Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
DJI Ronin-S
Ervaringen & Discussie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/097ekce3DiNct8ngGaA05Qyf/full.png

Inleiding
De DJI Ronin-S is de nieuwste en tevens goedkoopste camerastabilisator in de Ronin-serie. De stabilisator is gemaakt voor systeem- en spiegelreflexcamera's tot 3,6 kg en heeft diverse stabilisatiemodi. De stabilisator van €749 zou tot 75 km/h moeten blijven werken, kan 12 mee op een acculading en kan diverse complexe manoeuvres uitvoeren zoals Panorama, Motionlapse, Timelapse and Track.

Links
Productinformatie | DJI Store | Pricewatch

Video

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
DJI - Introducing the Ronin-S

Reviews

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Hands-on Review | DJI Ronin S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik ben zeer benieuwd, hij staat op mijn lijstje voor aanschaf maar wil even afwachten tot Budgetcam hem heeft voor de huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
cunodb schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:54:
Ik ben zeer benieuwd, hij staat op mijn lijstje voor aanschaf maar wil even afwachten tot Budgetcam hem heeft voor de huur.
Check tegen die tijd ook even www.disney.com, daar huur je vaak stuk voordeliger (soort airbnb voor creatieven).

edit: spam spam spam

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 07-06-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 10:39
Ook ik ben benieuwd. Waarschijnlijk ga ik mijn Ronin-m in de verkoop doen en de Ronin-S aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Hier heb ik hem al een aantal weken in huis, maar ben best wel teleurgesteld erin. Wanneer ik de nieuwste updates installeer werkt er helemaal niks met mijn camera (canon 6d, 24-70 F2.8) terwijl alles zou moeten werken volgens de gegevens van DJI. DJI contact werkt ook niks uit, ze weten de problemen en ze weten dat eigenlijk niks nog werkt. Ze raden aan om te wachten: maar voor hoe lang?

Het vasthouden werkt goed, maar zoals je op internet al in veel filmpjes hebt gezien valt hij soms zomaar uit of gaat het spinnen. Dit spinnen met 3500 euro aan materiaal erop is best gevaarlijk en heeft me al wat deuken opgeleverd. Het vasthouden is wel goed te doen, maar je moet er geen uur mee rondlopen. Dan kan je beter de Ronin M gebruiken. Als alles werkt dan is het een prachtding. Dat dan weer wel, maar voor het grootste gedeelte werkt alles niet naar behoren.

Ik heb de updates teruggezet naar update 2. Hierin kreeg ik het voor mekaar op de record knop werkend te krijgen, alleen werkt dit alleen als je in een ruimte bent waar niet teveel andere dingen zijn. Want dan pakt het signaal het niet op, daarnaast moet je ook niet teveel bewegen en hopen dat de kabel blijft staan. De focus knop heb ik nog nooit werkend gehad. Het enige wat ik hoor van DJI is dat ze verbaasd zijn, maar van veel mensen dit horen. Ze gaan erin kijken en sturen informatie wanneer er een update is. Maar een update is er de afgelopen maand al niet meer geweest. En dat is wel zorgwekkend voor een product dat net uit is...

Denk dat het verstandig is om nog even te wachten, wij gaan de Ronin S terugsturen en kopen het later misschien nog wel een keer. Dit is niet het product waar je je geld in moet stoppen op dit moment :/

Voor de mensen die twijfelen: Ronin M of Ronin-S. Op dit moment dus de Ronin M, als er ook maar iets wel werkt aan de Ronin S dan gelijk gaan voor de Ronin S. Wel verstandig is om later een steun te houden zoals de Ronin M zodat je het wat steviger kan vasthouden, gewicht zou dan wel weer nadelig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Sneakyman op 20-08-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
Ik heb net voor de launch van de Ronin S de Zhiyun Crane 2 gekocht, heb er tot op heden geen spijt van wanneer ik de (vele) negatieve ervaringen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
Sneakyman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:11:
Denk dat het verstandig is om nog even te wachten, wij gaan de Ronin S terugsturen en kopen het later misschien nog wel een keer. Dit is niet het product waar je je geld in moet stoppen op dit moment :/
Vervelend om te horen, maar ook fijn dat je dit met ons deelt.

Op cameranu.nl staat een soortgelijke review:
"Product is zo goed als nog in testfase, had nooit uitgebracht mogen worden. Updates werken niet en halen zelfs compatibiliteit weg. De record knop en de focus knop werken dus ook niet op camera's die volgens Ronin wel compatibel zijn. Na een oudere update te installeren kon ik het wel deels werkend krijgen. Camera stabiliseert goed, maar om daar een 750 euro stabilizer voor te kopen terwijl de Zhiyun Crane wel gewoon goed werkt.... Denk dat je beter kan wachten voordat je dit koopt!"

Misschien toch maar even wachten met de verkoop van mijn Ronin-M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 16:04
Ik heb de Ronin S dit weekend ook voor de eerste maal gebruikt op een trouw, in combinatie met een A7III erop. De ervaringen hierboven kan ik alleen maar beamen, het is echt waanzinnig dat de Sony ondersteuning zo op zich laat wachten. De oplossing met een IR link is belachelijk en werkt enkel om te starten / stoppen met een opname, wat ook slechts in 50% van de gevallen werkt. DJI zegt wel aan een oplossing te werken, dus er is hoop.

