Toon posts:

Tweede monitor met usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers, mijn pc heeft alleen een DVI aansluiting. Nu wil ik een tweede monitor gaan aansluiten. Ik heb gelezen dat er kabels te krijgen zijn met aan één kant een usb (wat in de pc gaat) en aan de andere kant een vga of dvi female. Mijn monitoren hebben zowel vga als dvi. Heeft iemand ervaring met zoiets, en waar moet ik op letten bij de aanschaf van zo'n kabel?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-05-2018 20:25)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
Afhankelijk van welk systeem het precies is past er mogelijk wel een low profile kaartje in. Maar anders gewoon een USB 3.0 naar DVI adapter halen. Let er wel op dat deze vaak wat hogere cpu belasting geven en minder geschikt zijn voor bewegende (video) beelden, ga je er echter gewoon desktop werk mee doen dan werken ze op zich wel goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat voor een resolutie heeft je monitor en welke USB aansluitingen heeft je PC? USB2.0 heeft namelijk te weinig bandbreedte voor een fatsoenlijke resolutie (FHD) dus USB3.0 is eigenlijk een must. Geef meteen even de specs van je complete setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jouw reactie Nielson. De resolutie is 1680x1050 en het zijn dezelfde monitoren, Acer V223W. Ik heb 2x USB 3 ingangen. De rest is allemaal USB 2. De pc is een Fujitsu i5-3470. Het is een vrij kleine kast, als deze groter was geweest had ik er een andere videokaart in geplaatst of eentje bij geplaatst, maar daar is geen ruimte voor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Afhankelijk van welk systeem het precies is past er mogelijk wel een low profile kaartje in. Maar anders gewoon een USB 3.0 naar DVI adapter halen. Let er wel op dat deze vaak wat hogere cpu belasting geven en minder geschikt zijn voor bewegende (video) beelden, ga je er echter gewoon desktop werk mee doen dan werken ze op zich wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een hoge belasting zal het vast niet worden, ik werk met een muziekprogramma, en wil op mijn hoofdscherm het muziekprogramma laten draaien, en op de andere monitor bijvoorbeeld het mengpaneel. Dan ga ik eens zoeken welke adapter ik nodig heb. Bedankt voor jouw advies Nielson !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Geen probleem. Hier eventueel nog een linkje naar de PW van USB naar DVI en/of VGA adapters (die laatste zijn iets goedkoper zag ik). En als je ze in China haalt kan het nog wel goedkoper. Bedenk dat je een stuk krachtiger videokaartje met 2 aansluitingen ook al voor 3-4 tientjes hebt dus 'k zou er niet teveel aan uit geven als ik jouw was.
Pagina: 1