Ik ben opzoek naar een slimme schakelaar inbouw set waarmee ik mijn verlichting draadloos kan schakelen, maar tegelijk ook mijn normale schakelaars kan gebruiken én dat Domoticz dit kan registreren/weet wanneer de verlichting aan/uit staat.
De "Fibaro Switch" Z-wave zou een perfecte oplossing zijn, alleen ik vind deze modules (50 tot 60 euro) vrij prijzig:

Vraag is dus of er een alternatief is van een ander merk, protocol maakt mij niks uit, ben nergens aan gebonden.
Wat ik nu heb draaien in huis;
Alle aansturing via Domoticz (raspPi 3)
- Diverse Kaku sensoren/actuatoren
- Diverse Xiaomi apparaten sensoren/actuatoren
- Philips Hue verlichting
Sonoff zou iets kunnen zijn, maar deze kan niet "zien" of de verlichting handmatig is aangezet (?). Kaku heeft deze mogelijkheid ook niet en Xiaomi ook niet als inbouwsetje.
Ben benieuwd
De "Fibaro Switch" Z-wave zou een perfecte oplossing zijn, alleen ik vind deze modules (50 tot 60 euro) vrij prijzig:

Vraag is dus of er een alternatief is van een ander merk, protocol maakt mij niks uit, ben nergens aan gebonden.
Wat ik nu heb draaien in huis;
Alle aansturing via Domoticz (raspPi 3)
- Diverse Kaku sensoren/actuatoren
- Diverse Xiaomi apparaten sensoren/actuatoren
- Philips Hue verlichting
Sonoff zou iets kunnen zijn, maar deze kan niet "zien" of de verlichting handmatig is aangezet (?). Kaku heeft deze mogelijkheid ook niet en Xiaomi ook niet als inbouwsetje.
Ben benieuwd
Hoi