Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-06 12:20
Hallo allen,

Ik zit met een probleempje.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via Cpt.nIX op 05-06-2018 19:10)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 06:44:
[...]

Die begrijp ik niet. Omgekeerd; stel dat je wel schriftelijk en aangetekend je ontslag indient en je werkgever wil dit niet bevestigen; moet je dan net zo lang komen werken tot ze het wel bevestigen?
Nee. Maar als je daarna mondeling overeenkomt dat het ontslag ingetrokken wordt wel.

@Cpt.nIX Ik zou vandaag even bij je leidinggevende langs lopen en om bevestiging via de mail vragen dat het opzeggen van de baan niet doorgaat ivm het aanbod van hem. Met eventueel het aanbod er specifiek in genoemd.

Heb je ergens het aanbod zwart op wit? Of is alles mondeling gegaan?

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 31-05-2018 07:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen contract, geen baan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
Het is beter om morgen gewoon naar je werk te gaan, dan is duidelijk dat jij je aan de mondelinge overeenkomst houdt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ramon schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 06:40:
Het is beter om morgen gewoon naar je werk te gaan, dan is duidelijk dat jij je aan de mondelinge overeenkomst houdt.
Die begrijp ik niet. Omgekeerd; stel dat je wel schriftelijk en aangetekend je ontslag indient en je werkgever wil dit niet bevestigen; moet je dan net zo lang komen werken tot ze het wel bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Geen idee wat dat ermee te maken heeft.

Anders gezegd: Moet je dan maar thuisblijven (met alle risico op extra verwarring van dien) tot je een nieuw contract hebt? In dat geval zouden er heel veel mensen ineens "vakanties" hebben omdat HR gewoon traag is soms.

Nee je moet gewoon doen wat in je contractvoorstel staat en net zo lang zeuren totdat je een getekend contract hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Members only:

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Nee. Maar als je daarna mondeling overeenkomt dat het ontslag ingetrokken wordt wel.

@Cpt.nIX Ik zou vandaag even bij je leidinggevende langs lopen en om bevestiging via de mail vragen dat het opzeggen van de baan niet doorgaat ivm het aanbod van hem. Met eventueel het aanbod er specifiek in genoemd.

Heb je ergens het aanbod zwart op wit? Of is alles mondeling gegaan?

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 31-05-2018 07:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Als ie zelf thuis blijft dan erkent ie feitelijk dat ie ontslag genomen heeft en dat er geen nieuwe overeenkomst is. Dan verzwakt ie zijn positie. Dan kan hij later niet beweren dat er mondeling al een nieuwe afspraak met de werkgever is want hij is dan zelf die afspraak (ook) niet nagekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ga werken.

De dag dat je geen contract hebt maar je normale werkzaamheden gewoon doorgaan, heb je automatisch een nieuw contract.

Dat nieuwe contract is dan wel gelijkwaardig aan het vorige. Maar dan heb je tenminste nog een baan.

Uiteraard moet je je werkgever aan de mondelinge afspraak houden, maar je staat tenminste niet morgen al op straat.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 31-05-2018 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

frickY schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:07:
Ga werken.

De dag dat je geen contract hebt maar je normale werkzaamheden gewoon doorgaan, heb je automatisch een nieuw contract.

Dat nieuwe contract is dan wel gelijkwaardig aan het vorige. Maar dan heb je tenminste nog een baan.
Volgens mij ligt dat subtieler. Die regel is er in geval van werknemer een tijdelijk contract zou hebben dat niet tevoren verlengd is.

In dit geval heeft TS een vast contract, zijn/haar ontslag zelf in gediend, is dát bevestigd door zijn werkgever en heeft 'ie daarna zijn ontslag ingetrokken (want aanbod door werkgever) maar is dat niet schriftelijk bevestigd.

Dat artikel is overigens van 2013, ik weet niet of de regels sindsdien zijn veranderd.
Uiteraard moet je je werkgever aan de mondelinge afspraak houden, maar je staat tenminste niet morgen al op straat.
Die mondelinge afspraak is het belangrijkste en daarom denk ik dat TS inderdaad ook gewoon naar kantoor moet, maar wel direct maar zijn of haar leidinggevende moet stappen zodat de mondelinge afspraak ook schriftelijk bevestigd en bekrachtigd word.

