Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Mijn vraag

Ik werk inmiddels al 5 jaar met een Raspberry Pi 1, 2A, 2B, heb ze allemaal gehad in de afgelopen 5 jaar. Maar ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan het constant updaten, bijhouden en steeds vaker voorkomende foutmeldingen.

Nu wil ik graag een mediaspeler die aan de volgende eisen voldoet:
- Eenvoudig te bedienen met telefoon via WiFi, ook aan/uit (dus geen losse AB)
- Moeten ook android apps op kunnen die werken met telefoon (Spotify, NFL Gamepass, Netflix, uitzending gemist, etc.)
- Moet ook KODI op kunnen, om toch eenvoudig gebruik te maken van de aanwezige media op mijn netwerk
- Moet qua audioformats ook surround en DTS kunnen streamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken naar een Chromecast, maar hier draaien bij lange na niet alle android apps op;
Heb ook gekeken naar Android boxen, maar deze zijn niet te bedienen met telefoon;
Heb ook gekeken naar een NUC, maar deze is niet android app vriendelijk?.

Maar volgens mijn zijn de wensen ook weer niet zo bijzonder, dus ik hoor graag of iemand een concreet voorstel heeft!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@N1tw1t Topics zoals deze behandelen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Die kant op geschoven dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stap af van je smartphone-eis qua remote control en je hebt ineens bakken met keuze.

Wel is het zo dat je voor bepaalde zaken, zoals Netflix 4K, ineens heeeeel erg beperkt wordt qua keuzes.

Ga even inventariseren wat je services allemaal moeten/eisen en ga daar wat hardware op uitzoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kan Kodi met de telefoon bedienen, maar dat is een functie die ik echt nooit gebruik..... Apparaat welke CIC ondersteund kun je bedienen met je normale TV afstandsbediening. Lijkt mee meer dan prima toch?

Volledige telefoon controle is zoals MAX al aangeeft een zeer lastige eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Nee, maar ik wil bijvoorbeeld spotify en youtube wel met mijn telefoon bedienen. En de tv, reciever en media box met elk een andere afstandsbediening wil ik juist voorkomen. Dat is het grote voordeel aan de raspberry Pi, dat alles met de telefoon wordt bediend.

Maar ik moet de illusie dus maar laten varen dat dat mogelijk is.

Wat is dan het meest voor de hand liggende apparaatje met android-app ondersteuning en fatsoenlijke Netflix ondersteuning? Is dat dan toch de chromecast, want hoorde dat de hoeveelheid apps hierop minimaal is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:59
N1tw1t schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:09:
Nee, maar ik wil bijvoorbeeld spotify en youtube wel met mijn telefoon bedienen. En de tv, reciever en media box met elk een andere afstandsbediening wil ik juist voorkomen. Dat is het grote voordeel aan de raspberry Pi, dat alles met de telefoon wordt bediend.

Maar ik moet de illusie dus maar laten varen dat dat mogelijk is.

Wat is dan het meest voor de hand liggende apparaatje met android-app ondersteuning en fatsoenlijke Netflix ondersteuning? Is dat dan toch de chromecast, want hoorde dat de hoeveelheid apps hierop minimaal is?
Chromecast werkt juist met heel veel apps. Netflix, Plex (voor het streamen van je lokale media), YouTube, Spotify... noem maar op... En als je de ultra neemt ook nog in 4K

[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 02-06-2018 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik een mxq pro voor niet veel geld op de kop getikt bij bol en de kwaliteit heeft mij zelfs verbaast meestal geloof ik zelf ook niet zo in goedkope kastjes maar deze streamt werkelijk alles zonder enkel probleem naar me tv boven gewoon in full hd !! kan daar alles bekijken wat ik aan media op mijn pc heb staan en dat is nogal wat effe de subtitels installeren op kodi en ook nooit meer een aparte ondertiteling downloaden vind die automatisch in kodi ik gebruik hem boven omdat het beneden niet nodig daar hang ik gewoon me externe harde aan maar voor het werk van steamen en netflix popcorn time ideaal kastje voor weinig geld loopt ook nooit vast of happeringen .......zit hele kleine afstandbediening bij waarmee je alles kan regelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Volgens mij is een Chromecast of Shield precies wat je zoekt.

Waarom denk je dat een Chromecast niet volstaat? Laat KODI vallen, en migreer naar Plex, en je kunt alle lokale media probleemloos streamen via je telefoon naar de chromecast. Netflix, Spotify etc zijn ook geen probleem. Gewoon Google Assistant openen "Ok Google, play my playlist "insert_name" on Chromecast."

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Blommie01 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Chromecast werkt juist met heel veel apps. Netflix, Plex (voor het streamen van je lokale media), YouTube, Spotify... noem maar op... En als je de ultra neemt ook nog in 4K
Jeroenneman schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:56:
Volgens mij is een Chromecast of Shield precies wat je zoekt.

Waarom denk je dat een Chromecast niet volstaat? Laat KODI vallen, en migreer naar Plex, en je kunt alle lokale media probleemloos streamen via je telefoon naar de chromecast. Netflix, Spotify etc zijn ook geen probleem. Gewoon Google Assistant openen "Ok Google, play my playlist "insert_name" on Chromecast."
Chromecast kan geen 5.1 en DTS streamen en dat is zonde gezien mijn geluidsinstallatie. Tevens ondersteunt mijn NAS (Synology DS213) Plex server niet meer....

