Witte vlek op tv scherm (49pus6401 ambilight)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 890339

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds ik vandaag thuis ben gekomen zit er plots een wittige ronde vlek op (de binnenkant) van mijn tv scherm. Het is vooral goed te zien wanneer er een donkere effen kleur op de achtergrond is (hierbij een foto van het scherm inclusief de vlek https://imgur.com/a/2tB9jfN).

Het gaat hier om een Philips 49pus6401 ambilight. Deze is net een jaartje oud.

Zou dit een software dingetje kunnen zijn, of is dit hoogstwaarschijnlijk een defect? Ik heb momenteel de meest recente software geïnstalleerd.

Graag hoor ik wat jullie hierover kunnen vertellen.
Met vriendelijke groet,

Nathan Heijdelberger

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoë1.
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-03-2022
Hoi Nathan en andere leden,

Ik heb sinds een aantal weken dezelfde witte vlekken in/op m’n Philips Smart TV (43pus6101/12) en het lijkt steeds erger te worden.
Mijn tv is 1,5 jaar oud.
Ik heb dit gemeld bij Philips Klantenservice incl. foto en aankoopbon en wacht nu op een reactie van hun kant.
Dus, hope for the best !

Mvg
Zoë

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:50
Ik heb sinds vandaag ook opeens precies dezelfde vlek bij mijn TV (49pus6401/12). De vorm en de opbouw van de vlek is exact hetzelfde: https://imgur.com/a/DY3OWki .

Hoe is de afwikkeling van het garantieproces bij jullie verlopen?

[ Voor 3% gewijzigd door GJV93 op 01-09-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolkef
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-02-2023
Hoe bizar.

Ik heb exact dezelfde TV (49PUS6401)

En ook ik heb sinds een kleine 2 weken last van een witte vlek te midden van mijn beeldscherm.

Ik dacht eerst dat mijn dochtertje van twee er misschien iets tegen aan gegooid had (wat mij heel onwaarschijnlijk leek). Maar na het googlen en uitkomen op dit forum, denk ik uiteraard anders nu.

FYI, mijn TV is nu ook 14 maanden oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44
Verrek, ik heb exact dezelfde vlekken op mijn 49PUS6401, alleen dan 2 recht onder elkaar! Heb zojuist contact opgenomen met CoolBlue en die hebben n.a.v. de foto's in dit topic (waarvoor dank!) een reparatieverzoek bij Philips ingediend en die gaan contact met mij opnemen om een monteursbezoek te plannen. Had nog 1 maand garantie (dat hielp natuurlijk), dus ben benieuwd wat er uit komt. Zal het hier melden als Philips langs geweest is :)

[ Voor 71% gewijzigd door RadioAir op 19-11-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 10:30
Hallo jongens,

Ik had er al een tijdje 2. Ik dacht dat ik hem een keer verkeerd had verplaatst. Maar helaas worden het er steeds meer.

Wat is er bij jullie gebeurd? Ik weet niet hoe oud hij precies is. Morgen maar eens een factuur zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xsPzvwrU07kJsrLiOgldgBGb/thumb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door rcthans op 12-12-2018 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb de mijne net weer terug van reparatie. Het is een productiefout, de lenzen die op de LEDs zitten vallen er af en dat geeft die vlekken. TV is bij mij netjes opgehaald en weer teruggebracht. De LED strips zijn vervangen door verbeterde varianten waarbij het niet meer voor zou moeten komen, aldus de monteur van CE Repair. De laatste twee maanden gaan ze blijkbaar allemaal met bosjes tegelijk stuk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1242098

Hoe is dit bij jullie afgelopen? Zelf de kosten moeten betalen of is het vergoed? Uiteraard is dit bij mijn 49PUS6101/12 gebeurd, twee maanden na de 2-jarige garantie.

Gekocht bij Coolblue, die mij in principe een middelvinger geeft, omdat de garantie voorbij is. Reparatie kost €115,-. Maar, als het om een productiefout gaat... zoals RadioAir aangaf... is het toch gek dat de koper er voor moet opdraaien?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Gratis reparatie, maar had nog een maand garantie..

[ Voor 8% gewijzigd door RadioAir op 13-08-2019 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 1242098 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:48:
Hoe is dit bij jullie afgelopen? Zelf de kosten moeten betalen of is het vergoed? Uiteraard is dit bij mijn 49PUS6101/12 gebeurd, twee maanden na de 2-jarige garantie.

Gekocht bij Coolblue, die mij in principe een middelvinger geeft, omdat de garantie voorbij is. Reparatie kost €115,-. Maar, als het om een productiefout gaat... zoals RadioAir aangaf... is het toch gek dat de koper er voor moet opdraaien?

Ben benieuwd naar jullie reactie.
De garantie is helemaal niet voorbij, enkel de fabrieksgarantie van Philips zelf. Nu moet Coolblue het oplossen

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 13-08-2019 21:23 ]

• ItsWappert
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-12-2024
Hier precies hetzelfde probleem. Tv is van december 2016, dus geen garantie meer. Volgens de Philips klantenservice is dit geen productiefout. Dit model komt ook niet in aanmerking voor de Philips reparatieservice, ik moet ermee naar de winkel (bol.com).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaboom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09-2022
Heb een Samsung tv uit 2014 en sinds vandaag hetzelfde probleem. Een witte vlek net rechts van het midden.
Na wat zoeken kwam ik o.a. deze video op youtube tegen:
YouTube: Samsung 60" LED TV - LED Strip Replacement Tutorial Fixing Bad LEDs ...
bij 7:07 zie je de lenzen waar RadioAir het over had.

Heb mijn tv uit elkaar gehaald, de losse lens kwam ik onderin de tv tegen, en de lens met een beetje lijm weer op zijn 3 pootjes vastgelijmd.
TV zit weer in elkaar en het beeld is weer perfect.
Kost je een paar uur, maar als je een schroevendraaier vast kan houden en wat lijm hebt bespaar je zo een paar honderd euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1251628

Same here sinds 1 maand. Meteen afgescheept door coolblue “scherm valt niet onder de garantievoorwaarden”. Zojuist weer een bericht gestuurd dat het toch niet zo kan zijn dat ik een tv koop, er geen garantie op het belangrijkste onderdeel van dat hele ding zit. Juist bij coolblue gekocht vanwege hun goede service... valt behoorlijk tegen dus.

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1255618

Zelfde verhaal hier sinds juli. Ook een maand of 4 buiten garantie. Coolblue probeert me af te schepen met de 'coulance' regeling van Philips (waardoor ik zelf nog altijd meer dan 60% van de reparatiekosten moet betalen). Belachelijk, aangezien het om een ondeugdelijk product gaat (zoals hierboven ook al vermeld is). Sinds twee weken is er een tweede paneel uitgevallen, zodat er nu twee van die witte vlekken in het beeld zitten.

Wanneer je dit echter bij Coolblue aangeeft geven ze absoluut niet thuis. Als ik het met hun voorstel niet eens ben moet ik maar lekker naar de Geschillencommissie. Dus dat gaan we dan maar doen.

Tot zover het goede service verhaal van Coolblue. Uiteindelijk ook gewoon een bedrijf dat niet thuis geeft.

• ItsWappert
Inmiddels is bij ons de tweede vlek zichtbaar... zit sterk te twijfelen om 'm zelf uit elkaar te halen en de lensjes weer vast te lijmen, maar dit lijkt me toch nog wel een beste klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariatus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-02 10:39
Ik heb er ook last van met de philips. Zijn bij mij op het moment al 6 vlekken. Helaas ook net buiten de garantie periode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ariatus schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:50:
Ik heb er ook last van met de philips. Zijn bij mij op het moment al 6 vlekken. Helaas ook net buiten de garantie periode..
wordt het dan niet vervangen? een productiefout is anders dan een defect lijkt mij? eigenlijk horen ze dit te vervangen.

• Ariatus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-02 10:39
Lijkt me niet dat ze dat doen eigenlijk, ze garanderen dat hij het 2 jaar doet. Dat is wat garantie is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27
Je hebt recht op een deugdelijk product.
Een tv moet minimaal toch wel 5 jaar meegaan. Ik zou mij beroepen op het consumentenrecht en dat je dus recht hebt op een deugdelijk product, ook buiten de standaard fabrikant garanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1255618

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Coolblue via Thuiswinkel.org. Nemen hun verantwoordelijkheid. De term 'ondeugdelijk product' wordt bij hen heel anders geinterpreteerd (namelijk dat je als consument er gewoon lekker zelf voor opdraait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsWappert
Tv in de woonkamer inmiddels vervangen, de tv met vlekken naar de slaapkamer verhuisd. Na het ophangen van de tv aan de muur in de slaapkamer startte ik de tv op met 14 ipv 6 vlekken de dag ervoor!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wesselvdwaa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03 18:58
Beste mensen. Allereerst. Philips hun service is onder de maat. En dan zeg ik dit netjes.

