In het licht van de GDPR heeft een softwarebedrijf een voorstel gelanceerd voor mijn zaak.
Zij zouden voor 5400EUR (90/maand voor 5j) het netwerk beveiligen.
Dit zouden ze doen mbv een SonicWall TZ500.
Ze bieden dus aan:
- installatie van SonicWall TZ500
- een apart netwerk creëren (het is een zaak aan huis, dus privé en zaak permanent scheiden)
- een vpn verbinding
5400EUR lijkt me nogal veel, dus ik ging op onderzoek uit.
Vermits ik niet heel bekend ben met netwerken, zou ik graag jullie Tweakers om hulp vragen.
- Waar plaats je de SonicWall juist? na je modem, maar voor je router? moet je in het geval van 2 netwerken dan 2 routers hebben? of kan SW zelf als router fungeren en de taak van 2 netwerken op zich nemen.
- hoe zit het juist met gedeelde applicaties in het geval van 2 netwerken? zou je een printer kunnen aansluiten op beide netwerken?
Alvast bedankt
Zij zouden voor 5400EUR (90/maand voor 5j) het netwerk beveiligen.
Dit zouden ze doen mbv een SonicWall TZ500.
Ze bieden dus aan:
- installatie van SonicWall TZ500
- een apart netwerk creëren (het is een zaak aan huis, dus privé en zaak permanent scheiden)
- een vpn verbinding
5400EUR lijkt me nogal veel, dus ik ging op onderzoek uit.
Vermits ik niet heel bekend ben met netwerken, zou ik graag jullie Tweakers om hulp vragen.
- Waar plaats je de SonicWall juist? na je modem, maar voor je router? moet je in het geval van 2 netwerken dan 2 routers hebben? of kan SW zelf als router fungeren en de taak van 2 netwerken op zich nemen.
- hoe zit het juist met gedeelde applicaties in het geval van 2 netwerken? zou je een printer kunnen aansluiten op beide netwerken?
Alvast bedankt