Receiver voor Dali Zensor surround set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1077611

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraag.
Als muziek en film liefhebber hebben ik gekozen voor Dali Zensor surround. Dit wil ik in de loop van de tijd bij elkaar kopen, wat ik al heb is 2x de Dali zensor 1 als achter speaker en 2x de Dali zensor 7 als front speaker.
Graag wil ik nog de Dali zensor vokal en de dali sub E-12F kopen.

Mijn vraag:
Welke versterker kan ik hier het beste voor gebruiken.
Zelf wou ik graag de yamaha 602 of de 803d kopen, omdat ik ervaring met deze versterkers heb. Maar helaas werken deze versterkers niet voor een surround sound/set.

Welke versterker kan ik volgens jullie hier het beste voor kopen?

Technische Gegevens:
Dali zensor 1
Max. belastbaarheid (in Watt)
100
Aanbevolen versterkervermogen (in Watt)
25 - 100 Watt
Nominale impedantie (in Ohm)
6
Gevoeligheid (in dB)
86,5
Frequentiebereik (in Hz)
53 Hz - 26.500 Hz
Woofer diameter (in mm)
13cm
Type speaker
2-Weg
Bass reflex
Ja
Magnetisch afgeschermd
Ja
Afmetingen (B x H x D) (in mm)
162 x 274 x 220 mm

Dali zensor 7
150W
30W - 150W
6
Gevoeligheid (in dB)
90
Frequentiebereik (in Hz)
40 Hz - 26.500 Hz
Woofer diameter (in mm)
7"
Bass reflex
Ja
Type speaker
2-weg
257 x 994 x 320 mm

Dali zensor vokal
120
30 - 120
6
Gevoeligheid (in dB)
88.5
Frequentiebereik (in Hz)
47 - 25600
Woofer diameter (in mm)
13cm
Bass reflex
Ja
Magnetisch afgeschermd
Ja
441 x 161 x 288mm

Dali sub E-12 F
Max vermogen
220w

Ik hoop dat jullie mij een stukje verder kunnen helpen, zelf durf ik geen beslissing te nemen over een versterker. Mijn budget voor een versterker is maximaal €1000,-.

Met vriendelijke groet,
Sven de Groot

Beste antwoord (via Anoniem: 1077611 op 30-05-2018 09:20)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 15:00
Als je graag bij Yamaha blijft kun je wat de speakers betreft eender welke yamaha surround receiver pakken. Let vooral op de functionaliteit die je nodig denkt te hebben. Moet het ding apple airplay ondersteunen, wil je spotify vanaf de versterker, etc. Je hoeft zeker geen duizend euro uit te geven, bijvoorbeeld deze pricewatch: Yamaha MusicCast RX-V683 heeft eigenlijk alle functies die je maar kunt wensen. Hoef je niet te streamen of de nieuwste dolby-atmos tracks af te kunnen spelen dan kun je met een goedkoper model toe.

Regeren is vooruitschuiven

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 15:00
Als je graag bij Yamaha blijft kun je wat de speakers betreft eender welke yamaha surround receiver pakken. Let vooral op de functionaliteit die je nodig denkt te hebben. Moet het ding apple airplay ondersteunen, wil je spotify vanaf de versterker, etc. Je hoeft zeker geen duizend euro uit te geven, bijvoorbeeld deze pricewatch: Yamaha MusicCast RX-V683 heeft eigenlijk alle functies die je maar kunt wensen. Hoef je niet te streamen of de nieuwste dolby-atmos tracks af te kunnen spelen dan kun je met een goedkoper model toe.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:35
Welkom op tweakers. Jammer dat je niet wat andere aankooptopics of de FAQ hebt gelezen, want dan had je je antwoord al in veelvoud gehad.

Kies een receiver die de benodigde aansluitingen heeft en die je verder mooi of prettig in gebruik lijkt. De rest is gewoon niet van belang. 80, 100 of 200w je gaat het verschil in 95% van de gevallen niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij de boven buurman. Vraagstelling is niet bijzonder en in vele topics behandeld. Het is bij lange na niet zo spannend als je denkt. In dit geval kun je prima de receiver kiezen die je mooi vindt en de functionaliteit aan boord heeft die je zoekt. Als je dan een model neemt van een gangbaar merk als Denon, Marantz, Onkyo of het door jou genoemde Yamaha bijvoorbeeld, zit je altijd wel goed.
Anoniem: 1077611 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:54:
Met vriendelijke groet,
Sven de Groot
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens even.

Verder nog even het topic verplaatst naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het aankoopadvies betreft. En de topictitel gewijzigd aangezien het om een nieuwe receiver gaat en niet om speakers.

[ Voor 14% gewijzigd door S1NN3D op 30-05-2018 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1077611

Topicstarter
Bedankt voor het advies! Ik ga voor de Yamaha RX-V683!