordt er beter van

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Maar hij heeft voor de helft wel gelijk (1 van de 2 reacties tot nu toe van hem)
Ik zou niet de A7A nemen, want da's een beetje zonde van het geld.
Neem dan een MSI k7Turbo (of Raid) of een A7M als je DDR wilt gebruiken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Heb hier hetzelfde setje staan. Werkt perfect...gigantisch stabiel. En ja de A7M is sneller, maar duurder en kan alleen ddr aan. De A7A kan ook nog Sdram aan.

En over de vriendjes vraag: Waarschijnlijk draait mycom meer winst op verkoop van Intel. Zullen ze wel goedkoper kunnen inkopen. Zo gaat dat gewoon in de buzznizz

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 20:38 schreef DS-Meef het volgende:
Mijn buurjongen wou vanochtend een nieuwe pc halen met o.a. dus een AMD thunderbird 1200 mhz op een asus moederbord type A7A266...
De mycom verkoper raadde het hem sterk af, en zei dat hij beter een pentium kon gaan kopen ipv zowiezo een AMD te nemen
maar hij begon het verhaal met te vertellen dat de moederbord + proc combi niet goed was... klopt dat?
Volgens ons lult die gast nogal... en als dat echt zo is, koopt hij morgen toch gewoon die combi :)

Thanks alvast
Dit klopt. Heb thuis een a7a266 met een athlon 1200. 3 case fans en een globalwin koeler. Temp. idle=61 graden.

Dat komt omdat het A7A166 bord geen goede waardes aangeeft geloof ik. Het schijnt met een bios update te verhelpen zijn, maar ik heb net de nieuste bios gedownload, maar het haald nog niets ut. (1006 Beta). Die MyCom veroper heeft dus voorlopig nog gelijk, maar dat intel beter is dan amd? Bij welke winkel was je? Want MyCom Eindhoven zweert bij AMD.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op maandag 30 juli 2001 10:14 schreef bouncin-j het volgende:

Dat komt omdat het A7A166 bord geen goede waardes aangeeft geloof ik. Het schijnt met een bios update te verhelpen zijn, maar ik heb net de nieuste bios gedownload, maar het haald nog niets ut. (1006 Beta).
is een klein beetje een asus probleempje, heb naast een a7v133 een p3b-f en daarmee het zelfde gezeik qua temperatuurwaardes die asus probe afgeeft, kijk je in de bios is je cpu temp zeker 8 graden lager

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

warmte probleem van a7a266 is te verhelpen door Bios 1005 (beta) versie 5 te gebruiken

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

koop een asus a7m met amd 760 chipset of een asus a7v133 als je niet zo superveel geld wilt uitgeven (die laatste mobo heeft geen DDR geheugen maar dat is eik ook niet erg want mijn cas3 oem geheugen is bijna even snel als een KT266 DDR geheugen) (kep ook een asus a7v133 en die is echt :9~)

die asus a7a heeft ali chipset en zoals al eerder genoemd is, de chipset is niet echt goed en een beetje zonde van je geld om te kopen...

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja dat zeiden ze tegen mij ook toen ik bij Mycom kwam: "die AMD`s worden veel te warm, neem een Pentium" Dus ik vroeg: waarom verkopen jullie het dan? Ja eehh, duhhhhhh.

Lekker professioneel.

Waarom neem je geen A7M? Die heeft een AMD chipset ipv van Via. Kost volgens mij maar 50 piek meer.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Dat is niet helemaal waar. De chipset van de a7m is niet volledig AMD. Er zit ook een via chippie op. Dit vanwege de kosten. Nou weet ik niet precies waar die voor is...... Heb het ergens gelezen en zelfs gezien.
Pagina: 1