Gezocht Binder 40E90312A01V01

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:01
Mijn vraag
in de elektronische deurtjes die we hier hebben zitten deze Binders (BINDER 40E90312A01V01 06/02 <laatste deel is volgens mij productie datum?)). Na verloop van jaren werken deze niet meer goed en is het vervangen van het onderdeel de oplossing. Omdat deze deurtjes inmiddels zo oud zijn doet de fabrikant niet meer mee (moeten dan alles vervangen wat veel kosten brengt).

Ik heb al een paar keer gezocht op internet maar jammer genoeg vond ik dit onderdeel dusver nog niet. Ik hoop dat een van jullie dit onderdeel (zo goedkoop mogelijk) kan vinden.

Foto van een Binder (linksonder is de bovenkant en rechtsonder is de onderkant). Er komt een metalen pennetje van boven.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/c0Zd2d/plaatje.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt op een solenoid maar iets meer informatie over jouw kastdeurtjes systeem is denk ik welkom om beter advies te kunnen geven.

mogelijk wat foto's van het mechanisme zelf en de werking ervan kunnen wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien dit meer gaat om het identificeren van dat component, verplaats ik dit topic naar Modding, Mechanica & Elektronica

Shopping Forum is niet echt bedoeld voor dit soort vragen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@Verwijderd Excuus ik dacht dat het eigenlijk niet relevant was. Het kastdeurtje gaat electronisch open. Op het moment dat een bepaald deurtje open moet komt er spanning op de BINDER / solenoid en wordt er een metalen pin van het slot verder in het gat getrokken. Op dat moment is dus het kastje te openen. op het moment dat de stroom er weer vanaf gaat is het slot ook direct weer dicht.

@Orion84 Sorry, ik zat in dubio omdat ik het onderdeel graag wil hebben / shoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cave_Boy op 30-05-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:31
Ik denk dat het een nagenoeg onmogelijke opgave is om dit specifieke onderdeel te vinden. Het zou wel eens een compleet custom part kunnen zijn, speciaal gemaakt voor deze deurtjes. Ik zou eventueel op zoek gaan naar een andere solenoid, met zo veel mogelijk dezelfde maten/etc...

Heb je trouwens al gekeken of het probleem niet iets mechanisch is, en misschien met een drupje olie o.i.d. op te lossen is? Het lijkt me namelijk sterk dat er elektrisch iets mis mee zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28
Een solenoid is in principe een spoel, dus meet in eerste instantie even of je tussen de twee draden een kortsluiting, of een weerstand of worst case scenario, een on eindige weerstand

of is het mechanisch kapot gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Op typenummer een vervanging vinden is erg moeilijk.

Denk dat je het moet doen op maten/spanning.

Aan de andere kant, een solenoid is niet veel meer dan een rolletje koperdraad, het aantal manieren waarop ze kapot kunnen is heel erg beperkt:
- Draadbreuk (doet helemaal niks meer)
- Sluiting in de spoel (wordt heet en werkt slecht)
De 2e is vrij onwaarschijnlijk tenzij hij al structureel heet werd of dat de gebruikte draad van uitermate matige kwaliteit is...

Flink grotere kans is 'de rest' van het mechaniek, dat er gewoon een deel niet soepel loopt waardoor de solenoid meer kracht nodig heeft dan origineel zo was, waardoor het niet meer lekker werkt, maar dat los je niet op door de solenoid te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik ga even de olie proberen. Dom dat ik daar zelf niet aan dacht. Fabrikant deed zelf altijd dat onderdeel vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 21:04

dijkmane

biertje ?

best kans dat er een temperatuurzekering is meegewikkeld in de spoel, als ie een keer te warm is, gaat die stuk en heb je open contact.
tape er af, dan moet je die zien zitten.

wat meet je ohms door ?

specs : wil je niet weten

Pagina: 1