Wegens slechte dekking achter in de tuin valt helaas de Sonos regelmatig uit en hebben we geen verbinding meer met de laptop e.d.
Dit komt omdat het geheel ongeveer 20 meter vanaf de router is.
Ben nu op zoek naar een oplossing hiervoor, maar vind eerlijk gezegd een MESH oplossing aan de dure kant.
Insteek is dat ik nu een Powerline adapter hiervoor wil gaan gebruiken.
Bij de router 1 in het stopcontact en dan achter in de tuin in de overkapping de andere met WiFi er in.
Extreme snelheid is niet nodig, zal enkel een Sonos op draaien en misschien wat gebrowsed worden op Internet.
Nu zijn er genoeg Powerline oplossingen hiervoor, maar ik kan maar bar weinig terug vinden van units met IP65 certificering. De overkapping mag dan wel aan 3 kanten dicht zijn, en er komt geen regenwater op.
Toch kan in mijn optiek condens vorming aan de binnenkant ook een impact hebben.
Iemand een suggestie voor een goede adapter die het hele jaar door gewoon buiten in het stopcontact kan blijven zitten ?
Of denk ik nu te "moeilijk" en moet ik me daar niet echt zorgen over maken ?
Dit komt omdat het geheel ongeveer 20 meter vanaf de router is.
Ben nu op zoek naar een oplossing hiervoor, maar vind eerlijk gezegd een MESH oplossing aan de dure kant.
Insteek is dat ik nu een Powerline adapter hiervoor wil gaan gebruiken.
Bij de router 1 in het stopcontact en dan achter in de tuin in de overkapping de andere met WiFi er in.
Extreme snelheid is niet nodig, zal enkel een Sonos op draaien en misschien wat gebrowsed worden op Internet.
Nu zijn er genoeg Powerline oplossingen hiervoor, maar ik kan maar bar weinig terug vinden van units met IP65 certificering. De overkapping mag dan wel aan 3 kanten dicht zijn, en er komt geen regenwater op.
Toch kan in mijn optiek condens vorming aan de binnenkant ook een impact hebben.
Iemand een suggestie voor een goede adapter die het hele jaar door gewoon buiten in het stopcontact kan blijven zitten ?
Of denk ik nu te "moeilijk" en moet ik me daar niet echt zorgen over maken ?
[ Voor 5% gewijzigd door Malignant op 31-05-2018 09:33 ]
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound