Geen netwerk verbinding kabel windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Luvin
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-09-2021
Hallo ik heb vandaag een nieuwe computer gebouwd en windows 10 geinstalleerd, maar hij zit geen internet verbinding via de kabel.

Hier onder heb ik foto geplaatst van de IPconfig. Weet iemand hoe en wat ik hier mee moet doen om het op te lossen?

Vandaag gaan we even de drivers installeren en kijken of dat het probleem was. We waren deze vergeten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/epxx28a.jpg

https://i.imgur.com/epxx28a.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Mc_Luvin op 30-05-2018 08:54 ]

Beste antwoord (via Mc_Luvin op 30-05-2018 19:22)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Drivers geïnstalleerd?
Kabel wel in orde?
Werkt een andere laptop/PC op die kabel wel?

Er is zó veel dat hier stuk kan zijn dat iets meer informatie wel noodzakelijk is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:20
Die afbeelding werkt niet, maar weet je zeker dat alle bijbehorende drivers geïnstalleerd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

Je plaatje is in ieder geval niet te zien. Maar wellicht is het ook handig even te zeggen wat je precies hoe aangesloten hebt.

-_-

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Drivers geïnstalleerd?
Kabel wel in orde?
Werkt een andere laptop/PC op die kabel wel?

Er is zó veel dat hier stuk kan zijn dat iets meer informatie wel noodzakelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mc_Luvin welkom op Tweakers.

Aangezien dit waarschijnlijk een Windows / driver probleem is, geef ik het topic even een schopje van NT richting WOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Thanks @rens-br :+

Helaas doet je afbeelding het niet @Mc_Luvin, als je dat even zou willen fixen. Daarnaast vind ik je TS wat aan de karige kant. Mocht je wel een IP adres hebben gekregen via DHCP (van je router dus) en je hebt ook een DNS en Gateway gekregen, dan zou je nog kunnen kijken of een ander apparaat op diezelfde kabel wel internet heeft. Daarnaast zou je een andere kabel kunnen proberen.

Ook het instellen van een vast IP (stel, je hebt geen IP adres gekregen van je DHCP) zou kunnen bijdragen tot een oplossing.

Maar alles valt of staat een beetje met een werkende screenshot :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc_Luvin
De afbeelding heb ik aangepast zodat hij nu werkt. Vanmiddag ga ik de drivers installeren en de kabel testen op een andere computer. Alvast bedankt voor alle reacties!

Zelf ben ik niet een hele grote ICT expert dus al mijn informatie komt van een vriend ( @Boost9898 ) af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:20
Mc_Luvin schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:58:
De afbeelding heb ik aangepast zodat hij nu werkt. Vanmiddag ga ik de drivers installeren en de kabel testen op een andere computer. Alvast bedankt voor alle reacties!

Zelf ben ik niet een hele grote ICT expert dus al mijn informatie komt van een vriend ( @Boost9898 ) af.
Driver lijkt toch wel te werken, maar hij heeft geen verbinding met de router. Die een keertje opnieuw opstarten en computer nog een keertje opnieuw opstarten kan vaak werken, en check anders de kabel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Grote kans dat je DHCP server het niet doet.
Dit is een zgn. APIPA adres.

Wikipedia: Link-local address

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mc_Luvin
Opgelist door driver updates uit te voeren en handmatig bij apparaatbeheer laten zoeken naar uodates en deze ook uit gevoerd.

Dankjewel allemaal!
Pagina: 1