Frilec BREMEN285-1NFEA++ slaat vaak aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 13:41
beste tweakers,

op 2e pinksterdag werd door coolblue de volgende no-frost vrieskast geleverd.

Frilec BREMEN285-1NFEA++ https://www.coolblue.nl/p...ilec-bremen285-1nfea.html

de bezorgers zeiden dat ik hem een aantal uren even moest laten staan en dat heb ik dus ook gedaan,in de avond heb ik hem pas aangezet op -18 zoals aangegeven in de handleiding.

omdat er die vrijdag er op pas bevroren vlees zou worden geleverd heb ik de vrieskast even op -14 gezet omdat er toch niks in zat heeft het weinig nut om hem op -18 te laten staan.

de vrijdag na 2e pinksterdag werd er dus vlees geleverd wat op -20 bevroren moet zijn ( staat op het etiket ) dus de vriezer donderdag langzaam van -14 naar -16,-18,-20 gezet zodat de vriezer voor vrijdag goed op temperatuur zou zijn.

vanaf dat de vriezer in huis is en aanstaat slaat hij om de 20/25 minuten aan om dan na 20/25 minuten weer af te slaan en dan 20/25 minuten later slaat hij weer aan om dan vervolgens weer 20/25 minuten te draaien etc....

is dit normaal?

er word wel gezegd van het ligt aan de omgevingstemperatuur omdat het nu zo warm is de laatste dagen maar in de week van 2e pinksterdag was het lang niet zo warm.

ik heb nog nooit een vrieskast gehad dus ik twijfel,hoort dit nou of slaat hij echt te vaak en te lang aan?

alvast bedankt.

edit:

van frilec zelf kreeg ik het volgende antwoord.

Zoals u het beeld schetst is dit volledig normaal inderdaad. De thermostaat constateert het zelf wanneer de temperatuur in het apparaat weer oploopt en geeft dan een signaal aan de compressor om te gaan koelen. Dit is een continu proces.
Een inverter-compressor, waar steeds meer apparaten worden uitgerust, slaat zelfs nog vaker aan. Dus met uw vriezer is niets geks aan de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door joey82 op 30-05-2018 11:41 ]