xtreem bass systeem gezocht, welke/wat nemen? Tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Beste tweakers,

het volgende .. ik ben nu al een tijdje aan het rondneuzen voor een leuk audio systeem.
De bedoeling is feesten geven, echter voor de muziek smaak welke word beluisterd is bass belangrijker dan hardheid van het geluid.

Denk hierbij aan Hardcore, Frenchcore, Terror, Hardtek >:) *O*

Bass geluid verdeling moet ongeveer 80/20 worden

Ik heb in gedachte iets van 8x 18 inch woofers met 2 of 4 toppers erop

Hierbij ook de juiste versterkers

Als woofers dacht ik zelf aan minimaal 800 watt RMS per stuk

Ik zie ook verschillende soorten kisten voorbij komen, hoorngeladen lijkt me har hardste en laagste te gaan zover ik begrijp ?

Alvast bedankt voor het lezen, en mee denken _/-\o_

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:22
Belangrijkste mis je, wat is het budget? Wil je alleen speakers of ook een setje CDJ2000's of dergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laatst ook zo'n vraag voorbij zien komen. Moest gelukkig in een vrijstaande keet komen, ver van de bewoonde wereld ;)

Kijk bij bax-shop.nl naar PA systemen die binnen je budget vallen. En doe je buren een lol, if an :)
Denk daar trouwens serieus over na. Feesten thuis geven is leuk maar je wilt geen ruzie, hoe jong of oud je ook bent.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Alleen audio gaat het om DJ95, rest is al in huis.

Voor de buren hoef je niet bang te zijn Eagle, word gegeven in vrije loodsen of platteland buiten

Budget .. ehm .. speakers en versterkers +- 3/4000 euro. hoeft niet perse nieuw

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jag

8 maal 18 inch maak je meer mensen niks mee dan je buren :).

Wat is je budget? Hoorngeladen gaat meestal minder laag, maar wel harder. Zie Funktion one voor een voorbeeld. De muziekstijlen die je noemt vragen ook niet om veel energie onder de 40hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Na wat onderzoek pp het net, denk ik dat ik met 4x 18 inch ook wel weg kom, dan al aardig grote kasten heb staan ook. Net zo groot als een dubbele 18 standaard bass box

Dan kom ik met budget ook beter/mooier uit O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Reg-Edit op 30-05-2018 22:51 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hoorngeladen kasten zijn vaak wel wat duurder in aanschaf, en zitten vaak in een wat duurder segment, zelf bouwen wordt dan interessant.

hier staan wat leuke knutselprojectjes:
https://www.speakerplans.com/index.php?id=hornplans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Hoe groot is de zaal of het aantal mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Of een cubo 18. Die tapped horns zijn wel mooi compromis tussen diepgang en efficiënte. Zien er ook gaaf uit.

Qua versterking zou ik zeker Behringer inukes overwegen met ingebouwde dsp. Heb je xover en klasse d in één met veel power en bijna gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Wellicht is een ritje richting Bas-Shop of iets dergelijks ook niet vekeerd.
Over het algemeen veel (eerlijke) kennis daar in Huis en veel op voorraad.
Zo kun je ook het e.e.a. luisteren en advies inwinnen.

Je kunt kiezen voor het zelf samenstellen van een passieve set met losse versterkers of direct een actieve set met 2x top en 4x sub zoals:
https://www.bax-shop.nl/s...ekerset#productinformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:35:
Hoe groot is de zaal of het aantal mensen?
dat is naast het budget de belangrijkste vraag...

Lees dat het ook buiten komt te staan, let op dat je dan geen reflectie hebt, en het geluid dus ook zo 'weg' is. (maw; je hebt meer/andere speakers nodig)

Met hoorngeladen subs zorg je er dan wel voor dat het een km verderop ook nog te horen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.Lubbers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:31
De Clubmate III die NL_Scratch aanraad is bij dit budget de beste optie. Bij het lezen van je tekst moest ik daar meteen aan denken.
Alles actief dus geen zware versterkerracks en als je in de toekomst geluid te kort komt zet je er gewoon een 2e set naast. Setjes gaan serieus hard en blijven zuiver klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Zoiets is natuurlijk een optie. Maar wel 15ich, bass reflex, en niet mega amp vermogen. Met zelfbouw met zelfde budget dmv tapped horns (cubo) en ruime dubbele amp vermogen ga je denk ik nog wel 10dB meer output behalen. Dat is wel de moeite. Maar het is ook veel meer moeite ;). Aan de ts de keuze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Ik ben benieuwd, ik ga kijken of ik het morgen red om daar langs te rijden. Om even te testen .. of eerder gezegd, aan te voelen hoe de subs zijn.

Goede tip bedankt, de reviewers (Baxshop) zijn er blijkbaar erg blij mij, ik weet dat ik best wel (extreem autistisch) kritisch kan zijn betreft goede audio. In me auto draai ik namelijk ook al op 140 decibel .. _/-\o_

Heb de afgelopen weken ook wel het 1 en ander gehoord aan setjes, tot nu toe nog helemaal niet tevreden.

Ik ben gister bij dit setje wezen kijken .. en heb hem laten staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0hbOrJ4IFnNdSrvl7NWBcRcn/full.jpg

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
Zelf goede ervaringen met een set van Seeburg de Acoutic Line. TSM12 topjes en de 1801 sub. In plaats van 8 subjes op lijn zou je ook een end fired sub array kunnen proberen. Gaat vreselijk hard. Waar je met 8 op een rij nog richting 100% vermogen gaat heb je met die end fired array nog geen 50% vermogen nodig om een flinke sporthal te laten dreunen.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Reg-Edit schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:26:
Ik ben benieuwd, ik ga kijken of ik het morgen red om daar langs te rijden. Om even te testen .. of eerder gezegd, aan te voelen hoe de subs zijn.

Goede tip bedankt, de reviewers (Baxshop) zijn er blijkbaar erg blij mij, ik weet dat ik best wel (extreem autistisch) kritisch kan zijn betreft goede audio. In me auto draai ik namelijk ook al op 140 decibel .. _/-\o_

Heb de afgelopen weken ook wel het 1 en ander gehoord aan setjes, tot nu toe nog helemaal niet tevreden.

Ik ben gister bij dit setje wezen kijken .. en heb hem laten staan:

[afbeelding]
Let wel op; voor 4000 euro koop je geen set welke hard én goed klinkt... ja, je kan vast een set vinden die hard 'beukt', maar qua kwaliteit ben je er nog niet...

Weet je al voor hoeveel mensen je muziek wilt?
Ik heb een dynacord XA2 set gehad, dat was een 2x 18" en een top per kant... klinkt heel erg goed voor live muziek, maar 4x boven je budget en ik zou er geen hardstyle/hardcore feest voor 300man mee doen, dan kom je laag te kort. (zeker buiten)

Leg je verwachting voor 4k dus zeker niet te hoog... (tenzij je al tevreden bent als het dreunt natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 20:54
Hoeveel mensen moet je dekken, dat is de belangrijkste vraag.. en hoe ? buiten of binnen ?
Ik ben persoonlijk fan van hoorngeladen kasten, tops maar ook kicks en subs...
aangezien je voor een compleet systeem zo groot, met goede spullen makkelijk over de 10k gaat...

Ik heb nog 4, enkele 18 inchers staan (martin audio S18+), topjes erop en klaar!
ook die bied ik aan.. mocht je interesse hebben hoor ik je graag!
Pagina: 1