Het kan overigens nog zijn dat de werkgever van TS zich heeft bedacht en 'ie alsnog op straat staat. Mondelinge toezegging is officieel wel rechtsgeldig, maar toon het maar aan. (Daarbij, du moment dat je daarmee naar de rechter stapt ben je eigenlijk sowieso wel klaar. Veel meer dan een vaststellingsovereenkomst en oprotpremie is er dan niet uit te slepen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:33

Snuffel

Vroem!

Klassieke situatie dit.

Bedenk voor jezelf waarom je ook alweer bij je oude werkgever weg wilde. 10 tegen 1 dat je over een paar jaar alsnog vertrekt omdat je het eigenlijk toch niet zo naar je zin had, of dat je huidige werkgever zijn vernieuwde afspraken niet nakomt.

De 'bonus' zoals jij die stelt (contract onbepaalde tijd) stelt natuurlijk weinig voor. Als de werkgever ergens in de toekomst van je af wil, dan zal dat zeker ook gebeuren. Staar je vooral niet blind op dat soort schijnzekerheden, al voelt het misschien wel goed.

Voor wat betreft de situatie waar je inzit: morgen gewoon op je werk verschijnen, je hebt toch immers ingestemd met de nieuwe arbeidsvoorwaarden? Dat je handtekening misschien nog niet op papier staat is in principe een bijzaak (al zal er, in het geval van stront aan de knikker, een advocaat.rechter daar anders naar kijken).

Heeft je werkgever je ontslag bevestigt?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Ramon @JvS @downtime uit de startpost: Verder is er ook nergens zwart-op-wit gezet dat ik mijn ontslag intrek.

Hieruit neem ik aan, bij gebrek aan duidelijke zinnen, dat topicstarter ook geen schriftelijke melding van zijn kant heeft verstrekt over het afblazen van ontslag.

Effectief staat er zwart op wit: ontslag genomen per 1 juni. Tegenover mondeling: we willen je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Snuffel schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:16:
Klassieke situatie dit.

Bedenk voor jezelf waarom je ook alweer bij je oude werkgever weg wilde. 10 tegen 1 dat je over een paar jaar alsnog vertrekt omdat je het eigenlijk toch niet zo naar je zin had, of dat je huidige werkgever zijn vernieuwde afspraken niet nakomt.
Eens. Het moment dat je besluit ergens weg te gaan is dat vaak met goede reden. Tenzij de belangrijkste reden een fors te laag salaris is wat met een nieuw contract hersteld word. :)
De 'bonus' zoals jij die stelt (contract onbepaalde tijd) stelt natuurlijk weinig voor. Als de werkgever ergens in de toekomst van je af wil, dan zal dat zeker ook gebeuren. Staar je vooral niet blind op dat soort schijnzekerheden, al voelt het misschien wel goed.
TS had zo te zien al een vast contract. Er is dus geen vast contract aangeboden, wel betere voorwaarden.
Voor wat betreft de situatie waar je inzit: morgen gewoon op je werk verschijnen, je hebt toch immers ingestemd met de nieuwe arbeidsvoorwaarden? Dat je handtekening misschien nog niet op papier staat is in principe een bijzaak (al zal er, in het geval van stront aan de knikker, een advocaat.rechter daar anders naar kijken).

Heeft je werkgever je ontslag bevestigt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:17:
@Ramon @JvS @downtime uit de startpost: Verder is er ook nergens zwart-op-wit gezet dat ik mijn ontslag intrek.

Hieruit neem ik aan, bij gebrek aan duidelijke zinnen, dat topicstarter ook geen schriftelijke melding van zijn kant heeft verstrekt over het afblazen van ontslag.

Effectief staat er zwart op wit: ontslag genomen per 1 juni. Tegenover mondeling: we willen je houden.
Dat klopt natuurlijk, maar "geen contract, geen baan" is veel te kort door de bocht. Het gaat ook om intentie en zoals ik het zie is er vanuit beide intentie om de baan voort te zetten onder de nieuwe voorwaarden. Dat dat even niet zwart-op-wit staat is vervelend maar geen reden om thuis te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Hou altijd in je hoofd.

