IIyama 19" die een beetje trilt

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:36
Hai

Ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een 19" platte iiyama. Nu heb ik alleen het idee dat het beeld een beetje bibbert. Echt heel minuscule bewegende pixeltjes ofzo.
refresh-rate heeft geen invloed

Mijn videokaart is een voodoo3 3000

Alvast bedankt

Stay safe

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Heb ik ook last van met dezelfde buis. Het beeld staat niet echt helemaal stil. Als je dicht bij komt beweegt het een beetje. Ik heb een Asus V6800.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• Master FX
Maar dat vind ik dan wel een beetje raar voor zo'n duur apparaat toch?

Wat is er de oorzaak van dan???
Zijn er misschien mensen met andere VGA-kaarten die er geen last van hebben??

Greetz
Victor

Stay safe

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je echt met je neus erop gaat zitten dan zie je dat ook bijmij G400, 1600*1200*16@85Hz. Het valt tijdens normaal gebruik niet op.

Welke res gebruiken jullie?

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi,

Het viel me ook op toen ik mijn nieuwe A901HT monitor had gekocht. Na een mailtje naar Iiyama kreeg ik te horen dat dit normaal was. Dat trillen heet "Jitter" en is normaal bij platte Aperture grill monitoren :( . Na boven met me neus op een paar andere monitoren in de winkel te hebben gezeten zag ik het daar ook. Na een tijdje valt het trouwens niet eens meer op (net als de damper wires). So no fear, het is normaal (in elke res bij elke refreshrate).

PC Specs

• Arzie
  • Laatst online: 30-08 20:31
Ik heb het met een Annihilator Pro op 1600x1200x32x85 Hz. Maar ik heb het pas een paar weken en ik vind het dus wel irritant. Ik kreeg het ongeveer toen ik mijn P3 naar een Athlon had omgebouwd... Ik heb een 300W voeding, dus daar ligt het niet aan denk ik.

Ik heb het heel erg in Quake2 op 1152x768.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb het ook een beetje, maar het wordt snel minder als hij even een paar minuutjes aan staat. Ik vind het niet zo erg hoor. Het is natuurlijk wel een duur apparaat, maar voor het geld vind ik toch dat dat ding prima beeld geeft.
Hmmmmmm dat doet me weer denken aan dat 'wazige Iyama monitor'-verhaal met dat gedoe met Grafical :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik heb het zelfde,voor al de letters die trillen. Mijn vga kaart is een prophet 3D, zeker als het net allemaal aan staat vindt ik het een drama na een paar minuten valt het wel mee

Verwijderd

Jaja, het is vreselijk :P
ligt niet aan video kaart vermoed ik, iiyama doet het het best als ie netjes warm is. en goed ingesteld. bij 1280x1024 op 100Hz merk ik er niets van. tenzij je 2mm van je scherm naar zwart wit overgangen kijkt met een vergrootglas. :P

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

hehe =)

ja.. das iiyama he =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Animal_X
  • Laatst online: 31-08 09:05

Animal_X

Rodin

zet je burolamp niet naast de monitor, was bij mij de oplossing!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Bomberman
Ehhh, leest niemand mijn post ofzo...? Nou ja, moet je zelf weten :).

PC Specs

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Zoals sommige doen voorkomen moeten ze een soort "tennis-kijk-hoofd-beweging" maken om de letters bij te houden. Dat is niet normaal. Het niet gewoon zichtbaar zijn, alleen als je met je neus ongeveer in de apperture grill zit :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn 17" CTX monitor en een Viper 550 (jaja ff een andere klasse :( )
Maar wat bij mij het probleem is is dat de monitor een zowel een horizontale als verticale + polariteit niet leuk vindt. Zet ik mbv Powerstrip de Horizontale Polariteit op - dan is het beeld weer strak.

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:14
Ik heb de afgelopen tijd een hele rits kaarten uitgeprobeerd voor een philips 109p. Het viel me op dat ene kaart meer last had van dit verschijnsel als de andere. Het probleem zie je in eerste instantie alleen maar als je met je neus door de pixels heenprikt, bij de voodoo 3 2000 was het zo erg dat het ook van een grotere afstand te zien was, letters werden er minder scherp door. Een goedkoop kaartje met een of ander SIS chipsetje gaf een nog scherper beeld, maar slechtere refreshrates. De Geforce die ik er nu in heb zitten is redelijk ok, fantastische hoge refreshrates ook, toch ben ik van plan ooit nog eens een Matrox kaartje uit te proberen.

Inderdaad, alleen trinitronachtige buizen hebben er geloof ik last van. Het lijkt te trillen op plaatsen waar een pixel niet goed weet of hij nu achter de ene trinispleetje moet zitten of de buurman daarvan.

Het is toch wel debiel dat je als bezitter van zo'n meestal dure buis gedwongen wordt te moeten wennen aan alle noodzakelijke kwaden die er aan vast kleven: steundraden, jitter, helderheidsverschillen...

