Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Hallo,

Mijn laptop heeft opeens een flikkerend scherm, wanneer ik de muis met de touchpad heen en weer beweeg "spacete" het scherm en ging het scherm alle kanten op. Ik kreeg toen opeens een scherm met allemaal verticaal gekleurde streepjes in verschillende kleuren. Ik had vervolgens de laptop opnieuw opgestart en na ongeveer 15 minuten gebeurde het weer. Het is een vrij nieuwe laptop, ongeveer 8 maanden oud. Ik browse er alleen mee en gebruik word. Iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen? Hardware of de software? Paar dagen geleden was windows 10 geupdate, maar denk niet dat het daar aan zou kunnnen liggen, aangezien er al enkele dagen verstreken zijn, en dit plotseling gebeurde. Ben nu dit op de laptop aan het schrijven, het is (nog) niet weer gebeurd.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door mijanma op 30-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:59
Het kan echt vanalles zijn. Persoonlijk denk ik dat het ergens zit tussen de aansluiting van de kabel van de grafische kaart naar het beeldscherm.

Zelf heb ik bij een paar laptops lastgehad van eenzelfde probleem. Het kan bij laptops die iets minder ontwerpen zijn voorkomen dat de stekker van de beeldkabel lostrilt. Kun je proberen de laptop open te maken den die kabel eens los te maken en opnieuw vast te zetten?

Verder kan er ook een breuk in die kabel zitten. Heeft de positie van het beeldscherm invloed? En gebeurt het ook op externe schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
De laptop is erg dun, weet niet of het zo verstandig is om daar in te gaan sleutelen, zeker omdat ik het nog nooit heb gedaan. Maar het is dus geen software probleem neem ik aan? Moet ik de laptop terug sturen? Ik heb nog een aantal maanden garantie of gewoon afwachten. Hij is niet meer gaan flikkeren sinds de laatste keer, een uur geleden. Nu je het zegt met dat trillen. Dit is wel aantal keer vaker gebeurd, maar op andere wijze, ik klapte het scherm in tablet mode en terug, toen ging het scherm ook opeens flikkeren/spacen en ook soms kleuren vertonen. Dit was een paar maanden geleden.

Edit:

Had naar asus gebeld, die zeiden misschien ligt het aan je drivers. Die heb ik geupdate, dacht dat ik dat al had gedaan. Het probleem is er niet meer. Hoop dat het zo weg blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door mijanma op 30-05-2018 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:59
Mocht hij nog binnen de garantie zitten en heb je geen ervaring met het openschroeven van apparatuur dan zou ik het inderdaad afraden.

Het zou mooi zijn als de update van de drivers het heeft opgelost. Mijn ervaring tot nu toe is dat het zelden een permanente oplossing is. Mocht hij het toch weer problemen vertonen zou ik hem gewoon voor garantie wegbrengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pyramiden op 01-06-2018 14:30 ]