ibm 75gxp 45gb dood

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 18:59
De schijf is dood. Dat is de tweede 45 GB 75gxp die hier overlijd. Eerst de originele en nu de vervanging. Beiden gingen heen met een gruizend geluid alsof er zand in zit......

Is de 45gb 75gxp nu de enige zwakke ibm? Ik moet wat nieuws hebben en ga morgen een harddisk kopen. Kan niet wachten tot deze terug is en als ik hem terugkrijg zal ik nooit meer rustig achter de pc zitten.

Ik heb flink wat posts over dit ding gevonden maar heb nu geen eigen pc en kan niet rustig surfen....moet ik van ibm af of volstaat het een andere serie te kopen? (60gxp)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:34
Heb zelf een 60GXP, erg fijne schijf en lekker snel ook. Heb em toendertijd genomen omdat ik wat veel 75GXP problemen las, en hij bevalt mij nog uitstekend.

Flickr | Lego collectie

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 13:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Er zijn al errug veel 45gig 75GXP IBM's gesneuveld (zie : Search). O.A. die van mij. Ik heb nu 2 * 40gig 60GXP (RAID0)
and : so far so good

Verwijderd

:'(

/me zou nu wel eens willen weten hoeveel % van die hd's et nu werkelijk begeeft...
Want je hoort natuurlijk vooral van de gevallen die kapot zijn gegaan, terwijl de tevreden users (tot zover ikzelf ook) niet in de rondte gaan schreeuwen dat hun IBM goed is...
En ik zou toch echt wel eens af willen wegen of ik nou een nieuwe zou moeten kopen, of dat ik het risico neem...

Deed IBM der nou ook maar niet zo stilzwijgend over :(
Je hebt geen flauw idee wat het probleem is/welke series fout zijn...

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 22:13 schreef PsyFlux het volgende:
:'(

/me zou nu wel eens willen weten hoeveel % van die hd's et nu werkelijk begeeft...
Want je hoort natuurlijk vooral van de gevallen die kapot zijn gegaan, terwijl de tevreden users (tot zover ikzelf ook) niet in de rondte gaan schreeuwen dat hun IBM goed is...
En ik zou toch echt wel eens af willen wegen of ik nou een nieuwe zou moeten kopen, of dat ik het risico neem...

Deed IBM der nou ook maar niet zo stilzwijgend over :(
Je hebt geen flauw idee wat het probleem is/welke series fout zijn...
Das natuurlijk klote omdat er steeds meer 45GB schijfjes dood gaan van de 75XGP serie :'(

Heb er namelijk ook 1 en ben benieuwd hoelang die het gaat uithouden :'(
offtopic:
Hehe jou zie je ook bij elke post die over ibm schijf gaat :P

• jaspov
thanks allemaal. Als ik het zo lees hoef ik ibm niet af te schrijven en is het echt een specifiek probleem van de 45gb 75gxp...........

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:54 schreef Jaspov het volgende:
thanks allemaal. Als ik het zo lees hoef ik ibm niet af te schrijven en is het echt een specifiek probleem van de 45gb 75gxp...........
No problem :) Ik zou persoonlijk zo weer een IBM (60GXP dan) kopen :7

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Vandaag is ook mijn 15 GB GXP overleden... schurend geluid.. (gg gg gg gg).. heb chiplogica al vervangen, maar de kop wil gewoon niet meer... :(

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Het is een inschattingsfout van IBM. In de 15, 30 en 45Gb zit een iets andere kop dan in de grotere modellen. Vandaar dat deze ook na verhouding veel duurder zijn. De 45Gb is de grootste met de goedkope kop en vandaar dat je hier veel over hoort. Bij de 15 en 30Gb is de kans op problemen kleiner. Niet zo slim dus van Big Blue ;(

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:52 schreef Trancer het volgende:
Das natuurlijk klote omdat er steeds meer 45GB schijfjes dood gaan van de 75XGP serie :'(
idd, ik begin me ook af te vragen of ze uiteindelijk niet allemaal binnen 3 jaar ofzo kapot zijn :(
Heb er namelijk ook 1 en ben benieuwd hoelang die het gaat uithouden :'(
me2: kheb al wat xtra koeling op deze schijf, ookal word hij helemaal niet te warm (wel vrij warm met die superhete dagen laatst). En ik schrok me laatst kapot toen ik opeens iets keihard hoorde aanlopen in m'n kast toen ik m'n computer aanzette (bleek brak spire processorkoelertje te zijn: ook bekend probleem wat ik niet wist :( ).

