Sinds enige tijd klapt mijn FPS tijdens het spelen van WoW in elkaar. Zo klapt op willekeurige momenten mijn FPS ineen van 90-100 naar 5-15. Hierbij is de belasting op de GPU wel 99%, en crashed het spel na ~1 min terwijl die op andere momenten prima langer door kan draaien. Het spel opnieuw opstarten verhelpt het probleem slechts tijdelijk.
Mijn eerste vermoeden was oververhitting van mijn GraKa, echter wordt deze niet heter dan 74 graden, waardoor dit me niet erg waarschijnlijk meer lijkt. Vervolgens heb ik gekeken naar de GPU en het geheugen van de GraKa zelf. Stresstests met o.a furmark hebben tot nu toe geen problemen opgeleverd. Ook het verwijderen van de drivers (met DDU) en ze opnieuw installeren heeft helaas niet geholpen.
Verder heb ik via battle.net WoW zelf gescanned om uit te sluiten met het spel zelf.
Verder waren de temperaturen van de CPU ook niet specatulair hoog als WoW draait, maximum daar was rond de 65 graden.
Relevante software en hardware;
Hardware:
ASRock Z77 Extreme4
Intel Core i5-3570K
Nvidia Geforce GTX 670
Gebruikte software:
- Open Hardware Monitor
- EVGA OC Scanner X (om het geheugen op artifacts te scannen)
- Furmark (om de GPU te stresstesten)
Ook heb ik gepoogd om het geheugen te scannen met Video Memory stress Test, maar deze kon om de een of andere reden niet scannen.
Mijn eerste vermoeden was oververhitting van mijn GraKa, echter wordt deze niet heter dan 74 graden, waardoor dit me niet erg waarschijnlijk meer lijkt. Vervolgens heb ik gekeken naar de GPU en het geheugen van de GraKa zelf. Stresstests met o.a furmark hebben tot nu toe geen problemen opgeleverd. Ook het verwijderen van de drivers (met DDU) en ze opnieuw installeren heeft helaas niet geholpen.
Verder heb ik via battle.net WoW zelf gescanned om uit te sluiten met het spel zelf.
Verder waren de temperaturen van de CPU ook niet specatulair hoog als WoW draait, maximum daar was rond de 65 graden.
Relevante software en hardware;
Hardware:
ASRock Z77 Extreme4
Intel Core i5-3570K
Nvidia Geforce GTX 670
Gebruikte software:
- Open Hardware Monitor
- EVGA OC Scanner X (om het geheugen op artifacts te scannen)
- Furmark (om de GPU te stresstesten)
Ook heb ik gepoogd om het geheugen te scannen met Video Memory stress Test, maar deze kon om de een of andere reden niet scannen.
Nu loop ik een beetje vast, ik vermoed nog steeds dat er wat betreft hardware iets aan het etteren is, maar ik zou niet weten wat, kwa GraKa kan ik voor zover in ieder geval niks vinden. Heeft iemand nog ideeen of suggesties?[30-May-18 18:28:27] Test started for "Primary Display Driver (NVIDIA GeForce GTX 670)"...
Trying 16bpp RGB:565 mode...OK
TEST FAIL (Code: 8876017C)
Trying 16bpp RGB:555 mode...OK
Trying 16bpp BGR:565 mode...NOT SUPPORTED (Code: 80004001)
Trying 32bpp RGB:888 mode...OK
Trying 32bpp BGR:888 mode...NOT SUPPORTED (Code: 80004001)
NO PASS COMPLETED
[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear89 op 30-05-2018 19:04 ]