Waarom ben ik gaan zoeken en veranderd er echt iets als ik blijf.

het antwoord is NEE

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ramon schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:21:
[...]

Dat klopt natuurlijk, maar "geen contract, geen baan" is veel te kort door de bocht. Het gaat ook om intentie en zoals ik het zie is er vanuit beide intentie om de baan voort te zetten onder de nieuwe voorwaarden. Dat dat even niet zwart-op-wit staat is vervelend maar geen reden om thuis te blijven.
Klopt, maar heeft werkgever zich bedacht, dan staat er een schriftelijke opzegging tegenover een mondelinge toezegging. Op zijn best word dat niet makkelijk om daar zonder baan en erger, zonder WW uitkering uit te komen. --> Op zijn best word het niet makkelijk om daar met baan of met WW uitkering uit te komen.

Dat is dus waarom TS *nooit* die nieuwe baan had moeten afzeggen zonder dat zijn huidige werkgever het intrekken van het ontslag (even los van de nieuwe, betere, voorwaarden) had bevestigd.

Ik hoop dat het goed komt, anders is het een wijze en verdomd dure les.

Oh, en TS: Als je geen RBV hebt ben je voor dit geval te laat, maar bel dan wel als de bliksem met je verzekeraar en sluit er een af waar tenminste werk & inkomen onder valt. Zet meteen verkeer en vervoer er bij en haal die module uit je autoverzekering. (Er vanuitgaande dat je een auto hebt.) Da's goedkoper.
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:23:
Hou altijd in je hoofd.

Waarom ben ik gaan zoeken en veranderd er echt iets als ik blijf.

het antwoord is NEE
Hangt er vanaf. TS heeft het over betere studiemogelijkheden, een hoger loon én betere doorgroeimogelijkheden. Dat kan prima in en nieuwe arbeidsovereenkomst worden vastgelegd en dan veranderd er wel degelijk iets voor TS. Dus een goede reden om te blijven.

Werknemers veranderen, werkgevers ook. Als TS belangrijk genoeg is voor werkgever, kan het prima zijn dat werkgever wel degelijk dingen wil veranderen om TS tevreden te houden en niet te laten vertrekken.

[ Voor 24% gewijzigd door unezra op 31-05-2018 08:07 . Reden: Op zijn best ... --> Stond niet wat ik bedoelde te zeggen. :) Aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
unezra schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:16:
Het kan overigens nog zijn dat de werkgever van TS zich heeft bedacht en 'ie alsnog op straat staat. Mondelinge toezegging is officieel wel rechtsgeldig, maar toon het maar aan.
Daarom vooral gaan werken.
Zou zelf ook niet direct naar de verantwoordelijke stappen, maar pas na de lunch als hij je zelf niet benaderd.
Laat iedereen maar zien dat je een halve dag hebt gewerkt op 1 juni.
Mocht hij zich bedacht hebben, en liegen over de mondelinge afspraak, mag hij ook uitleggen waarom je het pand nog in kon en tenminste 4 uur hebt gewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 31-05-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

frickY schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:11:
[...]
Daarom vooral gaan werken.
Zou zelf ook niet direct naar de verantwoordelijke stappen, maar pas na de lunch als hij je zelf niet benaderd.
Laat iedereen maar zien dat je een halve dag hebt gewerkt op 1 juni.
Mocht hij zich bedacht hebben, en liegen over de mondelinge afspraak, mag hij ook uitleggen waarom je het pand nog in kon en tenminste 4 uur hebt gewerkt.
Ik denk niet dat dat stand gaat houden.
Ja, hij kan het uitleggen en ja, technisch gezien heb je een zaak.

