Ramon schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:21:
[...]
Dat klopt natuurlijk, maar "geen contract, geen baan" is veel te kort door de bocht. Het gaat ook om intentie en zoals ik het zie is er vanuit beide intentie om de baan voort te zetten onder de nieuwe voorwaarden. Dat dat even niet zwart-op-wit staat is vervelend maar geen reden om thuis te blijven.
Klopt, maar heeft werkgever zich bedacht, dan staat er een schriftelijke opzegging tegenover een mondelinge toezegging.
Op zijn best word dat niet makkelijk om daar zonder baan en erger, zonder WW uitkering uit te komen. --> Op zijn best word het niet makkelijk om daar met baan of met WW uitkering uit te komen.
Dat is dus waarom TS *nooit* die nieuwe baan had moeten afzeggen zonder dat zijn huidige werkgever het intrekken van het ontslag (even los van de nieuwe, betere, voorwaarden) had bevestigd.
Ik hoop dat het goed komt, anders is het een wijze en verdomd dure les.
Oh, en TS: Als je geen RBV hebt ben je voor dit geval te laat, maar bel dan wel als de bliksem met je verzekeraar en sluit er een af waar tenminste werk & inkomen onder valt. Zet meteen verkeer en vervoer er bij en haal die module uit je autoverzekering. (Er vanuitgaande dat je een auto hebt.) Da's goedkoper.
Hangt er vanaf. TS heeft het over betere studiemogelijkheden, een hoger loon én betere doorgroeimogelijkheden. Dat kan prima in en nieuwe arbeidsovereenkomst worden vastgelegd en dan veranderd er wel degelijk iets voor TS. Dus een goede reden om te blijven.
Werknemers veranderen, werkgevers ook. Als TS belangrijk genoeg is voor werkgever, kan het prima zijn dat werkgever wel degelijk dingen wil veranderen om TS tevreden te houden en niet te laten vertrekken.
[
Voor 24% gewijzigd door
unezra op 31-05-2018 08:07
. Reden: Op zijn best ... --> Stond niet wat ik bedoelde te zeggen. :) Aangepast. ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.