Ik ben bang dat een NUC met windows het enige alternatief is wat mij nog rest. En dan via de Windows Store apps alles stream, wel een prijzige oplossing maar toch. Of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:50:
ik gebruik een mxq pro voor niet veel geld op de kop getikt bij bol en de kwaliteit heeft mij zelfs verbaast meestal geloof ik zelf ook niet zo in goedkope kastjes maar deze streamt werkelijk alles zonder enkel probleem naar me tv boven gewoon in full hd !! kan daar alles bekijken wat ik aan media op mijn pc heb staan en dat is nogal wat effe de subtitels installeren op kodi en ook nooit meer een aparte ondertiteling downloaden vind die automatisch in kodi ik gebruik hem boven omdat het beneden niet nodig daar hang ik gewoon me externe harde aan maar voor het werk van steamen en netflix popcorn time ideaal kastje voor weinig geld loopt ook nooit vast of happeringen .......zit hele kleine afstandbediening bij waarmee je alles kan regelen
Kan je dan vanuit je telefoon ook muziek streamen naar spotify, en series naar Netflix etc.? Of moet je verplicht alles met die bijgeleverde afstandsbediening doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

N1tw1t schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:16:
[...]

Ik ben bang dat een NUC met windows het enige alternatief is wat mij nog rest. En dan via de Windows Store apps alles stream, wel een prijzige oplossing maar toch. Of??
Ik doe dat inderdaad al jaren tot volle tevredenheid. Daarnaast gebruik ik de remote keyboard app... nou ja, tot https://www.techzine.nl/n...app-te-deinstalleren.html
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Edmin schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Ik doe dat inderdaad al jaren tot volle tevredenheid. Daarnaast gebruik ik de remote keyboard app... nou ja, tot https://www.techzine.nl/n...app-te-deinstalleren.html
:P
Maar even voor de duidelijkheid: Dan kan je dus vanaf je android telefoon naar windows store apps streamen? Net zoals naar chromecast laat maar zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 07:33
[...]

[...]

Chromecast kan geen 5.1 en DTS streamen en dat is zonde gezien mijn geluidsinstallatie. Tevens ondersteunt mijn NAS (Synology DS213) Plex server niet meer....

Ook al naar Emby gekeken in plaats van Plex? Om dan media te stream vanaf je nas moet je dan wel een mediaspeler hebben die hardware encoding aankan. Had je deze al gevonden? Zelf geen ervaring mee, maar vooral positieve dingen over gehoord.
Moet zeggen dat die mxq pro ook niet slecht uit ziet. Weet alleen niet of ie aan hardware encoding doet, want dat gaat jou NAS niet voor je doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Frank!in op 08-06-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

N1tw1t schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:39:
[...]

Maar even voor de duidelijkheid: Dan kan je dus vanaf je android telefoon naar windows store apps streamen? Net zoals naar chromecast laat maar zeggen?
Ik heb Windows 10 op mijn NUC staan en dat ondersteunt Miracast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:59
Je kunt prima 5.1 streamen..
[...]

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Vertrouw niet op het transcoderen van een Plex server, dat vraagt veel van je NAS en het is zinloos. Kies eerder voor een capabele mediaspeler.

Wil je alle audio en video formaten af kunnen spelen, dan ben je met een Apple TV 4K met Infuse het beste af.

Je hebt een voorkeur voor Android. In dat geval ben je het beste af met een Nvidia Shield Android TV (met bv Kodi). Zorg er wel voor dat je de laatste versie hebt ivm HDR support (aanbiedingen zijn vaak de oude 4K versies zonder HDR).

Met een ChromeCast kun je heel veel (niet alles), maar dan ben je 100% afhankelijk van je telefoon of tablet.

Verder maakt Eminent aardige spelertjes, maar verwacht daar geen wonderen van, ze zijn minder snel en soepel dan de Nvidia Shield of de Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben tevreden met mijn Xiaomi Box 3, als het wat meer mag kosten kun je ook een Shield kopen. Er zijn ook vast wel mogelijkheden het met de telefoon te bedienen maar daar ben ik niet zeker van. Je kan in elk geval je telefoon via bluetooth koppelen en er zijn genoeg apps. Maar met een losse afstandbediening werkt honderd keer fijner, gewoon knoppen die je op gevoel kan indrukken ipv kijken op een scherm en je kan de afstandbediening bij het toestel laten liggen zodat iedereen het kan bedienen en mensen niet om je telefoon hoeven te vragen.

Hiervoor had ik ook een Raspberry Pi, maar ik wilde ook gewoon Netflix zonder gezeur en Chromecastsupport (dat werkt trouwens wel out of the box met je telefoon op die apparaten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Ja, geld maakt niet eens zoveel uit, daarom wil ook best een NUC aanschaffen, als het maar aan de eisen voldoet. Zit nu te denken aan het volgende:

- Chromecast voor Netflix, Spotify en alle apps die ik wil stream vanaf mijn telefoon
- Raspberry PI voor alles wat ik vanaf mijn eigen server wil afspelen.

Blijven dan wel 2 losse apparaten, maar er is volgens mij simpelweg niet iets dat alles tackelt (alhoewel die Android Mediaspelers wel heel erg inde buurt komen).

Ik ga me nog even verdiepen in de NUC, bedankt allen in ieder geval voor de hulp en adviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Blommie01 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:29:
Je kunt prima 5.1 streamen..

[...]
Waar kan je dat instellen? Mijn receiver herkent het signaal niet als een 5.1 signaal..? En vanuit de Raspberry Pi herkent hij alle signalen automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
@N1tw1t
Hoe heb je je ChromeCast aangesloten? Op je receiver of op je tv? Als je 'm op je tv hebt aangesloten, geeft je tv wel een surround signaal door aan je receiver? Probeer het eens als je je ChromeCast direct op je receiver aansluit.
Pagina: 1