Mijn garantie was nog niet verlopen toen ik contact op nam. Echter toen ik hem wilde verzenden was dit wel het geval. Geen garantie dus. Kon hem opsturen en zou het moederbord worden vervangen. Een teken dat Philips geen verstand heeft. Kosten €200 ongeveer.

Nou, deze jongen vond dat het geld niet waard voor een tv van €450.

Na het open te hebben gemaakt bleken de lenzen van de leds afgevallen te zijn. Los gelaten. Lagen onderin de tv.

Heb de tv nu voor de tweede keer open gehad en gemaakt. In totaal 15 lenzen vast gelijmd met B-7000.

Kosten €10

Waardeloze service van Philips. Buiten garantie zelf open schroeven en repareren zou ik zeggen. Zie foto’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDGj0svw27DWzh8cZcjEP61qDFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfLucqiV0TvIazEcT2VhaNoI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFEZzrH3vWI0aMMzCGlQxym8mzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCWqjwOUNDK8oWmjyE4q4Jn6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtlUMAZa7g1XeIJLIY9N7g0mR18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foKOgUaoqFUdVZRyWGy0Fn3p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnFKDiYwGJBusvYLpGVpL8su-NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjBlQuJCzUoIv28CsDXOALjt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHyQY4XFqWBaO2yG5CnBRkWuCnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxbmms85LkMmLJrY9mWWHtL3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbZJbUnWs4N6osn2H_OOjkzGfC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqj6lUU0AuxDc4zxfQ2i5ByQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiva56
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb ook dit probleem en vraag mij af of iemand met twee linker handen dit kan maken. Hoor graag een reactie van U.

M.v.g.
Wiva

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teamforce7
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-11-2023
Zelfde probleem met zelfde TV, helaas al 3j oud en dus geen garantie meer.

Toch maar het risico genomen deze te openen en de 2 losgekomen opnieuw te plakken met modelbouw lijm. Echter bij het voelen of andere ook los stonden vielen deze er ook spontaan af. Uiteindelijk een 60 opnieuw bevestigd.

Echt perfect zijn sommige nu niet geplaatst waardoor het bij lichte scènes nog een beetje zichtbaar is dat er aan geknoeid is, maar alsinds veel beter dan de continue zonsopgang van ervoor. Ben er ook vrij zeker van dat op termijn de rest ook had gevallen...

@wiva56 Met men 2 rechterhanden heb ik er toch al een kleine 3u over gedaan om zeker niets stuk te maken maar niks is onmogelijk als je gewoon voorzichtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanVelde
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08-2020
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung tv. Ik lees overal openmaken en plakken. Nu ben ik best handig en heb de achterkant er al af maar dan? Zie niet hoe en wat ik dan moet doen om het scherm los te krijgen van de tv.
Iemand een duidelijke instructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamforce7
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-11-2023
@ArjanVelde

Best even op youtube zoeken naar iemand die hem open heeft gedaan, in het geval van mijn Philips heb ik na de plastieke achterkant er af te halen hem omgedraaid op de achterkant (en op bed gelegd om de elektronica niet te beschadigen). Daarna waren het nog 10 tallen vijzen aan de zijkant en kon deze losgeklikt worden van de kader. En dan de juiste laag zoeken zoals op de foto's van wesselvdwaa te zien is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinMa
  • Laatst online: 04-01-2021
Ough hier precies hetzelfde, TV is echter 3 1/2 jaar oud.
Philips gaat langskomen voor reparatie, maar heb niet zoveel zin hiervoor te betalen.
Dit lijkt toch echt op een productiefout zoals hierboven al vermeld.

Zal mij eens in consumentenrecht gaan verdiepen....
Houd jullie op de hoogte.

Gr.,

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMa
Even een additionele reactie, op https://www.consumentenbo...-reparatie-in-de-praktijk heb ik het volgende gevonden (zie ook plaatje): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02Pdf5iRC99fmB6f6VbnicwGAlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RR3Ln5MSBMi9xVPDLo3EPHWt.png?f=fotoalbum_large

Zie ook de definitie van ondeugdelijk product.

Hieruit mag je denk ik concluderen dat Philips deze reparatie kosteloos moet uitvoeren en als ze langskomen zal ik ze hier ook op wijzen.

Houd jullie op de hoogte....

Gr.,

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibusch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-02 22:51
Ik heb nu ook 1 vlek op mijn Philips 43PUS6201/12, dus waarschijnlijk ook een lensje eraf gevallen. Hij is net iets meer dan 3 jaar oud. Grrrr!