Ik wil binnenkort ook eigenlijk al iemand z'n brander ff lenen zodat ik tenminste backups van m'n mp3collectie (20gig) en wat andere waardevolle troep kan maken... just in case :'(
Op maandag 16 juli 2001 23:59 schreef Simmetje het volgende:
Het is een inschattingsfout van IBM. In de 15, 30 en 45Gb zit een iets andere kop dan in de grotere modellen. Vandaar dat deze ook na verhouding veel duurder zijn. De 45Gb is de grootste met de goedkope kop en vandaar dat je hier veel over hoort. Bij de 15 en 30Gb is de kans op problemen kleiner. Niet zo slim dus van Big Blue ;(
Waar heb je deze info vandaan?
Kheb al veel verklaringen gehoord namelijk (te strakke geluidsisolatie in de schijf, mitsubishu vs IBM chip, brakke powerconnector). Maar dit is voor het eerst dat ik deze verklaring hoor!

• jaspov
Ik ben alleen bang dat als ik hem opstuur dat ik weer een 45gb 75gxp krijg en die komt echt niet meer in mijn pc....ik zou elke dag backuppen.........

Iemand een idee of ik een andere drive kan krijgen van ibm? liever een kleinere 60gxp.......

en ik lees heel veel problemen met de 45gb 75gxp maar toch lijkt het alsof ibm problemen ontkent.....weet iemand meer?

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 00:19 schreef Jaspov het volgende:
Ik ben alleen bang dat als ik hem opstuur dat ik weer een 45gb 75gxp krijg en die komt echt niet meer in mijn pc....ik zou elke dag backuppen.........
idd, strax krijg je nog een slechte 75GXP terug :+
Aan de andere kant kun je het over een half jaartje wel proberen... dan zijn ze vast wel door hun voorraad 75GXP's heen :) Die dingen worden tenslotte ondertussen al een maandje of 2 niet meer gemaakt!
Iemand een idee of ik een andere drive kan krijgen van ibm? liever een kleinere 60gxp.......
Verkopen aan iemand die geen tweaker is, geen vriend is en die je het liefst nooit meer ziet/zo weinig mogelijk gegevens van je heeft... de normale mens heeft geen flauw idee waar wij het allemaal over hebben en zullen het hooguit raar vinden dat iemand een gloednieuwe 45gig alweer kwijt wil.

Ik denk dat ik zelf voor optie 1 ga, aangezien ik liever geen problemen wil hebben met iemand waarvan de overgekochte hd het na een paar weken al niet meer doet...
en ik lees heel veel problemen met de 45gb 75gxp maar toch lijkt het alsof ibm problemen ontkent.....weet iemand meer?
Ze ontkennen het ja. Sterker nog: ze hebben nooit officieel ontkend dat er nix met die dingen aan de hand is (want ze weten ook wel dat er wel degelijk iets aan de hand is). Maar ze doen alsof hun neus bloedt. Geen goede strategie vind ik dat: ze kunnen het beter bekend maken en al die schijfen kostenloos door 60GXP's vervangen (erg dure grap, want er zijn heel veel dtla-307045's verkocht).

Aan de andere kant hebben ze wel hun doel bereikt: het grote publiek weet er nog steeds niets van aangezien het niet in het nieuws is geweest en vind IBM nog steeds het allerbeste van het allerbeste op gebied van hd's...

En voor info derover kun je nog kijken op het forum van www.storagereview.com maar daar staan ook zoveel hoaxes en sterke verhalen zoals dat vertegenwoordigers onofficieel wel toegegeven hebben over de telefoon dat er problemen waren, enz, enz...

