Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17

HMD heeft drie nieuwe Nokia-smartphones aangekondigd. De Nokia 3.1 en Nokia 5.1 hebben een verlengd scherm en krijgen een MediaTek-soc. Daarnaast komt er een nieuw budgetmodel met Snapdragon 425-soc, de Nokia 2.1 die op Android Go draait.

De Nokia 5.1 is het topmodel van de nieuwe midrangers die HMD dinsdag presenteert. Het toestel krijgt een 5,5"-scherm met een 18:9-verhouding en een resolutie van 2160x1080 pixels. De behuizing is gemaakt uit één stuk aluminium met afgeronde hoeken en de vingerafdrukscanner is naar de achterkant verplaatst. HMD geeft de Nokia 5.1 een 16-megapixelcamera met fasedetectieautofocus. Aan de voorkant zit een 8-megapixelcamera met een groothoeklens.

In tegenstelling tot zijn voorganger heeft de Nokia 5.1 geen Qualcomm-soc. HMD stapt over naar een variant van MediaTek, de Helio P18, een octacore met een maximale snelheid van 2GHz. Het toestel krijgt 2GB ram en 16GB flashopslag, dat is uit te breiden met een micro-sd-kaartje. De Nokia 5.1 gaat 199 euro kosten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1
CPUMediaTek MT6755S
GPUARM Mali-T860
RAM2 / 3GB
ROM16 / 32 GB eMMC5.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 en 5 GHz a/b/g/n
AansluitingenMicro-USB2.0, 3,5mm
SensorenLichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, gyroscoop, G-sensor
Scherm5,5" 18:9, Full-HD-scherm
Back Camera13MP, PDAF, Ledflits
Front Camera8MP, FF
Accu3000 mAh
KleurBlauw, Zwart, Koper
Afmetingen151,1 x 70,73 x 8,27 mm
GewichtOnbekend
Prijs199 euro
BijzonderhedenAndroid One
Release DatumAugustus

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.030-05-2018Topic aangemaakt
V1.119-07-2019Afbeelding gewijzigd

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-07-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0358UR6
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-09 14:19

D0358UR6

Positief

Nou, ik ben benieuwd. In maart dit jaar heb ik een nokia 6 gekocht. Maar die deed het niet goed. Geld terug gekregen van MM want is niet meer leverbaar. Dan wacht ik maar even op de 5.1. Maar dan wel met het iets grotere geheugen en de 32 Gb.

Ja

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 16:21
Ik wil ook wel de 32 GB versie. Maar wanneer zou die komen..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosemeyer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-08 01:32
Foto's in de openingspost zijn niet helemaal correct. Beeld bovenaan is idd Nokia 5.1, de drie beelden onderaan zijn Nokia 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nieuws: HMD Global onderzoekt agressief afsluiten apps op achtergrond Nokia-s...

Is dit al opgelost?
Regelmatig worden Whatsapp berichten niet ontvangen en werkt Whatsapp Web ook niet. Even Whatsapp op de telefoon openen en het werkt weer maar handig is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rosemeyer schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:45:
Foto's in de openingspost zijn niet helemaal correct. Beeld bovenaan is idd Nokia 5.1, de drie beelden onderaan zijn Nokia 3.1
@rens-br

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:33:
nieuws: HMD Global onderzoekt agressief afsluiten apps op achtergrond Nokia-s...

Is dit al opgelost?
Regelmatig worden Whatsapp berichten niet ontvangen en werkt Whatsapp Web ook niet. Even Whatsapp op de telefoon openen en het werkt weer maar handig is anders.
Dit lijkt een Android One ding te zijn... niet alleen Nokia toestellen, Motorola One Vision doet nl. exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar niet alle Android One toestellen hebben er last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweakers1223
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
hoi, mijn belvolume, dus als ik met iemand spreek, is extreem zacht of zelfs niet te horen.
zet hem dan standaard op speaker/handsfree, en dan zelfs is het soms nauwelijks voldoende.
op straat met allerlei geluiden om mij heen is met handsfree niet te verstaan.
herkend ieman dit ? en weet iemand een oplossing ?

bvd, ben.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Tja, beetje open deur ...
Back-up maken, reset naar fabrieksinstellingen, back-up terug zetten.
Als het probleem hiermee niet opgelost is, nog eens resetten maar daarna geen back-up terug zetten.
Als het probleem dan nog steeds niet opgelost is, opsturen naar Nokia. Dan heb je je toestel na een weekje weer terug.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• bbtweakers1223
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
als je de telefoon zonder handsfree wil gebruiken en dus mijn oor tegen de telefoon aan hou, dan gebeurt er (soms) van alles wat ik niet wil door het oor contact.
kan ik het scherm uitschakelen tijdens (of voor) bellen, zodat ik geen onbedoelde aanrakingen krijg door mijn oor ?

bvd, ben.

Verwijderd

Mijn vader gebruikt een Nokia 5.3. De systeem bestanden van Android gebruiken 57gb. Dat is belachelijk veel natuurlijk, al lees ik dat Android wel 30gb groot kan zijn. Ik kan niet vinden wat ik hier aan kan doen. Kan iemand hier mij helpen om het Android os systeem kleiner te krijgen? Voor de duidelijkheid het ligt niet aan de geinstalleerde apps of fotos, maar aan de systeem bestanden.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, prijzen: [Nokia 5.1] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors, opladers, e.d.: [Nokia 5.1] Accessoires