Toon posts:

Zou jij dit doen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou jij dit doen ??

3500 piek uitgeven voor een Mitsubishi monitor 2040U model ??

Het is wel de dikste van allemaal en komt ook als beste bij de meeste tijdschriften uit.

is 3500 piek wel waar voor een 21" monitor, ofnie ??

thanks,

ciao

Verwijderd

Die afweging heb ik ook gemaakt , nu 2100 neerleggen voor een Iiyama 22" of ff wachten op m'n vakantiegeld en een Philips Brilliance 21" kopen . Ik heb toch maar de Iiyama gekocht omdat 3500 of meer gewoon te gek is voor het kleine beetje extra wat zo'n topmonitor biedt aan betere beeldkwaliteit .

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Sjesus.. waarom zoveel geld in een monitor steken, mijn max. uitgave voor een monitor is 800,- voor een 17"...

Verwijderd

Topicstarter
waarom zoveel geld ??

ik ben erg kwaliteit gericht, verwacht hoge eisen omdat ik webdesign bedrijf heb, doe veeeeeel grafisch, zit veeeeeeel achter schermpje, doe veeeeeeeel aan gamen en ik wil de monitor kunnen gebruiken bij mijn opkomende 2 tot 3 toekomstige systemen.

misschien dat ik gewoon ILYAMA moet kopen ??
Maar heb wel gehoord dat de scherm na een tijdje raar gaat doen.
(iemand die weet of dit ook bij de mitsubishi beeldbuis is in de ILYAMA ) ?

maargoed...... ik wil dus een goede solide monitor hebben.

(sorry voor tikfouten)

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Waarom niet bijv. 2*19" en een matrox dualhead, dat is nog steeds goedkoper en je hebt meer schermoppervlakte.

IIyama is ook niet echt een duur, professioneel merk, wat dacht je van NEC of eizo?
Het beste is als je die monitoren naast elkaar ziet, dan kan je zelf zien wat de kwaliteit is.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
'k heb voor 990,- een 19" Sony MultiScan 420GS, das zo'n Trinitron ding, perfect beeld 100Hz, front & rear ingang, met alles erop en eraan.

Beat that...

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Have a look ??

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

digital8 waar heb je die dan vandaan??

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Die Sony kostte mij 805 piek.
Lang leven PC-prive :)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

3500 pieken??????? das INSANE!!!
neem dan 2 19 inch sony beelschermen en een matrox dual head g400. dan heb je voor minder poen veel meer en beter beeld.

3500?? tsjjj, das echt betalen voor jan ***
3500? heb je er SERIEUS over nagedach???
dual monitor is wel even handiger.
ook als je geld teveel hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay mensen, kijk dan even naar volgende link voor specs en plaatje van monitor.

http://www.innovu.nl/mitsubishi_pro2040u.htm

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

wtf ? 2 monitoren.. like ruimte enzo ?

wat is er mis met in 1x een goede 21" kopen zodat je weer een aantal jaar geen nieuwe monitor hoeft te kopen..

lekker.. 2 19"'s.. maar niet heus

19".. 1600x1200 ??.. net aan achtig..
21".. 1600x1200 (of hoger) makkelijk.. en je hebt gewoon relaxed scherm =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Die Mitsubitshi heeft dezelfde specs als mijn Iiyama . Volgens mij hebben ze dezelfde beeldbuis . Dan zeg ik weer dat is het verschil in prijs niet waard . O ja ik draai 1024x768 op die 22" . Kijkt echt veel prettiger dan stoer doen en 1600x1200 draaien op een 19"

Verwijderd

Topicstarter
welke type Lama heb je dan ??

Verwijderd

Vanuit een persoonlijk standpunt zou ik er niet over denken, maar als jij een webdesign bedrijf hebt (en er ook genoeg geld mee verdient om een monitor van 3500 te betalen) zou ik zeggen koop de beste mogelijk en leg de 3500 gulden ervoor neer.
Maar als je dat gaat doen moet je denk ik wel eerst de beste illiama (waarom moet een bedrijf ooit zo'n k*tnaam hebben?) er naast zien, en kijken of je de extra prijs waard is.

