Mijn vraag
Ik werk inmiddels al 5 jaar met een Raspberry Pi 1, 2A, 2B, heb ze allemaal gehad in de afgelopen 5 jaar. Maar ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan het constant updaten, bijhouden en steeds vaker voorkomende foutmeldingen.
Nu wil ik graag een mediaspeler die aan de volgende eisen voldoet:
- Eenvoudig te bedienen met telefoon via WiFi, ook aan/uit (dus geen losse AB)
- Moeten ook android apps op kunnen die werken met telefoon (Spotify, NFL Gamepass, Netflix, uitzending gemist, etc.)
- Moet ook KODI op kunnen, om toch eenvoudig gebruik te maken van de aanwezige media op mijn netwerk
- Moet qua audioformats ook surround en DTS kunnen streamen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken naar een Chromecast, maar hier draaien bij lange na niet alle android apps op;
Heb ook gekeken naar Android boxen, maar deze zijn niet te bedienen met telefoon;
Heb ook gekeken naar een NUC, maar deze is niet android app vriendelijk?.
Maar volgens mijn zijn de wensen ook weer niet zo bijzonder, dus ik hoor graag of iemand een concreet voorstel heeft!
Ik werk inmiddels al 5 jaar met een Raspberry Pi 1, 2A, 2B, heb ze allemaal gehad in de afgelopen 5 jaar. Maar ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan het constant updaten, bijhouden en steeds vaker voorkomende foutmeldingen.
Nu wil ik graag een mediaspeler die aan de volgende eisen voldoet:
- Eenvoudig te bedienen met telefoon via WiFi, ook aan/uit (dus geen losse AB)
- Moeten ook android apps op kunnen die werken met telefoon (Spotify, NFL Gamepass, Netflix, uitzending gemist, etc.)
- Moet ook KODI op kunnen, om toch eenvoudig gebruik te maken van de aanwezige media op mijn netwerk
- Moet qua audioformats ook surround en DTS kunnen streamen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken naar een Chromecast, maar hier draaien bij lange na niet alle android apps op;
Heb ook gekeken naar Android boxen, maar deze zijn niet te bedienen met telefoon;
Heb ook gekeken naar een NUC, maar deze is niet android app vriendelijk?.
Maar volgens mijn zijn de wensen ook weer niet zo bijzonder, dus ik hoor graag of iemand een concreet voorstel heeft!