Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 01:17
Mijn vraag

En bij deze vraag 3 van de 3 nadat ik gisteren een s5 heb aangeschaft.

Bij het aanschaffen zag ik het niet, maar als ik een lichte achtergrond heb (wit of andere lichte kleur) zijn er heel duidelijk op zo'n 1/3 van de bovenkant gezien vanaf het scherm, witte rechthoekjes zichtbaar over de gehele horizontale lijn van het scherm.

De rechthoekjes zijn ongeveer 1cm breed en 2cm hoog.

Bij games, of kleurrijke apps is het nauwelijks waar te nemen, en alle dingen die op het scherm gebeuren gebeuren zoals het hoort, en ook de touch functie is niet beschadigd.

Dus wat is hier aan de hand? Zijn het ingebrande pixels, of zou het scherm aan de achterkant vuil kunnen zijn?

Ik moet erbij zeggen dat het niet zichtbaar is als het scherm zwart is, zie voor vervolg: wat ik al geprobeerd heb

Relevante software en hardware die ik gebruik

Galaxy s5 GM-900F
Android 6.0.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

In de test modus (*#0*#) zijn, wanneer het scherm zwart is, de vierkantjes niet zichtbaar.
Bij blauw, rood, groen zijn ze wel duidelijk zichtbaar, maar bij wit het meest.

Het stoort me niet echt, maar het valt wel op. Dus is hier wat aan te doen, bijvoorbeeld het scherm aan de binnenkant laten reinigen, of zit het hem echt in de pixels, en zo ja, is daar wat aan te doen?

Alvast bedankt maar weer!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
maramsp schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:01:
Bij het aanschaffen zag ik het niet, maar als ik een lichte achtergrond heb (wit of andere lichte kleur) zijn er heel duidelijk op zo'n 1/3 van de bovenkant gezien vanaf het scherm, witte rechthoekjes zichtbaar over de gehele horizontale lijn van het scherm.
Dit zijn duidelijk tekenen van inbranden. Die rechthoekjes die je ziet zijn waarschijnlijk de icoontjes op het homescreen die zijn ingebrand.
Dus is hier wat aan te doen, bijvoorbeeld het scherm aan de binnenkant laten reinigen, of zit het hem echt in de pixels, en zo ja, is daar wat aan te doen?
Dat is het nadeel van (Am)oled. Dit zit echt in de Pixels en het is gewoon beschadigd. Het enige wat je er aan kan doen is het scherm laten vervangen voor een nieuwe, maar gezien de leeftijd van het toestel zal dat niet echt heel rendabel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 01:17
Naja, dit zei samsung zelf ook al.
In ieder geval is het gelukkig alleen zichtbaar met witte en lichtkleurige achtergronden.
Voor de rest totaal niet.

Maar weet je toevallig hoe ik de android 6.0.1 zn witte menus kan vervangen door de zwarte menus die ik in android 4.4.2 had op mn s4 mini?