Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 11:22
Voor op kantoor zijn we nu een aantal weekjes aan het onderzoeken hoe we onze dashboard monitoring zo praktisch en efficient mogelijk kunnen inkleden. Hiervoor hebben we al meerdere mogelijkheden onderzocht zoals een aantal tv's naast elkaar. Naast de kosten, vinden we dit ook niet echt praktisch werken. De twee oplossing is op basis van een beamer. Dit moet een beamer zijn die tijdens kantoor uren aan kan staan, dus energiezuinig moet zijn. Daarnaast moet hij goed scherm zijn en zijn we nieuwsgierig naar de levensduur van de lamp en de kosten / investering daarvan.

Welke wensen hebben we:
  • Energie zuinig
  • Scherp
  • [i]Prijs rond de 500,-[/i]
Welke beamer zitten we momenteel naar te kijken:
https://www.beamercenter....070xe.html?imageId=548705

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

TV gaat wel veel langer mee. Als je die beamer 12 uur per dag aan hebt staan moet je zo'n beetje ieder jaar de lamp vervangen (lamp kost ongeveer E100,- (ex. arbeid) met 6000 branduren max.)

[ Voor 17% gewijzigd door -36- op 30-05-2018 13:56 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 21:26
Moet je wel iets hebben waardoor je beeld niet in brand. Ik kende een dashboard waar na 4 jaar a 10 uur per dag lelijke vlekken in zaten

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even los van de vraag waarom je monitoring op een TV wil hebben, waarom zou je de monitoring niet kunnen draaien vanaf een werkplek?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Outerspace schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:09:
Even los van de vraag waarom je monitoring op een TV wil hebben, waarom zou je de monitoring niet kunnen draaien vanaf een werkplek?
Ik denk dat ze een oplossing zoeken om hun monitoring dashboard zichtbaar te maken voor iedereen, als je het op je pc moet open doen is de kans dat je er effectief naar kijkt vrij klein.
Ik werk nu niet bepaald op een klein kantoor en wij werken gewoon met 1 of 2 tv's per team.

En nog meer on topic denk ik dat een beamer hier niet de juiste keuze is, vanwege de levensduur/duurzaamheid. Er bestaan best grote tv's hoor, en voor een dashboard te showen moet je nu ook niet bepaald een 4k tv hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door zwiep op 30-05-2018 14:14 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

Sick Nick

Drop the top!

Ga voor een beamer met LED of laser en je hoeft je over de levensduur geen zorgen meer te maken. Die gaan makkelijk 20.000 tot 30.000 uur mee een waarschijnlijk wel langer ook.

• Wimbjorno
Hebben jullie ook suggesties voor een specifiek product?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Houd er ook rekening mee dat op een HD beamer maar een kwart van de info kan staan als op een 4k TV/Monitor.
En met HDR heb je met een TV/Monitor ook nog eens veel minder last van daglicht.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben bij een flink aantal bedrijven over de vloer geweest, en nergens wordt een beamer voor dashboards gebruikt. Overal worden TV schermen of veel (afgedankte) computerschermen ingezet.
De leesbaarheid en duurzaamheid van een beamer is gewoonweg te laag voor dit soort doeleinden.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:25
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:08:
Moet je wel iets hebben waardoor je beeld niet in brand. Ik kende een dashboard waar na 4 jaar a 10 uur per dag lelijke vlekken in zaten
Op kantoor hebben we ook dashboards op normale (Full HD) TV's draaien. Als je iets moois van die dashboards bouwt zodat die om de 10 seconden van scherm wisselt, voorkom je inbranden en kun je ook nog eens meer informatie laten zien.

• zwiep
Mint schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:00:
[...]

Op kantoor hebben we ook dashboards op normale (Full HD) TV's draaien. Als je iets moois van die dashboards bouwt zodat die om de 10 seconden van scherm wisselt, voorkom je inbranden en kun je ook nog eens meer informatie laten zien.
Sommige TV's hebben zelfs een functie om inbranden te voorkomen, gaat om de x aantal minuten een soort van wiper overheen, heel raar als je je er niet aan verwacht :D

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Mint schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:00:
Als je iets moois van die dashboards bouwt zodat die om de 10 seconden van scherm wisselt, voorkom je inbranden en kun je ook nog eens meer informatie laten zien.
Gewone LCD's (dus geen OLED) hebben daar in principe geen last van.. enige dat wat van invloed kan zijn is local dimming waar bepaalde zones meer licht geven dan andere en zo dus ongelijkmatig slijten. Dat voorkom je door het gewoon uit te zetten.