Wat kan ik doen? Ik heb het apparaat bij Philips indertijd geregistreerd, maar ik heb niet het gevoel dat ik daar wat aan heb. Bij hardwareproblemen moet je je blijkbaar ook bij TPVision registreren/aanmelden.

is er iemand in de buurt van Nijmegen met ervaring in het lijmen van die lensjes?

@MartinMa Ik hoor graag als je meer weet.

Mvg,
Manuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pekelsnor
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb dit probleem ook gehad en bij de Chinees nieuwe complete strips besteld ca 22 euro dan staan de lenzen ook gelijk weer goed en heb je gelijk frisse leds want ik had er ook 2 zwakke leds in zitten, uiteraard afwachten hoe lang het goed blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibusch
Wat voor strips bedoel je precies?
En hoe zet je die er dan in? Dat lijkt me nogal geen klusje voor de 2 linkerhanden hier...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinMa
Coolblue was het niet eens met mijn stelling.
Ik heb de ConsuWijzer gebeld en die vertelde mij dat ik in mijn recht stond en dat Coolblue inderdaad een ondeugdelijk product geleverd is.

Ik het dit Coolblue laten weten en ze nog een laatste kans te geven mij de kosten te vergoeden. Deze hebben ze afgewezen.

Nu ben ik een geschillen procedure begonnen bij:
https://www.degeschillencommissie.nl

Let even op bij de algemene voorwaarden of jou leverancier hierbij is aangesloten.

Je moet wel een lange adem hebben de procedure kan wel aan half jaar of langer duren en het kost ook wat geld, maar als je in het gelijk wordt gesteld moet de leverancier ook deze kosten betalen. Ik denk dat je een goede kans maakt.

Zie een voorbeeld geschil dat ik gevonden heb:
https://www.degeschillenc...nsument-mocht-verwachten/

Success!!

Gr., Martin

• MartinMa
ps. Ik heb de TV uiteraard wel via hun reparatie-kanaal laten repareren en de kosten onder protest geaccepteerd.

• MartinMa
pss. Je moet via de leverancier (en niet bv. Philips), de leverancier is de wettelijk aansprakelijke partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibusch
Hoi,

Bedankt voor de informatie. Ik kom er echter zojuist achter dat de Belgische webshop waar ik de TV gekocht heb inmiddels failliet is (hifinesse.be, bestond meer dan 30 jaar... en ging 3 maanden na aankoop failliet.) Dus de verkoper aanspreken heeft geen zin meer.

Ik had de TV ter reparatie aangemeld bij het bedrijf waar Philips mij naar verwees, maar daar krijg ik domweg geen reactie. Het betreft CE Repair (https://cerepair.nl/)

Wat zou ik nu nog kunnen doen??

Groeten,
Manuel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is waarschijnlijk een vrij simpel iets als lenzen vastlijmen, maar als het een betaalde reparatie wordt is iemand zo een uur bezig om hem uit elkaar te halen en nog een uur om hem weer in elkaar te zetten en dan zou ik zeggen dat als ze 2 arbeidsuren rekenen je goed wegkomt. Maar dan zit je al op een reparatie van boven de €200. Dat is veel geld in verhouding met de waarde van de TV.

Ik zou dus zeggen, of je doet het zelf, of accepteert je verlies en gaat op zoek naar een nieuwe. Maak van je twee linkerhanden maar twee rechterhanden, misschien heb je een kind dat technisch nieuwsgierig is? Uiteindelijk is het uit elkaar schroeven, lenzen vastplakken en weer in elkaar zetten. En ja je bent vast wel even bezig om in te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibusch
OK, bedankt voor het advies.

Maar wat bedoel je met dat laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMa
CE Repair heb ik die van mij ook laten maken. Erg professioneel hoor. Zou ze gewoon even bellen via het nummer op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Quibusch schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:49:
OK, bedankt voor het advies.