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Het is iiyama en dat komt doordat ze japans zijn :P

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

De A201HT oftewel Vision Master Pro 510 22"

Verwijderd

Correct me if i`m wrong, maar Zijn de Mitshubishi en iiyama beeldbuizen niet de ZELFDE? volgens mij wel. m`n A901HT lama kan hetzelfde aan als die ellendige 3500 kostende mitshu [met powerstrip]de 21Inch lama zou dat ook moeten kunnen. neem een 21Inch Show-off sony, zit je UBERHAUPT goed, en dan ben je ECHT veel kwijt :) >:) :)

Verwijderd

Het is gewoon de zelde beeldbuis:
Mitsubishi Diamondtron NF
Dus op zich verschillen ze niet erg veel.
Alleen de implantatie is iets beter bij de Mitsubishi dan bij de IIyama. maar die implantatie is zeker geen 1300 gulden waard.
Dus neem gewoon de IIyama. Of inderdaad 2x een LG 19"er(kwijl)met een G400.dat kost je totaal 2850(LGs zijn 1200 dacht ik maakt dus 2400+een G400MAX iets van 450 of zo)

ThaVinnY

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-08 12:55

vanDaal

-ismeereentje

pfoe.... of ik dat zou doen? Das een moeilijke afweging inderdaad. Het ligt aan een aantal zaken natuurlijk

Hoe belangrijk is een monitor voor je? Dat verschilt natuurlijk per persoon. De ene heeft er geen probleem mee dat een monitor iets minder scherp zou zijn. Voor mezelf is een monitor juist het belangrijkste onderdeel, omdat ik daar de hele dag tegenaan zit te kijken. Ik heb daarom voor een goed merk monitor gekozen (ViewSonic PF790, 19"). Ik vraag me trouwens eerlijk gezegd ook af hoe groot het verschil is tussen een Iiyama en een Mitsubishi. Volgens mij is dat niet zo groot.

Heb je er geld voor over? Die Mitsubishi is wel een duizend piek duurder. Dat is niet mis!

Mijn mening: Als ik het geld had, zou ik het doen :)

Als je trouwens nog meer reviews wilt hebben van de Mitsubishi, check dan ff tweakers.net en zoek op 2040U. Er zijn al een aantal reviews langsgekomen de laatste maanden (waarbij overigens de Mitsubishi heel goed naar voren kwam).

Nog een paar andere reviews (niet van t.net volgens mij):
http://www.cadonline.com/reviews/hardware/0500monitors/index.htm
http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=twe ntyone2&page=1

En nog een paar meningen van gebruikers:
http://www.help.com/cgi-perl/question/1/33?sidx=1573987&from=http://www.help.com&tag=st.cn.sr.hp.2

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar voor de IIYAMA 22" ga :)

scheelt me weer een rooitje !

Bedankt allemaal voor jullie reactie !
THANKS !

Verwijderd

'www.ilyama.com' > 'UNKNOWN HOST' [img]C:\DAAN\frown.gif[/img]
'www.iliyama.com' > 'UNKNOWN HOST' [img]C:\DAAN\frown.gif[/img] [img]C:\DAAN\frown.gif[/img]
'www.liyama.com' > 'UNKNOWN HOST' [img]C:\DAAN\frown.gif[/img] [img]C:\DAAN\frown.gif[/img] [img]C:\DAAN\frown.gif[/img]
'www.iiyama.com' > 'WELCOME!' [img]c:\daan\smile.gif[/img] [img]c:\daan\smile.gif[/img] [img]c:\daan\smile.gif[/img] [img]c:\daan\smile.gif[/img]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
En de NEC FE1250?

Verwijderd

24" breedbeeld is echt tof... Je hebt de geweldige Elsa 24H96 en Sony heeft er ook eentje. Volgens Computer Totaal was de IIyama trouwens absoluute de beste in de 21", mitshubitshi kreeg maar .5 van de honder punten meer dan IIyama en stond op de 2e plaats qua prestatie's, IIyama 4e... Eerste: Sony
Die Elsa ded niet mee omdat hij anders won voor prestaties tuurlijk. Het leuke is dat je 2 A4tjes in 100% formaat op de 24" van Elsa en Sony kan leggen, omdat het gewoon een verbrede 21" is (niet hoger) Daarom werd hij vooral voor Profs en gevorderden in beeldbewerking en alles daarom heen als topmonitor beschouwd... Sony heeft er ook eentje, maar die is volgens mij EEERG duur (en EEEEEEERRRRGGGGG GOED !!!!! Voor webdesign alleen vraag ik me sterk af of het nodig is omdat je niet met A4 maar met pixels werkt...
Pagina: 1