Maar het is een mondelinge afspraak tegenover een schriftelijke. Bij de rechter sta je dan best zwak. :)
(Plus dat als je het voor de rechter laat komen, je arbeidsverhouding met wat pech dusdanig verziekt is dat dat alleen al een reden is tot ontbinding. Het enige dat je er mee op kunt schieten is een oprotpremie.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.nIX
Allereerst bedankt voor alle reacties.
Ik heb het arbeidsvoorwaardelijk voorstel op papier liggen. Verder zou het nog niet eens een groot probleem zijn om zonder werk te zitten , in de sector waar ik zit (machinebouw) kan ik morgen alweer ergens aan de slag als ik wil. Het is hoe dan ook gewoon geen fijne situatie, en ik heb graag duidelijkheid. Eerste stap: vandaag HR gaan lastig vallen.
En ja, dit is wel een les voor me geweest. Eerst een krabbel krijgen.
Heb ook geen schriftelijke bevestiging van ontslag, zie ik nu. Dat is ook mondeling bevestigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Maak je geen zorgen. Gewoon morgen op je werk verschijnen en doorgaan als vanouds.
En je situatie is niet eens zo slecht hoor als ik het zo lees. Kennelijk kan je zo ergens anders aan de slag mocht alles fout lopen (maar dat zal niet zo snel gebeuren). Zijn hele volksstammen die jaloers op je zijn.

Succes!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21

Hakulaku

Meh

Cpt.nIX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:24:
Ik heb het arbeidsvoorwaardelijk voorstel op papier liggen. Verder zou het nog niet eens een groot probleem zijn om zonder werk te zitten , in de sector waar ik zit (machinebouw) kan ik morgen alweer ergens aan de slag als ik wil. Het is hoe dan ook gewoon geen fijne situatie, en ik heb graag duidelijkheid. Eerste stap: vandaag HR gaan lastig vallen.
Heb ook geen schriftelijke bevestiging van ontslag, zie ik nu. Dat is ook mondeling bevestigd.
Probeer van HR een letter of intent te bemachtigen indien ze het contract niet op tijd kunnen opstellen.

Ik heb zelf een tijdje terug in een vergelijkbare situatie gezeten waarbij ik uiteindelijk 3 weken zonder contract toch ben blijven werken. Voor mij heeft het goed uitgepakt maar voor een ander hoeft het natuurlijk niet zo uit te pakken. Uiteindelijk zijn ze sinds kort ook letters of intents bij ons gaan uitdelen als blijkt dat het contract niet op tijd af kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 11:32

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Geen schriftelijke opzegging gehad maar wel een vast salaris op je bank over de afgelopen maanden? Dan is er gewoon sprake van een arbeidsovereenkomst.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Tjah... doet me denken aan nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe heb gekocht...

Met een beetje pech, wordt je morgen weer naar huis gestuurd met de mededeling dat je ontslag is geaccepteerd. Dit hebben ze zwart op wit staan. Dat ze het niet bevestigd hebben, maakt volgens mij niet zo heel veel uit in deze. Jij hebt zelf de brief geschreven.

Probeer dan maar eens de mondelinge afspraken te bewijzen.

Volgende keer dus gewoon eerst een vernieuwd contract ontvangen en tekenen en dan pas de andere baan afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 16:20
Volgens mij kan je zelfs een maand nadat je je vaste baan hebt opgezegd, spijt betuigen en dan gaat het contract voor onbepaalde tijd gewoon verder. Maar dat weet ik niet zeker.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MacIsCool schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:48:
Volgens mij kan je zelfs een maand nadat je je vaste baan hebt opgezegd, spijt betuigen en dan gaat het contract voor onbepaalde tijd gewoon verder. Maar dat weet ik niet zeker.
Natuurlijk kun je in onderling overleg wel onder een ontslagname uit, maar er is geen verplichting voor de werkgever om je zomaar terug te nemen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Nijl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:12:
Geen schriftelijke opzegging gehad maar wel een vast salaris op je bank over de afgelopen maanden? Dan is er gewoon sprake van een arbeidsovereenkomst.
TS zou per vandaag uit dienst zijn. Niet per "een paar maanden geleden".
Nogal wiedes dat 'ie tot nu toe gewoon salaris heeft gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:20

Croga

The Unreasonable Man

Mischien moet je het hele topic lezen voordat je reageert joh......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 14:45
Bij contracten voor bepaalde tijd die zijn afgelopen en niet schriftelijk zijn verlengd, wordt het rechtens gezien wel geacht te zijn verlengd als werknemer na afloop van het eerste contract wel opdaagd en ook aan het werk wordt gezet.

