RF Bewegingsmelder afstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Hallo,

Ik heb een plafond lamp met een RF Bewegingsmelder, dus op radiogolven ipv infrarood.

De lamp moet altijd aangaan als er iemand de badkamer binnen komt of het licht of donker is.

Ik neem aan dat de licht gevoeligheid dan helemaal naar het zonnetje gedraaid moeten worden.

Tot zover gaat het goed, maar het probleem is dat de lamp uit gaat wanneer er nog iemand in de badkamer is en nog vervelender... Hij gaat 's nachts spontaan aan...

Iemand enig idee hoe deze bewegingsmelder goed af te stellen?

De gewone schakelaar gebruiken is overigens heel lastig, ik zit in een rolstoel en als ik aan kom rijden en de deur open doet zit de schakelaar achter de deur, vandaar dat we gekozen hebben voor een lamp met ingebouwde bewegingsmelder.

Het gast om deze lamp van Ranex https://www.westfalia.eu/...&utm_campaign=Shopping+NL

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Nossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10 23:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Mmmm..... Overal gezocht. Zelfs op de website van de importeur/groothandel van Ranex. Bij mijn bovenstaande product link staat ook een link maar daar staan alleen wat technische gegevens in en deze link wordt ik helaas ook niet veel wijzer van.
Er staat wel in wel 'schroefje' voor welke instelling is maar helaas niet hoe af te stellen en dat is nu juist het probleem.

Tijd dat de lamp brand: Is duidelijk, die staat iets voor de helft, dan gaat hij ongeveer 10 minuten na het verlaten van de badkamer uit.

Lichtgevoeligheid: Ik heb die op volledig daglicht staan. Hij moet namelijk ook aan als het overdag licht is, onze badkamer is inpandig en heeft geen direct licht van buitenaf maar wel via een slaapkamer met ramen en via het ruitje boven de deur komt er daglicht binnen. Of zou die wat 'donkerder' ingesteld moeten worden omdat het indirect licht is?

Gevoeligheid: Hij staat nu zo afgesteld dat als je de badkamer inloopt, of in mijn geval naar binnen rijdt gaat hij aan. Alleen is het nu zo dat ie eerder dan 10 minuten alweer uitgaat wanneer er iemand in de badkamer is.

Wat is er nu mis?
Als ik de gevoeligheid hoger instel gaat hij soms spontaan aan als we bijvoorbeeld 's nachts in bed liggen. Ik heb gelezen dat deze RF bewegingsmelders ook beweging' zien al er iemand boven 'overheen loopt'.

In basis is het nu zo dat mijn zoon hem zodanig heeft afgesteld dat hij reageert zoals hij moet reageren maar met twee minpunten:
Hij gaat 's nachts spontaan aan
Hij gaat tijdens het douchen spontaan uit

Wie o wie weet hier raad mee?

Er zit overigens een LED lamp in, zou de elektronica van de LED storing kunnen geven op het radio signaal van de bewegingsmelder?