Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrikvo
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-12-2023
Als alles goed gaat, ga ik volgende schooljaar de opleiding HBO5 Graduaat informatica in avond-/afstandsonderwijs afronden.
Ik ben ondertussen dan ook op zoek naar de mogelijkheden om verder te studeren tot bachelor in combinatie met mijn werk.

Heeft iemand (recentelijk) vrijstellingen opgevraagd voor de bachelor informatica bij de open Universiteit na het behalen van een graduaat informatica (optie programmeren)?

mvg

Patrik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julie95
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-08-2020
Zelf geen ervaring mee maar over het algemeen kun je vrijstellingen krijgen voor ECTs behaald tijdens een eerdere studie op HBO of WO niveau. Ik weet niet precies wat 'graduaat informatica' inhoudt. Als ik jou was zou ik even een mailtje sturen naar de studieadviseur voor de bachelor informatica. Zet in de subject line: t.a.v Janine Voncken en stuur het naar info@ou.nl

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Ik studeer Rechten (verkort schakelprogramma) op de Open Universiteit na HBO-Rechten voltooid te hebben. Ik heb ook een premaster bij Erasmus gedaan maar toen ben ik (te diep) het studentenleven in gedoken, slechts 1 vak op WO-niveau gehaald terwijl ik HBO bijna cum laude had. Nu gaat het leren wel weer goed, morgen eerste tentamen. Voor dat ene vak wat ik gehaald heb heb ik een vrijstelling gekregen. Maar dat was dus een vak op WO-niveau behaald. Je mag bij de OU alleen vrijstellingen (i.i.g. bij Rechten is dat zo) aanvragen voor zover je het vak op WO-niveau hebt gehaald. Je volgt namelijk een WO bachelor/schakelprogramma/master. Niet op HBO-niveau. Je HBO vakken bepalen alleen of je toegelaten wordt, geen vrijstellingen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360