Maw ik zou morgen gewoon opdagen en aan de slag gaan, je manager aanspreken en als hij je niet gelijk naar huis stuurt heb je blijkbaar wel een arbeidsovereenkomst

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Uit OP:
met als bonus dat ik bij mijn huidige werkgever al een contract voor onbepaalde tijd heb
Wel goed lezen he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
frickY schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:07:
Members only:

@Cpt.nIX Ik zou ook gewoon gaan werken. Dan is jou in ieder geval niets te verwijten en sta je sterker. Volgende keer eerst voor een handtekening zorgen voordat je een overeenkomst aangaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Joever op 31-05-2018 13:25 ]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:42
Metaalhoofd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:08:
Bij contracten voor bepaalde tijd die zijn afgelopen en niet schriftelijk zijn verlengd, wordt het rechtens gezien wel geacht te zijn verlengd als werknemer na afloop van het eerste contract wel opdaagd en ook aan het werk wordt gezet.

Maw ik zou morgen gewoon opdagen en aan de slag gaan, je manager aanspreken en als hij je niet gelijk naar huis stuurt heb je blijkbaar wel een arbeidsovereenkomst
Mensen lees nou gewoon het hele verhaal eens door.
Hij had een contract voor onbepaalde tijd die hij zelf heeft opgezegd, daarna is er niks meer op papier gekomen en is er een mondelinge afspraak gekomen. Officieel is hij nu werkeloos maar dan toch zou ik naar het werk gaan maar niet naar je werkplek maar eerst langs HR of desnoods de manager om even wat uitleg te krijgen en hopelijk je aangepaste contract.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cpt.nIX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:24:
Dan sluit ik me aan dat je je geen zorgen hoeft te maken. Gewoon naar het werk gaan en vragen of ze er een beetje vaart achter willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Members only:

en
Members only:

Hoezo? Je gaat toch gewoon bij de ander aan het werk?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SinergyX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:55:
***members only***

en

***members only***

Hoezo? Je gaat toch gewoon bij de ander aan het werk?
Nope, die heeft ie afgezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Joever schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:15:
[...]

Een mondelinge afspraak is juridisch geldig maar stelt in de praktijk helemaal niets voor omdat je helemaal niets kan bewijzen zolang je geen meewerkende getuigen hebt.
Bij mijn vorige werkgever durfde hij wegens onrust op de werkvloer (ik was niet de oorzaak van deze onrust) geen contract voor onbepaalde tijd te geven (hij kon nog gewoon 2 keer verlengen) ondanks dat ik mijn werkzaamheden goed uitvoerde. Hij beloofde dat ik het bij de volgende verlenging zou krijgen. Bij de volgende bespreking deed hij net alsof zijn neus bloedde en zei dat hij helemaal niets beloofd had. Sterker nog, mijn contract werd zelfs ontbonden op dat moment. Aangezien het een mondelinge overeenkomst tussen hem en mij was, had ik geen poot om op te staan.
Ook al eens meegemaakt ja.

"Binnenkort functioneringsgesprek en einde arbeidsovereenkomst. Wat gaat mijn contractduur worden?"
"Oh, dat word vast!"

Ik blij. Mijn eerste vaste contract. Gaaf!
Week later, gesprek...

Het werd een semi-exitgesprek. Kwam opeens een hoop bagger naar voren, contract verlengd met 6 maanden. Dan weet je wel hoe laat het is. Huilend naar huis.

Sailliant detail: Ze hebben toegegeven dat ze een vast contract hadden beloofd, maar zeiden letterlijk "da's mondeling toegezegd, het is jouw woord tegen het onze, succes".

Tja.

Kutwerkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:55:
[...]

