Op dinsdag 17 juli 2001 00:19 schreef Jaspov het volgende:
Ik ben alleen bang dat als ik hem opstuur dat ik weer een 45gb 75gxp krijg en die komt echt niet meer in mijn pc....ik zou elke dag backuppen.........
idd, strax krijg je nog een slechte 75GXP terug

Aan de andere kant kun je het over een half jaartje wel proberen... dan zijn ze vast wel door hun voorraad 75GXP's heen

Die dingen worden tenslotte ondertussen al een maandje of 2 niet meer gemaakt!
Iemand een idee of ik een andere drive kan krijgen van ibm? liever een kleinere 60gxp.......
Verkopen aan iemand die geen tweaker is, geen vriend is en die je het liefst nooit meer ziet/zo weinig mogelijk gegevens van je heeft... de normale mens heeft geen flauw idee waar wij het allemaal over hebben en zullen het hooguit raar vinden dat iemand een gloednieuwe 45gig alweer kwijt wil.
Ik denk dat ik zelf voor optie 1 ga, aangezien ik liever geen problemen wil hebben met iemand waarvan de overgekochte hd het na een paar weken al niet meer doet...
en ik lees heel veel problemen met de 45gb 75gxp maar toch lijkt het alsof ibm problemen ontkent.....weet iemand meer?
Ze ontkennen het ja. Sterker nog: ze hebben nooit officieel ontkend dat er nix met die dingen aan de hand is (want ze weten ook wel dat er wel degelijk iets aan de hand is). Maar ze doen alsof hun neus bloedt. Geen goede strategie vind ik dat: ze kunnen het beter bekend maken en al die schijfen kostenloos door 60GXP's vervangen (erg dure grap, want er zijn heel veel dtla-307045's verkocht).
Aan de andere kant hebben ze wel hun doel bereikt: het grote publiek weet er nog steeds niets van aangezien het niet in het nieuws is geweest en vind IBM nog steeds het allerbeste van het allerbeste op gebied van hd's...
En voor info derover kun je nog kijken op het forum van
www.storagereview.com maar daar staan ook zoveel hoaxes en sterke verhalen zoals dat vertegenwoordigers onofficieel wel toegegeven hebben over de telefoon dat er problemen waren, enz, enz...