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
vaag.. keb 45gb.. en werkt perfect..

* Insano was lucky i guess :)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 13:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op dinsdag 17 juli 2001 00:52 schreef DSC het volgende:
vaag.. keb 45gb.. en werkt perfect..

* CV_SmileY was lucky i guess :)
Ja een minuut voordat mij 45gig 75GXP overleed werkte hij ook nog perfect, dus dit zegt niets

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ok, dus in principe is IBM toppie? Als je de 60 serie koopt zou alles goed moeten gaan?

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 00:19 schreef Jaspov het volgende:

Gewoon tegen de winkel zeggen dat dit nu al de tweede is binnen korte tijd en dat je geen zin hebt straks voor een 3e of 4e keer op de stoep te staan en of het niet mogelijk is om 'm om te ruilen voor een ander type.
Ik heb dit wel eens gehad vroeger met een aantal WD's en ben toen over gestapt naar Maxtor's. Moest wel het verschil bijbetalen maar dat weas geen enkel probleem.
Je kan kijken op hun site of ze dat type nog steeds verkopen, zoniet heb je kans dat je zowiezo een ander type krijgt.
Als dat wel zo is, gewoon bellen en vragen!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Hmm. Ik heb 2X 45Gb 75GXP in raid0. Nog geen problemen tot nu toe.

Ik kruis mijn vingers en hoop niet dat 1 van de 2 neerstort.

• jaspov
Thanks allemaal. Denk dat ik zo maar een 60gxp 40gb ga halen......toch maar weer ibm. Lees weinig slechts over de 60gxp.

• jaspov
Kom net van de telefoon met ibm first level support. De man vertelde off the record dat dit model (specifiek de 45GB dus) erg veel problemen heeft maar dat intern niet door ibm wordt gezegd dat er iets mis is met dit model.....

Ik weet genoeg. 60gxp heeft hij nog niets van problemen gehoord. Ga er maar een halen.

• Insano
Op dinsdag 17 juli 2001 00:54 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

Ja een minuut voordat mij 45gig 75GXP overleed werkte hij ook nog perfect, dus dit zegt niets
keb mijne al weer 2,5 maanden ofzo :)
dus ik denk dat ie al voorbij zn "proeftijd" is 8-)

• mbvisiontt
Op dinsdag 17 juli 2001 10:40 schreef Jaspov het volgende:
Kom net van de telefoon met ibm first level support. De man vertelde off the record dat dit model (specifiek de 45GB dus) erg veel problemen heeft maar dat intern niet door ibm wordt gezegd dat er iets mis is met dit model.....
Dat is wel nuttige info, thanx. Ga ik maar de IBM 60gb versie halen binnenkort... :)

• jaspov
keb mijne al weer 2,5 maanden ofzo :)
dus ik denk dat ie al voorbij zn "proeftijd" is 8-)
Beide schijven bij mij deden het ook langer dan 2.5 maand.........

• Insano
UH OH :)

• jaspov
Net een 60gxp 40gb gekocht. Die draait nu goed. Kon hier weinig problemen mee vinden en ik wilde qua snelheid niet achteruit...

Nu nog de garantie afwikkelen....

• mbvisiontt
Op dinsdag 17 juli 2001 18:38 schreef Jaspov het volgende:
Net een 60gxp 40gb gekocht. Die draait nu goed. Kon hier weinig problemen mee vinden en ik wilde qua snelheid niet achteruit...

Nu nog de garantie afwikkelen....
Mocht er onverhoopt iets mis gaan met je nieuwe hdd, laat het ons weten! :)

• jaspov
Oke maar ik denk het niet. Anders had ik niet toch weer een ibm gehaald. Zowel hier als de storagereview site weinig/geen problemen met de 60gxp......en dan doel ik op sterfgevallen.

Gast van de helpdesk zei het ook al....het is gewoon die 45gb 75gxp.....
Pagina: 1