Nope, die heeft ie afgezegd...
Ah lees het nu, niet slim als de rest nog niet geregeld is. Maar 'aantal weken geleden', dan had je toch binnen 1 week al moeten zorgen dat alles geregeld zou zijn? Ergste geval had je werkgever dit voorgelegd hogerop en kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk is (qua hoogte van salaris of dergelijke) en er dus van voorstel niets meer komt.

Maar 'enkele weken' en nu ga je je pas echt druk maken wat je morgen moet doen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Lekker gaan werken. Als je werkgever zegt dat je naar huis mag omdat er geen nieuw contract is, stel jij de tegenvraag: "Ben ik ontslagen dan?"
Als zij zich gaan terugtrekken en de mondelinge afspraak 'vergeten' zijn. Dan ben jij vergeten dat je ontslag hebt genomen.

Maar ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen. Gewoon traag. Ik had soortgelijke situatie en op 12 november mijn contract dat inging per 1 november ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Members only:

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
gielie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Mensen lees nou gewoon het hele verhaal eens door.
Hij had een contract voor onbepaalde tijd die hij zelf heeft opgezegd, daarna is er niks meer op papier gekomen en is er een mondelinge afspraak gekomen. Officieel is hij nu werkeloos maar dan toch zou ik naar het werk gaan maar niet naar je werkplek maar eerst langs HR of desnoods de manager om even wat uitleg te krijgen en hopelijk je aangepaste contract.
Ik heb het verhaal ook doorgelezen en mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig alleen moeilijk te bewijzen. Net zoals bij niet-schriftelijk vastgelegde verlengingen van onbepaalde tijd contracten (die bij een rechter in stand blijven als werknemer mocht blijven doorwerken na afloop van het oorspronkelijke contract) zou ook in dit geval van mondeling ontslag en nieuw mondeling contract er wel een overeenkomst zijn, dat lastig te bewijzen is, tenzij TS op het werk komt, aangeeft tegen zijn manager dat hij nog steeds blijft werken, zijn werk doet en niet wordt weggestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.nIX
Hallo allen,
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
Metaalhoofd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:22:
[...]

Ik heb het verhaal ook doorgelezen en mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig alleen moeilijk te bewijzen. Net zoals bij niet-schriftelijk vastgelegde verlengingen van onbepaalde tijd contracten (die bij een rechter in stand blijven als werknemer mocht blijven doorwerken na afloop van het oorspronkelijke contract) zou ook in dit geval van mondeling ontslag en nieuw mondeling contract er wel een overeenkomst zijn, dat lastig te bewijzen is, tenzij TS op het werk komt, aangeeft tegen zijn manager dat hij nog steeds blijft werken, zijn werk doet en niet wordt weggestuurd.
Ik doelde op jouw opmerking over het contract voor bepaalde tijd wat helemaal niet van toepassing is. TS is dus keurig langs gr geweest en zo te zien komt het helemaal in orde. Succes met je nieuwe contract.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06
Cpt.nIX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:00:
Hallo allen,

***members only***
Je laat het gewoon toe dat ze een loopje met ze nemen.. Je kan het bij hen leggen maar de fout ligt ook bij jou. Het is namelijk niet zo moeilijk:

"Uiterlijk volgende week vrijdag wil ik het getekende contract graag ontvangen. Mocht dit niet lukken ben ik helaas genoodzaakt om alsnog definitief ontslag in te dienen"

De andere werkgever zet je even on hold tot de vrijdag een week erop. Zo lastig is het allemaal niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09

Blokker_1999

Full steam ahead

ID-College schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Je laat het gewoon toe dat ze een loopje met ze nemen.. Je kan het bij hen leggen maar de fout ligt ook bij jou. Het is namelijk niet zo moeilijk:

"Uiterlijk volgende week vrijdag wil ik het getekende contract graag ontvangen. Mocht dit niet lukken ben ik helaas genoodzaakt om alsnog definitief ontslag in te dienen"