Maar wat bedoel je met dat laatste?
Dat het uit elkaar halen van de TV om bij de lenzen te raken je best een paar uurtjes zal kosten. Erg moeilijk is het niet, met een schroevendraaier kom je een heel eind. Maak foto's terwijl je aan het demonteren bent, dat maakt het makkelijker de boel weer goed in elkaar te zetten. Mocht het ergens niet lukken, vraag hier om raad, waarschijnlijk kunnen we je dan wel helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door dmantione op 13-10-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pekelsnor
  • Laatst online: 28-01-2024
Het is ongeveer 2 uur werk maar pas op dat bij sommige en zeker de grotere modellen het scherm ook nog geplakt zit met plakstrips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibusch
CE Repair wil dat ik mijn TV eerst langsbreng of opstuur en dan gaan ze voor iets minder dan 40 euro een diagnose stellen. En daarna weet ik pas wat het gaat kosten. Ze willen van te voren, zelfs niet met een heel duidelijke beschrijving, geen enkele inschatting doen van de kosten. Dat vind ik nogal naar. Voor 40 plus 2x verzendkosten heb ik dan nog niks...
Dus ik vind dat niet heel aantrekkelijk. Zeker als er dan nog 200 euro bijkomt of zo. @MartinMa wat waren de kosten bij jou?

Mijn TV is trouwens 43" dus niet supergroot.

Bedankt allemaal voor de adviezen. Ik denk dat ik als het me te irritant wordt het inderdaad met een handige collega zelf ga proberen.
Hier om raad vragen is prima natuurlijk (en ik waardeer het aanbod voor hulp enorm!), maar het kan natuurlijk wel een paar dagen duren voor iemand reageert. Ik denk niet dat mijn gezin het leuk vind als ik de TV zo lang uit elkaar heb liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:44

pim_rs

Stars and Stripes

Quibusch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:16:
CE Repair wil dat ik mijn TV eerst langsbreng of opstuur en dan gaan ze voor iets minder dan 40 euro een diagnose stellen. En daarna weet ik pas wat het gaat kosten. Ze willen van te voren, zelfs niet met een heel duidelijke beschrijving, geen enkele inschatting doen van de kosten. Dat vind ik nogal naar. Voor 40 plus 2x verzendkosten heb ik dan nog niks...
Dus ik vind dat niet heel aantrekkelijk. Zeker als er dan nog 200 euro bijkomt of zo. @MartinMa wat waren de kosten bij jou?

Mijn TV is trouwens 43" dus niet supergroot.

Bedankt allemaal voor de adviezen. Ik denk dat ik als het me te irritant wordt het inderdaad met een handige collega zelf ga proberen.
Hier om raad vragen is prima natuurlijk (en ik waardeer het aanbod voor hulp enorm!), maar het kan natuurlijk wel een paar dagen duren voor iemand reageert. Ik denk niet dat mijn gezin het leuk vind als ik de TV zo lang uit elkaar heb liggen :)
Je zou een repair cafe kunnen proberen. Hier kun je met hulp van handige vrijwillgers je tv repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMa
Kosten waren E170,= inc. BTW voor een 49" Philips TV.
Daar zaten wel E53 transportkosten bij (ze kwamen hem halen en brengen), maar er zat ook E81 coulance vanuit Philips bij die ik dus niet hoefde te betalen.

Ben overigens nog steeds bezig met een geschil over de reparatie kosten.
Kan nog wel een half jaartje duren voordat we hier uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibusch
Ik krijg geen coulance zegt een Philips chat-medewerker en ik heb een 43" en die worden niet opgehaald/gebracht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Laatst online: 03-05 12:06
Ik vraag me bij dit soort dingen af waarom Philips de naam heeft verkocht aan TP Vision. Nu krijgt iedereen eigenlijk een hekel aan het verkeerde bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal St
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-03-2021
Hier een handleiding:

https://nl.techinfus.com/...remont-led-podsvetki.html

Je kan er het beste zelf aan beginnen. Als je moet gaan beginnen met aan te tonen dat het product ondeugdelijk was, ga je dit niet zonder advocaat winnen. Ik spreek uit ervaring, ik ben net 3 jaar bezig geweest om via mijn bijkomende verzekering contractuele geschillen aan te tonen dat mijn warmtepomp ondeugdelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVrepserviceNL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
Klachtomschrijving:

Geen beeld, meestal nog wel geluid en ambilight (Philips)
Geen beeld, soms bij het opstarten van de tv is heel kort een logoflits zichtbaar (LG, Philips, Panasonic en Sony)
Lichte vlekken in het beeld (de lenzen van de ledverlichtingzijn dan losgeraakt) (Philips, LG)
Stby lampje gaat 6 x knipperen (Sony) 

Oplossing:

Het uitvallen van de verlichting is een veelvoorkomend probleem bij tv‘s, maar zal in de meeste gevallen prima te repareren.
Altijd moet er een complete set verlichting vervangen worden, zodat de tv na reparatie weer in nieuwstaat is en de levensduur van de tv wordt verlengt  (2 jaargarantie op deze reparatie moet de norm zijn)
In de meest gevallen kan de complete verlichting vervangen door betere onderdelen te monteren dan die er fabrieksmatig in zitten, hierdoor zal de tv langer mee gaan.