Wat kan ik zeggen:
+ bouwkwaliteit is top, hij houdt lekker vast en de tripod is erg slim weggewerkt
+ batterij ging een hele dag (!) mee, tot en met het feest 's nachts
+ hij doet wat hij moet doen, beelden stabiliseren

- erg zwaar (nog steeds overal spierpijn) 8)7
- Sony ondersteuning is ruk (en gevaarlijk als je de barrel rol test: doe het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
klaasiek schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:18:
Ik heb de Ronin S dit weekend ook voor de eerste maal gebruikt op een trouw, in combinatie met een A7III erop. De ervaringen hierboven kan ik alleen maar beamen, het is echt waanzinnig dat de Sony ondersteuning zo op zich laat wachten. De oplossing met een IR link is belachelijk en werkt enkel om te starten / stoppen met een opname, wat ook slechts in 50% van de gevallen werkt. DJI zegt wel aan een oplossing te werken, dus er is hoop.

Wat kan ik zeggen:
+ bouwkwaliteit is top, hij houdt lekker vast en de tripod is erg slim weggewerkt
+ batterij ging een hele dag (!) mee, tot en met het feest 's nachts
+ hij doet wat hij moet doen, beelden stabiliseren

- erg zwaar (nog steeds overal spierpijn) 8)7
- Sony ondersteuning is ruk (en gevaarlijk als je de barrel rol test: doe het niet)
Zou jij je instellingen willen delen met mij? Ik zie nu toevallig dat we de zelfde setup hebben :)))

Ik heb hem nu bijna een week. Het stabiliseren terwijl hij uit staat gaat mij goed af. Power on > Test > Alles Excellent.

Echter als ik hem wil gebruiken merk ik dat ik toch veel moet tweaken in de instellingen. Ik heb ook al wat YT guide tips gevolgd echter nog zonder echt succes.

Ik gebruik hem icm mijn Sony A7 iii

[ Voor 62% gewijzigd door RifatSahin op 25-02-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
RifatSahin schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Zou jij je instellingen willen delen met mij? Ik zie nu toevallig dat we de zelfde setup hebben :)))

Ik heb hem nu bijna een week. Het stabiliseren terwijl hij uit staat gaat mij goed af. Power on > Test > Alles Excellent.

Echter als ik hem wil gebruiken merk ik dat ik toch veel moet tweaken in de instellingen. Ik heb ook al wat YT guide tips gevolgd echter nog zonder echt succes.

Ik gebruik hem icm mijn Sony A7 iii
Ik heb hem op de standaard instellingen staan, gaat gewoon perfect eigenlijk. Heb je zeker de laatste firmware geïnstalleerd en eventueel de nieuwe Sony kabel erbij besteld? Firmware eens resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
klaasiek schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:02:
[...]

Ik heb hem op de standaard instellingen staan, gaat gewoon perfect eigenlijk. Heb je zeker de laatste firmware geïnstalleerd en eventueel de nieuwe Sony kabel erbij besteld? Firmware eens resetten?
firmware is up to date.

Sony kabel?? Ik mis iets volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
RifatSahin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:17:
[...]
firmware is up to date.

Sony kabel?? Ik mis iets volgens mij...
Er is een specifieke kabel die je nog moet bijkopen om je Sony toestel compatibel te maken met de DJI Ronin S (focus knop en dergelijken). Zie laatste firmware update:
Added video recording, autofocus, and focus pull support for Sony A7M3 and A7R3 cameras with supported E-mount lenses using the MCC-C cable. Photo capture is not currently supported. To use autofocus on the Sony A7M3 and A7R3 cameras, press down halfway on the gimbal’s camera control button.
Bron: Dji Forum

Dji kabel voor Sony toestellen: Dji store

(toegegeven, je balans ga je er niet mee verbeteren. De infinity roll ben ik ook nog niet in geslaagd te doen zonder mijn camera half te breken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
klaasiek schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Er is een specifieke kabel die je nog moet bijkopen om je Sony toestel compatibel te maken met de DJI Ronin S (focus knop en dergelijken). Zie laatste firmware update:

[...]

Bron: Dji Forum

Dji kabel voor Sony toestellen: Dji store

(toegegeven, je balans ga je er niet mee verbeteren. De infinity roll ben ik ook nog niet in geslaagd te doen zonder mijn camera half te breken).
Het blijkt dat ik dat kabeltje al heb. Die zat er bij in mijn verpakking. Echter als ik hem aansluit op mijn Sony, geeft mijn Sony constant de melding "Connecting to USB". Ik denk dat ik toch wat over het hoofd zie. Ik ga in elk geval even googlen :D

Edit :
Blijkt dat het niet om de "multi" cable ging. Dat wordt dus bestellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door RifatSahin op 18-03-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
Voor wie de prijs van de Ronin-s een deal breaker is:
DJI heeft een essentials kit uitgebracht. Je krijgt dezelfde gimbal met minder accessoires, zonder follow focus en een plastic statief voor 500 euro. Link
Pagina: 1