De andere werkgever zet je even on hold tot de vrijdag een week erop. Zo lastig is het allemaal niet..
Zo eenvoudig is het niet want had je aandachtig gelezen (het is al meermaals vermeld) heeft hij bij de andere werkgever al laten weten dat hij toch niet komt nadat zijn huidige werkgever met een nieuwe aanbieding kwam. Er valt dus niets on hold te zetten en mogelijks komt hij dus tijdelijk zonder werk te zitten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 15:06
Blokker_1999 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Zo eenvoudig is het niet want had je aandachtig gelezen (het is al meermaals vermeld) heeft hij bij de andere werkgever al laten weten dat hij toch niet komt nadat zijn huidige werkgever met een nieuwe aanbieding kwam. Er valt dus niets on hold te zetten en mogelijks komt hij dus tijdelijk zonder werk te zitten.
Dat is precies mijn punt. Daarom zeg ik dat hij een loopje met zich laat nemen.. Je moet dat slimmer aanpakken.. als hij zich bedenkt en de andere werkgever vindt iemand anders zit jij werkloos thuis zonder ww en ben je de lul..

Het is gewoon dom aan alle kanten.. nu loopt het wss goed af maar laat het een erg wijze les zijn voor de volgende keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
gielie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:49:
[...]

Ik doelde op jouw opmerking over het contract voor bepaalde tijd wat helemaal niet van toepassing is. TS is dus keurig langs gr geweest en zo te zien komt het helemaal in orde. Succes met je nieuwe contract.
Nee, bij TS was er geen sprake van een tijdelijk contract, maar ik trok de vergelijking met niet schriftelijk afgesproken verlengingen van tijdelijke contracten die zo nu en dan door rechters worden bekrachtigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

Wat er ook gebeurt, het is een unieke situatie maar je kan zo ergens anders aan de slag.

Hou ons aub op de hoogte. Ik ben oprecht benieuwd wat hier uit rolt!

Hoe dan ook, succes!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1051667 op 31-05-2018 22:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

Through the...

Wat was er mis mee geweest om een mailtje de deur uit te gooien met het onderwerp;

" bevestiging afspraken contract dd ...."

Sturen aan je baas en HR op CC en daarin de punten die je hebt afgesproken met de vraag of hij even wil replyen met zijn bevestiging?

Dan is dat contract / arbeidsvoorwaarden verhaal allemaal om het af te maken maar zat je nu niet met samengeknepen billen op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:39
Bij een bedrijf wat zo laks omgaat met het tijdig opstellen van contracten zou ik uit principe al vertrekken als je zo ergens anders aan de bak kunt. Schijf wat bedrijven aan, kies de 3 beste uit om op gesprek te gaan, onderhandel goed en kies vooral met je hart. Je hebt nu in elk geval geleerd dat je nooit een ontslag moet indienen als je ergens anders nog niet getekend hebt. De andere werkgever al afzeggen terwijl je bij je huidige werkgever nog niets rond is is niet bepaald handig.

Denk eens goed na of je daar wel echt wilt werken, of dat je er nu voor kiest omdat je anders zonder werk zit. Als het bedrijf zo makkelijk wat centen bijschuift dan waren je eisen echt niet te gek. Je vindt voor datzelfde loon waarschijnlijk zo een paar andere werkgevers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

@Cpt.nIX: ach, zo dom ben je ook niet geweest hoor, en ik snap heel goed dat je te goeder trouw bent geweest tegen je huidige werkgever. Is helemaal niets mis mee. Sterker nog: het siert je.

Tegelijkertijd zal je ook hier gelezen hebben dat zaken schriftelijk vast laten leggen heel erg belangrijk is. Laat dat een 'lesson learned' zijn.
Wens je veel plezier en succes met je huidige baan en werkgever!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra

unezra

benchMarc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:19:
Bij een bedrijf wat zo laks omgaat met het tijdig opstellen van contracten zou ik uit principe al vertrekken als je zo ergens anders aan de bak kunt. Schijf wat bedrijven aan, kies de 3 beste uit om op gesprek te gaan, onderhandel goed en kies vooral met je hart. Je hebt nu in elk geval geleerd dat je nooit een ontslag moet indienen als je ergens anders nog niet getekend hebt. De andere werkgever al afzeggen terwijl je bij je huidige werkgever nog niets rond is is niet bepaald handig.

