Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 18:07
Beste medewerkers,

Ik ben niet heel bekend met het forum, dus hoop dat ik in de juiste categorie zit. Anders even kicken oid

Ik wil met mijn Android telefoon ( Galaxy S6+ ) mijn laptop overnemen. Dit met gebruik van Bluetooth.

Mijn user case is dat ik een laser setup ( rgb lasers, zoals in de club ) wil aansturen op afstand.

Ik gebruik hiervoor al TeamVieuwer ( wat uitstekend werkt met Pangolin en VirtualDJ software ) maar dit programma ondersteund helaas geen Bluetooth.

Is er een vergelijkbare app die wel Bluetooth ondersteund?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom BT?

Wat is de afstand tussen beide devices? Kan je ze niet met elkaar laten tetheren als mobiele WiFi-point? Want dan heb je, simpel gezegd, een private LAN, en daar zou TeamViewer wel overheen kunnen.

Alternatief, maar je beschrijf niet over welk OS het gaat; RDP is ook een optie? Tenminste, dat doe ik wel regelmatig over WiFi thuis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Hoi Max,

Bedankt voor je reactie.

De afstand zal doorgaans een meter of 20 tot max 50 ( zo ver mogelijk? ) zijn, afhankelijk van de lokatie. Ik weet niet tot hoever mijn Bluetooth nog goed werkt, dat zou ik even moeten testen.

Mobiel WiFi point kan, en zoals ik reeds had beschreven werkt TeamVieuwer voor mij prima over internet. Dus ook met WiFi of elk andere acces point naar internet.

Mijn user case gaat specifiek over momenten dat er dus geen Wi-Fi of internet voorhanden is.

Enkel dus Bluetooth..

Of zijn er andere oplossingen om een verbinding met de laptop te maken? Het gaat om een Lenevo Thinkpad X230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bluetooth gaat normaal niet verder dan 10 meter, en dat alleen in ideale omstandigheden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bluetooth lijkt me niet de meest handige oplossing.. is het geen optie om:

A: je laptop als AP in te zetten en je mobiel daar als client op aan te melden
B: je mobiel als AP in te zetten en je laptop daar als client op aan te melden
C: een cheapass wireless routertje mee nemen deze DHCP laten afhandelen en daarop je mobiel en laptop verbinden

zowel voor A B als C moet je wel een remote controll client hebben die NIET afhankelijk is van internet..
VNC zou een optie kunnen zijn.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Hoi Freaky,

Bedankt voor je reactie. Ik vrees dat dat me wat te technisch word voor me. ( noob, schaam.) Heb je hier wat meer info over?

Laat ik voorop stellen dat het niet te ingewikkeld moet worden, te duur, of teveel apparatuur, want ik moet alles meeslepen als ik dus op locatie ga. Ook stroomvoorzieningen moeten in ogenschouw worden genomen.

Het dient enkel als oplossing voor eerder genoemde omstandigheden. En wellicht als backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@micla ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Niemand een idee verder?

Dan worden het toch kabels... helaas..

Iemand nog wat ilda kabels te koop?😁
Pagina: 1