• zwiep
Wimbjorno schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:41:
Hebben jullie ook suggesties voor een specifiek product?
Ik vind dit moeilijk omdat je niet echt specifieert hoe je dashboard eruit ziet. Ik zou zeggen dat een 40-60 inch tv van eender welke kwaliteit redelijk veel informatie kan weergeven. Gewoon letten op de inkijkhoek.
Vanop welke afstand het allemaal duidelijk is hangt misschien meer van de layout van je dashboard af. Ik zou zeggen, als het te veel is voor 1 scherm kan je altijd autmatisch laten wisselen tussen 2 schermen, of een TV ernaast hangen als de informatie zo kritiek is.

misschien om je op weg te zetten heb ik even de specs van onze tv's hier nagebootst in de pricewatch filter:
https://tweakers.net/cate...bWCLlteWUlPhXfzxs5Qq5O6Uv

de schermen staan ook op een timer, ze gaan om 6u 's morgens aan en om 21u weer uit ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door zwiep op 30-05-2018 16:15 ]

• Wimbjorno
We zijn juist van schermen (lees: monitoren of tv's) afgestapt omdat we er simpelweg te veel nodig hebben en de kosten daardoor uit de pan rijzen. Een goeie beamer of misschien twee naast elkaar kan voor ons veel meer tonen binnen hetzelfde beeld.

Momenteel hebben we verschillende tv's... dit werkt simpelweg niet voor ons.

• TommyboyNL
  • Niet online
Geloof ons nou maar, een beamer gaat al helemaal niet werken voor jullie.

• Wimbjorno
TommyboyNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:22:
Geloof ons nou maar, een beamer gaat al helemaal niet werken voor jullie.
Is voor mij iets te kort door de bocht. Ik lees hierboven ook een aantal reacties die er wel iets in zien. Televisie schermen hebben we ervaren, gaat hem niet worden. Daarnaast willen we alles gewoon inzichtelijk en dus niet bij een collega op een monitor moeten willen bekijken. Werkt simpelweg niet in een groot team.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je niet iets van een voorbeeldje van wat je allemaal op het dashboard weergeeft?

• TommyboyNL
  • Niet online
In dat geval gaan we even rekenen. De verlichtingsintensiteit in een kantoor is ongeveer 500lux, oftewel 500lm/m2.
De beamer die jij uitgezocht hebt (welke overigens 30% boven je budget zit...) levert 2800lm. Laten we uitgaan van een projectiegrootte van 3m2. Je beamer kan dan een intensiteit van 933lm/m2 produceren.
Dit brengt je maximale contrastverhouding terug tot 3:1. Hier ga je dus geen flikker op zien.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Zonder eco stand ook maar 2000 uur. En dan moet je ook niet vergeten dat ie tijdens gebruik degradeert.
Wij hebben het diverse malen geprobeerd met projectors, ook die 5k lumen deden maar niets haalt het bij een (tv)scherm.. en dan kan je gewoon voor een budget scherm gaan.

• zwiep
Wimbjorno schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:13:
We zijn juist van schermen (lees: monitoren of tv's) afgestapt omdat we er simpelweg te veel nodig hebben en de kosten daardoor uit de pan rijzen. Een goeie beamer of misschien twee naast elkaar kan voor ons veel meer tonen binnen hetzelfde beeld.

Momenteel hebben we verschillende tv's... dit werkt simpelweg niet voor ons.
Jij je zin maar prijs/'kwaliteit ga je niet beter zitten met een beamer. Je hebt ook nog geen duidelijkheid geschept over wat je met een beamer wil doen dat met een tv niet gaat. Volgens mij zit je probleem eerder bij je dashboard dan misschien.
Pagina: 1