Interessant om te vermelden:
Veel reparatiebedrijven doen deze reparatie niet en geven een dure prijsopgave voor het vervangen van het hele scherm, dit is echte niet nodig en heeft tot doel u te bewegen en nieuwe tv aan te laten schaffen.

Defecte led verlichting staat op nummer 1 van de klachten aan tv’s en kan in veel gevallen worden aangemerkt als een ontwerp- en productiefout.

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik weet niet of "TVrepserviceNL" slaat op een reparateur, maar als je dit soort problemen tegen een voor de consument redelijke prijs kunt verhelpen, dan denk ik dat er markt voor je diensten is. Het probleem is vaak de hoeveelheid geld die aan arbeidsuren betaald moet worden, de onderdelen zijn de kosten niet. Daardoor is het advies vaak om het zelf te doen, maar zoals je in dit draadje kunt lezen is de drempel daarvoor hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 10:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

dmantione schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:12:
Ik weet niet of "TVrepserviceNL" slaat op een reparateur, maar als je dit soort problemen tegen een voor de consument redelijke prijs kunt verhelpen, dan denk ik dat er markt voor je diensten is. Het probleem is vaak de hoeveelheid geld die aan arbeidsuren betaald moet worden, de onderdelen zijn de kosten niet. Daardoor is het advies vaak om het zelf te doen, maar zoals je in dit draadje kunt lezen is de drempel daarvoor hoog.
Vooralsnog biedt poster geen service aan, maar wijst hij/zij dat er vaak mogelijkheden zijn om dergelijke zaken te repareren itt het (geforceerd) kopen van een nieuwe televisie.

Het aanbieden van services via deze weg is in ieder geval niet de bedoeling.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:10
Ik heb dus ook sinds kort dat er steeds meer witte bollen in het tv scherm (4 jaar oud nu) komen en ik ben dan ook van plan om binnenkort de gevallen reflectors er weer op te lijmen

Ik zie op diverse fora en YouTube 2 componenten lijm en dergelijks voorbijkomen maar ik dacht zelf om ze met goede secondelijm vast te lijmen, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbogat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:49
superlion schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:36:
Ik zie op diverse fora en YouTube 2 componenten lijm en dergelijks voorbijkomen maar ik dacht zelf om ze met goede secondelijm vast te lijmen, heeft iemand daar ervaring mee?
Vanochtend heb ik onze 55” Phillips TV gerepareerd door de reflectoren weer vast te plakken. Ik heb B-7000 lijm gebruikt. Besteld bij bol.com. Ik heb een tube van 50ml, maar 15 was ook wel genoeg geweest.
Het is wel een klusje om met twee personen uit te voeren bij een TV van deze grootte. Het is goed gelukt, alle vlekken zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Had een paar foto's gemaakt! Altijd iets waar medetweakers iets aan kunnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Turbogat schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:03:
[...]

Vanochtend heb ik onze 55” Phillips TV gerepareerd door de reflectoren weer vast te plakken. Ik heb B-7000 lijm gebruikt. Besteld bij bol.com. Ik heb een tube van 50ml, maar 15 was ook wel genoeg geweest.
Het is wel een klusje om met twee personen uit te voeren bij een TV van deze grootte. Het is goed gelukt, alle vlekken zijn verdwenen.
Vorige maand een 32" Samsung met een lichtvlek in het beeld kunnen repareren. Er was ook een reflector los. Heb deze met 3 piepkleine drupjes Bison montagekit vastgezet. Hopelijk is de lijm ook sterk genoeg, was best een klusje om het frame met flinterdunne klemmetjes los te krijgen zonder beschadigingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgaAEu4XE9hJPEoJpPAEGaxLjMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1ulERSItAmeSoxs4aE6fzh9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lN4larBh2D3JC2XWX47t9wkGTVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APwVMoAGaTfshbJNApjUH7oS.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caroliek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb vandaag mijn Philips 49PUS6101 opengemaakt omdat ik 4 witte vlekken had. Bij controle bleken vrijwel alle lensjes los te zitten. Alles weer vastgelijmd met B7000 en de boel weer in elkaar gezet.
Als ik nu de tv aanzet krijg ik afwisselend een helemaal wit scherm, een blauw scherm, een rood, een groen en een zwart. Dat gaat zo de hele tijd door. Wat is er mis??
Pagina: 1