Beste heren of dames van het forum.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een probleem met mijn huurbaas en weet eigenlijk niet goed wat ik zou moeten doen.
Het gaat om het volgende:
Begin dit jaar ben ik samen met wat familie gaan zoeken naar een woning voor mij, en deze hebben we uiteindelijk gevonden.
Samen met een makelaar de woning bekeken en afspraken gemaakt.
Deze waren:
Gaskachels keuren en controleren of vervangen.
Kozijnen schilderen (hier later meer over)
Elektra op orde brengen.
Rotte plek op de muur repareren.
Vervangen enkele ramen in de woning (lek dubbel glas)
Deze afspraken zouden gaandeweg worden gerapareerd, en in februari kwam ik er dan te wonen.
De schimmelplek op de muur is netjes gestuuct en het open stukje vloer is gemaakt.
Ook het elektra scheen nagekeken te zijn, maar dit bleek een leugen.
Het was eerst zo dat je de gebruikelijke stopcontacten hebt, daarin was een gat gemaakt om daar het snoer van een stekkerdoos op het stopcontact aan te sluiten,
Dit was gedaan met luidsprekerkabel en dit wilde ik graag weg hebben.
Ook wilde ik dat de doosjes goed vast gemaakt werden of werden vervangen.
De doosjes zijn ''netjes in de muur volgekit'' en de stekkerdozen waren weg.
Het was niet netjes hij zou hier later op terugkomen.
Enkele weken later komt er een aannamer om de ramen te vervangen, ik was weer blij want ook dat werd netjes gedaan.
Echter bleef het daarna pittig stil.
De afspraak was. zodra het mooi weer zou zijn, zou de schilder komen.
We hebben nu al best wat mooie dagen gehad in de afgelopen maandjes.
Ik had de huurbaas geschreven hierover, omdat ik bij betere inspectie van de kozijnen, tot de conclusie kwam dat de boel compleet door en doorgerot is, dit moet gewoon vervangen worden.
Dit heb ik 15 mei gemeld over de kozijnen, echter worden de berichten enkel gelezen, maar een response ho-maar, ook heb ik hem nog gewezen op de afspraak.
Bellen krijg ik meteen een voicemail en de makelaar verwijst mij naar de verhuurder.
Het is zo, dat ik het paticulier huur.
Echter staat er wel in het contract dat de woning onderhouden dient te worden door de verhuurder.
Ook bij goed schoonmaken kwam ik er achter dat de kaskachels voor het laatst in 1997 gekeurd zijn, de gijzer in 2009.
Wat moet ik doen?
Door het verrotte houtwerk heb ik ongedierte, stook voor niks want je voelt de koude lucht onder de kozijnen doorstromen.
En met de airco andersom.
Indien nodig kan ik foto's toevoegen.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een probleem met mijn huurbaas en weet eigenlijk niet goed wat ik zou moeten doen.
Het gaat om het volgende:
Begin dit jaar ben ik samen met wat familie gaan zoeken naar een woning voor mij, en deze hebben we uiteindelijk gevonden.
Samen met een makelaar de woning bekeken en afspraken gemaakt.
Deze waren:
Gaskachels keuren en controleren of vervangen.
Kozijnen schilderen (hier later meer over)
Elektra op orde brengen.
Rotte plek op de muur repareren.
Vervangen enkele ramen in de woning (lek dubbel glas)
Deze afspraken zouden gaandeweg worden gerapareerd, en in februari kwam ik er dan te wonen.
De schimmelplek op de muur is netjes gestuuct en het open stukje vloer is gemaakt.
Ook het elektra scheen nagekeken te zijn, maar dit bleek een leugen.
Het was eerst zo dat je de gebruikelijke stopcontacten hebt, daarin was een gat gemaakt om daar het snoer van een stekkerdoos op het stopcontact aan te sluiten,
Dit was gedaan met luidsprekerkabel en dit wilde ik graag weg hebben.
Ook wilde ik dat de doosjes goed vast gemaakt werden of werden vervangen.
De doosjes zijn ''netjes in de muur volgekit'' en de stekkerdozen waren weg.
Het was niet netjes hij zou hier later op terugkomen.
Enkele weken later komt er een aannamer om de ramen te vervangen, ik was weer blij want ook dat werd netjes gedaan.
Echter bleef het daarna pittig stil.
De afspraak was. zodra het mooi weer zou zijn, zou de schilder komen.
We hebben nu al best wat mooie dagen gehad in de afgelopen maandjes.
Ik had de huurbaas geschreven hierover, omdat ik bij betere inspectie van de kozijnen, tot de conclusie kwam dat de boel compleet door en doorgerot is, dit moet gewoon vervangen worden.
Dit heb ik 15 mei gemeld over de kozijnen, echter worden de berichten enkel gelezen, maar een response ho-maar, ook heb ik hem nog gewezen op de afspraak.
Bellen krijg ik meteen een voicemail en de makelaar verwijst mij naar de verhuurder.
Het is zo, dat ik het paticulier huur.
Echter staat er wel in het contract dat de woning onderhouden dient te worden door de verhuurder.
Ook bij goed schoonmaken kwam ik er achter dat de kaskachels voor het laatst in 1997 gekeurd zijn, de gijzer in 2009.
Wat moet ik doen?
Door het verrotte houtwerk heb ik ongedierte, stook voor niks want je voelt de koude lucht onder de kozijnen doorstromen.
En met de airco andersom.
Indien nodig kan ik foto's toevoegen.