Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

727751

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek naar een telefoon voor mijn opa en oma. De huidige vaste lijn volstaat, maar nu met de laatste tariefverhoging van KPN vond ik 45€ voor alleen onbeperkt bellen wel heel gortig. Het blijkt dat niemand dit verder kan aanbieden (internet en tv is niet nodig), dus KPN heeft een monopolie. Enige alternatief is een mobiele telefoon, dan ben je al voor een tientje klaar per maand, ook onbeperkt.

Alleen die seniorentelefoons, hoe leuk ook, schieten in mijn ervaring hun doel voorbij. Radiootje, adressenboekje, schermvergrendeling, alarmknop, adressenboek.. Hoe moeilijk is het om een telefoon te maken die gewoon alleen kan bellen, net als zo'n vaste telefoon met n snoertje...

De huidige telefoon is een dubbele vaste telefoon (snoertje + hoorn) en 1 handheld. Dat werkt prima. Wat ik dus zoek, is iets vergelijkbaars, alleen dan met SIM. Mobiele telefoons hebben eigenlijk nooit een oplaadstation, wat ik wel wil. Anders vergeten ze m op te laden. Ook zijn de mobiele varianten uitgerust met tal van onnodige mogelijkheden, zoals ik al noemde.

Budget is niet erg belangrijk, op jaarbasis zouden ze zo al 3/400 euro besparen...

Concreet: een vaste telefoon (al dan niet met snoer) met een simkaart mogelijkheid óf een mobiel die eruit ziet als een handheld, incl dockingstation en 0 opties. (Bij Dora e.d. kan ik niet slagen).

Thanks alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

727751 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:16:
Hi,

Ik ben op zoek naar een telefoon voor mijn opa en oma. De huidige vaste lijn volstaat, maar nu met de laatste tariefverhoging van KPN vond ik 45€ voor alleen onbeperkt bellen wel heel gortig. Het blijkt dat niemand dit verder kan aanbieden (internet en tv is niet nodig), dus KPN heeft een monopolie. Enige alternatief is een mobiele telefoon, dan ben je al voor een tientje klaar per maand, ook onbeperkt.

Alleen die seniorentelefoons, hoe leuk ook, schieten in mijn ervaring hun doel voorbij. Radiootje, adressenboekje, schermvergrendeling, alarmknop, adressenboek.. Hoe moeilijk is het om een telefoon te maken die gewoon alleen kan bellen, net als zo'n vaste telefoon met n snoertje...

De huidige telefoon is een dubbele vaste telefoon (snoertje + hoorn) en 1 handheld. Dat werkt prima. Wat ik dus zoek, is iets vergelijkbaars, alleen dan met SIM. Mobiele telefoons hebben eigenlijk nooit een oplaadstation, wat ik wel wil. Anders vergeten ze m op te laden. Ook zijn de mobiele varianten uitgerust met tal van onnodige mogelijkheden, zoals ik al noemde.

Budget is niet erg belangrijk, op jaarbasis zouden ze zo al 3/400 euro besparen...

Concreet: een vaste telefoon (al dan niet met snoer) met een simkaart mogelijkheid óf een mobiel die eruit ziet als een handheld, incl dockingstation en 0 opties. (Bij Dora e.d. kan ik niet slagen).

Thanks alvast!
1e hit op google:
https://www.medipoint.nl/...c9I-knxqCyRAaArtbEALw_wcB

Voldoet aan al je eisen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
Om er voor te zorgen dat ze de mobiel ook blijven opladen, een met docking-station:

https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9200000018282803/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 08:26

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er bestaan gsm-naar-landline adapters, dan kun je de huidige telefoons blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

G33st schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:22:
Om er voor te zorgen dat ze de mobiel ook blijven opladen, een met docking-station:

https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9200000018282803/
Dat is exact dezelfde die ik ook post ;) Maar dan net iets duurder.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
Flimovic schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Dat is exact dezelfde die ik ook post ;) Maar dan net iets duurder.
Ik was al typende voordat jij hem plaatste, haha. Het kostte me even tijd om de bol.com link in te korten zonder nare zoekverwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 17:09
Als alternatief zou je eventueel ook naar een router met 4G en voip support kunnen kijken. Ik vermoed wel dat het duurder zal zijn (zowel in initiële aanschaf als ook maandlasten), maar het voordeel is wel dat de bestaande telefoon opstelling gebruikt kan blijven. Ik kan me voorstellen dat ze dat wel zouden kunnen waarderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

727751

Topicstarter
Kijk, deze opties had ik nog niet gezien. Die Fysic telefoon heeft een lijstje van specificaties van niks, normaal gesproken is dat juist niet wat je zoekt, maar nu wel. Was wel Fysics telefoons tegengekomen, maar deze niet. Zat in eerste instantie naar Dora te kijken.

Die GSM adapter vind ik ook wel een goed idee, misschien iets goedkoper dan VOIP. Ik wist niet dat er adapters bestonden, mooi systeem.

Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:54
Bij KPN kan je ook een alleen bellen abbo nemen:
https://www.kpn.com/bellen/abonnementen.htm

EDIT: deze optie is inderdaad vrij prijzig, ik dacht dat het goedkoper was

[ Voor 20% gewijzigd door FoxLenny op 30-05-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoukeRv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-02-2019
Geen vaste lijnaansluiting, toch graag met de gewone huistelefoon willen bellen: dit "probleem" is idd op verschillende manieren te tackelen. In Nederland zijn een paar webshops met gsm adapters en gsm bureautelefoons. Het meest uitgebreid, als je googled, is vastenmobiel.com. https://vastenmobiel.com/...d-met-back-up-accu-zwart/

• freddy Def
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Via deze link een makkelijke oplossing

https://vastenmobiel.com/...oro-331ph-en-kpn-prepaid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
De oplossing zal na 2 jaar wel gevonden zijn neem ik aan, kicken is onnodig.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.