Denk eens goed na of je daar wel echt wilt werken, of dat je er nu voor kiest omdat je anders zonder werk zit. Als het bedrijf zo makkelijk wat centen bijschuift dan waren je eisen echt niet te gek. Je vindt voor datzelfde loon waarschijnlijk zo een paar andere werkgevers.
Ach kom.
... uit principe al vertrekken ...

Misschien heeft TS het, los van de genoemde arbeidsvoorwaarden, wel heel erg naar zijn zin bij zijn werkgever. Is het voor nu en de nabije toekomst een *prima* werkgever. Ieder huisje heeft zijn kruisje, geen werkgever is perfect. Een beetje loyaliteit is helemaal niet verkeerd.

Uit principe vertrekken enkel omdat er wat laks word gedaan over een contract vind ik vrij bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:39
unezra schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:00:
[...]

Ach kom.
... uit principe al vertrekken ...

Misschien heeft TS het, los van de genoemde arbeidsvoorwaarden, wel heel erg naar zijn zin bij zijn werkgever. Is het voor nu en de nabije toekomst een *prima* werkgever. Ieder huisje heeft zijn kruisje, geen werkgever is perfect. Een beetje loyaliteit is helemaal niet verkeerd.

Uit principe vertrekken enkel omdat er wat laks word gedaan over een contract vind ik vrij bijzonder.
Hij was al van plan om te gaan. Dan komt zijn werkgever ineens wel over de brug, maar vervolgens laten ze het afweten om gewoon even een contract op te stellen. Dan zou ik er uit principe al klaar mee zijn ja, want ze houden hem gewoon aan het lijntje. Ik zou me totaal niet gewaardeerd worden als werknemer als ik zo zou worden behandeld. Maar goed, iedereen staat daar op zijn manier in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hallo allen,

***members only***
Stuur even een mailtje naar HR met de vraag hoe laat je woensdag langs mag komen voor het ophalen van je nieuwe contract, zoals mondeling overeen gekomen. :) Dan heb je direct alles zwart op wit.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb ook wel eens ontslag genomen zonder dat ik uitzicht had op nieuw werk, wat voelt dat fijn om je ontslag aan te bieden.. Dat bleek dus echt heel dom. Ik heb toen als een gek overal gesolliciteerd en het is me toen gelukkig gelukt om (in 2012 nota bene) een betere baan te bemachtigen. Ik ben toen in 3 weken 4 kilo lichter geworden. Ik heb er veel van geleerd maar dat doe ik dus echt nooit meer :)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

benchMarc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:10:
[...]

Hij was al van plan om te gaan. Dan komt zijn werkgever ineens wel over de brug, maar vervolgens laten ze het afweten om gewoon even een contract op te stellen. Dan zou ik er uit principe al klaar mee zijn ja, want ze houden hem gewoon aan het lijntje. Ik zou me totaal niet gewaardeerd worden als werknemer als ik zo zou worden behandeld. Maar goed, iedereen staat daar op zijn manier in.
Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten. Maar ik heb in de praktijk nooit meer iets met HR te maken, dat zijn alleen maar de mensen die het contract opstellen, en ik heb dagelijks met werk, manager en collega’s te maken, waar het wel goed gaat, dus dan is een traag functionerende HR-afdeling echt niet iets wat de doorslag geeft om te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hallo allen,

***members only***
Ik ben benieuwd woensdag naar de update!
Heb je nog wel de "verbeterde" arbeidsvoorwaarde besproken met HR? Of wisten ze daar ook niks van?

Laten we hopen dat alles goed komt, dat je woensdag inderdaad een nieuw contract onder je neus krijgt waarin alle eerder mondeling gemaakte afspraken in staan.
Maar heb je ook al nagedacht over de situatie dat ze je wellicht een contract onder dezelfde (oude) voorwaarden gaan aanbieden? Of dat je helemaal geen nieuw contract krijgt, omdat je namelijk al een contract voor onbepaalde tijd had?
Als dat laatste het geval is, vraag dan om een schriftelijke bevestiging (desnoods per mail) dat je ontslag niet gehonoreerd wordt en dat deze als niet verzonden is beschouwd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cpt.nIX
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:04