• Bomberman
Het zijn afwegingen die ieder voor zichzelf moet maken. Het is waar, er kleven een paar nadelen aan AGP (Aperture Grill Pitch) beeldbuizen, maar daar staan een paar zeer sterke punten tegenover, zoals een platter beeld, betere kleuren en een (veel) betere scherpte. Het is inderdaad balen dat je een compromis moet sluiten... :(

PC Specs

Verwijderd

Ik sluit me helemaal aan bij Elemans . En iedereen hier met een Iiyama (net als mij) zal onderhand wel begrijpen dat er gewoon veel betere monitoren zijn . Enige voordeel is dat zo'n 22" de beste prijs/kwaliteit verhouding in z'n klasse heeft . Als ik straks een 17 of 19" erbij koop wordt het zeker ook geen Iiyama . Voor een paar gulden meer heb je dan een echt goed scherm . In de 22" klasse scheelt dat al snel meer dan 1000 piek .

Verwijderd

Ja joh PeeJee, dat jij nou geld voor supermonitoren hebt (Eizo's enzo.)
De laatste maakt indeed monitoren die daar geen last van hebben, maar dat is het geld toch niet waard?

Verwijderd

Dat hangt dus wel af van de gebruiker en waarvoor die hem wil gaan gebruiken . Ik snap best dat al mijn mede-Iiyamabezitters dat de beste monitor vinden , zeker voor z'n geld maar overall is ie dat zeker niet . Neemt niet weg dat ik er tevreden mee ben .

Verwijderd

Als eerste eens kijken of er geen stroomkabel in de buurt loopt van je videokabel.
En gebruik gewoon rgb aansluiting met tweemaal ferriet ontstoring.

O ja en PeeJee Eizo is ook zeker niet zaligmakend.

Verwijderd

Lezen jullie wel ? Ik heb de naam Eizo nog niet een keer in de mond genomen .

• Daan
  • Laatst online: 31-08 16:29
Nu wel... ;)

Verwijderd

HEY!!!! Ik zit nu met m`n neus BIJNA op het beeldscherm. [niet erop anders wordt ie vies] Ik zie niets, geen jitters geen niets. het hele jitteren is minimaal.

buiten is het 30Graden, en binnen ook maar m`n iiyama vindt het blijkbaar heerlijk.
dus zeker niet koelen die iiyama. beetje warmte en hij loopt als een trein.

Ok, heb ff reso op 1920x1440 gezet op de standaard 75Hz. jitters zijn nog steeds minimaal.

Banshax (edited 07-05-2000).]

• Master FX
Met mijn V3-3000 kan ik het inderdaad gewoon van een afstand zien.
Een huisgenoot van me heeft echter ook een v3-3000 maar daar is het echt veeeeeel minder. Hij heeft wel een v3 met het betere geheugen, zou dat nog wat uitmaken.
Ik denk dat ik ook maar es een zo', 5-BNC kabel ga proberen

greetz
Victor

Stay safe

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA
sorry moest er effe uit.

Btw, geld heb ik nog niet terug van Graficall...klootzaken :(

Verwijderd

ALLEN

Dit probleem had ik ook met mijn 17" IIyama, nadat ik zo'n fijne BNC d'r aan heb gepleurd was het probleem verdwenen

Kost je wel ongeveer 60,- meer voor zo'n kabel, maar dan is het probleem ook weg...

• cosmoOo
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

had er ook een tijdje last van, bleek de adapter van mijn scanner te zijn, even verplaatst en het was opgelost

mijn mon 17" 410

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb de iiyama vision master PRO 410 + een Diamond Viper V770 @ 1280x1024x32 en ik heb nergens last van.

Aan beide kanten staan de boxen er tegenaan + me HUB ligt eronder maar ik heb NERGENS last van.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

BNC kabel, maakt bij my geen fok uit. maar bij jullie wel??? wat is het meest significante veschiL

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

heb je wel een geaard stopcontact? Kriebeltjes worden daar nogwel eens door veroorzaakt.

• Witte
  • Laatst online: 26-08 12:17
Mijn 14" casper-scherm van 5 jaar oud trilt als de ziekte, vooral als ik aan de draaiknoppen kom om bijvoorbeeld het contrast of de positie in te stellen. Ik heb af en toe het idee dat ie elke seconde de pijp uit kan gaan, maar hij doet het al dik een jaar. Ik ben blij te horen dat dure 19" schermen daar dus ook last van kunnen hebben.

Houdoe

Verwijderd

De mijne doet het sinds gisteren niet meer en das voor mij een verademing om te zien . Ik had er erg veel last van ondanks dat ik scheel , blind en een beetje slechtziend ben . Ik heb verder niks veranderd , misschien was het wel nieuwigheid . Enige wat ik nu nog aan te merken heb is dat er verschillen zijn in helderheid over het scherm , maar dat schijnt normaal te zijn .

Verwijderd

Zet je speakers verder van je monitor weg...

ook al zijn het "computerspeakers" of zet je tv uit.

ahhhh thats better-
Pagina: 1