Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Hallo Allemaal,

ik heb sinds kort een netgear x6s 8000 tri-band versterker gekocht om het signaal te verbeteren. Deze gebruik ik momenteel als accespoint met een kabel van modem naar de versterker.

Het signaal is prima echter valt er paar keer in het uur het wifi signaal uit, om vervolgens 2 seconden later weer te verbinden met het wifi signaal.

Het gaat hierom alle wifi signalen dus:
2.4ghz signaal valt uit en komt weer terug binnen 2 seconden
5ghz signaal valt uit en komt weer terug binnen 2 seconden
5ghz tri-band signaal valt uit en komt terug binnen 1 minuut.

Ik heb al een paar keer van kanaal geswitcht, versterker gereset/herstart,updates doorgevoerd. Op dit moment heeft nog niks geholpen.

Het rare is als ik mijn oude netgear versterker aansluit met alleen 1x 2.4ghz en 1x 5ghz dan heb ik nergens last van en valt het internet niet uit.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

Met vriendelijke groet,

Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Is de SSID ook niet meer zichtbaar in die periode? Of heb je nog wel verbinding maar geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
HKS-Skyline schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:52:
Is de SSID ook niet meer zichtbaar in die periode? Of heb je nog wel verbinding maar geen internet?
Hoe kan ik zien of dan het SSID nog zichtbaar is als alle wifi verbindingen spontaan weg zijn voor 2 seconden?
Ik heb geen verbinding dan en geen internet, de wifi signalen verdwijnen gewoon voor 2 seconden en komen dan weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Dat klinkt als een defect aan de range extender. Of er moet iets in de buurt zijn dat voor storing zorgt, maar dat zou doorgaans enkel invloed op een van de 2 banden moeten hebben. Ik verwacht dat de range extender defect is.
Het zou eventueel nog een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn, dus als je de uitval niet hebt op bijvoorbeeld een telefoon of andere computer, dan valt dat nog te onderzoeken. Ook is het handig om er voor te zorgen dat de nieuwste firmware er op staat. Als hij na een firmware update en ook met andere computers dit probleem blijft geven dan zal hij defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
HKS-Skyline schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:02:
Dat klinkt als een defect aan de range extender. Of er moet iets in de buurt zijn dat voor storing zorgt, maar dat zou doorgaans enkel invloed op een van de 2 banden moeten hebben. Ik verwacht dat de range extender defect is.
Het zou eventueel nog een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn, dus als je de uitval niet hebt op bijvoorbeeld een telefoon of andere computer, dan valt dat nog te onderzoeken. Ook is het handig om er voor te zorgen dat de nieuwste firmware er op staat. Als hij na een firmware update en ook met andere computers dit probleem blijft geven dan zal hij defect zijn.
Ja idd, ik moet wel zeggen wij hebben bij de meterkast enorm veel storingen waardoor ik deze versterker in de woonkamer met kabel heb staan. Maar als de oude versterker het wel goed doet dan zal het wel een defect zijn.

het gebeurt bij alle telefoons/pc's dus is echt een probleem van de versterker. De meest nieuwe software staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Het is inmiddels opgelost, heb een oudere software versie gedownload hierna had ik geen problemen meer
Pagina: 1